فکرتان را تغییر دهید تا زندگی تان تغییر کند – قسمت دوم: خواب‌های بزرگ ببینید

در قسمت قبل درباره تاثیر افکاردر زندگی مان صحبت کردیم و گفتیم که هیچ چیز در این دنیا وجود ندارد که نتوان آن را به دست آورد، فقط کافیست ذهن خود را کنترل کنیم و سراغ تغییر منفی ها برویم.

در این قسمت درباره فصل های 3 و 4 کتاب برایان تریسی صحبت خواهیم کرد.

فصل 3: خواب های بزرگ ببینید.

ذهن شما می تواند بهترین دوست یا بدترین دشمن شما باشد. همانطور که در مقاله قبل گفتیم ذهن شما قادر است شما را موفق سالم خوشبخت یا بیمار، ناموفق و شکست خورده کند.

اگر می خواهید تبدیل به فردی موفق شوید، باید سراغ رویاهایتان بروید و خواب های بزرگ ببینید.

برایان تریسی دراین فصل از کتاب خود  از ما می خواهد که به دنبال رویا پردازی برویم، افکار محدود کننده را دور بیاندازیم وخواب های بزرگ ببینیم.

میکل آنژ بخش 2 | جدال میکل و داوینچی - ژیواراو داستان  داستان جالبی از میچل آنژ مجسمه ساز معروف تعریف می کند. وقتی از میچل آنچ خواسته شد تا مجسمه ی حضرت داوود را بسازد او ماه ها  به دنبال سنگی مناسب برای انجام این کار بود.

بالاخره تکه سنگی پیدا می کند و بعد از سال ها تلاش مجسمه ی زیبا از حضرت داوود می سازد. وقتی از او علت موفقیتش را می پرسند او پاسخ می دهد خیلی ساده است هر چیزی که تصویر حضرت داوود نبود از مجسمه تراشیدم و جدا کردم.

شما هم به مجسمه داوود شباهت دارید. شما هم شاهکاری در دل تخته سنگی هستید اما چیزی که شما را احاطه کرده افکار منفی تان است. اگر ان ها را از خودتان جدا کنید، مانند مجسمه داوود بهترین شکل را خواهید گرفت.

البته این نکته را فراموش نکنید که سال ها طول کشید تا مجسمه داوود شکل بگیرد، تکه سنگ های اضافی از مجسمه اصلی جدا شود و یک مجسمه عالی پدید بیاید. شما هم باید ماه ها و حتی گاهی سال ها تلاش کنید تا باورهای منفی و محدود کننده را از خودتان دور کنید، باید در جریان باشید بیاموزید و بیشتر یاد بگیرید تا به بهترین شکل دربیایید.

از آنجا که هر چه در ذهن تان بپرورانید، در دنیای واقعی خواهید دید، پس رویاهای بزرگ در ذهن تان داشته باشید تا تبدیل به انسانی بزرگ شوید.

برایان تریسی از ما می خواهد تا خودمان را در چند سال آینده همانطور که دوست داریم، تصور کنیم. حتما  قانون هم خوانی و مطابقت را شنیدید این قانون می گوید:

هر چیزی که در ذهن خود تصور کنید، بیرون تجربه خواهید کرد.
پس بهتر است هر شب قبل از خواب  ارزوهایتان را مرور کنید و یک زندگی رویایی برای خود تجسم کنید.

به واقعیت های محدود کننده کنونی زندگی تان فکر نکنید، چون این ها حاصل افکار منفی گذشته تان هستند. تصور کنید تمام منابع مورد نیاز را در اختیار دارید تا آن منابع به سمتتان بیایند.

تمرینات عملی:

به این سوالات به روشنی پاسخ دهید.

  • اگر تضمینی وجود داشت که به رویاهایتان دست پیدا خواهید کرد این رویا کدام بود؟
  • اگر یک میلیارد چک به شما می دادند دوست داشتید چه زندگی برای خود بسازید؟
  • اگر روابط شما با همسر و اطرافیانتان عالی بود، روابط تان چگونه می شد؟

شما اگر خواسته هایتان را روشن و شفاف بیان کنید
و از محدودیت ها نترسید بدون شک راه رسیدن به این خواسته ها هموار می شود
و می توانید به آن ها دست پیدا کنید.

از امروز سعی کنید هدف هایتان را روشن و مکتوب بنویسید و اگر برای رسیدن به هدف تان، لازم است بهایی پرداخت کنید، حتما این کار را انجام دهید. این بها می تواند بیش تر تلاش کردن، بیش تر بیدار ماندن، یاد گرفتن مهارت جدید، تغییر شغل و حرفه یا هر چیز دیگر باشد.
در کنار همه این ها فراموش نکنید یک برنامه دقیق و منظم بریزید و این برنامه را اجرا کنید. شاید گاهی نتوانید مو به مو برنامه تان را پیش ببرید اما همین که شروع به تلاش کنید درهای زیادی سمت شما باز خواهد شد پس با کم و کاستی ها و شکست های موقتی تسلیم نشوید تا رویاهایتان را تحقق ببخشید.

در این زمینه این مقاله را هم بخوانید: برنامه ریزی زندگی هدفمند با هفت سیستم مشهور برنامه ریزی (بخش اول)

فصل چهار: تصمیم بگیرید و ثروتمند شوید.

در فصل چهارم برایان تریسی درباره ثروتمند شدن صحبت می کند.  برای خیلی ها ثروتمند شدن یک رویای محال است اما نکته جالب اینجاست که خیلی از افراد ثروتمند از صفر شروع کرده اند.

اگر کتاب میلونرهای خودساخته را خوانده باشید، متوجه می شوید که بیشتر افکار محدود کننده درباره میلیونرها واقعیت ندارد. مثلا از جمله این افکار محدود کننده می توان به بخت و اقبال، تحصیلات بالا و یا خانواده ثروتمند اشاره کرد. بسیاری از افراد پولدار از صفر شروع کردند یا حتی تصیلات بالایی ندارند.

مثال می‌خواهید: زندگی‌نامه عباس برزگر کارآفرین روستایی را بخوانید

طبق اصل علیت ارسطویی که ما امروزه به ان قان علت و معلول می‌ گوییم :
هر اتفاقی به خاطر علتی روی می دهد موفقیت اتفاقی نیست شکست هم اتفاقی نیست.
پس اگر کسی ثروتمند می شود بدون شک این موضوع اتفاقی نبوده است.

بهتر است به سراغ مطالعه زندگی این افراد بروید و سعی کنید رمز موفقیت آن ها را پیدا کنید.

مشکلات فعلی شما بهانه خوبی برای درجا زدن نیست. هزاران نفر مشکلات بیشتر از شما داشتند اما توانستند به ثروت و موفقیت برسند. اگر دیگران توانستند پس شما هم می توانید.

فقط باید بدانید که این افراد ذهن شان را روی مدار مثبت تنظیم کردند، به خودباوری رسیدند و بیشتر کار کردند و کم تر زمان شان را هدر دادند و علاوه بر این ها آن ها مثل ثروتمندان رفتار کردند.

نکته مهم این است که نباید منتظر شوید
همه چیز درست شود شما باید مسئولیت زندگی تان را برعهده بگیرید
و همه چیز را درست کنید.

تمرینات عملی:

  • از امروز سعی کنید وقت شناس باشید. زودتر از همه کار را شروع و دیرتر از همه تمام کنید. به حدی تلاش کنید که همه شما را با ویژگی سخت کوشی بشناسند.
  • مصمم شوید که حتما به استقلال مالی برسید. به خودتان یادآوری کنید که  ثروت مند شدن یک مهارت است و شما می توانید این مهارت را با الگو گرفتن از زندگی ثروتمندان خودساخته یادبگیرید.
  • حتما به سراغ مطالعه زندگی افراد موفق و ثروتمند بروید و آن ها را در افکار و رفتار الگوی خود قرار دهید. بدون شک این کارها به شما کمک خواهد کرد تا پیشرفت چشم گیری در زمینه مالی داشته باشید.

در فصل های بعدی برایان تریسی درباره موضوعات مهمی صحبت خواهد کرد؛ این که چگونه سررشته امور را در دست بگیریم و برای رسیدن به بهترین ها متعهد باشیم.

 

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت مه می‌گوید

    دقیقا موافقم که ما باید خواب‌های بزرگ ببینیم. گاهی گره‌ها و محدودیت‌هایی که ما تو ذهن داریم با تصور و تخیل باز میشه و یهو ذهنمون فلان ایده رو میده تا پولدار شیم یا قدرت بیش‌تری داریم واسه تلاش و سعی بیش‌تر. البته لزوما منظورم سخت کوشیه بیش از حد توی کار نیست. این باور که حتما باید جون بکنم تا پولدار شم هم اشتباهه. باید تلاش کنیم ولی ته ذهنمون بگیم این سختی‌ها تبدیل به لذت میشه.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**