برای سریع تر موفق شدن چرا باید دیگران را تشویق کنید موفق شوند ؟

حتی اگر به سمت اهداف بزرگ بخواهید گام بردارید و سریع تر موفق شوید، تنها پیمودن این مسیر خسته کننده و دلسردتان خواهد کرد…

مهم نیست چه مسیری را انتخاب میکنید، هر مسیری هم که انتخاب کرده باشید، اگر در آن مسیر تنها باشید، خیلی زود دچار یاس و ناامیدی میشوید. انسان از بدو تولدش، غریزه ایجاد ارتباط با دیگران در وجودش شکل میگیرد.

ما دوست داریم با دیگران ارتباط داشته باشیم، با دیگران صحبت کنیم، بخندیم، گریه کنیم، بشنویم و ببینیم؛ اگر هیچکدام از اینها نباشد، خیلی زود دلسرد میشوید، ناامیدی در ما ریشه می دواند و کم کم از مسیری که انتخاب کردیم به بیراهه میرویم…

مشکلی که اکثر اوقات افراد موفق دارند، وقتی سریع تر موفق میشوند و به سمت اهداف بزرگ شان پیشروی میکنند، دیگران از آنها فاصله میگیرند. مخصوصا نزدیکان آنها واکنش های غیرمنتظره ای به موفقیت های آنها نشان میدهند؛ دلیل آن تنها یک چیز است… ناهماهنگی !

وقتی هیچکی از جمع دوستی شما موفق نیست، در صورتی که شما موفق شوید، با جمع دوستی تان ناهماهنگ خواهید بود. در این صورت یا شما باید خودتان را با دوستانتان تطبیق دهید، یا آنها خودشان را با شما تطبیق بدهند.

 

وارن بافت
وارن بافت

 

درحالی که اکثریت این کار را نمیکنند؛ یا شما باید تغییر کنید و به روال قبلی و ناموفق تان بازگردید یا از این جمع دوستی جدا و تنها شوید (که ایــنجــا به شما گفتیم حتما این کار را انجام بدید) اما یک نکته زیبا وجود دارد… شما اگر دیگران را تشویق کنید تا در راه موفقیت قدم بردارند اتفاقات جالبی برای شما رخ میدهد که در ادامه میخوانید.

میخواهید سریع تر موفق شوید؟

 

باید دیگران را هم تشویق کنید تا موفق شوند چون…

دلیل شماره یک |‌ باعث ایجاد حسِ خوبی در دیگران خواهید شد
چندبار برایتان اتفاق افتاده که پس از سخت تلاش کردن به خانه برمیگردید و مادر، پدر یا همسرتان به شما میگوید «خسته نباشی… تو میتونی، خودت هم میدونی موفق میشی…» و انگار کوهی از خستگی از دوش شما برداشته میشود؟

و یا یادتان می آید در دوران مدرسه وقتی از معلم تان یک صد امتیازی جایزه میگرفتید؟ هیچ حسی قابل مقایسه با این احساس تشویق و حمایت دیگران نیست؛ خب این احساس به شما نیز برمیگردد.

وقتی میدانید یک نفر را خوشحال کردید، وقتی روز یک نفر را می سازید، وقتی باعث میشوید یک نفر موفق شود، از انتهای وجودتان احساس رضایت خاطر پیدا میکنید و باعث میشود کائنات دست در دست هم بدهد تا شرایط یکسانی برای نیز ایجاد کند.

از هر دستی بدهید، از همان دست میگیرید.

 

 

دلیل شماره دو | آتش شان را فروزان نگه میدارید
شاید دوست تان پس از ماه ها تلاش هنوز موفق نشده به خواسته اش، کاری که میخواسته یا هرچیزی که هدفش بوده، برسد… وقتی شما تشویقش میکنید تا موفق شود، در واقع آتش و انگیزه وجودی اش را زنده نگه میدارید.

شما باعث میشوید یک نفر تسلیم نشود و به هدف برسد. این یعنی یکی از ارزشمندترین کارهایی که میتوانید در این هستی انجام دهید.

البته ممکن است با خودتان فکر کنید «خب… این وظیفه من نیست که به دیگران انگیزه و امید بدهم» درسته این وظیفه شما نیست اما شما احتیاج دارید. این افراد هیچوقت شما را فراموش نخواهند کرد و هیچوقت اجازه نخواهند داد شما شکست بخورید چون شما حامی آنها بودید و برایشان ارزش زیادی خواهید داشت.

 

 

 

دلیل شماره سه | دوستان با ارزشی خواهید داشت
در بین بازاریان قدیم و حتی بعضی کاسب های امروز این مرام وجود دارد. این افراد با کمک هایی که کردند دوستی شان را بنا کردند. مخصوصا در دنیای کارآفرینی نیز این مورد به وفور یافت میشود.

کارآفرینان واقعی، به طرز عجیبی علاقه دارند به دیگران کمک کنند تا رشد کنند. اگر میخواهید سریع تر موفق شوید، به شبکه ارتباطی و لینک های خوبی از دیگران نیاز دارید.

ارتباطات دوستانه شما، در یک حالت میتواند یک شبه مستحکم و عمیق شود :‌ به دیگران کمک کنید موفق شوند.
خب الان میتوانید حدس بزنید چرا کارآفرینان یک عالمه دوست صمیمی دارند که همیشه هوای آنها هرکجا که باشند دارند؟ چون یک روزی به آنها کمک کردند.

 

جکسون براون
جکسون براون

 

دلیل شماره چهار |‌ دانه های فرصت تان را میکارید
ممکن است تا به حال برایتان اتفاق افتاده باشد که روزی یک نفر از یک جایی خیلی به کمک شما می آید و به طرز باورنکردنی شما را کمک میکند و وقتی دلیلش را می پرسید میگوید «چون تو قبلا کمکم کرده بودی…»

انسان ها، علاقه زیادی به جبران دریافتی هایشان دارند. هرچقدر به دیگران کمک کنید، تمایل بیشتری در آنها برای بازگرداندن لطف های شما ایجاد خواهد شد، حتی اگر زمان زیادی باشد که شما را ندیده اند و یا شما آنها را فراموش کرده باشید.

اگر لطفی در حق کسی کردید و کمکش کردید موفق شود، مطمئن باشد از حافظه طرف مقابل پاک نخواهد شد و یک روزی آن لطف تان را جبران خواهد کرد و این یعنی دانه های فرصت که در وجود دیگران میکارید.

بسیاری اوقات در زندگینامه افراد موفق میخوانیم که افرادی به کمک آنها می آیند که کارآفرینان قبل از شکست بزرگ شان به آنها لطف و کمک کرده اند. پس شما هم به دیگران کمک کنید و هیچوقت یادتان نروید اگر میخواهید سریع تر موفق شوید… «تو نیکی کن و در دجله انداز…»

 

در همین زمینه، نوشته های زیر را بخوانید :

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**