به خاطر این 8 اتفاق حیرت انگیز، هر روز صبح بلافاصله بعد از بیدار باید آب بنوشید

میخواهیم در این مقاله عادت جالبی به شما آموزش دهیم و به شما بگوییم چرا اگر پس از بیدار شدن آب بنوشید، اتفاق جالب توجه ای برای شما رخ میدهد؟

خیلی وقت است که به دنبال راهکارهای سریع و میانبر برای افزایش کارایی ذهنی مان در طول روز هستیم. هزاران تکنیک و استراتژی برای این کار در سطح اینترنت وجود دارد که به شما میگویید «اگر این کار را انجام دهید، سریع تر میتوانید آن کار را انجام دهید…» «اگر وقت بیشتری میخواهید، کارهای را بدین صورت انجام دهید…» اما این کارهای چه تاثیری بر سلامتی ما میگذارند؟

سرعت و بهره وری در انجام کارها خوب است،
اما به چه قیمتی؟

اگر به خرد کهن باور داشته باشیم و فرض کنیم اندیشمندان باستانی، فیلسوفان و چهره های سرشناسی که نامی در تاریخ از خود به جا گذاشته اند به خردی والاتر از آنچه امروزه «بهره وری» می نامیم دستیابی داشتند که توانستند چنین حجم عظیمی از اطلاعات و محاسبات را در طول زندگی خود به جا بگذارند (برای نمونه، آنچه از ارسطو و افلاطون به جا مانده…) پس حتما علم دیروزی را میتوان امروز هم استفاده کرد.

محاسبه وتر یک مثلث قائم الزاویه به کمک فرمول فیثاغوث فقط به عصر خودش محدود نمیشود. این فرمول و محاسبه منطقی امروز هم کار میکند، ده هزار سال دیگر هم کار میکند.

وقتی راجع به علم صحبت میکنیم، راجع به چیزی اثبات شده صحبت میکنیم که قابلیت محاسبه و به نتیجه رسیدن از راه های مختلف را هم در خود به همراه دارد… همانطور که امروزه بیش از 500 روش برای اثبات فرمول فیثاغورث ثبت شده است.

اما راجع به آب چه توصیه هایی از زمان باستان به جا مانده؟
تقریبا اکثر اندیشمندان و متفکران بزرگ باستانی و کهن، آنهایی که به طرز باورنکردنی بهره وری بالایی داشتند و عمری طولانی داشتند یک عادت عحیب (اما فراموش شده برای مردمان امروز…) داشتند.

آن عادت ساده، آنقدر پیش پا افتاده به نظر میرسید که خیلی زود فراموش شد؛ اما دکترها و پروفسورهای امروزی تاثیر آنرا شگفت انگیز میدانند و سعی دارند به تمام دنیا این پیام را منتقل کنند که «لطفا پس از بیدار شدن آب بنوشید» چون اتفاقات حیرت انگیزی برای بدن شما می افتد !

 

ماهاتما گاندی
ماهاتما گاندی

 

زنان ژاپنی به خاطر چهره های باریک، سالم ، و باب روز خود شناخته شده هستند. (منبع)
با این که ژنتیک آنها نقش مهمی در این قضیه ایفا می­کند، بسیاری معتقدند که عادات صبحانه ی آنها، کمک زیادی به بیشتر سالم ماندنشان می­کند. یکی از این عادات بسیار ساده، نوشیدن آب به محض بیدار شدن از خواب است.

این عادت که در حال حاضر عمیقا در فرهنگ ژاپنی ریشه دوانده، یک نوع آب درمانی است که از لحاظ علمی هم ثابت شده می­تواند به کمک بسیاری از اختلالات بدن بیاید. بر خلاف ایالات متحده و کشورهای غربی دیگر، مردم ژاپن به نسبت کمتر از مشکلاتی از قبیل چاقی و دیابت رنج می­برند. این دلیل خوبی است برای این که ما بتوانیم چند چیز از نحوه ی زندگی آنها یاد بگیریم.

 

چرا عادت «پس از بیدار شدن آب بنوشید» تا اینقدر مهم است؟
برای شروع باید گفت که 70 درصد از بدن شما را آب تشکیل داده است، پس این ضروری است که برای بهتر کار کردن بدن، به آن آب تازه و به اندازه نیاز برسانید. اگر آب مورد نیاز بدن برآورده نشود، قطعا عواقب منفی کوتاه مدت و بلند مدت متفاوتی گریبان گیر بدن خواهد شد.

نرسیدن آب به بدن در طولانی مدت می­تواند عواقب ناگواری از قبیل  آرتریت روماتوئید، میگرن، آنژین صدری، کولیت، سوءهاضمه، فشار خون بالا، چاقی، بواسیر، سرطان سینه، سل ریوی، سنگ کلیه، سینوزیت، و سرطان رحم را به همراه داشته باشد.

با نوشیدن آب، ناشتا و درست بعد از بیدار شدن از خواب به بدن خود کمک کنید تا بتواند بهتر از بیماری های ذکر شده دوری کند و همینطور در طول روز به طرز عجیبی بهره وری بالایی داشته باشید.

 

چگونه می­توانم آب درمانی کنم؟
این یک روش اثبات شده برای درمان اختلالات بدن، اختلالات قاعدگی، و بیماری های مربوط به چشم است (منبع). همچنین، این روش می­تواند به شما در تمام روز احساس قوت ببخشد.

در ادامه شما یادمیگیرید چطور پس از بیدار شدن آب بنوشید، چقدر بنوشید و چرا واقعا نوشیدن آب مهم است؟

در همین زمینه، قبلا مقالات جالبی نوشته ایم که توصیه میکنیم بخوانید :

5 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ando می‌گوید

    من یک هفته توصیه تون رو امتحان کردم خیلیییی خوب بود توصیه میکنم به دوستان امتحان کنن

  2. کاربر سوخت جت mos می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید
    من اشتراک یکساله خرید کردم اما هر مطلبی رو که باز میکنم
    مینویسد مشاهده این مطالب برایه حامیان پروژه سوخت میباشد لطفا راهنمایی کنید با تشکر مصطفی عسکری

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      با سلام، دوست عزیز احتمالا تراکنش شما ناموفق بوده، لطفا از طریق بخش تماس با ما پیگیری کنید. با تشکر

  3. کاربر سوخت جت irtc می‌گوید

    سلام
    لینک ویدو انگیزی 45 رو درست کنید .
    باتشکر از مطالبتون

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      دوست عزیز‌ آخرین ویدیوی انگیزشی شماره 35 است.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**