تمام آموزه‌های رابرت کیوساکی در این درس مهم خلاصه میشود

حتما با نام رابرت کیوساکی آشنا هستید… نویسنده و سرمایه گذار موفقی که در کتاب هایش روش های جدیدی برای تجارت و میلیونر شدن ارائه می دهد. به جرات رابرت کیوساکی را می توان یکی از موفق ترین مدرس های موفقیت مالی در طی سالیان اخیر معرفی کرد.

کتاب چرا ثروتمندان ثروتمند تر می شوند؟

کیوساکی کتاب های زیادی در زمینه مالی نوشته که معروف ترین آن پدر پولدار، پدر بی پول است که در این کتاب به مردم یاد می دهد چگونه میلیونر شوند. من علاقه زیادی به آثار این معلم مدرسه میلیونرها دارم. به همین دلیل چند وقت پیش شروع به خواندن یکی از آثار او با نام «چرا ثروتمندان ثروتمند تر می شوند؟» مطالعه کردم.

کیوساکی در این کتاب نکات بسیار مفید و خوبی بیان کرده که به نظر من برای کسانی که دوست دارند به موفقیت مالی برسند و میلیونر شوند می تواند کمک بسیار بزرگی باشد… اگر پاسخ پرسشِ عنوانِ کتاب را میخواهید حتما به سراغ خواندن این کتاب بروید؛ چون ما در این مقاله میخواهیم به موضوع مهم‌تری بپردازیم…

من خودم این کتاب را خواندم و ساعت ها به درس های زیادی که از این کتاب یاد گرفته بودم فکر کردم؛ من درس ها و نکته های زیادی از رابرت یاد گرفتم که شاید مهم ترین آن ها این باشد:

با پول خود چه باید کرد؟

آیا تا به حال در این موقعیت قرار گرفتید که مقداری پول داشته باشید و از خودتان بپرسید با این پول باید چه کنم تا درآمدم بیش تر شود؟ خب روشی که پولدارها و فقیرها در این وضعیت انتخاب می کنند، کاملا متفاوت است.

کیوساکی معتقد است :

اگر شما ندانید با پول تان چه کار کنید، میلیون ها نفر در دنیا وجود دارند که می توانند با پول شما کارهای زیادی انجام دهند و اگر شما از آن ها بپرسید که با پول‌تان چه کار کنید آن ها به شما پیشنهاد می دهند که پول‌تان را به ما بدهید تا برای همیشه تصاحبش کنند.

این حرف کیوساکی به ما این موضوع را یاد آوری می کند که اگر برای پولمان برنامه خوبی نداشته باشیم، دیگران برای پول ما برنامه دارند و پول ما به جای این که ما را ثروتمند کند می تواند دیگران را ثروتمند کند.

اگر کاری که شما می خواهید با پولتان انجام دهیم را  شبیه یک پازل بدانیم، ثروتمندان به خوبی می دانند قطعات پازلشان را کجا قرار دهند و تصویر ذهنی درستی برای خود بسازند. اما افراد متوسط و فقیر جامعه به اولین خانه ای که می رسند قطعه پازل خود را در آن جا قرار می دهند.

برخی ها فکر می کنند برای موفق و پولدار شدن باید خوب درس بخوانند، سخت کار کنند، پول هایشان را بدون خریدن چیزی پس انداز کنند، خانه بخرند، قرض هایشان را بدهند و به هر قیمتی کمی سرمایه گذاری کنند؛ اما نکته مهم این است که این ها یک قدم از صد قدمیست که برای پولدار شدن باید برداشت.

بیوگرافی جامع رابرت کیوساکی پدر علم هوش مالی در دنیا

خیلی ها این قدم را برداشتند اما ثروت مند نشدند.

کیوساکی به ما می گوید یکی از دلایلی که افراد ثروت مند نمی شوند و طبقه متوسط همیشه در همان وضعیت مالی می مانند و گاهی حتی فقیرتر می شوند این است که آن ها برای مشورت درباره پول شان به سراغ افراد نیازمند مثل فروشندگان می روند. در حالی که ثروت مندان این اشتباه را انجام نمی دهند و پولشان را در جای درست قرار می دهند یا کار آفرین می شوند یا این که در جای صحیح سر مایه گذاری می کنند.

علت این که نباید پول مان را به فروشندگان و افراد شاغل معمولی بدهیم این است که آن ها خودشان دنیال تامین خانواده شان هستند و اگر کارشان را از دست بدهند بیکار می شوند؛ اما اشتباهی که گاهی ما مرتکب می شویم این است که به جای این که دنبای جای مناسب پازل باشیم، سرمایه مان را به این نوع افراد با هدف پس انداز می دهیم و آن ها هم در کمال فرصت طلبی آن را از ما می گیرند.

در حقیقت بیش تر این فروشندگان شاید یک کتاب هم درباره ثروتمند شدن نخوانده باشند و اطلاعات زیادی در این باره نداشته باشند بنابراین سپردن سرمایه مان به آن ها کار اشتباهی است.

من خودم به این نتیجه رسیدم در این وضعیت بهترین کار این است به سراغ یادگیری هوش مالی بروم.
راستش را بخواهید ذهن بسیاری از ما پر از افکار اشتباه درباره پول است. مثلا فکر می کنیم با پس انداز پولمان در بانک می توانیم پولدار شویم.

در حالی که به دلایل مختلف از جمله بی ارزش شدن پول ما نمی توانیم با این روش پولدار شویم.

همه چیز در مورد پول به استفاده ما از آن بر اساس هوش مالی برمی‌گردد که مهارتی کاملا قابل‌یادگیری‌ست.

از طرف دیگر، همان طور که در بالا اشاره کردم سپردن پول به افراد عادی مثل فروشنده ها یا صاحبان شرکت های کوچک یا افراد عادی هیچ کمکی به حال زندگی ما نخواهد کرد و نه تنها ما را ثروت مند تر نمی کند بلکه گاهی فقیرتر هم خواهد کرد.

اما  اگر بتوانیم دیدگاه خود را درباره پول تغییر دهیم، یاد می گیریم که چگونه با استفاده از هوش مالی می توان پولی را که در دست داریم  چند برابر کنیم.

رابرت کیوساکی معتقد است :

پدر بی پول روی درآمد تمرکز می کند و به این فکر می کند که چگونه می تواند با بیش تر و سخت تر کار کردن در آمدش را بیش تر کند؛ در حالی که پولدارها روی دارایی خود تمرکز می کنند. پولدارها همیشه دنبال مسیری هستند که دارایی خود را به سرمایه تبدیل کنند .

اگر بخواهم هدفم را از این مقاله در چند سطر برایتان توضیح دهم می توانم بگویم: دلیل اصلی این که بیش تر آدم ها ثروت مند نمی شوند این است که راه ثروت مند شدن را بلد نیستند.

کسی که هوش مالی داشته باشد می تواند با کم ترین سرمایه ثروت مند شود و روز به روز به ثروت خود اضافه کند.

اما کسی که ذهنش پر از اطلاعات غلط مالی است حتی اگر سرمایه زیادی نیز داشته باشد به سختی می تواند ثروت مند شود و در بیش تر مواقع سرمایه خود را به خاطر انتخاب روش های غلط یا سپردن آن به افراد معمولی و فروشنده ها از دست می دهد.

باید به دنبال تغییر نگرش هایمان درباره پول باشیم و با توجه به موقعیتی  که در آن قرار داریم کسب و کار خود را راه بیاندازیم یا پولمان را در جایی بسیار مطمن و پول ساز سرمایه گذاری کنیم.

با تغییر دیدگاه مان نسبت به پول و اصلاح اطلاعات مان درباره سرمایه گذاری صحیح، آینده مالی ما نیز متحول خواهد شد.


در همین زمینه مقالات زیر را بخوانید :

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

    سلام، من هم کتاب های پدر پولدار و پدر بی پول و هوش مالی کیوساکی رو خوندم، خیلی خوب گفته، اما مشکلی که من دارم این هست که تو مرحله مطالعه گیر میکنم و عملی کردن چیزی که خوندم برام خیلی سخته، یه مدت شروع می کنم اما با گذشت زمان همه چی به روال قبل برمیگرده. البته انتظار هم ندارم با خوندن چند کتاب تغییر چندانی کنم، فعلا دارم یاد میگیرم. موفق باشید.

  2. کاربر سوخت جت saha می‌گوید

    کیوساکی فوق العادس

  3. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

    واقعا درسته حرفتون این روزا آدم باید راه درست سرمایه گذاری و دانشش رو بلد باشه من اطرافم کسایی رو میشناسم که تحصیلات چندانی ندارند ولی شم اقتصادی خوبی دارند و تونستن پول زیادی بدست بیارند

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**