این 3 کار را انجام دهید مردم دیگر هیچوقت شما را فراموش نخواهند کرد

تا به حال با کسی آشنا شدید که فراموش کردنش خیلی سخت باشد؟
احتمالا بله، همه مان با کسانی آشنا شدیم که پس از ملاقات اول، خیلی سخت از یادمان رفتند… نه به خاطر اینکه عاشق شان شدیم و یا صحبت جالبی داشتند؛ فقط انگار یک فرد معمولی نبودند.

این افراد را سخت میتوانید فراموش کنید؛ آنها تاثیرشان را بر روی شما گذاشته اند.
اما از طرفی با افرادی ملاقات میکنید که اگر مرتبه دوم آنها را ملاقات کنید خیلی سخت به خاطرشان خواهید آورد که چه کسی بودند و چه کار کردند.

تاثیر اولیه، از مهم ترین دغدغه های افراد موفق است.
شما اگر فروشنده، کارآفرین یا حتی برای استخدام به شرکتی رفته باشید؛ تاثیر اولیه در ارتباطات میتواند برای شما سرنوشت ساز باشد.

در این مقاله سه کار ساده ای که باعث میشود طرف مقابل شما را برای همیشه به خاطر بسپارد خواهید خواند :

 

وینسنت دی اونفوریو
وینسنت دی اونفوریو

 

اولین کار | به علائق طرف مقابل علاقه نشان دهید و آنها را یادداشت کنید
هیچ چیز برای یک شکارچی، شیرین تر از تعریف خاطرات شکارهایش نیست. اگر طرف مقابل تان ماهیگیر است، از وی بخواهید خاطره بزرگترین ماهی که گرفته است را برایتان تعریف کند. اگر طرف مقابل تان به ورزش فوتبال علاقه مند است راجع به تیم مورد علاقه اش بخواهید برایتان تعریف کند…

هرکاری که میکنید، در ملاقات اول راجع به علاقه مندی های طرف مقابل صحبتی به میان آورید.
این کار باعث میشود طرف مقابل شروع به صحبت کردن از چیزهایی کند که دوست دارد و آنها را با عشق و علاقه برای شما تعریف میکند چون پیدا کردن کسی که به صحبت هایش گوش کند سخت است.

این تکنیک، برای فروشندگان نیز معجزه میکند.
زمانی که برای فروش با طرف مقابل راجع به علاقه مندی های خودش صحبت میکنید، باعث ایجاد یک حس دوستانه در شما میشود و اینجاست که اعتماد شکل میگیرد.

و اما نکته مهم تر این است که : تمام موارد و علاقه مندی های طرف مقابل تان را حتما جایی یادداشت کنید تا در ملاقات دوم بتوانید از آنها استفاده کنید.

 

دومین کار | فعالانه گوش کنید
گوش کردن یکی دیگر از مهم ترین مهارت هایی است که باید بلد باشید. اما نه گوش کردن منفعل، بلکه فعالانه باید گوش کنید.

احتمالا به نظر ساده و بدیهی برسد اما تعجب خواهید کرد چه تعداد از مردم هیچ اهمیتی به این موضوع نمیدهد که صحبت های طرف مقابل را گوش کنند و آنها را بفهمند. اکثر مردم فقط گوش میکنند تا در صورت قطع صحبت های طرف مقابل شروع به صحبت کنند.

تفاوت زیادی بین شنیدن و گوش کردن وجود دارد.
شما با شنیدن، فکرتان جای دیگر است و فقط ادای گوش کردن را در می آورید. اما وقتی گوش میکنید، شما آگاهانه در حال شنیدن صحبت های طرف مقابل هستید که با واکنش های احساسی از طرف شما نیز همراه است.

برای مثال اگر طرف مقابل میگوید «امروز روز افتضاحی داشتم…» نگویید «اتفاقا من هم… چون…» بلکه بگویید «چرا؟ چه اتفاقی افتاده؟…» نشان بدهید که به صحبت های طرف مقابل اهمیت میدهید. در مورد شنونده فعال بودن، این مقاله را بخوانید.

 

بیل گیتس
بیل گیتس

 

سومین کار | سوال بپرسید اما نه هر سوالی
مطمئن باشید در ملاقات هایتان، مخصوصا ملاقات هایی که دفعه اول شکل میگیرد همیشه سوالاتی بپرسید.

افراد حرفه ای به خوبی از این تکنیک استفاده میکنند؛ آنها با پرسیدن سوالات، مکالمه را به سمت و سویی که خودشان میخواهند، بدون اجبار بر ادامه مکالمه، آنرا سوق میدهند.

سوال بپرسید، زیاد هم بپرسید، اما نه هر سوالی…
سوالات شما باید حرفه ای و از قبل آماده شده باشد. هرکدام از سوال شما باید برای منظور و هدفی طراحی شده باشد. سوالات مثل «قیمت کاغذ دیواری دفترتان چقدر است؟» هیچ دستآوردی در پاسخش برای شما به عنوان فروشنده نخواهد داشت.

پرسیدن سوال صحیح، باعث میشود از دید طرف مقابل یک حرفه ای و یک فرد متفاوت به نظر برسید که به چیزهای مهم تری اهمیت میدهد. همانطور که ولتر گفته «یک فرد را از روی سوالاتی که می پرسد و نه پاسخ هایش قضاوت کنید.»

 

جمعبندی : شما در برخورد اول، برای اینکه نشان دهید واقعا فرد متفاوتی هستید و باید به خاطر سپرده شوید تنها کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا یک حس علاقه مشترک بر روی علاقه مندی های طرف مقابل ایجاد کنید، سوالات حرفه ای بپرسید و فعالانه گوش کنید.

مطمئن باشید با این سه کار دیگر هیچکس هیچوقت پس از برخورد اول شما را از یاد نخواهد برد.
 

در همین زمینه، نوشته های زیر را بخوانید :

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت vand می‌گوید

    کتاب قدرت جذبه از برایان تریسی و ران آدرن برای این موضوع خیلی مفیده و کاملا توضیح داده شده .

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**