6 پیش نیاز که برای شروع یک کسب و کار بزرگ باید آماده کنید

از این بابت که قصد دارید تا یک کسب و کار تازه را شروع کنید و یا تا به حال شروع کرده‌اید و می‌توانید آن را به اسم خودتان ثبت کنید، به شما تبریک می‌گوییم… قدم بزرگی میخواهید بردارید.

رها کردن شغل کارمندی گذشته و شروع یک کسب و کار جدید که شما را به سمت و سوی آینده نامعلومی می‌کشاند، قطعاً دشوارترین تصمیمی است که تا به حال گرفته‌اید. خب حالا که شروع کرده‌اید، قدم بعدی چیست؟

حتماً تا به حال به ذهن شما خطور کرده یا حتما وقتی تصمیم کارآفرینی تان را به دیگران گفتید، شنیدید که نرخ شکست افرادی که کسب و کار جدیدی را شروع می‌کنند چقدر است؟ خب درست شنیدید… از هر صد کسب و کار، نود کسب و کار شکست میخورند !

حتی فکر کردن به چنین مسئله‌ای دشوار و نگران‌کننده است. هیچ‌کس دوست ندارد کسب و کاری را آغاز کند که مجبور باشد طی چند سال آینده آن را تعطیل کند.

برای همین منظور اگر کتاب فوق العاده ی «پدر پولدار، پدر فقیر» رابرت کیوساکی را بخوانید این جمله الهام بخش را میبینید : وقتی رابرت، نویسنده کتاب، نزد پدر پولدارش میرود تا از شکست هایش بگوید و اینکه آیا تصمیم درستی گرفته است؟ پدر پولدارش میگوید «از هر 10 کسب و کار 9-تای آنها با شکست مواجه میشوند… پیشنهاد من به تو این است که 10 کسب و کار راه اندازی کن !» و در ادامه به رابرت میگوید که هرچقدر میتواند سریع تر شکست بخورد تا سریع تر به موفقیت برسد.

رابرت کیوساکی
رابرت کیوساکی

پس برای همه‌ی شما که این مقاله را میخوانید و تصمیم گرفتید تا شجاع باشید و مسیر کوتاه‌ تری را برای رسیدن به هدف انتخاب کنید، در اینجا چند راهکار مناسب پیشنهاد کردیم؛ این راهکارها به نوعی پیش نیاز یک کسب و کار بزرگ هستند که به دوام کسب و کار شما کمک خواهند کرد :

 

اولین پیش نیاز این است که مشتریان خود را بشناسید
از هر چند کسب و کار مطرح، حداقل یکی از آن‌ها تنها به خاطر عدم آشنایی با مشتریان خود به شکست می‌انجامد. اگر مشتریان خود را نشناسید، ممکن است که در تمام این مدت، محصول یا خدمات هیجان‌انگیز خود را روبه‌روی افراد اشتباهی قرار دهید که یا به آن نیاز ندارد و یا تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارند؛

اما با شناسایی مشتریان، شما می‌دانید که چطور به آن‌ها دست بیابید، چه چیز توجه آن‌ها را جلب می‌کند و آن‌ها تا چه اندازه برای آنچه ارائه می‌دهید، هزینه خواهند کرد.

 

دومین پیش نیاز این است که برای موفقیت برندسازی کنید
بسیاری از کسب و کارها شکست می‌خورند تنها به این خاطر که صاحبان آن نمی‌دانند که به واقع چه چیز هستند، چه محصول یا خدماتی را ارائه می‌دهند و چه مسئله‌ای آن‌ها را به دیگران مربوط می‌کند. برندسازی صحیح می‌تواند این مشکلات را برای شما و کسب و کارتان از میان بردارد.

«اگر کسب و کار شما یک برند نیست، پس یک کالا است.»

وقتی برند خود را طراحی می‌کنید، لازم است تا نمونه‌ی اولیه‌ی کسب و کار خود را بشناسید، و اینکه به خاطر چه هدفی یا در مقابل چه چیزی ایستاده‌اید.

از آنجایی که بازار کنونی بسیار پر سر و صدا است، به دنبال چیزی باشید تا شما را در میان این هیاهو متمایز کند. به همین دلیل توصیه میکنیم دو مقاله زیر را حتما بخوانید :

 

سومین پیش نیاز این است که نظرسنجی‌ها ارزش طلایی دارند
مشتریان شما حرف‌های زیادی برای گفتن دارند که می‌تواند کالاهای شما را به پرفروش‌ترین کالاهایی که تا به حال عرضه شده است تبدیل کند، اما اگر هرگز از آن‌ها نپرسید، چطور می‌خواهید به آن‌ها پی ببرید؟

به عنوان مالک یک کسب و کار یا یک کارآفرین، به سادگی می‌توان محصول یا خدماتی که جهان به آن نیاز دارد را تولید ایجاد کرد اما مشکل در اینجا است که بتوانیم خلاقیت خود را کنار گذاشته و از افرادی که می‌خواهیم کالا یا خدمات خود را به آن‌ها عرضه کنیم، بخواهیم تا برای ما یک محصول را ایجاد کنند.

لازم نیست نگران باشید. انجام این کار، مخصوصاً بعد از اینکه ببینید تا چه اندازه مفید و سودمند است، ساده‌تر می‌شود. از شنوندگان خود نظرسنجی کنید و به آن‌ها اجازه بدهید که مشکلات یا آنچه که لازم دارند و اینکه تا چه اندازه حاضرند برای یک راه حل هزینه کنند را با شما در میان بگذارند.

 

چهارمین پیش نیاز این است که اگر دیده نشوید، شنیده نخواهید شد
شما می‌توانید بهترین محصول یا خدمات را در جهان ارائه دهید اما اگر هیچکس درباره‌ی شما نداند، این‌ها برای شما پول و احترام نمی‌آورند.

شما باید دیده شوید و به افراد اجازه دهید تا بدانند که شما آنجا هستید تا راه‌حل‌هایی را که به دنبال آن هستند ارائه کنید. این یک جهان بزرگ است که به خاطر اینترنت در چند سال گذشته، کوچک‌تر شده است و در نتیجه بسیاری از اوقات شما حتی لازم نیست راحتی خود را در خانه به هم بزنید تا این کار را انجام دهید.

از جمله راهکارهایی که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به این هدف برسید عبارتند از:

  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی
  • قدرت نفوذ برند
  • گسترش تخصص در حیطه‌های مختلف
  • پیوستن به گروه‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی (که شما اعتقاد دارید که مشتریان بالقوه‌ی شما در آنجا هستند)

 

پنجمین پیش نیاز این است که جرأت و شهامت داشته باشید
بدون جرأت و شهامت، شما ممکن است به راحتی خود را از زیر بار مسئولیت کنار بکشید. تبدیل شدن به صاحب یک کسب و کار یا یک کارآفرین احتمالاً سخت‌ترین کاری است که شما تا به حال در زندگی خود انجام داده‌اید.

به مسائل کوچک اجازه ندهید تا شما را متوقف کنند چرا که همه‌ی کسانی که امروز در بالاترین سطوح قرار گرفته‌اند، روزگاری به کسانی که بالاتر از آن‌ها بودند، نگاه می‌کردند. آن‌ها جرأت پیگیری رویاهای خود را داشتند و با این رویکرد شجاعانه در مقابل تمام شک و تردیدها، بحث‌ها و مخالفت‌ها ایستادند تا اینکه به هدف خود رسیدند.

 

ششمین پیش نیاز این است که زمان همیشه مهم‌ترین جزء است
زمان یکی از اجزائی است که همه‌ی ما باید در بخش‌های مختلف روزانه و زندگی خود آن را اعمال کنیم. پس چرا شما فکر می‌کنید که نمی‌توانید آن را در کسب و کار خود به کار ببرید؟ هیچ چیزی مثل موفقیت یک‌شبه وجود ندارد و حتی اگر هم چنین باشد، به قدری کمیاب است که شما می‌توانید مطمئن باشید که هرگز برای شما اتفاق نمی‌افتد.

«درباره‌ی شکست نگران نباشید، فقط کافی است در هر زمانی بهترین کار ممکن را انجام دهید.»
درو هوستون

کسانی که به موفقیت رسیدند به سختی کار کردند و از همه مهم‌تر زمان را همواره به عنوان مهم‌ترین عامل در نظر گرفتند. اغلب کسب و کارها به خاطر بد بودن محصولات یا خدماتشان شکست نخوردند، بلکه به خاطر غفلت از به‌کارگیری همه‌ی این اجزا شکست خوردند و از همه مهم‌تر اینکه در کار خود استقامت به خرج ندادند.

اگر شما بتوانید در زمان‌های دشوار استقامت کنید و محکم بایستید، زمان‌هایی که هیچ پولی در دسترس ندارید، زمان‌هایی که احساس می‌کنید هیچ کاری انجام نمی‌دهید یا هر کاری که می‌توانستید انجام دادید، درست آنجا است که به موفقیت نزدیک می‌شوید. به رویاها و دیدگاه‌های خود زمان برای تحقق بدهید.

شروع یک کسب و کار نتایج هیجان‌انگیزی را به شما ارائه می‌کند اگر اجزای لازم را در کار خود اعمال کنید و به خودتان باور داشته باشید. زندگی و کار شما ارزش زحمت و تلاشی که برای آن می‌کشید را دارند…

در همین زمینه، نوشته های زیر را هم توصیه میکنیم بخوانید :

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**