پیشرفت ۲۰۰ درصدی در کار با نکاتی طلایی – قسمت 2

در بخش قبلیزز بخشی از راهکارهای لازم برای پرورش و ایجاد ابتکار در محیط شغلی پیشنهاد شد که در ادامه‌ی این مقاله به راهکارهای بیشتری خواهیم پرداخت.

» خودتان داده‌ها را جمع آوری کنید:

در هر شغلی که هستید، می‌توانید تحقیق‌های ساده‌ای در مورد کارتان انجام دهید و داده‌هایی را جمع آوری کنید که توصیه و پیشنهاد شما را پُر بارتر کند. به عنوان مثال:

  • – یک وسیله چند وقت یک بار نیاز به تعمیر پیدا می‌کند؟
  • – چند وقت باید برای سرویس آن تقاضا نمود؟
  • – آیا می‌توانید در یک وهله کار دو نوبت را یک جا انجام دهید؟
  • – درخواستی که می‌کنید چه هزینه‌ایی در بر دارد؟

اطلاعات موثق، بنیان خوبی برای ترقی و پیشرفت همه جانبه فراهم می‌آورد. با نظارت بر نیازها و کارایی خودتان در شغل مورد نظر، می‌توانید نیاز به تغییر را به موقع حس کنید و شواهدی ارائه دهید که بدون نیاز به بحث و گفتگو، دیگران را به پذیرش تغییر قانع کنید.

به طور مرتب، داده‌هایی در مورد شرایط کار، زمان صرف شده، خسارت‌ها، درخواست‌های ویژه، پیشرفت، دستیابی به اهداف و غیره را زیر نظر بگیرید.

»به نقطه ضعف‌های خود حمله کنید:

به یقین این جمله را شنیده‌اید که می‌گوید:«شیطان در جزئیات پنهان شده است». هر چیزی ممکن است خطایی در بر داشته باشد. پایان هر کاری خطاها را نشان خواهد داد. واقعیت این است که عامل ایجاد اختلال در هر چیزی، در جزئیات آسیب‌پذیر نهفته است که به طور معمول اقدامی برای کنترل کردن آن‌ها صورت نمی‌دهیم!

[bs-quote quote=”ابتکار، انجام اقدام درست است بدون اینکه بهت گفته شود.

” style=”style-7″ align=”center” color=”#8224e3″ author_name=”ویکتور هوگو” author_job=”شاعر و نویسنده بنام فرانسوی” author_avatar=”https://sookhtejet.com/wp-content/uploads/2019/10/ویکتور-هوگو.jpg”][/bs-quote]

اگر فکری دارید، آن را به مدیریت اعلام کرده و در مورد همه‌ی مراحل و نیز در مورد پیامدها و نتایج ایده‌ی خود فکر کنید.

  • – به چه منابعی نیاز هست؟
  • – چه مدت طول خواهد کشید؟
  • – چرا گروه باید منتظر فرصت دیگری نباشد؟
  • – تغییرات ایجاد شده در محیط کار بر چه شخص دیگری اثر می‌گذارد؟
  • – کدام اعتراض و سؤال ‌ها در رابطه با این ایده قابل پیش بینی هستند؟
  • – بروز کدام اشکال احتمال دارد؟

ابتدا باید خود را آماده کنید، اما در جریان فرا رسیدن زمان عمل، باید مسائل آینده را مورد بررسی قرار دهید تا از بروز مسائل و مشکل‌های احتمالی آگاه شوید. هر چه بهتر بتوانید در مورد یک ایده فکر کنید، بهتر می‌توانید نیازهای آن را بشناسید تا بتوانید طرح را عملی کنید.

اگر بروز مشکل‌ها، یا اعتراض‌هایی قابل پیش بینی نباشد، باید به این نتیجه برسید که هنوز لازم است بیشتر روی آن کار کنید.

» به هنگام کار بازی نکنید: 

به هنگام کار، بازی (گپ زدن، شایعه پراکنی، دوز و کلک بازی، توطئه چینی و…) نکنید. سرتان به کار خودتان باشد و کارتان را به بهترین وجه انجام دهید. در صورتی که می‌بینید دیگران به بازی مشغولند، فقط به کار خود و اهدافی که در نظر دارید متمرکز شوید و کاری به آن‌ها نداشته باشید.

اگر در برقراری تعادل در کار و زندگی‌تان مشکل دارید در این مقاله کاملا شما را راهنمایی کرده‌ایم.

هنگامی که مطالبی در مورد افراد دیگر مطرح می‌شود، همیشه این سه پرسش اساسی را نزد خود مطرح کنید و به آن‌ها پاسخ گویید: «آیا حقیقت دارد:»؛«آیا او چنین شخصی است؟»؛«آیا ضرورتی دارد چنین باشد؟».

سعی کنید به عنوان یک فرد مثبت شناخته شوید. انجام کارهای ضروری، نیاز به این دارد، افراد را که برایشان کار می‌کنید، یا افرادی که با آنان کار می‌کنید، حمایت نمایید. بر روی نکته‌های منفی تکیه و پافشاری نکنید.

فردی باشید که همواره مثبت اندیش و آینده‌نگر است.

 

» عمل کنید، حالا کاری متفاوت انجام دهید:

البته دوست دارید که به خوبی خود را آماده کنید؛ اما در نهایت این آمادگی، باید خود را در عمل نشان دهد؛ یعنی پس از کسب آمادگی، کاری متفاوت انجام دهید.

برای ایده‌ای که در سر دارید، هیچ کس به جز شما انرژی لازم را ندارد؛ بنابراین شما اولین و مهمترین کسی هستید که می‌توانید با اعمال خود، ایده‌تان را به واقعیت تبدیل کنید. انگیزه‌ی خود را بشناسید. اگر ایمان داشته باشید که ایده و طرح شما به سود کار شما و همکارانتان است و فقط منابع فردی را تأمین نمی‌کند، اعمال شما حس خوبی در آن‌ها بر می‌انگیزد.

حتی اگر اشتباهی مرتکب شوید، می‌توانید از اشتباه خود درس بگیرید و دوباره سعی کنید، تا شانس موفقیت نهایی را افزایش دهید.

» ترس از شکست را با این ویدیوی آموزشی آنتونی رابینز کاملا از بین ببرید

 

» به سادگی تسلیم نشوید:

پس از تعیین ایده‌ها و فرصت‌هایی که می‌توانید با آن‌ها کاری متفاوت انجام دهید و پس از اینکه بهترین راه‌کارها و شیوه‌ها را مورد تحقیق قرار دادید، هنوز هم احتمال دارد که با مانع‌های جدی رو به رو شوید. تا حد زیادی، نحوه‌ی برخورد شما با این موانع است و موفقیت‌های شما را تعیین خواهد کرد؛ همچنین میان افرادی که ایده‌هایی ارائه می‌دهند و افرادی که به علت پیروی از ایده‌ها و فرصت‌ها باعث بروز تغییرها و رفع مشکل‌ها می‌شوند، تفاوت ایجاد می‌کند.

آن‌ها که ابتکار عمل دارند، به ایده‌های خود ایمان داشته و آن را دوست دارند و حتی سبب ارتقاء ایده‌های خود می‌شوند و صرف نظر از موانعی که ایجاد می‌شود، به راه خود ادامه می‌دهند، آن‌ها هرگز در مورد ایده‌ایی که به آن باور دارند، تسلیم نمی‌شوند.

» یاد بگیرید که از چیزی که دیگران از آن تنفر دارند، لذت ببرید:

اینکه در انجام کاری که دیگران از آن نفرت دارند، خوب عمل کنید و از انجام آن لذت ببرید، به شما فرصت‌های زیادی می‌دهد تا در کار خود قهرمان شوید.

به شخصی که با او کار می‌کنید یا به او گزارش می‌دهید نگاه کنید و از او بخواهید اگر از انجام کاری بدش می‌آید، آن را به عهده‌ی شما بگذارد. ممکن است شما هم مایل باشید در کارهای مختلف مربوط به شغل خود وارد شوید و با سایر فرصت‌هایی که امکان‌های موجود را رشد و آموزش‌ها بیشتری به شما می‌دهد، وارد شوید. با این کار، نگاه‌ها در محیط کارتان، به شما متمرکز می‌شود.

هر کسی از شکست ترس دارد، اما افراد موفق به ما می‌آموزند که ترس‌های خود را به اعمال و ایده‌هایی تبدیل کنید که شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهد، همه‌ی ما برای رشد کردن، نیاز به فعالیت‌های گسترد‌ه‌ای داریم و اگر ترس از اشتباه کردن شما را از تلاش، آموختن و رشد کردن بازدارد، سرانجام همه چیز را از دست خواهید داد.

همیشه می‌توانید توجه خود را به درسی که از اشتبا‌هات خود گرفته‌اید، متمرکز کنید و به طور قطع، حتی در بدترین شرایط نکته‌های مثبتی وجود دارد و همین نکات مثبت و گیر انداختن به موقع آن نکات، به شما برای افزایش خلاقیت، ابتکار و خلق ایده کمک خواهد کرد.


در همین زیمنه بخوانید:

 

 

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**