شما هم در سراب موفقیت هستید یا نه؟ از اینجا مطمئن شوید…

آیا این مکالمات ذهنی برای شما آشنا نیست؟

  • دیگر موفقیتی درکار نیست، بیشتر به سراب شبیه شده.
  • کتاب «پدر پولدار، پدر بی پول» و کلی کتاب و مقاله را خواندم ولی جواب نداد.
  • سمینار و دوره های موفقیت زیادی رفتم ولی جواب نداد.

از مردم زیادی این رو شنیدیم و حرفشون کاملا درسته؛ چون فقط داستان موفقیت بقیه رو با حسرت نگاه کردند… زمان رقم زدن داستان موفقیت خودش که رسیده، نوبتش رو به یک نفر دیگه داده !

من یک آدرس دقیق از موفقیت دارم…

مختاری این آدرس را یا روی طاقچه بگذاریش تا خاک بخورد یا حرکت کنی و بدستش آوری؛ ولی مطمئن باش درست لحظه ای که سمتش می روی، داستان موفقیتت را با دست خودت مینویسی.

پس، نقطه هایی که میگویم باید به ترتیب داخل دستگاه مسیریابت وارد کنی تا آدرس موفقیتت پیدا شود و این را بدان که موفقیت، تکرار کارهای ساده است؛ آماده ای؟

 

نقطه ی اول هدفت رو مشخص کن

توی مسیر جنوب هیچوقت به دریای خزر نمیرسی، هرچقدر هم که مصمم باشی.
فرض کن داخل اقیانوس هستی و نمیدانی کجایی. قطعا فرقی نمی کند به کدام جهت پارو بزنی یا حتی ثابت بمانی؛ اگر هنوز نمیدونی چطور هدفگذاری کنی این مقاله رو بخوان.

 

نقطه ی دوم بیشترین رویاپردازی را داشته باش

کسی که رویا ندارد، مرده ی متحرک محسوب میشود.
از صف مرده ها فاصله بگیر اگر میخواهی به جایی که دوست داری برسی. سرزمین موفقیت برای انسان های معمولی وجود ندارد؛ تو لیاقت داری تا بهتر زندگی کنی. پس رویاپردازی کن و یادبگیر بزرگ و بزرگ تر فکر کنی.

 

نقطه ی سوم اشتیاق داشته باش

با حال خوب میتوانی بهترین کار را انجام بدهی، وگرنه انجام آن کار بدون اشتیاق هیچ نتیجه ای ندارد.
کسی که برای رسیدن به مقصدش هیجان نداشته باشد در اولین ترافیک با بی تفاوتی دور میزند و از همه ی لذتهای مقصد صرف نظر میکند.

 

نقطه ی چهارم نگرش مثبت داشته باش

با بهترین اتفاق، میتوانی منفی ترین نگرش را داشته باشی و با بدترین اتفاق، مثبت ترین نگرش را…
یکسری اتفاقات تلخ رخ میدهند تا تجربه ی بیشتری پیدا کنی و دقیقا همان تجربه باعث میشود بهترین اتفاقات رو بسازی.

تصورکن که در ابتدای نسل کامپیوتر وقتی دستگاه ها اشتباه کردند، اگر مثبتش را نمیدیدیم، منتظر پایان دنیا میشدیم چون حواسمان به نیمه ی خالی لیوان بود. ولی مثبتش را دیدیم و همان اشتباه ما را به فکر اصلاح و ارتقای آنها انداخت و هر روز پیشرفتهای بزرگتری بدست می اوریم.

 

نقطه ی پنجم سازنده باش

زندگی تو از تو الگو میگیرد.
زندگی به رفتارت (درونت) نگاه میکند نه به گفتارت؛ به همین دلیل خیلی ها درست میگویند ولی چون درست رفتار نمیکنند، هیچ اتفاقی برایشان نمی افتد. زیبایی وقتی پدید می آید که به شعارهایی که میدهیم عمل کنیم.

 

نقطه ی ششم مثبت ها را ببین

هرچیزی که مانع رشدت بشود، حاشیه است.
دنبال چیزهایی باش که برای رشدت خوب است. روی کسی عیب نگذار چون اونموقع خوبیهایش را نمیبینی و این یعنی وسط حاشیه قرار گرفتی.

یک شاخه گل میتوند زیبایی و لطافت و عطر زندگی داشته باشد و هم میتواند دستت را زخمی کند. کدام ویژگی اش را میبینی؟

 

نقطه ی هفتم همیشه حاضر باش

هرجا در زندگیت حس کردی که لازم است حضور داشته باشی، حاضر باش. بگذار زندگی روی تو حساب کند. زندگیت بزرگتر از تو نیست، دقیقا اندازه ی خودت میشود.
هرچیزی میخواهی دقیقا همانگونه با بقیه رفتار کن تا انرژی اش به خودت برگردد.

 

نقطه ی هشتم با انگیزه باش.

تصویری که از شکوه موفقیتت داری یعنی انگیزه.
انگیزه باعث میشود از زمین بلند شوی و حرکت کنی؛ چه تصویری از آینده ی خودت داری؟

بهترین زندگی و تفریح و شادی را برای خودت میبینی یا خودت را درحد یک زندگی معمولی هم نمیبینی؟ یک مصرف کننده ای که همیشه نیاز دارد تا بقیه به او کمک کنند یا یک مولد هستی و بقیه به تو تکیه داده اند؟

دکتر ویکتور فرانکل
دکتر ویکتور فرانکل

نقطه ی نهم پشتکار داشته باش و صبور باش

مساله ی آدم موفق، داشتن یا نداشتن ابزار نیست… موضوع اصلی باور انسان است.
در برابر تغییرات زندگیت صبور باش؛ باید زندگی ات را بسازی نه اینکه با زندگی بسازی. موفقیت هایت را تکرار کن. هربار موفقیت جدیدی طراحی کن و آنرا بدست بیاور…

 

نقطه ی دهم دلت با موفقیت باشد

انسان موفق نسبت به کارهایی که برای موفقیت انجام میدهد رضایت قلبی دارد و هرگز به عقب نگاه نمیکند.
موفقیت یک سبک زندگی است؛ باید باهاش خوش بگذرانی؛ مقطعی نیست.

این نقطه ها وقتی بطور مستمر در دستگاه مسیریابت قرار بگیرند، بطور مستمر بهت آدرس میدهند که آیا در مسیر صحیحی قرار دارید یا درحال خارج شدن از مسیر موفقیت هستید؟ پس الان متوجه شدیم وقتی بدونیم کجا میخواهیم برویم، میتوانیم به کارهایی که دوست داریم انجام دهیم فکر کنیم. این فکر به ما انرژی میدهد تا بتوانیم حرکت کنیم…

وقتی ایمان داشته باشیم که همه چیز دست در دست هم میدهد تا به خواسته مان برسیم. این اتفاق ها باعث میشئد از درونمان آنقدر اینهارا رفتار کنیم تا آنها را به سمت خودمان جذب کنیم. اینطوری میتوانیم در هر گودالی، نقطه های امید رو ببینیم.

حالا با وجود این کارها باید هرچیزی که برای رسیدن به مقصدمون کمکون میکند را بدانیم. هرچقدر وسایلمان کاملتر باشد بیشتر خوش میگذرد.

در مسیر باید بهترین و زیباترین اتفاقات را در وجودمان حس کنیم که با رسیدن ما به مقصد محقق میشود.
وقتی لیاقت خودمان را بهترین بدانیم، قوی ترین باورها را در مورد موفقیتمان ساختیم و از صمیم قلب میدانیم که ما برای موفقیت ساخته شدیم.

 

در همین زمینه، نوشته های زیر را حتما توصیه میکنیم بخوانید :

18 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت به می‌گوید

    رو به رو شدن با حقایق بسیاری از بن بست ها را از بین میبرد و رویا پردازی بهونه برای انجام
    خیلی عالی بود

  2. کاربر سوخت جت وی می‌گوید

    سلام
    خیلی مقاله جالبی بود
    من خودم با خوندن نکته 6 فهمیدم که دارم به قسمت منفی بعضی ادما توجه میکنم همین باعث میشه که با من بد رفتار کنن و از خودم برونمشون
    مرسییی

  3. کاربر سوخت جت اه می‌گوید

    سلام . وقت بخیر

    به مدیریت وب سایت و برنامه نویس وب سوخت جت تبریک میگم. چون خیلی وب سایتتون زیبا و عالیه. خیلی مطالبش مفیده و روی من تاثیر زیادی گذاشت. میخواستم اگه امکان داره راهنمایی کنید چطور میتونم یک وب سایت شبیه سایت سوخت جت داشته باشم یا پیشنهادی دارین کسی برام سایتی مثل سوخت جت درست کنه تا منم بتونم مطالبی که یاد گرفتم رو در سایتم به نمایش بذارم. متشکرم. دوستون دارم

  4. کاربر سوخت جت ONEY می‌گوید

    خیلی عالی بود…..((موفقیت تکرار کارهای ساده است!)) مثل همین نوشته شما که در عین سادگی خیلی پربار بود.
    ممنونم آقای مسعود آجیلی، لطفا باز هم بنویس.

    1. کاربر سوخت جت لی می‌گوید

      ممنونم از انرژی مثبتتون
      اینو شنیدیم که دیگه رازی وجود نداره…همه چیز مشخصه، فقط لازمه بهش عمل کنیم
      موفقیت، تکرار کارهای ساده ست

  5. کاربر سوخت جت g413 می‌گوید

    با سلام و ممنون از این مقاله با انرژی. عزیزانی که کامنت گذاشتید یک بار دیگه مقاله رو مجدد بخونید و به نفع خودتون برداشت کنین و از راهنمایی ها استفاده کنید . کاری به فردوسی و حدیث و خزر و آرزو نداریم . مهم زندگیه خودمونه که داره مثل برق و باد میگذره و یک روز به خودمون میایم که پیر شدیم اون موقع دیگه نه چشمی برای دیدن هست نه پایی برای راه رفتن .
    در پناه حق

    1. کاربر سوخت جت لی می‌گوید

      یه درس بزرگ گرفتم که نتیجش توی زندگیم خیلی تاثیر گذاشت.
      نگاه نکنیم ×کی× داره میگه… ببینیم×چی× میگه.
      پیش داوری که بشه، دیگه به حرف شخص گوش نمیدیم و دقیقا همون پیامی که لازم داشتیم برای حل مساله مون رو از دست میدیم.

  6. کاربر سوخت جت يي می‌گوید

    باسلام خدمت همه اعضاي موفقيت محور سوخت جت
    ضمن تشكر از مقالات خوبتون…بايد عرض كنم كه ظاهرا اين مقاله پايه نگارشي متفاوتي از ساير مقالات داره و به عقيده من تعجيلي در متن حس مي شود و يا در ويرايش آن دقت كافي نشده است…
    شما رو دنبال ميكنم، مستدام و پايدار باشيد…

    1. کاربر سوخت جت لی می‌گوید

      نحوه ی بیان باید به قلب مخاطب نفوذ کنه. یکسری قوانین برای انتشار مطلب در هرسایت و رسانه ای وجود داره که ممکنه با سبک نویسنده متفاوت باشه و این تفاوت باعث کمرنگ شدن اثر یا حتی پر رنگ شدنش میشه.
      به تعداد آدمای روی زمین، نگرش وجود داره
      توی مقاله های بعدی سعی میکنم این کوتاهی رو جبران کنم دوست عزیزم

      1. کاربر سوخت جت يي می‌گوید

        باسلام
        مطمئنا در چنين مجموعه اي مثل سوخت جت ، پايه و اساس نوشته ها مثبت نگري بوده و خواهد بود، به همين دليل كوتاهي اي از جانب شما نبوده و نخواهد بود، ضمنا شخصي مثل شما با قلم رسانه اي بدون شك سعي در ارائه خوب داشته ايد، ضمن تشكر مجدد از شما و آرزوي موفقيت دو چندان، اگر نقدي ارائه شده صرفا جنبه مثبت آن مدنظر بوده و نشانگر اين است كه رسانه شما خيلي جدي از طرف مخاطبين دنبال مي شود.
        تقديم احترام…

  7. کاربر سوخت جت کی می‌گوید

    ممنون از مقاله ارائه شده. فکر میکنم شاید بهتر باشد روی مقاله های ارسالی کمی وقت بیشتری صرف شود. مثلا در این مقاله، نقاط چهارم و ششم در واقع یکی بودند. خواننده احساس میکند که نویسنده با عجله مقاله را نوشته است. نقطه نهم که از ارکان اصلی موفقیت است به شکل ناکافی و نامرتبط توضیح داده شده است. یا نقطه سوم (اشتیاق) و نقطه دهم مجددا تکراری است. با سپاس

    1. کاربر سوخت جت لی می‌گوید

      موافقم. نقطه ی چهار و ششم در اصل یه نقطه هستن.
      بحث ×نگرش مثبت× یعنی به کل زندگی، نگاه مثبت داشته باشیم توی هر شرایطی. یعنی باورمون این باشه که همه چیز در راستای رشده. کم یا زیاد، هردو به رشدمون کمک میکنه
      و ×دیدن نکات مثبت×، این موضوع رو اشاره میکنه که توی هر مساله ای مثبتهاش رو بشماریم و اگه بیشتر از منفیهاش بود پس خوبه. حتی اگه مثبت و منفی باهم برابر بود بازم خوبه چون خودمون هم چن تا مثبت بهش اضافه میکنیم و بازهم مثبتاش بیشتر میشه
      ***
      ×اشتیاق داشتن× هم با × همسو بودن دل با موفقیت× یکی هستش.
      اشتیاق داشتن، انرژی و حس خوب میده که عطش رسیدن به خواسته رو تشدید میکنه که از موارد لازم توی تقویت اراده مونه که ادامه بدیم
      اینکه دلمون با موفقیت باشه، خیلی بحث کلی تری هستش. شخصی که بگه میخوام فلان موقعیت رو بهش برسم و توی باورش این باشه که اگه اونو بدست بیارم دیگه روز خوش توی زندگیم نمیبینم، هرچقدرهم تلاش کنه به نتیجه نمیرسه
      پس لازم و اساسیه که از ته قلبمون بخوایم به یه موضوعی برسیم

    2. کاربر سوخت جت لی می‌گوید

      توضیح بیشتر در مورد پشتکار و صبر اینو خدمتت عرض کنم که آدم توی موقعیتای مختلف به موفقیت میرسه. اندازه ش اما اگه کمتر از انتظارش باشه فکر میکنه مسیرش اشتباهه و ترجیح میده با زندگیش یطوری کنار بیاد تا عمرش تموم بشه.
      ولی نکته اینجاست که هرکس نسبت به سنی که داره، توی محیطی بوده که اگه منفی بوده باشن فقط باور ×نتونستن× رو توی وجودش قوی کردن، پس این شخص نیاز به تمرین بیشتری داره تا باورش رو بزرگ کنه و بتونه موفقیت درحد خواسته هاش بسازه.
      یه شخصی هم یا سن کمتری داره که کمتر توی موج ×تو نمیتونی× های محیطش قرار داشته یا از قبل روی باور ×من میتونم× کار کرده، پس این باور منفی کمتر ریشه زده توی باورهاش و راحت تر موفقیتهای بزرگ رو باور میکنه و خلقشون میکنه.

  8. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

    خوب بود ممنون.فقط من یک سوال دارم.
    اکثر بزرگای جهان میگن که رویاپردازی کنید و آرزوهای بزرگ در سر داشته باشید.
    از طرفی در احادیث داریم که از آرزوهای دور و دراز خودداری کنید.
    کدام سخن درست تره؟حد تعادلی بین این دو حرف هست؟

    1. کاربر سوخت جت لی می‌گوید

      از طرفی در روایات اومده که اگر آرزو نبود هیچ مادری به بچه اش شیر نمیداد!
      با جمع روایات این نتیجه بیرون میاد که آرزوی نادرست از نظر دین دو شکل داره:
      ۱. آرزوی طولانی
      ۲. آرزوی پوچ و عبث

      غیر این دو اتفاقا لازمه.

    2. کاربر سوخت جت لی می‌گوید

      یه پیشنهاد، فرض کنیم تاریخ زندگی بشر کمتر از 80 سال شروع شده، آدمایی که اطرافمون رویاپردازی نکردن و آرزویی توی سرشون نداشتن چجوری دارن زندگی میکنن و به کجا رسیدن( هم از نظر مالی هم از نظر شادی درونی)
      آدمای رویاپردازی که میشناسیم چطوری زندگی میکنن
      و ما چه مدل زندگی رو میخوایم که از این الگوها استفاده کنیم

  9. کاربر سوخت جت ه می‌گوید

    دریای مازندران نه خزر،دهقان هم یعنی ایرانیزاده،ایرانیزاده اصیل نه کشاورز

  10. کاربر سوخت جت نا می‌گوید

    دریای مازندران نه خزر تنه فردوسی رو توی گور نلرزونید،روضه خونا اینارو گفتن،توی کتاب جغرافی پدران ما مازندران بوده و همین هم هست

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**