اصول مهم کسب و کار از 4 غول دنیای تجارت

به نظر شما برای اصول تجارت، ارزش نصیحت راننده تاکسی که هیچوقت یک کسب و کاری راه اندازی نکرده بیشتر است؟ یا تاجران و کارآفرینان تاثیرگذار بین المللی؟

بدون کمترین شک و شبه ای، شما اگر بخواهید نصیحت یک نفر را گوش کنید، نصیحت کسی که تجربه ای از کاری که میخواهید انجام دهید را دارد انتخاب میکنید.

مخصوصا در دنیای کارآفرینی، قانون نانوشته ای وجود دارد با عنوان «به کارآفرینان دیگر کمک کن» که طبق این قانون شما بدون درخواست هیچ پول یا خدماتی، به کارآفرینانی که میتوانید کمک میکنید و آنها هم اگر بتوانند به شما کمک میکنند.

اگر وارد دنیای کارافرینی و تجارت شده باشید، احتمال دارد با این اصل آشنا شده باشید.
افرادی از سر راه میرسند که بدون درخواست هیچ پولی کاری برای شما انجام میدهند یا به قول معروف «گره از کارتان باز میکنند» این ها فرشته نیستند… کارآفرین واقعی هستند.

به نظر شما آقای بهروز فروتن (کارآفرین «سًس بهروز») یا آقای احد عظیم زاده (کارآفرین «فرش عظیم زاده») چطور ممکن است با مشغله کاری فوق العاده زیادی، حاضر باشند وقت شان را اختصاص دهند به توصیه و نصیحت به جوانان در دانشگاه ها ؟

کافیست یک سری به دانشگاه کارآفرینی بزنید تا لیستی از بزرگترین کارآفرینان را ببینید که بدون درخواست هیچ پولی به دانشگاه های مختلف میروند و به جوانانی که میخواهند کسب و کاری راه اندازی کنند کمک میکنند، توصیه و نصحیت میکنند.

از آنجایی که وقتی بیمار شوید، برای توصیه درمانی نزد پزشک میروید، در کسب و کارتان هم وقتی به مشکل برمیخورید یا میخواهید رشد کنید باید نزد کارآفرینان و تاجران بزرگ بروید.

 

بیل گیتس
بیل گیتس

 

ما در این مقاله 4 کارآفرین، سرمایه گذار و تاجر بزرگ یا به غول معروف «غول تجارت» را انتخاب کرده ایم تا مهم ترین نصیحت آنها را در زمینه کسب و کار و تجارت بخوانید :

  • بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت و ثروتمندترین فرد دنیا
  • وارن بافت، تاثیرگذارترین سرمایه گذار قرن بیستم و سومین فرد ثروتمند دنیا
  • کارول اسلیم، قطب اقتصادی مکزیکی،سرمایه گذار و ثروتمندترین فرد دنیا بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳
  • آمانسیو ارتگا، دومین فرد ثروتمند دنیا، قطب اقتصادی اسپانیایی مدیر موسس فروشگاه های زنجیره ای ZARA

این افراد هرکدام، قطب اقتصادی تجارت در دنیا هستند. آنها بازی را تعیین میکنند و قوانین جدید بازی را قانونگذاری میکنند. شما در این مقاله اهمیت ارتباطات (بیل گیتس)، سرعت (آمانسیو ارتگا)، میکرو مدیریت (وارن بافت) و رقابت (کارول اسلیم) میخوانید.

در همین زمینه، نوشته های زیر را بخوانید :

2 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت mos می‌گوید

    من عضو پروژه هستم اما ادامه ی مطالب رو نمیتونم ببینم لطفا راهنماییم کنید باتشکر

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      از طریق قسمت «تماس با ما» اعلام کنید همکارانم در اسرع وقت رسیدگی خواهند کرد. با تشکر

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**