هفت عادتی که میلیاردها برایش 5 دقیقه وقت صرف کردند و پولدار شدند !

اگر واقعا قصد دارید جز میلیاردها نام شما را ببرند، کارهایی که در روز انجام می‌دهید برای پولدار شدن اهمیت زیادی خواهد داشت… دیگر نباید نسبت به آنها بی تفاوت باشید !

توماس کورلی، کسی که هفت سال زمان صرف پژوهش بر روی عادت‌های روزانه 177 میلیونر کرده است می‌گوید: « عادت‌های روزانه شما دیکته خواهند کرد که چقدر در زندگی خود موفق خواهید بود. »

همین عادت‌های روزانه می‌توانند شما را از پولدار شدن بازدارند، یا کاملاً برعکس، شما را به یک میلیاردر تبدیل کنند. در این نوشته، عادت‌هایی ساده ای که اگر میلیاردها را آنالیز کنید در زندگی شان خواهید دید را برای شما در یک مقاله آماده کردیم ایم که تنها پنج دقیقه از شما زمان خواهد گرفت تا در خودتان ایجاد کنید.

عادت‌هایی که میلیاردها را میلیاردر کرده است !
از همین امروز شروع به عادت کردن به این هفت مورد کنید :

 

عادت اول میلیاردها | یک تکه کاغذ بردارید و برای پول‌های خود هدف‌گذاری کنید.
اگر می‌خواهید شروع به پول جمع‌کردن کنید، باید هرچه سریع‌تر اولین قدم را بردارید. هدف‌های بخصوصی برای دریافتی سالیانه و درآمد خالص خود با احتساب مالیات روی کاغذ یادداشت کنید.

هارو ایکر میلیونر می‌گوید: « فکر و خیال شما باید به سمت فراوانی میل کند، نه اینکه اسیر حد وسط باشید، و همیشه به خودتان بگویید‌ ‘همین کافی است…’ » بنابراین، زمانی که اهداف خود را یادداشت و موعدهای واقع‌گرایانه‌ای برای رسیدن به آنها مشخص می‌کنید، از بزرگ فکر کردن و به چالش کشیدن خود هراس نداشته باشید.

هرچقدر بزرگ تر فکر کنید، اشتیاق شما برای رسیدن به اهداف تان بیشتر خواهد شد.
اولین دلیل اینکه اکثر مردم به آن چیزی که می‌خواهند نمی‌رسند این است که واقعاً نمی‌دانند چه می‌خواهند ! میلیونرها کاملاً با خود صادق بودند و می‌دانستند که به دنبال ثروت هستند و از همه مهم تر «چقدر؟» ثروت.

اگر نمیدانید چطور هدفگذری کنید، این راهنما را بخوانید.

 

ری گوفورث
ری گوفورث

 

عادت دوم میلیاردها |برای تشکر کردن، به جای استفاده از توییتر و فیس‌بوک، کارت‌پستال بفرستید!
کورلی می‌نویسد: « تشکر کردن انعکاسی از شخصیت والای شماست. در فیس‌بوک، توییتر یا اینستاگرام از یک دیگر تشکر نکنید! برای تشکر از طرف مقابل، کارت‌پستال بفرستید. »

حال باید از خود بپرسیم که میلیاردها چه زمانی برای تشکر کارت‌پستال می‌فرستند و شما چه زمانی باید این کار را انجام دهید؟ زمانی که شخصی زادروز شما را به خاطر داشته است، یک مشتری به شما رجوع می‌دهد، شما را با رابط مهمی معرفی می‌کند یا لطفی در حق شما یا عضوی از خانواده شما می‌کند، از وی به این شیوه تشکر کنید.

اما تشکری صمیمانه و واقعی. به طوری که طرف مقابل احساس کند واقعا لطف بزرگی در حق شما انجام داده.

 

عادت سوم میلیاردها | نسبت به انتقادها دید مثبت داشته باشید
« دلیل اینکه از بازخوردهای دیگران استقبال نمی‌کنیم و انتقاد طلب نیستیم، ترس از انتقادهاست. درصورتی‌که بازخورد برای یادگیری و دریافتن اینکه چه چیزی کارآمد است و چه چیزی سر جای خودش نیست کاملاً ضروری است. بازخورد دیگران به شما کمک می‌کند که بفهمید در راه درستی قدم برمی‌دارید یا خیر. پذیرای انتقادهای خوب و بد بودن عنصری مهم و حیاتی برای یادگیری و رشد به شمار می‌رود. »

به‌علاوه، انتقاد طلب بودن به شما این امکان را می‌دهد تا راه خود را تغییر دهید و شغل و تجارت تازه‌ای را تجربه کنید.

« اغلب میلیاردها موفق، قبل از آینه مخاطره‌هایی ناگوار ناگهان وارد زندگی آنها شوند، آنها را رهبری کرده‌اند. بازخوردها اطلاعاتی برای شما فراهم می‌آورد که موجب می‌شود در غالب آمدن بر هر مخاطره و ریسکی موفق باشید. »

 

عادت چهارم میلیاردها | فهرستی که از نبایدها برای خود مهیا کنید.
میلیاردها فهرستی از نبایدها برای خود دارند! فهرستی روزانه از کارهایی که به‌هیچ‌وجه نباید انجام دهند، چراکه زمان آنها هدر می‌رود یا عادت‌های بدی به شمار می‌روند. این لیست باید شامل مواردی از این قبیل باشد: « بیشتر از یک ساعت در روز تلویزیون نگاه نکن. »، « امروز در خرید، هیجانی عمل نکن. »، یا اینکه « امروز بیش‌ازحد اراجیف نگو! »

تنها لیست کارهایی که باید انجام دهید شما را موفق نخواهد کرد. به همان نسبتی که می‌بایست برای انجام کارهای خود اهمیت قائل باشد، باید از انجام کارهایی که تمام مزایای یک لیست بایدهای خوب را از بین خواهد برد پرهیز کنید. در بررسی‌هایم دریافتم که میلیونرها با پشتکار و انجام دادن کارهای بخصوصی در روز و همچنین، انجام ندادن کارهای مشخصی در همان روز به موفقیت رسیدند.

 

هرمال ملویل
هرمال ملویل

 

عادت پنجم میلیاردها | 5 دقیقه از روز را صرف تماس گرفتن کنید.
با همین پنج دقیقه تلفن زدن راه درازی را طی خواهید کرد.

طبق پژوهش کورلی، 80 درصد از میلیاردها به ترتیب برای تبریک تولد، سلام و احوال پرسی و صحبت درباره وقایع زندگی نسبت به افراد تنگدست، 11 درصد، 26 درصد و 3 درصد بیشتر تلفن می‌زنند. کورلی تأکید می‌کند که این آمار و ارقام و جزئیات مهم هستند.

چرا که همه این تماس‌ها شما را قادر می‌سازند که با دیگر افراد موفقیت محور رابطه برقرار کنید؛ عادت همیشگی میلیاردرها!

هرچقدر که می‌توانید درباره روابط خود اطلاعات گردآوری کنید. هرچقدر درباره افرادی که با آنها رابطه دارید بدانید، مهمات بیشتری در انبار خود دارید تا شما را در ارتباط برقرار کردن با آنها یاری دهد.

قبلا در تکنیک موفقیت در روابط اجتماعی بنیامین دیزرائیلی اهمیت این موضوع را خواندید.

 

عادت ششم میلیاردها | به‌جای اینکه بگویید « یا این/ یا آن » بگویید « هر دو »!
تمرین کنید و برای داشتن “هر دو” تفکر کرده و راهکار ایجاد کنید. هر زمانی که برای هر چیزی جایگزین یافتید، از خودتان بپرسید چگونه می‌توانم هر دو را داشته باشم؟

میلیونرها هیچ‌وقت نمی‌گویند « یا این/ یا آن »، بلکه هر دو را می‌خواهند. چرا که می‌دانند از پس داشتن هر دو آنها برمی‌آیند.

افراد تنگدست و اکثر افراد از کلاس فرهنگی متوسط بر این باورند که باید بین پول و دیگر جوانب زندگی یکی را انتخاب کنند و متعاقباً به این نتیجه می‌رسند پول در مقایسه با دیگر جوانب زندگی آن‌قدرها هم مهم نیست!

اما میلیاردرها هر دو را می‌خواهند و به این فکرند که چه زمانی از دیگر جوانب زندگی به پول می‌رسند. افراد میلیاردر و موفق، هیچوقت فکر نمیکنند «تحصیلات یا کار کردن؟» آنها هردو را انتخاب میکنند و در هر دو موفق میشوند.

 

عادت هفتم میلیاردها | به خودتان با صدای بلند بگویید که لیاقت پولدار شدن را دارید!
باور به پول‌دار شدن در یک فرد معمولی امتیازی است که تنها به خوش‌شانس‌ها داده می‌شود. حقیقت این است که در نظام‌های اقتصادی سرمایه‌داری، اگر می‌خواهید ارزش بسیار زیادی برای دیگران ایجاد کنید، تماماً این حق را دارید که پولدار شوید… این واقعا حق شماست !

شروع کنید و از خود بپرسید که چرا من نباید پولدار شوم؟ در قدم بعدی، بزرگ فکر کنید. میلیاردرها انتظارات بالایی از خود دارند و سعی میکنند خدماتی به دیگران ارائه دهند که در ازای آن پول دریافت کنند.

هسته اصلی کارآفرینی نیز همین است : شما در ازای حل مشکلی که قبلا هیچکس راه حلی برای آن پیدا نکرده بود، از مشتری بابت قدردانی و تشکر پول دریافت میکنید. این دیگر بستگی به شما دارد چقدر پول میخواهید داشته باشید؟ پس خدمات تان را بیشتر و بهتر کنید.

 

در همین زمینه، نوشته های زیر را احتمالا دوست خواهید داشت بخوانید :

4 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت rand می‌گوید

    سلام وقتتون بخیر اول تشکر کنم بابت سایت عالیتون فقط یک سوال برام پیش امده چرا یک جا در مورد هدف گذاری ویا فواید اون مقاله میذارید و یک جا مقاله گذاشتین از هدف گذاری استفاده نگنید بجاش از سیستم استفاده کنیم …

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      با سلام، دوست عزیز در مقاله سیستم ها شما یادمیگیرید ابتدا یک سیستم داشته باشید و بعد هدفگذاری کنید.

  2. کاربر سوخت جت از می‌گوید

    نکته جالب توجه برای من این بود: “عادت چهارم میلیاردها | فهرستی که از نبایدها برای خود مهیا کنید.”
    مخصوصا برای کسانی که اندکی موفقیت در یک زمینه بدست میارن، پیشنهادها و فرصتهایی میشه که اگر تمرکز نداشته باشن باعث میشه از مسیر منحرف بشن.
    راستی از چه فونتی در سایت استفاده میکنید خیلی چشم نوازه؟ ممنون

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      سلام دوست عزیز، بله حق با شماست، دقیقا بعد از موفقیت های افراد پیشنهادات مختلفی میشود که از مسیر و هدف اصلی دور میکنند.
      فونتی که استفاده میکنیم iran sarif است.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**