تکنیک های ساده اما قدرتمند یوگا برای رهایی از استرس و افزایش تمرکز

هیچکس از ریشه یابی و بدو بوجود آمدن این ورزش اطلاعی ندارد… اما همه معتقدند یکی از جادویی ترین ورزش ها بر روی این کره خاکی است.

واژه یوگا که از واژه سانسکریت یوج به معنی یکپارچه سازی است یک ورزشِ نه تنها جسمانی بلکه کاملا فکری نیز هست.
این ورزش باستانی که ریشه آن در هند است توسط مربیان بزرگ و صاحب نام ذِن و تمرکز دنیا تعلیم داده میشود و آنرا یکی از قدرتمندترین و قابل اطمینانترین داروی آرامش ذهنی انسان عصر امروز میدانند.

اما شاید این ورزش کمی در نزدک ما ایرانیان عجیب باشد، زیرا هیچ پیشینه ای از ورزشی با تحرک فیزیکی کم اما تمرکز بالا نداشته باشیم ولی باید بدانید این ورزش یعنی یوگا همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

اگر در طول روز مشغله کاری زیادی دارید، افکارتان شما را از زندگی عادی و خوشی های هر روزتان دور کرده و مدام در استرس و اضطراب هستید یک ورزش ساده، بدون نیاز به جا و وسیله خاص میتواند واقعا برای شما معجزه کند.

فقط چندتا از ویژگی های ابتدایی و ملموس ورزش یوگا  به شرح زیر است :

  • افزایش چشمگیر تمرکز
  • آرامش ذهنی حتی در بدترین شرایط
  • کاهش اضطراب روزانه و حذف کامل آن با تمرین در بلند مدت
  • افزایش حضور ذهن و آگاهی محیطی
  • افزایش چابکی فیزیکی
  • و …

در بطن این ورزش ساده اما شگفت انگیز، رازهایی نهفته است که انسان را با این دنیای به ظاهر مادی اما کاملا یکپارچه و معنوی هماهنگ میکند و باعث میشود شما بدن و ذهن شما بر روی فرکانس مثبت و مفیدی قرار بگیرد.

در این ورزش بدن انسان متشکل از هفت دریچه انرژی است که در حال کسب انرژی از کائنات و تبدیل آن از طریق بدن انسان به نتایج و زندگی شخص میشود. اگر شما بتوانید این دریچه ها را پاکسازی کنید و کاملا بگشایید، میتوانید زندگی تان را سرشار از نعمت و فراوانی و سلامتی کنید.

 

بهاگاواد گیتا

 

شاید جالب باشد براتون اگر بدانید طب سوزنی نیز که در جهان شناخته شده است در واقع بر روی شاهراه های انرژی که از دریچه‌های انرژی بدن انسان نشات میگیرند تمرکز دارد.

اما در این مقاله برای شما تکنیک های ساده، کاربردی و فوق العاده قدرتمند یوگا را در غالب تصاویر انیمیشنی آماده کرده ایم، تا آنها را یادبگیرید و از امروز شروع به استفاده از آنها کنید. این تکنیک ها کاملا ابتدایی و کاربردی هستند و هیچ پیش نیازی برای انجام آنها لازم نیز، پس لطفا آنها را با دقت انجام دهید و بر روی هرکدام کاملا تمرکز کنید.

تمام توضیحات لازم و بیشتر نیز در ادامه خواهید خواند.
دوست دارید چابکی و تمرکز بالا را در زندگی تجربه کنید؟ پس شروع کنید…

5 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ef_z می‌گوید

    متشکرم از مطالب خوبتون

  2. کاربر سوخت جت n_mn می‌گوید

    واقعاً دستتون درد نکنه ، عالی تر از این نمیشه . خیلی سایتتون پر انرژی من امسال کنکور دارم هر موقع وقت آزاد گیر بیارم میام مطلب می خونم و انرژی می گیرم ، بازم دستتون درد نکنه .

  3. کاربر سوخت جت rian می‌گوید

    با سلام وخسته نباشید. واقعا مطالبتون عالی هستند من خیلی علاقه مند شدم به سایتتون وحس میکنم هرچه قدر میخونم ذهنم سیر نمیشه موفق باشید

  4. کاربر سوخت جت aeed می‌گوید

    یک بار نشد من وارد سایت بشم ، مشکل نداشته باشه. سایتتون شده محک اعصاب کاربراتون.چه اکانت شارژ باشه،چه نباشه با گزینه عضویت در پروژه… مواجهید.لطفا یکم وقت بذارید برای رفع مشکلات سایت

    1. کاربر سوخت جت dmin می‌گوید

      دوست عزیز شما برای خواندن مقالات مربوط به پروژه سوخت جت، باید اکانت تهیه کرده باشید؛ اگر اکانت شما منقضی شده باشد ، حتی اگر عضو وبسایت باشید هم نمیتونید از مقالات مربوط به اعضای این پروژه استفاده کنید.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**