8 استراتژی تخفیف در مذاکره (چطور هرچیزی را که میخواهیم با بهترین قیمت ممکن بخریم؟)

تخفیف در مذاکره

حتی پولدارترین افراد نیز دوست ندارند سرشان کلاه برود و قیمتی بیشتر از ارزش کالا بپردازند…
همیشه پیدا کردن کالا یا خدمات مورد نظر با قیمت مناسب یکی از چالش های زندگی افراد اهل مذاکره است، شاید بارهای شده برای خرید کالایی چندین بار بازار را گشتید تا بهترین قیمت آنرا پیدا کنید، اگر اینچنین هستید، پس این مطلب کمک زیادی به شما خواهد کرد.

برای مثال فرض کنید یک دستگاه تلوزیون می خرید و خیلی خوشحال به خانه برمیگردید. چند هفته بعد از کنار ویترین مغازه ای می گذرید که ناگهان چشمتان به کاغذ تخفیف 50% -ای یک تلوزیون می افتد که دقیقا تلوزیونی است که هفته پیش شما قیمت کامل آنرا پرداخت کردید.

شاید در لحظه اول ناراحت شوید، زیرا شما اگر کمی بیشتر پرس و جو کرده بودید شاید در زمان تخفیف محصول مورد نظرتان را می خریدید، اما آیا واقعا چنین است؟

در دنیای اقتصاد، اصلاحی به نام هزینه فرصت وجود دارد.
یعنی ،هزینه استفاده از فرصت مورد نظرتان برای شما در زندگیتان چقدر ارزش دارد؟ مثالی برای مفهوم این واژه برای خرید تلوزیون چنین است : فرض کنید میخواهید یک تلوزیون بخرید، شما میدانید که این تلوزیون در یکی از شهر های مرزی به علت واردات غیرمجاز با نصف قیمت به فروش میرسد، کدام انتخاب منطقی تر است؟

درست در این زمان است که هزینه فرصت اهمیت پیدا میکند.
هزینه فرصت کدام انتخاب (خرید از فروشگاه نزدیک با پرداخت کل مبلغ یا خرید از شهرهای مرزی با نصف مبلغ)  در واقع هر گزینه ای یک فرصت است و هر فرصت هزینه های مخصوص خودش را دارد
شما اگر از فروشگاه نزدیک منزلتان کالای مورد نظرتان را بخرید، هزینه آن شامل: هزینه نصف اضافی (نصف مبلغ)

و اگر آنرا از یکی از شهرهای مرزی بخواهید بخرید، هزینه آن شامل : هزینه رفت و آمد و حمل بار، هزینه چند روز کار نکردن، هزینه بدون گارانتی خریدن و از همه مهمتر هزینه رونق استفاده از کالاهای قاچاق

اگر این دو گزینه را بخواهید مقایسه کنید، کاملا بدیهی است پرداخت کامل مبلغ آن با صرفه تر است. در مورد خرید های دیگر نیز این مثال صدق میکند، برای مثال، شما برای خریدن یک پیراهن شاید کل بازار را دور بزنید، اما آیا هزینه فرصت آن زیاد نیست؟ شما میتوانید با این 8 تکنیک مذاکره هر کالایی را که میخواهید با بهترین قیمت خریداری کنید + وقتتان را نیز به همراه آن ذخیره کنید (وقتی را که میخواستید صرف گشتن در دیگر مغازه ها کنید)

شما در این مقاله(تخفیف در مذاکره)، 8 تکنیک مذاکره، برای گرفتن تخفیف در مذاکرات خرید را خواهید آموخت که به شما کمک میکنند هم پولتان و هم وقتتان در هر خریدی ذخیره کنید :

8 استراتژی تخفیف در مذاکره
چطور هرچیزی را که میخواهیم با بهترین قیمت ممکن بخریم؟ :
 

استراتژی شماره 1 | تجسس


یکی از راه های اطمینان از خرید کالای مورد نظر به قیمت مناسب، به جای گشتن در بازار، جستجو در اینترنت است. امروزه وبسایت های زیادی به علت رقابت زیاد بهترین قیمت ها را برابر با قیمت های بازار در وبسایت ها قرار میدهند برای مثال محصولات دیجیتالی را میتوانید از وبسایت دیجی کالا قیمت بگیرید به علاوه اینکه نظرات دیگر مصرف کنندگان کالای مورد نظرتان را در اینترنت میخوانید.

شاید جالب باشد بدانید سایتهای مرجع خارجی مانند Amazon قیمتی که به دلار میدهد تقریبا هم قیمت کالای مشابه در ایران است (با تبدیل ارز) پس بهتر است قبل از خرید، ابتدا قیمت های پیشنهادی را در سطح اینترنت جستجو کنید سپس اقدام به خرید کنید.

استراتژی تخفیف در مذاکره شماره 2 | درخواست مستقیم


قدم دوم به سادگی درخواست تخفیف کردن است. نترسید، فقط بپرسید “آیا امکان تخفیف دادن هست؟” شاید جواب مثبت بشنوید، شاید جواب منفی بشنوید اما مهم نیست، مهم این است که درخواستتان را اعلام میکنید.

از مذاکره کردن نترسید، اکثر فروشنده ها مخصوصا در ایران با مذاکره کردن راحت هستند و درخواست بیجا و زشتی نیست؛ پس خیلی راحت اعلام کنید میخواهید با قیمتی کمتر از قیمت موجود بخرید، شرایط خرید زیر قیمت را بپرسید، شاید اگر به تعداد بخرید به شما تخفیف ویژه بدهند؛ پس شانس تان را امتحان کنید.

استراتژی شماره 3  تخفیف در مذاکره | پله های قدرت

در همین زمینه، مطالب زیر را حتما بخوانید :

مانند یک نینجا مذاکره کنید (چطور در خفا، خواسته مان را در مذاکره بدست آوریم؟)

تکنیک های مذاکره : 5 تاکتیک فوق حرفه ای مذاکره که کودکان به شما آموزش میدهند

تکنیک های مذاکره : تکنیک شگفت انگیز آب گرم و یک صندلی سفت

 

امیدواریم که از مقاله تخفیف در مذاکره لذت برده باشید منتظر کامننت های شما هستیم.

2 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت S1v3 می‌گوید

    Man Asheghe Siteton Shodam
    Rasti Khatte Sevvom Strategy Aval Ghalate Emlai Dare Tas’hih Konid
    Oonja Ke Neveshtin Ba Tabdile Arz (با تبدیل عرض)

  2. کاربر سوخت جت ehdi می‌گوید

    عالی بود، خسته نباشید
    مثل همیشه کاربردی

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**