رسیدن به آرامش با روش‌ هایی باور نکردنی با کسب درآمد از استعداد های ‌ذاتی شما

» برای رسیدن به آرامش زندگی‌تان را ساده کنید

در دنیایی که بایدها،توانستن‌ها و انتظارات زیاد در زندگی،عادی شده‌اند، زندگی کردن به یک تردستی پیچیده تبدیل شده است. «زندگی‌تان را ساده کنید»، شعار بسیاری از مشاوره‌ها به مراجعه کننده‌هایی است که به شدت خودشان را درگیر زندگی کرده‌اند.

این افراد مسئولیت‌های فردی و شغلی و فشارهای روحی فراوانی دارند (بعضی از این مسئولیت‌ها و فشارها را خودشان به خودشان تحمیل کرده‌اند) و تنها راه آن‌ها برای کم کردن سرعت زندگی، پاره کردن طناب یا رها کردن آن در مسابقه‌ی طناب کشی زندگی است.

هر چند که زندگی روز به روز پیچیده‌تر می‌شود ولی معنی‌اش این نیست که این پیچیدگی باید بیش از اندازه باشد؛ بین این دو(پیچیده شدن و بیش از حد پیچیده شدن) تفاوت بسیار مهمی وجود دارد.

برای رسیدن به آرامش تعیین کنید که از زندگی چه می‌خواهید.اگر این کار را نکنید کس دیگر یا چیز دیگری مثل کار، فرهنگ، گذشته، رسانه‌ها یا والدین‌تان برای شما برنامه‌ریزی خواهند کرد و تا وقتی که این طور باشد یعنی تا وقتی که دیگران برای شما تصمیم بگیرند نمی‌توانید از زندگی‌تان به طور کامل لذت ببرید. تصمیم‌هایی را که تحت نفوذ عوامل بیرونی می‌گیرید شما را محصور و محدود خواهند کرد.

نمی‌دانید چطوری باید برنامه‌ریزی کنید؟ به برنامه‌ریزی اصولی نیاز دارید؟ مقاله‌ی زیر برای شماست: برنامه ریزی زندگی هدفمند با هفت سیستم مشهور برنامه ریزی (بخش اول)

با توجه به تعداد بسیار زیاد عوامل بیرونی و تأثیر قدرتمندی که این عوامل روی زندگی شما دارند تصمیم گیری در مورد آنچه که برای شما مهم است در اولویت قرار می‌گیرد.زندگی‌تان را ساده کنید و چیزهایی را که خودتان در اولویت می‌دانید انتخاب کنید تا از بندِ چیزهایی که دیگر به اولویت‌هایتان ارتباطی ندارند و برایتان بی معنی هستند آزاد شوید.

مسئله بر سر انتخاب میان زندگی کردن و سبک زندگی ساختن است؛این هم یک تفاوت مهم دیگر.

» برای رسیدن به آرامش انتظاراتی را که از خودتان دارید کم کنید:

نفس بکشید…آرام باشید…و خودتان را از بی نظمی رها کنید.بی نظمی شکل‌های مختلفی دارد؛ بی نظمی در افکار،روابط مسموم،کاغذهای تل انبار شده و تلاش برای انجام دادن چندین کار به طور همزمان.

سعی کنید کارهایی را که انرژی‌تان را از شما می‌گیرند کنار بگذارید و کارهایی انجام بدهید که به شما انرژی می‌دهند.با انجام دادن این کار راهتان به سمت یک زندگی ساده‌تر باز می‌شود.

 

»برای رسیدن به آرامش از اصلاح کردن دیگران دست بردارید:

اگر با کسانی ارتباط دارید که مرتباً باید آن‌ها را اصلاح کنید دیگر زمانش رسیده است که ببینید اصلاً به چه علتی خودتان را درگیر چنین روابطی کرده‌اید.همه‌ی ما وقت آزاد بسیار کمی داریم و به نظر می‌رسد که این وقت آزاد هر روز کمتر هم می‌شود.چرا این زمان محدود و ارزشمند را با کسانی سپری نمی‌کنید که به شما انرژی می‌دهند و برایتان الهام بخش هستند؟

» تصمیم‌هایی که می‌گیرید بی نظمی را در زندگی‌تان از میان می‌برند:

هر چیزی که خلق می‌کنید حاصل تصمیم‌هایی است که گرفته‌اید و از طریق تصمیم‌هایی که می‌گیرید آزادی‌تان را به دست می‌آورید.همین حالا می‌توانید تصمیم بگیرید که زندگی مورد علاقه‌تان را خلق کنید.

خیلی‌ها از رقابت‌های شدیدی که در زندگی وجود دارد عصبانی هستند.عصبانیت آن‌ها از خود این رقابت‌ها نیست بلکه به این دلیل که جایی در این رقابت‌ها ندارند عصبانی هستند.ما می‌خواهیم نسل آینده زندگی بهتری داشته باشد ولی اگر چیزی که به آن‌ها نشان می‌دهیم عدم تعادل میان کار و زندگی باشد چطور می‌توان انتظار داشت که آن‌ها زندگی بهتری داشته باشند؟

» برای رسیدن به آرامش باید در زمان حال زندگی کنی :

اگر در زمان حال زندگی کنیم کارهایی که انجام می‌دهیم،خواسته‌ها و طرز فکرمان در مورد زندگی،ساده‌تر خواهد شد.به جای اینکه خودتان را در گذشته غرق کنید از آن به عنوان قطب نمایی برای پیدا کردن مقصدتان استفاده کنید.خودتان را از این بی نظمی نجات دهید تا بتوانید اولویت‌هایتان را تعیین کنید و تصمیم‌های واضح‌تری بگیرید.

به تدریج تعداد تعهدها،هدف‌ها و مسئولیت‌هایتان را کم کنید.اگر این کار را بکنید فشار روحی‌تان از جنبه‌های مختلفی کم می‌شود.

وقتی زندگی‌تان را ساده کنید از نظر ذهنی و فیزیکی فرصت کافی خواهید داشت تا از زندگی،مردم و تجربه‌هایتان واقعاً لذت ببرید.به این ترتیب خودتان را بهتر خواهید شناخت.

تکنیک‌های آرامش درون که همیشه جواب می‌دهند 100% تضمینی

» به دنبال چیزهایی باشید که بیشتر از همه شما را شاد می‌کنند:

پیچیدگی،شما را با یک عالم کار،تنها می‌گذارد و به این ترتیب خیلی از کارهایتان با مشکل مواجه خواهند شد. زندگی ساده به خاطر ثباتی که دارد غنی است.

کارهایی را انجام بدید که نیروی شما را تقویت می‌کند و این تصور غلط را که در هر کاری باید بی نقص و کامل باشید از بین می‌برد.مهارت‌هایی را که دارید تقویت کنید تا در آن‌ها استاد شوید و بقیه‌ی کارها را به دیگران بسپارید. مجبور نیستید هر کاری را یاد بگیرید.

شما هم به دلیل کمال گرایی خودتان را به زحمت می‌اندازید؟

فکر می‌کنید به کمال‌ گرایی دچار هستید؟ می‌خواهید کمتر به خودتان سخت بگیرید؟ پس مقاله‌ی زیر را از دست ندهید؟ نعمتی به نام کامل نبودن غلبه بر کمال گرایی قسمت اول

خودِ حقیقت، همیشه ساده است. اگر چیزی که شما خلق می‌کنید پیچیده است، یا آن را ساده کنید یا اینکه مطمئن شوید همه‌ی ابعاد آن مستقیماً و به طور شفاف و روشن با نیازهایتان مرتبط است. وقتی به وضوح ببینید و به وضوح عمل کنید نسبت به محدوده‌ی انحرافاتی که در زندگی‌تان ظاهر می‌شوند حساس خواهید شد و آن‌ها را از بین خواهید برد.انحراف باعث به وجود آمدن بی‌نظمی ذهنی می‌شود.

فرصت‌ها، محرک‌های خارجی و امکانات نامحدود، زندگی را غنی و پیچیده کرده‌اند. تغییر دادن سبک زندگی، کنترل مسائل مالی، پیشرفت شغلی و تلاش برای پیشرفت، هر کدام تأثیر بدی روی شما می‌گذارند. حتی برای استفاده از فوق العاده‌ترین فرصت‌ها باید فشار زیادی را تحمل کنید. اگر به جای اینکه موفقیت را جذب خودمان کنیم با انجام این کارها به دنبال آن بگردیم رسیدن به موفقیت غیر ممکن خواهد شد.

منظور این نیست که باید از زندگی فاصله بگیریم. منظور این است که باید با بعضی چیزها با بی‌خیالی برخورد کنید تا برای کنترل کردن امور زندگی‌تان مجبور نباشید انرژی زیادی مصرف کنید. اگر این کار را بکنید زندگی ساده‌ای خواهید داشت.

اولین قدم این است که خودتان را از تعلقات، هدف‌ها و عادت‌هایی که زندگی‌تان را پیچیده کرده‌اند آزاد کنید.

سپس طوری برنامه‌ریزی کنید که هر روز دو ساعت وقت آزاد برای خودتان داشته باشید.

خودتان را از بند هر چیزی که شما را عقب نگه می‌دارد آزاد کنید. 

زندگی‌تان را از روابط سمی پاک کنید و مسائلی را که انرژی‌تان را از بین می‌برند کنار بگذارید. شک و تردید و هر چیز دیگری را که ذهنتان را آشفته می‌کند از میان بردارید. خواهید دید که رسیدن به آرامش کار سختی نیست.

برای رسیدن به آرامش در خانه:

1- خودتان را از شر وسایلی که مرتباً مجبور هستید جا به جایشان کنید خلاص کنید. اگر چیزی در اطراف شماست که نمی‌خواهید، آن را دور بریزید.

2- هفته‌ای یک بار خرید کنید. هر هفته چند بار به خواربارفروشی رفتن وقت‌تان را برای انجام کارهای دیگر می‌گیرد.

برای رسیدن به آرامش درونی در زندگی:

1- فضای زندگی‌تان را کوچک کنید. حالا که وسایل اضافه‌ی منزل‌تان را کم کرده‌اید آیا واقعاً به همه‌ی آن فضای اضافی نیاز دارید؟

2- اجازه ندهید که ایمیل‌های تبلیغاتی برایتان بیاید. اسم‌تان را از فهرست آن‌ها حذف کنید.

3- قرض‌هایتان را تسویه کنید. زندگی‌تان را بر اساس درآمدی که دارید تنظیم کنید، سعی کنید دخل و خرج‌تان یکی باشد. یا حتی بهتر اینکه کمتر از درآمدتان خرج و بقیه‌ی پولتان را سرمایه‌گذاری کنید.

4- خرید از روی هوس را کنار بگذارید.اگر به خاطر نیازتان خرید می‌کنید عالی است ولی خیلی مراقب باشید که خرید کرد شما از روی هوس نباشد.

خودتان باشید. اگر همیشه سعی کنید دیگران را راضی کنید و مثل دیگران رفتار کنید پس چه کسی قرار است نقش شما را بازی کند؟ به قدرت شهودی‌تان اعتماد کنید. این قدرت هرگز ناامیدتان نمی‌کند. توصیه‌های بالا را رعایت کنید تا بتوانید با داشتن یک زندگی ساده، زندگی را واقعاً زندگی کنید و از سادگی‌اش لذت ببرید.

 

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**