6 درس از ویروس کرونا که به طرز عجیبی هر کسب‌وکاری را به اوج می‌رساند

همه ی شما که هم اکنون دارید این مقاله را میخوانید، نام این ویروس به گوشتان رسیده است و شاید با شنیدن نام این ویروس هراس و بیمی وجود شما را فرا  گیرد.

ما در این مقاله میخواهیم به بررسی موفقیت در کسب و کار از دید دیگری بپردازیم و شما را با دید تازه ای نسبت به این موضوع جهان گیر و گسترده، آشنا کنیم.

اگر با این ویروس و روش تاثیر آن بر دیگران آشنا باشید، حتما متوجه این موضوع شده اید که این ویروس با این که درصد شیوع بالایی دارد ولی بر روی افراد کمی تاثیر اصلی خودش را میگذارد و میتواند آن ها را به ورطه مرگ بکشاند و همین موضوع هم موجب شده است تا این ویروس در زمان کنونی شهرتی جهانی را به نام خود ثبت کند.

حال به بررسی فاکتور های جالب این ویروس با موفقیت در کسب و کار میپردازیم.

 

1 » کاری کن آوازه‌ت بپیچه!!

این ویروس با این که یک ویروس قدیمی است و شاید اسم آن قبلا به گوشمان خورده باشد، ولی امروزه با تغییر ژنتیکی که به خودش دیده است توانسته است باعث اثر بخشی دوباره و همچنین مخرب تر از گذشته شود. درواقع  ویروس کرونای جدید با تغییر ژنتیکی در خودش و به نوعی تبدیل شدن به یک گاو بنفش باعث شد تا دوباره اسمش بر سر زبان ها بیافتد و مردم از سنین مختلف با اسم این ویروس آشنا شوند.

پس درسی که میتوان از این نکته گرفت این است که ما نیز میتوانیم با تبدیل خودمان به ورژن جدید تر و داشتن مهارت های جدیدتر در حیطه کاری و کسب و کار خودمان به موفقیت قابل توجهی برسیم و بتوانیم اسم خود را بر سرزبان ها بیاندازیم.

در واقع با اجرای این نکته میتوانیم افراد گسترده ای را با کسب و کار خود آشنا کنیم و چه بسا آن ها را به مخاطبان هدف خود تبدیل نماییم.

اگر همیشه در ذهن‌تان بوده چه چطور بعضی از ایده‌ها به سرعت در میان مردم می‌پیچند مقاله‌ی ایده های ویروسی را از دست ندهید.

 

2 » قوی تر از ویروس کرونا باشید.

با توجه به شیوع بالا و همه گیر بودن این ویرویس، نسبتا اثر کمی دارد و بر روی تنها 3درصد افراد مبتلا شده تاثیر میگذارد.با توجه به این نکته میتوان دریافت که برای آن که محصولات شما در خاطره افراد زیادی بمانند و بتوانند تاثیر خود را بگذارند، باید بر روی حداکثرِ جامعه یِ هدفِ شما، تاثیر خود را بگذارند.

پس محصولی طراحی کنید که گروه بزرگی از افراد که اسم محصول و برند شما را میشنوند، اقدام به خرید از شما کنند و بتوانید تاثیر برندتان را برروی افراد بگذارید.

در این زمینه بخوانید: چطور طوفان به پا کنید و تمام توجه ها را جلب کنید (تا محصول، شخصیت یا صحبت های تان را بتوانید بفروشید)

 

3 »‌ محصول و خدماتی را ارائه کن که حتی کسب و کارهای دیگر به صورت مکمل در کنار تو قرار گیرند.

اگر دقت کرده باشید با پخش شدن ویروس کرونا، بسیاری دیگر از کسب و کارها از قبیل کسب کارهایی که به توزیع و پخش مواد شوینده می پرداختند توانستند کار و محصول خود را به افراد بیشتری معرفی کنند و درواقع در این زمان نیاز افراد به این محصولات افزایش پیدا کرد.

نکته ای که از این موضوع میتوان برداشت کرد این است که ما میتوانیم محصول و خدمت جدیدی را ارئه کنیم که به نوعی مکمل کسب و کارهای دیگر باشد و درواقع در این صورت هم ما به کسب و کار خودمان به سود آوری می رسد، هم این که میتوانیم به کسب و کارهای دیگر کمک شایانی نماییم.

 

4 » آنقدر اثرگذار باشید که حتی نتوانند نادیده تان بگیرند.

اگر دقت کرده باشید، در این بحران کرونا، افرادی بودند که خود را مصون از این بیماری میدانستند و درواقع بدون احتیاط رفتار میکردند.

به نظر من حتی کرونا توانسته بود برروی آنها هم تاثیر خودش را بگذارد. درست است که باعث بیماری برخی از آن ها نشد ولی توانست اسم خودش را به گوش آنها برساند.

از این نکته میتوان اینگونه برداشت کرد که کسب و کار ما باید بتواند اسم و جایگاه خودش را به گونه ای در ذهن مردم ثبت نماید که حتی افرادی که از شما خرید انجام نمیدهند، اسم شما را در عمق ناخودآگاهشان به یاد داشته باشند و درواقع با این کار شما میتوانید در آینده ای نه چندان دور حتی آن ها را هم به جمع مشتریان خود دعوت کنید.

 

5 » هیچ وقت ناامید نشو!

یادتان باشد کرونا از یک نفر شروع کرد و توانست در اول راهِ خودش برای جهانی شدن، یک فرد را دچار بیماری کند و پس از آن توانست تا افراد بیشتری را در دام خودش بندازد.

شما میتوانید با استفاده از این نکته به این موضوع واقف شوید که گرچه کسب و کار شما در ابتدای کار کوچک باشد و هنوز به طور دلخواه شما مخاطبی نداشته باشد؛ ولی وقتی آن کاری که در مسیر کسب و کار خودتان به پیش می برید با میل و اشتیاق زیاد و بدون ناامیدی باشد، میتواند روزی تاثیر بزرگی بر روی مخاطبین شما داشته باشد و باعث بزرگ شدن کسب و کار شما شود.

 

6 » بِرَندِت رو کرونایی بساز!!!

در آخر میتوانیم نتیجه بگیریم که یک بِرَندِ کرونایی میتواند باعث شود تا کسب و کار ما به طور شگفت انگیزی رشد کند و بر روی افراد زیادی تاثیر خود را بگذارد. پس توصیه ای که میتوانم به شما صاحبان کسب و کار داشته باشم این است که بِرَندِت رو کرونایی بساز!!!

 

توصیه می‌کنم اگر احساس می‌کنید کسب‌وکارتان را می‌توانید به درجات بالاتر و مخاطبان بیشتری برساند ویدیوی آموزشی بازاریابی از استیو جابز را از دست ندهید. این ویدیو یکی از معدود سخنرانی‌های آموزشی استیو جابز است که راز تبلیغات و اثرگذاری اپل را برای همه فاش می‌کند.

اگر عضو ویژه‌‌ی وب‌سایت باشید این ویدیو را می‌توانید در بخش VIP جستجو و دانلود کند.

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت ضا می‌گوید

    خوب بود.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**