نعمتی به نام کامل نبودن | غلبه بر کمال گرایی – قسمت سوم

یکی از دغدغه‌های انسان‌های کمال‌گرا، آشکار شدن احساساتشان در مقابل دیگران است. البته بروز دادن احساس، تنها محدود به «کمال‌گرایی» یا «بهترین خودی» نمی‌شود و ماجرا فراتر از این حرف‌ها است. اما ما در این مقاله فقط از دیدگاه کمال‌گرایی به آنها نیم نگاهی می‌اندازیم. در این قسمت به سراغ احساس‌های ناکامل می‌رویم.

 

» سلام ترس، شرم یا هر چی که اسمت هست!

 

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

    جواب سوال…. من اصلا نمیدونم چطور باید احساساتم مدریت کنم و بیشتر اوقات احساساتم درونم میمونه و ابراز نمیکنم

  2. کاربر سوخت جت می می‌گوید

    عالی ، جالب و تامل بر انگیز بود.

    در رابطه با جواب سوالتون:
    من به غیر از مواقع خاص خیلی احساساتم رو بروز نمیدم و عادت کردم احساساتم رو در توخودم حل و هضمشون کنم! و در اون موارد خاص هم خیلی سخت گیرم و خیلی بستگی به طرف مقابل و فضا و محیط داره… و همیشه خلوت وتنهایی رو ترجیح دادم.
    مثلا خیلی جاها تمایل داشتم راحت احساساتم رو بروز بدم مثلا در مراسم ختم و فوت عزیزان و…؛ ولی احساس میکنم ممکنه با این کار و بروز دادنش از دید کسایی که همیشه تو سختیا سعی کردم تکیه گاهشون باشم ضعیف به نظر برسم! و این باعث شه نتونن راحت بهم تکیه کنن…

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز آقای سیدعلی کاظمی
      بسیار سپاسگزارم که زمان گرانبهاتون رو گذاشتید و این مقاله رو مطالعه کردید.
      از این که پاسخ پرسش رو نوشتید بسیار ممنونم.
      این که شما توانایی حل احساساتتون در خودتون رو یاد گرفتید واقعا باعث خوشحالی و افتخاره. خیلی ها با وجود تلاش زیاد، هنوز در توانایی حل احساساتشون با خودشون لنگان لنگان قدم برمیدارن.
      این که دوست دارید در مقابل کسانی که بهتون تکیه دادن، قوی به نظر برسید تا اونها باز هم روی شما و حضورتون حساب باز کنند، نشانه خردمندی و بزرگی روحتونه. افرادی مثل شما، در جاده رشد فکری قدم های بلندی برمیدارن. به خودتون افتخار کنین.
      با وجود تمام این نکته های مثبت، اگر فردی رو در زمان و مکان درست پیدا کردید بد نیست که گلچینی از احساساتتون رو باهاش درمیون بذارین. لازم نیست این گفتگو درباره گله و شکایت یا چیزهای منفی باشه. اگر زمان و مکان و اون آدم درست بود، چند جمله ای از دنیای افکارتون رو با اون به اشتراک بذارین.
      باز هم از پاسخ گرم و دقتتون سپاسگزارم
      سرسبز باشید^^

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**