پرونده مرموز دونالد ترامپ ؛ نمایش، سیاست و هنر معامله

پرونده مرموز دونالد ترامپ چیست و چرا کمتر کسی در این مورد صحبتی کرده است

پدرش یعنی «فِرِد ترامپ» را همه می شناختند، ساختمان سازی که هیچکس نمیتوانست رقیب اش شود… اما هیچکسی حدس نمیزد پسرش، بهتر از او باشد؛ یعنی دونالد !

برای بعضی ها محبوب و قابل ستایش و برای بعضی دیگر ترامپ نمادی از یک آدم پست است؛ اما آنچه که در واقعیت وجود دارد، چیزی از موفقیت های دونالد ترامپ کم نمیکند.

در این قسمت از سری پرونده مرموز، میخواهیم به پردازیم به چهره جنجالی این روزهای آمریکا و شاید کل جهان… :

  • دونالد ترامپ کیست؟
  • دونالد ترامپ از کجا آمده؟
  • دونالد ترامپ به کجا میخواهد برود؟
  • چه درس های فوق العاده مهمی باید از این مرد شماره یک سیاست و نمایش گرفت؟

خب بیایید داستان را قبل از تولد دونالد شروع کنیم.
فرد ترامپ، پدر دونالد یک ساختمان ساز مشهور بود. همه کار او را تحسین میکردند، چون پس از جنگ بسیاری از مردم نیاز به روحیه تازه داشتند فرد ترامپ این فرصت را خیلی زود کشف کرد و ساختمان ها را بازسازی میکرد و ساختمان جدید میساخت.

اما با تفاوت زیادی از رقبایش !
او میدانست که مردم قشر کارگر و پایین تر از حد متوسط، میخواهند یک زندگی در حد سطح اجتماعی متوسط و بالاتر داشته باشند… یا حداقل اینطور نشان بدهند. بنابراین فرد ترامپ خانه هایی با اتاق های بزرگ، لابی و راهروهای طویل می ساخت. او نام مجتمع ها را هم نام ها انگلیسی انتخاب میکرد تا جذاب تر و باکلاس تر به نظر برسد.

در یک کلام، فرد یک بیزینس من تمام عیار بود که کارش را خوب بلد بود.
از طرفی دیگر، مادر ترامپ یک هنرمند تئاتر بود که عمیق ترین تاثیر را بر روی ترامپ گذاشت و باعث شد او نیز به سمت رسانه جذب شود.

ترامپ در سال 1946 در نیویورک بدنیا آمد؛ مهدِ کسب و کارهای پر رونق آمریکا !
در مدرسه خصوصی مشغول تحصیل شد و با مشت بر دهان یکی از آموزگارانش کوبید…بعدا نوشت «من با مشت بر دهان آموزگارم کوبیدم چون راجع به موسیقی صحبت میکرد درحالی که هیچ نمیدانست و این کارم باعث اخراج شدنم شد.»

 

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

 

ترامپ اخراج شد، اما پدرش، فِرد، که نمی خواست پسری بی بند و بار تربیت کند او را در مدرسه نظامی ثبت نام کرد، آنجا بود که ترامپ چیز مهمی به عقیده خودش یادگرفت «مهم ترین درسی که از دوره مدرسه نظامی یادگرفتم این بود که میتوان خشم را به دستآورد سوق داد.»

و سپس به دانشگاه وارتون که یکی از بهترین دانشگاه های دنیا در رشته املاک است، راه پیدا کرد و تا درجه کارشناسی اقتصاد از دانشگاه فارغ التحصیل شد.

ترامپ از پدرش کسب و کار را آموخت و از مادرش نمایش را آموخت. او آموخت که رسانه، برای موفقیت اش ضروری است.

بلاخره پس از دانشگاه، در سن 22 سالگی به صورت تمام وقت در سازمان ترامپ توسط پدرش دایر شده بود مشغول به کار شد. کار پدرش، بازسازی یا ساختِ ساختمان و اجاره و فروش آنها بود. ترامپ خیلی زود استعدادش را در کسب و کار نشان داد.

پس از مرگ پدرش، ترامپ خیلی سریع شروع به گسترش این سازمان با ساختن ساختمان های بزرگ تر و بدست آوردن مشتریان مهم تر روی آورد. نه فقط ساختمان، ترامپ هتل ها را هم میخرید، کازینو های ورشکسته را میخرید و دوباره بازسازی و احیا میکرد.

ترامپ حتی قصد داشت بزرگترین قدم زندگی اش یعنی ساختن بزرگترین برج دنیا را بردارد که با حادثه 11 سپتامبر مصادف شد و از تصمیمش پشیمان شد.

دونالد ترامپ، تبدیل به شخص مهم در حوزه املاک شده بود. همه او را می شناختند و از نفوذش باخبر بودند… اما ترامپ چیزی بیشتر میخواست : بازی در سیاست.

او بسیار باهوش بود، چون از جایی صحیح قدم در این راه برداشت.
ابتدا ترامپ پیشنهاد اهدای بودجه جهت بازسازی یکی از پارک های محله را به شهرداری آن منطقه داد… او میدانست که کارهای اداری زمانبر خواهند بود، چه برسد بودجه زیادی هم در آن بین باشد، پس از این فرصت استفاده کرد و پس مدتی پیشنهاد داد خودش، با هزینه و نیروی کارش آن پارک را بازسازی کند.

ترامپ این کار را کرد و در بین مردم بیشتر شناخته شد. بعدها با بحث کردن با سیاستمداران دون پایه شروع کرد به انتقاد از دولت و کابینه اش تا جایی پیشرفت که تصمیم گرفت خودش رئیس جمهور شود.

 45-مین رئیس جمهور آمریکا پرونده مرموز دونالد ترامپ !

ترامپ به معنی واقعی کلمه یک کارآفرین با افکار بزرگ، سرمایه گذار هوشمند و شخصیت رسانه ای حرفه ای است.
او میداند چطور هر نیازی را با کسب سود رفع کند.

در ادامه شما  در کتاب پرفروش اش «ترامپ‌ : هنر معامله» منتشر شده است را میخوانید :

12 توصیه دونالد ترامپ را برای دستیابی به موفقیت های بزرگ در زندگی

  1. شیوه هنری خودت را پیدا کن
    «من برای پول این کار را نمیکنم. من به حد کافی و خیلی بیشتر از نیازم پول دارم. من این کار را میکنم که کرده باشم. من عاشق معامله هستم. دیگران بر روی بوم نقاشی میکنند یا خوانندگی میکنند. یک نفر شعر می نویسد و یک نفر دیگر معامله میکند. معامله های بزرگ. این دلیل موفقیت های من است»
  2. معامله باید در وجودت باشد
    «معامله گری قابلیتی است که از بدو تولد در وجود شماست. در ژنتیک شماست. معامله کردن ربطی به باهوش بودن ندارد. شما میتوانید باهوش ترین فرد دنیا را بخواهید تا معامله کند و ببینید که نمیتواند… اگر احساس غریزی مربوط به معامله را نداشته باشد.»
  3. هدف های بزرگی داشته باشید
    «شیوه معامله من خیلی ساده است. من فقط بالاتر نشانه میگیرم و هربار سعی میکنم بالاتر، بالاتر و باز هم بالاتر هل بدهم نشانه ام را تا بدستش آورم. شما در هر حال فکر میکنید، پس بزرگ فکر کنید.»
  4. در اشتیاق غرق شوید
    «یکی از کلیدهای بزرگ فکر کردن و داشتن دستآوردهای ارزشمند، تمرکز است. تمرکز قوی بر روی موضوعی مشخص… به کررات دیده ام کارآفرینانی که دیوانه وار غرق در افکاری هستند که میخواهند بدست شان آورند و آنقدر متمرکزاند که هیچ چیزی نمیتواند آنها را از کار بازدارد»
  5. بی قاعده بازی کنید
    «اکثر مردم از شیوه کار کردن من تعجب میکنند. من کیف با خودم حمل نمیکنم. سعی میکنم قرار کاری زیادی نداشته باشم و درب اتاقم را هم فراموش میکنم ببندم. شما نمیتوانید رویاپردازی کنید و در مسیر کارآفرینی قدم بگذارید اگر بخواهید خیلی ساختارمند و بر اساس قواعد بازی کنید. هیچ روز کاری من شبیه روز دیگرم نیست و اجازه نمیدهم هیچ هفته کاری خسته کننده ای داشته باشم.»
  6. قرارها را کوتاه تر و بیشتر از تلفن استفاده کنید
    «معمولا من ساعت 9 به دفترم میرسم و شروع به تماس گرفتن میکنم. کمتر روزی پیش می آید که 50 تماس کمتر گرفته باشم. اکثر اوقات بیش از 50 تماس تلفنی گرفته ام و هزاران قرار کاری که باید کنترل شان کنم؛ اما اغلب ملاقات هایم در کمتر از چند دقیقه انجام میشوند و طولانی ترین جلسه کاری ام 15 دقیقه طول میکشد.»
  7. اگر قمار میکنید، مطمئن باشید میتوانید با باخت زندگی کنید
    «مردم فکر میکنند من قمارباز هستم. من هیچوقت قمار نکرده ام.از نظر من قمارباز کسی است که پول در ماشین بازی می اندازد تا جایزه اش را شانسی انتخاب کند. من دوست دارم صاحب ان ماشین باشم. من همیشه آماده بر سر مذاکره معامله میروم. همیشه بدترین اتفاق را تصور میکنم، اگر بتوانید با بدترین اتفاق زندگی کنید، بهترین اتفاق ها خودشان سر و کله شان پیدا میشود.»
  8. به غریزه تان اعتماد کنید، نه به اعداد
    «من اقتصاددان یا متخصصان زیادی استخدام نمیکنم تا به من اعداد نشان بدهند. من به بازاریابی های پر زرق و برق اعتماد نمیکنم. من خودم تحقیقاتم را انجام میدهم و به نتیجه گیری ام میرسم. وقتی با راننده ام به شهر های دیگر میروم، همیشه سوال می پرسم، می پرسم و آنقدر می پرسم تا به احساس غریزی حس درست دست پیدا کنم.»
  9. اهرم کنید
    «بدترین اتفاقی که در یک معامله میتواند بیافتد این است که طرف مقابل شما بوی خون به مشامش بخورد (بفهمد زخمی شدید)… دیگر کارتان تمام است. بهترین کاری که میتوانید بکنید این است که از موضع قدرت مذاکره کنید. اهرم کردن یعنی شما چیزی داشته باشید که طرف مقابل نیاز دارد. یا بهتر، لازم دارد، یا در عالی ترین شرایط، در حالت اضطراری قرار دارد و با آن به خواسته خودتان برسید.»
  10. هیچوقت اجازه ندهید به شما ضربه بزنند
    «با اینکه اغلب اوقات سعی در مثبت نگه داشتن طرزفکرم دارم اما بعضی مواقع نیاز به دفاع میبینم. من با مردم خوب هستم تا زمانی که آنها هم خوب باشند. اما کافیست بدانم میخواهند از من سوء استفاده کنند یا به من زیان برسانند، در چنین مواقعی طرزفکر بدتری انتخاب میکنم تا خیلی سخت با آنها بجنگم.»
  11. دیده شوید
    «شما میتوانید بهترین محصول دنیا را خلق کرده باشید، اما اگر مردم چیزی راجع به آن ندانند، هیچ ارزشی نخواهد داشت. شما باید توجه ها را جلب کنید و مردم را شگفت زده کنید. روزنامه ها و رسانه ها همیشه تشنه خبرهای خوب هستند. این ذات کار آنهاست. اگر فقط کمی، فقط یک کمی متفاوت باشید، یا کمی غیرطبیعی باشید، یا کاری انجام بدهید که بزرگ و کمتر دیده شده باشد رسانه های خیلی زود به سراغ شما خواهند آمد»
  12. خوش بگذرانید
    «اگر باحال نیست، پس دیگه چه دلیلی برای انجام دادنش هست؟ زندگی خیلی غمگین است و موفقیت آنرا تغییر نمیدهد. هرچیزی را موفقیت بدتر میکند. هرچیزی میتواند تغییر کند، بدون هیچ پیغام هشداری به شما و خیلی سریع اتفاق های غیرمنتظره رخ میدهند. به خاطر همین است که هیچوقت اتفاقات را جدی نگرفته ام.
    مهم نیست چه کار خلاقانه ای میتوانم انجام بدهم، یا بزرگترین معامله بزرگ بعدی من کدام است؟ تنها چیزی که من راجع بهش فکر میکنم معامله کردن است. من فقط معامله میکنم و از این کار لذت میبرم. اتفاق ها و نتایج خوب خودشان می آیند.»

 

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

 

سخن آخر؛
همانطور که خواندید، اولین و مهم ترین توصیه دونالد ترامپ پیدا کردن کاری است که در آن مهارت، استعداد و علاقه دارید. کاری که بدون هیچ انگیزه ای و فقط به شما احساس خوبی از انجامش میدهد را انجام میدهید و دومین توصیه مهم ترامپ، نمایشی است. شما علاوه بر تولید محصول یا برند، باید بتوانید آن را به بهترین شکل ارائه کنید…

در همین زمینه، نوشته های زیر را بخوانید :

11 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ته می‌گوید

    با سلام و آرزوی موفقیت روز افزون شما مطالبتون بی نظیره و من با هر جمله ای که میخونم بیشتر وبیشتر لذت میبرم وباعث میشه که انگیزم برای اهدافم محکم تر و جدی تر بشه.ما بارها این حرف رو شنیده ایم که میگن نبین که حرفو کی میگه ببین چی میگه پس ما فقط به نتایجی که از سخنان مردان وزنان بزرگ میگیریم باید فکر کنیم حال اون فرد یک سیاست مدار باشه ویا یک ورزشکار وفردی عادی که کم نیستند در همه جای دنیا
    موفق وپیروز باشید

  2. کاربر سوخت جت می می‌گوید

    سلام
    خداقوت
    بابت وبسایت بی نظیر و فوق العاده تون بینهایت سپاسگزارم
    مقالاتی که تو وبسایتتون گذاشته میشه بینهایت کاربردی و کامل هستند من به عنوان یک کارآفرین تو حوزه نتورک مارکتینگ ازشون استفاده کردم و دارم نتیجه میگیرم
    ضمنا از دوستان عزیز و هموطنای گلم میخوام در مورد چیزی که اطلاع ندارن نظر ندن من با کتابای آقای ترامپ و فعالیت های اقتصادیشون آشنایی دارم ایشون یکی از بزرگ های این حوزه هستن خواهشا سیاست رو با همه چیز قاطی نکنید
    باتشکر

  3. کاربر سوخت جت في می‌گوید

    با سلام، كاش ميشد از بزرگردان ايران هم استفاده بيشتري بكنيم
    دكتر سميعي
    دكتر حسابي
    رضا خان
    امير كبير

  4. کاربر سوخت جت ando می‌گوید

    عالی بود

  5. کاربر سوخت جت omme می‌گوید

    اصن بعد سیاسی نداشت و اتفاقا خیلی عالی بود مرسی

  6. کاربر سوخت جت refn می‌گوید

    ممنون از تلاشتون
    فقط به عنوان پیشنهاد عرض میکنم که بهتره که از شخصیت های محبوب و مفید بیش تر استفاده بشه
    ما هنوز شخصیت های ایرانی بزرگی داریم که نیاز به معرفی دقیق تری دارند

    با تشکر

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      سلام دوست عزیز، بله حتما در برنامه داریم، شخص خاصی منظوتان هست بفرمایید، خیلی ممنون

  7. کاربر سوخت جت azad می‌گوید

    من سایت شما رو تحسین میکنم و همیشه دنبال کردم و واقعا منحصر به فردید. اما واقعا متاسفم که دارین از یک فردی همچون ترامپ همایت میکنن و با این مقاله میخوایین جلوشو نزد مردم تغییر بدین. میلیون تا انسان با لیاقت و قهرمان وجود داره که میشه راجبش نوشت دلیلی نداره بییاین یک سی چرندیات از یک یاغی و یک انسان فاقد هرگونه ارزش تبلیغات بسازید. این فدری که شما یک اسطوره میسازین ازش به عقیده اکثر خود کارشناسان خود امریکایی یک فرد غیر عادی وحشی و بی سواد هستش دلیلی نمشیه چون پولداره شما تبلغ کنین تا ما هم کورکورانه الگو قرار بدیم

    متشکرم

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      با سلام؛ دوست عزیز ما در این مقاله از آقای ترامپ حمایت نکردیم. همانطور که در مقدمه این مقاله میخوانید ما میخواهیم بدانیم ایشون از کجا آمده؟ چه کار کرده؟ و به کجا میخواهد برود؟ ایشون یکی از کارآفرینان برتر آمریکایی هستند که فعالیت هایش در حوزه املاک و شیوه مذاکره و معامله وی حتی از نظر آمریکایی ها نیز ستودنی است. ما بیشتر از بعد کارآفرینانه به این مساله نگاه کردیم و اگر دقت کنیم به بعد سیاسی وی نپرداختیم.

    2. کاربر سوخت جت وش می‌گوید

      سلام با کمال احترام اصلا باهاتون موافق نیستم بنظرم نباید بعد مذهبی و سیاسی ؛ خرافی برداشت ایشون یکی از موفق ترین انسان های جهان هست بعد انسان ها رمز راز موفیقت رو الگو قرار می دهند ایشون الگو من هست
      مرسی

      1. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

        من هم با نظر آقای سیاوش موافقم و آقای ترامپ را یک فرد بسیار موفق میبینم که رویه ایشان می تواند درس های ارزشمندی در پیشرفت به ما بدهد.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**