پنج تکنیک کم‌یاب برای استاد شدن در ایجاد و حذف عادت‌های مهم زندگی‌تان

شاید بسیاری از ما فکر کنیم که اکثر کار‌هایی که روزانه انجام می‌دهیم حاصل تصمیم‌گیری و انتخاب‌های آگاهانه ماست، اما عصب شناسان دریافته اند که این گونه نیست و زندگی ما سرشار از عادت هاست و هر عادتی حتی کوچک در طی زمان روی سلامتی ما، شادی ما، سازماندهی کاری و کارکرد‌های ما اثر زیادی دارد.

مقاله‌ای در سال ۲۰۰۶ در دانشگاه مک گیل منتشر شده که نشان می‌داد، اکثر مردم بیش از ۴۰ درصد کار‌های خود در طول روز را براساس عادت انجام می‌دهند.

عادت یک برنامه و جریان عادی رفتاری است که به طور منظم تکرار شده و گاهی به صورت ناخودآگاه رخ می‌دهد. طی تحقیقاتی که در دانشگاه تگزاس نورث و پال صورت گرفته، مشخص شده که طی ۱۸ تا ۲۰۰ روز عادت‌ها شکل گرفته و تبدیل به رفتار خودکار ما می‌شود.

افراد موفق لزوما باهوش‌تر یا نابغه نیستند. آن‌ها عادت‌های بهتری دارند.

زندگی انسان وابسته به عادت هاست. اگر عادت‌ها نبودند ما هر روز صبح برای مسواک زدن، بستن بند کفش یا بیرون آوردن خودرو از پارگینگ یا تایپ کردن و … باید کلی وقت و انرژی صرف می‌کردیم، درست مثل اولین باری که گره زدن بند کفش یا مسواک زدن یا تایپ کردن را آموختیم یا عذابی که در اولین خروج از پارکینگ در آغاز آموزش رانندگی تجربه کردیم.

دانشمندان می‌گویند عادت‌ها به این دلیل به وجود می‌آیند که “مغز مرتب به دنبال راه‌هایی است تا سعی و تلاش را کم و در انرژی مصرفی صرفه جویی کند.

بنابر این عادت‌ها باعث می‌شوند که از کمترین میزان انرژی برای انجام کار‌های روزمره استفاده کنیم. عادت‌ها ما را سالم نگه می‌دارند و کمک می‌کنند در بیشتر مواقع واکنش صحیحی داشته باشیم.

وقتی به کاری عادت می‌کنیم نباید برای انجام آن‌ها مدام فکر کنیم. در نتیجه می‌توانیم به خلاقیت بیشتر و افکار غنی‌تری برسیم. عادت‌های ما می‌توانند بسیار مفید عمل کنند، مادامی که از نوع خوبشان باشند.

افراد موفق یک ویژگی مشترک دارند و آن داشتن عادت‌های خوب است. این به این معنا نیست که عادت‌های بد ندارند، اما تعداد عادت‌های خوب آن‌ها بیشتر است.

در این ویدیو پنج تکنیک مهم را یاد می‌گیرد که به کمک آن خواهید توانست کنترل کامل عادت‌هایتان را در زندگی به دست بگیرید و زندگی‌تان را دقیقا به مسیری که می‌خواهید هدایت کنید. زیرا این عادات شماست که شما را به خواسته‌هایتان می‌رساند نه اهداف و برنامه‌ریزی‌های روی کاغذ.

 

↓↓ مشاهده‌ی ویدیو  ↓↓

 

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت pour می‌گوید

    سلام ، ممنونم ازتون بابت ویدیوهاتون، فوق العاده کاربردی بود

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**