رابطه سپاسگزاری و خلق ثروت، مستقیم یا معکوس؟ – قسمت هفتم (پایان)

شتاب، خاصیت انسان‌های قرن بیست‌و‌یک است! عاشق کارها و چیزهایی هستیم که سریع انجام می‌شوند و ما را منتظر نمی‌گذارند. درواقع اصولا الآن با صبر کردن حال نمی‌کنیم!

تا اینجا ما یاد گرفتیم چگونه برای تمام داشته‌هایمان از خداوند سپاسگزاری کنیم، از وجودشان لذت ببریم و آنها را گرامی بداریم. در قسمت پایانی یاد می‌گیریم چگونه با استفاده از سپاسگزاری کردن به چیزهایی که خیلی دوستشان داریم ولی الآن آنها را نداریم، برسیم!

مدت‌ها قبل از اینکه با سپاسگزاری آشنا شوم در این مورد زیاد فکر می‌کردم که:

1- چطور می‌شود به خواسته‌های خودم برسم؟
2- چطور می‌شود زودتر به خواسته‌های خودم برسم؟

زمان برای من اهمیت زیادی داشت و دارد. عده‌ای را می‌دیدم که در سن پیری به هر آنچه می‌خواستند رسیدند. اما من دوست داشتم هنگامی‌که جوان و شاداب هستم تحقق خواسته‌هایم را به چشم ببینم نه 50 یا 60 سال دیگر!

این سوال‌ها و چند سوال دیگر، باعث شد تا من حرکتی به خودم بدهم و به دنبال پاسخ سوال‌هایم بگردم. آن را پیدا کردم. بسیار ساده و درعین‌حال کاربردی بود.

شاید بپرسید، پاسخ سوال چه بود؟ یا حالا باید چه‌کار کرد؟

بیایید چند قدم به‌عقب برگردیم. ما یاد گرفتیم برای رسیدن به چیزهایی که می‌خواهیم باید با جهان هستی هم‌جهت شویم. یاد گرفتیم که باید فرکانس خودمان را با فرکانس آن چیزی که می‌خواهیم، یکی کنیم. در کتاب‌ها و مقاله‌های مختلف خواندیم که باید چیز موردعلاقه خودمان را تصور کنیم.

یکی از راه‌های آسان و بسیار تاثیر گذار برای این کار، سپاسگزاری است. شاید بگویید سپاسگزاری چه ارتباطی به تخیل دارد؟در واقع همه‌چیز به تخیل مربوط است.

انیشتین می‌گوید:

تخیل همه‌چیز است تخیل پیش‌درآمدی از جاذبه‌های آینده زندگی است.

 

» غوطه‌‌ور در تخیل

ما در تخیلاتمان غوطه‌ور هستیم. از صبح که چشم خودمان را باز می‌کنیم تخیل کردنمان هم آغاز می‌شود. حتی برداشتن هر قدم خود را قبلا تصور کرده‌ایم. درواقع این سیستمی خودکار است که با خواستن ما برای انجام کاری یا رسیدن به چیزی، آغاز می‌شود. مثلا من در حال نوشتن یک مقاله، ناگهان دلم می‌خواهد یک نوشیدنی گرم بخورم. قبل از آنکه خودم متوجه شوم، در تخیلم گرمای آن استکان، عطر آن نوشیدنی گرم و حس خوب نوشیدنش را تخیل کرده‌ام. برای تجربه فیزیکی این تخیل، ذهنم به جسمم دستور حرکت می‌دهد و من شتابان به سمت آشپزخانه می‌روم!

این اتفاق در مورد تمام چیزهایی که ما قادر به تصورشان هستیم، می‌افتد.

در یک اقدام آزمایشی من این کار را برای خریدن یک گوشی جدید انجام دادم. آن زمان، من از یک مدل گوشی که به‌تازگی وارد بازار شده بود خیلی ‌خیلی خوشم می‌آمد و دوست داشتم آن را داشته باشم. ولی یک ریال هم پول نداشتم! با خودم گفتم پول ندارم اما تخیل که دارم!

در اینترنت می‌گشتم و عکس‌های مختلف آن گوشی را ذخیره می‌کردم. نظر خریداران آن گوشی را می‌خواندم، مشخصاتش را زیرورو می‌کردم حتی یک ویدیوی معرفی از آن پیدا کردم و باجان و دل، آن را تماشا می‌کردم. درعین‌حال به خاطر داشتن آن گوشی سپاسگزاری می‌کردم! خیلی اوضاع جالبی شده بود. کم‌کم این حس به من دست داد که گویی واقعا آن گوشی را خریده‌ام. روزهای امتحان دانشگاه نزدیک شده بود و من کلا این قضیه را فراموش کردم. پدرم به خاطر شغلی که داشت زیاد به ماموریت می‌رفت. بعد از امتحان‌ها، از محل کارش به خانه زنگ زد و سراغ من را گرفت. گوشی را گرفتم و بعد از احوال‌پرسی، پدرم گفت: ریحانه جان می‌خواهم برایت یک گوشی بخرم، از بین این سه مدلی که می‌گویم یکی را انتخاب کن تا برایت بفرستم! دیگر لازم نیست برایتان بگویم که گوشی موردعلاقه من هم یکی از آن سه مدل بود! ازآنجایی‌که نمی‌خواستم پدرم خرج زیادی بکند از بین آن سه مدل، ارزان‌ترینش را انتخاب کردم و به او گفتم.

بعد از یک هفته پدرم گوشی را فرستاد. جعبه کادو را باز کردم. همان گوشی موردعلاقه‌ام بود! در کنار جعبه گوشی، یادداشتی از پدرم پیدا کردم که نوشته بود: ریحانه جان من می‌خواستم از دوستم که به‌تازگی گوشی وارد کرده است برایت هدیه‌ای بخرم. ببخشید باباجان ولی قبل از آنکه من اقدامی کنم، یک نفر تمام گوشی‌های دوستم را یکجا خرید! فقط این یکی باقی‌مانده بود که آن را خریدم و برای تو فرستادم.
من آن موقع فهمیدم که چیزهای باقی‌مانده هم، عجب چیزهای خوبی هستند!

درواقع این اتفاق افتاد:

  • من چیزی را با تمام وجودم خواستم.
  • به خاطرش سپاسگزاری کردم.
  • فرکانس شادی داشتن آن چیز را به جهان مخابره کردم.
  • جهان هستی آن فرکانس را گرفت و به‌صورت فیزیکی به من بازگرداند.

شاید برخی بگویند این گول زدن خودمان است! چرا وقتی چیزی را نداریم به خاطرش سپاسگزاری کنیم؟ من می‌گویم این هوشمندانه‌ترین نوع خواستن چیزی است!

شاید بپرسید : سپاسگزاری به خاطر چیزی که الآن نداریم، چگونه روی جهان هستی تاثیر می‌گذارد؟

با یک مثال این موضوع را برایتان روشن‌تر می‌کنم. تصور کنید شما یک پیکان نارنجی دارید! اما درواقع عاشق جت هستید!

سپاسگزاری برای پیکان نارنجی ما مثل سوخت جت عمل می‌کند!
مسلما نمی‌شود سوخت جت را داخل باک پیکان ریخت. این را هر آدم عاقلی قبول دارد. اما ازآنجاکه از عاقل بودن در این دنیا چیزی عایدمان نمی‌شود تصمیم گرفتیم که لج کنیم و دیوانه باشیم! ما یک عالمه سوخت جت خریدیم. جهان هستی یک نگاه به ما می‌کند بعد یک نگاه به پیکان نارنجی می‌کند و پرواضح است که آن‌همه بشکه سوخت جت هم نیازی به دیده شدن ندارند! بنابراین جهان هستی تصمیمی می‌گیرد. از نگاه به ما متوجه می‌شود که مرغ ما یک پا بیشتر ندارد. پس تنها کاری که انجام می‌دهد عوض کردن مرکبمان است. چون به او ثابت‌شده که این بشر کوتاه‌بیا نیست!

با روش سپاسگزاری، لازم نیست کار سختی انجام دهیم فقط باید برای خودمان در زمان حال از زبان خودمان در آینده، خاطره بنویسیم.

لازم نیست آینده دور باشد. یک ساعت بعد هم آینده محسوب می‌شود. پیچیده شد؟ در عمل بسیار ساده است. اجازه بدهید مثالی برایتان بزنم:

خدایا بسیار سپاسگزارم که امروز برای من پر از اتفاق‌های هیجان‌انگیز بود.
خدایا بسیار سپاسگزارم که فروش این ماه مغازه‌ام دو برابر ماه قبل شد.
خدایا بسیار سپاسگزارم که نتیجه تمام آزمایش‌ها نشان می‌داد من دوباره سالم و سلامتم.
خدایا بسیار سپاسگزارم که گوشی موردعلاقه‌ام را خریدم. واقعا ازآنچه که فکرش را می‌کردم بهتر بود.
خدایا بسیار سپاسگزارم که از کار من بسیار راضی بودند و از من خواستند در یک پروژه بزرگ‌تر با آنها همکاری کنم.
خدایا بسیار سپاسگزارم که سرمایه‌گذاری روی سهام فلان شرکت برایم بسیار سودآور بود.
خدایا بسیار سپاسگزارم که دختر یا پسر رویاهایم را دیدم. او همان فردی بود که همیشه آرزوی بودن در کنارش را داشتم.

حتی می‌توانید آینده را با آن ترکیب کنید. مثلا این‌گونه بنویسید:

خدایا بسیار سپاسگزارم که موقعیت‌های شغلی زیادی به سمت من می‌آیند و بعد از مدت‌ها شغل خوبی به‌دست می‌آورم.
خدایا بسیار سپاسگزارم که پولی پیش‌بینی‌نشده به‌دستم می‌رسد. این پول دقیقا همان مقداری است که لازم داشتم.
خدایا بسیار سپاسگزارم که در کنکور رتبه عالی می‌گیرم و به همان دانشگاه موردعلاقه‌ام می‌روم.

» شگفتی عدد ۳

عدد 3 در ریاضی، عدد جادو محسوب می‌شود. تاثیر شگفت‌انگیزی دارد. به‌ هر صورتی که باشد چه پنهان در حجم‌ها مثل هرم و چه آشکار در وقایع، مثل مراحل آفرینش انسان، تاثیر خود را نمایان می‌کند. محققان ثابت کردند که اگر مواد غذایی را زیر یک هرم بگذاریم ماندگاری زیادی پیدا می‌کنند یا از قدیم در مورد رویدادهای زندگی به ما می‌گفتند « تا سه نشه بازی نشه.» اگر بعد از هر مورد سپاسگزاری، سه بار بگویید: «خدایا سپاسگزارم» نیرویی ماورایی به فرکانس خواستن خود اضافه کرده‌اید. این حقیقتی است که بر مردم قرن‌های پیشین، ثابت‌شده است و در این قرن هم بر کسانی که آن را به‌کار می‌بندند آشکار می‌شود.

شاید این مقاله تمام شود اما در حقیقت پایانی برای سپاسگزاری وجود ندارد. این دستورالعملی جادویی و شگفت‌انگیز است که وقتی به‌کار گرفته می‌شود جهان ما را دگرگون می‌کند.

بین حرف زدن و انجام دادن، فاصله‌ای از زمین تا آسمان وجود دارد. کسانی که این فاصله را طی می‌کنند همان شگفتی آفرینان این جهان هستند. انسان‌هایی درست مثل شما.


قسمت ششم

51 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت adeh می‌گوید

    عالی خدا قوت

  2. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    واقعا عالی بود لئن شکرتم لازیدنکم همش خلاصه میشه در این آیه ارجمند قرآن کریم
    خدایا شکر شکر شکر

  3. کاربر سوخت جت بی می‌گوید

    سلام صد درود بر شما سرکار خانم بهاری عزیز وبزرگوار بسیار مطالب ارزشمند واثر گذار بود خدا خیر دنیا واخرت به شما عطا بفرمایید
    با ارادت خالصانه :
    شکوفه ایوبی مدیر دهکده جهانی زنان

  4. کاربر سوخت جت لی می‌گوید

    سلام
    واقعا بهتون تبریک میگم که به این زیبایی ، یکی از بزرگترین رازهای موفقیت را رمزگشایی و تسهیل کردید تا همه بتونن براحتی و با قدمهای ساده اما پرنفوذ ، استفاده کنن ، امیدوارم همیشه سلامت و سربلند و سعادتمند و مرفه باشید

  5. کاربر سوخت جت لک می‌گوید

    واقعا عالی بود این هابد بصورت واحدهایی در دانشگاه پاس شود که نشده ولی از همین امروز شروع میکنم
    بزرگترین نعمتی که امروز باهاش آشنا شدم و از همین امروز از آن استفاده می کنم ممنون که هستید

  6. کاربر سوخت جت ehni می‌گوید

    سلام
    وقت بخیر
    من چند روزی هست که شکرگزاری انجام میدم و دقیقا دو روز پیش با خودم گفتم کاش راهی باشه که بدونم درست دارم این کار رو انجام میدم یا نه؟ و بعد خیلی اتفاقی مقاله شما رو دیدم و طی دو روز همش رو مطالعه کردم و واقعا خیلی ازتون ممنونم.
    حسه خیلی خوبی رو انتقال دادید.
    امیدوارم همیشه در آرامش و شادی درونی باشید

  7. کاربر سوخت جت dris می‌گوید

    مقاله خوبی بود واقعا دست نویسنده درد نکنه خیلی شیوا وسلیس نوشته شده بود سپاس فراوان بابت این اگاهی واموزش

  8. کاربر سوخت جت heil می‌گوید

    سلام خانم بهاری من از شما ممنونم که اینقدر کامل وقابل فهم موضوع سپاسگزاری را توضیح دادید
    ی داستان جالب درباره با همین موضوع رو میخواستم بگم که من چند وقبتی بود دنبال همچین مطالبی بودم تا به صورت کامل این موضوع رو یاد بگیرم و الان به تمام قسمت ها رسیدم و کامل مفهوم مقاله ها رو درک کردم
    از شما و سوخت جت خیلی خیلی متشکرم.
    خدایا سپاسگزارم
    خدایا سپاسگزارم
    خدایا سپاسگزارم

    1. کاربر سوخت جت شی می‌گوید

      سلام،درود بر خانم بهاری با این توضیحات کامل و قابل درک ،ممنون سپاسگزارم ،همیشه موفق و سرافراز باشید.
      سپاسگزارم،سپاسگزارم، سپاسگزارم

  9. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

    ممنون بسیار عالی و قابل لمس.

  10. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    خدایا سپاسگزارم که این مطالب ناب رو به من اموختی…
    خدایا سپاسگزارم که بهم یاداوری کردی که هیچ موقع واسه رسیدن به خواسته ها دیر نیست…
    خدایا سپاسگزارم
    خدایا سپاسگزارم
    خدایا سپاسگزارم

  11. کاربر سوخت جت ام می‌گوید

    سلام،
    خانم بهاری عالی بود ، بنظرم فقط یه چیز باید اضافه کنید ، اینکه به این قدرت باور داشته باشیم تا قدرتش را بیشتر ببینیم ، باور داشتن باعث عمل از روی دل میشود و اونجاست که معجزه اتفاق می افتد…

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**