فقط به خاطر این هشت دلیل تنش و درگیری در محیط کار ایجاد میشود

و این وظیفه شماست تنش در محیط کار را ریشه ای حل کنید...

صبح اولین روز هفته، صبحانه‌ی پُر و پیمانی نوش جان می‌کنید و با انرژی و پر از امید راهی محل کار می‌شوید. کلی برنامه در سر دارید و با خودتان قرار گذاشته‌اید روز فوق‌العاده‌ای را پشت سر بگذارید. اصلا یکی از همان روزهایی است که باید به همه لبخند بزنید.

اما در محل شرکت، وضعیت متفاوتی در انتظار شماست !

وقتی پایتان را داخل شرکت می‌گذارید، فضای سنگینی را حس می‌کنید.
برخلاف شما که قرار گذاشته‌اید به همه لبخند بزنید، هر کسی را که می‌بینید، اخم‌هایش در هم است. از پچ‌پچ‌های همکاران و پرس‌وجوهای خودتان، کم‌کم دستگیرتان می‌شود که چه اتفاقی افتاده است.

گویا آقای رئیس که متوجه شده طی یکی دو روز گذشته سهام شرکت حسابی افت کرده، و در جلسه‌ای فوری که روز جمعه با اعضای هیئت مدیره داشته، مورد مواخذه قرار گرفته، از همین اول صبحِ شنبه، شمشیر را از رو بسته، به زمین و زمان گیر داده و حال تک تکِ کسانی که در شرکت دیده را گرفته، و احتمالا شما هم نفر بعدی هستید !

این مسئله باعث شده تنش در محیط شرکت بالا بگیرد و درگیری‌های ریز و درشتی بین بقیه‌ی کارمندان هم ایجاد شود. شما هم باید خودتان را آماده کنید تا برخلاف تصور اولیه‌تان، روزی پر از تنش و درگیری را پشت سر بگذارید.

تنش و درگیری در محل کار، بخش معمولی از هر کسب‌وکاری است.

این حقیقتی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، اما اگر این درگیری‌ها به طرز مناسبی مدیریت شوند، در برخی موارد می‌توانند مفید هم باشند، مثل وقتی که درگیری مختصری بین کارمندان شرکت، کم‌کم باعثِ ایجاد محیط رقابتیِ سالمی می‌شود. در مقابل و در صورت عدم مدیریت درست و به موقع، ممکن است آثار مخربی هم داشته باشند.

در این مقاله، به هشت منبع ایجاد تنش و درگیری در محیط کار اشاره می‌کنیم و در مورد هر کدام هم توضیح مختصری می‌دهم.  شما اگر مدیر یا صاحب کسب‌وکار یا سرپرست گروهی هستید، باید از وجود این منابع بالقوه‌ی تنش در محیط کار آگاه باشید تا پیش از آنکه کار به جاهای باریک بکشد، بتوانید آنها را مدیریت کنید.

اگر هم کارمند هستید، مسلما آگاهی از این نکات باعث می‌شود دید بازتری نسبت به مسائل جاری سازمان‌تان داشته باشید.

نظر شما چیست؟ آیا در جایگاه کارمند یا کارفرما هرگز با چنین موقعیت‌هایی روبرو شده‌اید؟ به عقیده‌ی شما، در هر یک از این موقعیت‌ها، چه برخوردی باید داشت؟

در همین زمینه، توصیه میکنیم مقالات زیر را هم بخوانید :

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    بعد از خوندن این مقاله مطمئنا سر کارم بیشتر حواسم رو جمع میکنم

  2. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

    این مقاله برای همه کاربران سایت مفیده از این دست مطالب بیشتر قرار بدید ممنون

  3. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

    یکی دو تا از این دلایل رو از نزدیک تجربه کردم و همین دلایل باعث شد از کار قبلیم استعفا بدم

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**