چرا این کتاب را باید بخوانید : نوپای ناب

ازین پس سری مقالات “چرا این کتاب را باید بخوانید” را برای شما به صورت منظم تهیه میکنیم تا بهترین کتاب های دنیا را که تقریبا تمام کارآفرینان و افراد موفق نیز توصیه میکنند را شما هم بخوانید و به روز باشید.

«اگر شما کاری را که افراد شکست خورده انجام دادند ,انجام ندهید؛ شما هم شکست نخواهید خورد؛
اما اگر کارهایی را انجام دهید که افراد موفق انجام میدهند؛ قطعا شما هم موفق خواهید شد»
__برایان تریسی

کتاب نوپای ناب در سال 2011 منتشر شد و در آن نویسنده ی آن اریک ریِز (Eric Ries) متدلوژی موفقیت کسب و کارهای نوپا را به صورت کاملا شفاف و واضح توضیح میدهد. یعنی چه؟ یعنی اینکه اگر بخواهید کسب و کاری را با منابع کاملا محدود راه اندازی کنید با خواندن این کتاب شما یاد خواهید گرفت بجای اینکه «شروع کنیم حالا تا ببینیم چی میشه…» کاملا برنامه ریزی شده (حتی برای منابع محدودتان) و اصولی پیش بروید.

«نوپا» یا «startup» چیست؟ به صورت عامیانه کسب و کارهایی (معمولا در زمینه تکنولوژی) که در فاز اولیه خود هستند و در حال شکل گیری هستند را نوپا یا Startup می گویند. یعنی اینکه استارتاپ یک دوره زمانی از تاریخ شکل گیری یک کسب و کار است.

«ناب» یا «Lean» چیست؟ واژه ناب یا lean برای اولین بار از ژاپن و از تولید ناب کارخانه تولیدی اتومبیل هوندا به گوش خورد.
کارخانه هوندا این اصطلاح را برای بهینه کردن روش تولید اتومبیل بکار برد و بعد از این اصطلاح در بین کارآفرینان دیگر فراگیر شد، چیزی مثل کایزن !

 

چرا باید «نوپای ناب» را بخوانیم؟

 

قبل از شروع توضیح این کتاب باید بدانید «Lean Startup» یا «نوپای ناب» چیست؟
دو تعریف بالا را در کنار هم بگذارید میشود نوپای ناب ! یعنی اینکه چطوری از منابع محدودمان (مکان، سرمایه، منابع انسانی …) بهترین استفاده ممکن را ببریم تا کسب و کارمان را راه اندازی کنیم.

 

Lean Startup

کتاب «نوپای ناب» در سال 2013 به عنوان کتاب سال در حوزه کارآفرینی از طرف سایت Amazon انتخاب شد و به خاطر شفاف گویی و واقع بینی فوق العاده زیبای کتاب مورد تحسین بسیاری از کارآفرینان بزرگ دنیا از جمله استیو بلانک،تیم اُ ریلی و … قرار گرفت.

این کتاب میخواهد به شما یاد بدهد چطور سریع تشخیص دهید چه چیزی مهم  است و چه چیزی مهم نیست و وقت کمتری صرف آن کنید.” __تیم اُ ریلی

چرا شما باید این کتاب را بخوانید :
کارآفرینای جوان و کسانی که میخواهند کسب و کاری راه اندازی کنند در ابتدا هیچ ایده ای ازینکه چطور شروع کنند, چه کارها انجام دهند، چه کارهایی اصلا انجام ندهند، ذهنشان را درگیر میکند.

در این حین اگر هیچ تجربه و متدلوژی در اختیار نداشته باشند یا از ادامه راه صرف نظر میکنند (که متاسفانه اکثرا این کار را میکنند) و یا اینکه «بریم ببینیم چی میشه…» که یا موفق میشوند یا نمیشوند و اگر هم بشوند باز متدلوژی آن و اصول آنرا یاد نخواهند گرفت !

اما این کتاب به شما تمام آنچه را که در سر راه موفقیت تان در کارآفرینی با آن برخورد خواهید کرد را برایتان به زیبایی تصویر سازی خواهد کرد. یکی از ویژگی های این کتاب زبان و ادبیات فوق العاده دوستانه و صادقانه ی آن است. اکثر کتاب هایی که کارآفرینان بزرگ بعد از موفقیت شان مینویسند یا جاهایی را قلم میگیرند یا از نقاط اوج داستان به صورت مبهم عبور میکنند، اما اِریک در این کتاب حتی از کسب و کار اولیه خودش و تمام مشکلات اش که با آن دست و پنجه نرم میکرده است هم صحبت میکند.

این کتاب با نهایت امانت داری از طرف انتشارات ستکا و با مترجمی آقایان محمد جواد احمدپور و سید علی فاطمی خوراسگانی بچاپ رسیده و شما میتوانید از کتابفروشی های معتبر این کتاب را دریافت کنید. این کتاب به علاوه محتویات فوق العاده ی آن یک عدد سی دی شامل سخنرانی اریک ریز در جمع کارمندان گوگل نیز میشود که نوپای ناب را میتوانید از مستقیم از زبان اریک (نویسنده کتاب) بشنوید و ببینید.

11 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت می می‌گوید

    گویا فایل از دسترس خارج شده،ارور میده!

    1. کاربر سوخت جت جت می‌گوید

      این کتاب به صورت دانلودی در این مقاله موجود نیست

  2. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

    سلام
    دانلود نمیشه فایلش رو حذف کردین انگار

    1. کاربر سوخت جت جت می‌گوید

      لینک دانلود در آخر مقاله قرار داره

  3. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    خیلی جالب بود برام،اومدم ببینم کتاب نوپای ناب رو که استاد رنه سینانی عزیز در دوره سیستم ارتعاش فرمودند حررف ندارید.

  4. کاربر سوخت جت 1378 می‌گوید

    فقط اومدم ببینم چه تاریخی بودهnعالی هستید…..

  5. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

    خیلی ممنون از معرفی تون

  6. کاربر سوخت جت vi16 می‌گوید

    سلام تو سایت یک قسمت برای فروش کتاب اگه باشه فک میکنم خیلی جذاب بشه
    با تشکر.

  7. کاربر سوخت جت zari می‌گوید

    میشه که این کتاب مکمل به ما کنید.

  8. کاربر سوخت جت an90 می‌گوید

    سلام ، عصر بخیر و خدا قوت.
    به نظر من ، در شرایط اکنون ما که کشور یک رکود سرد را تجربه میکند. آموزه های شما بسیار مقدس است. بسیار بسیار سپاس
    گزارم . همچنان دلگرم و باشکوه باشید.
    من کارآفرین هستم و کارآفرینی در حال جنگ ، هر چند نام جنگ نامی مقدس نیست اما شرایط اکنون ما شرایط جنگ است . من با رکود در یک شهر کوچک به شیوه ای مدرن جنگ میکنم . ریسک کرده ام . دشمن به عنوان عوامل رکود مقابل ماست و من به هر شیوه ای و البته راه های روشن و پاک در نبرد هستم . علی رغم وجود مشکلات مالی ، مطمئن هستم : اگر این شرایط را بگذرانم یقینا به یکی از مردان بزرگ عبور از بحران بدل خواهم شد و در این نبرد من بیشتر به دنبال نشان دادن درونیات و توان وجودی خودم هستم و یقینا آموزه های شما حتی یک حرف یک کلمه و یک جمله انرژی بخش به عنوان سوخت موتور جت عمل خواهد کرد.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**