با این دو عدد جادویی آینده تان را پیشگویی کنید

آیا خوشبخت خواهید بود؟ یا خیر؟

لطفا با دقت درباره سوال زیر فکر کنید :

اگر از فردا به سر کار نروید، چقدر خوشحال خواهید بود؟

جواب این سوال با میزان پولی که الان دارید مشخص نمیشود… بلکه با نسبت مستقیم «پولی که امروز دارید» و« نیازی که به آن دارید» مشخص میشود.

شاید تابه حال برای شما نیز پیش آمده، هنگام گفتگو با فردی نسبتا ثروتمند، زمانی که از گذشته اش صحبت میکنید، دوران فقر و نداری، جملاتی شبیه به این می شنوید ‘اون زمان ها تفریحات ارزان و معمولی ما بیشتر به ما خوش میگذشت… الان با این که پول کافی دارم اما به اندازه قدیم شاد نیستم.’

شما اگر ندانید چطور شاد میشوید، اصلا چرا شاد هستید؟
چطور میتوانید شاد باشید؟ اگر تمام ثروت دنیا را هم داشته باشید و شاد نباشید، هیچ استفاده ای لذت بخش از ثروت تان نخواهید توانست ببرید.

Wes Moss، استراتژیست سرمایه گذاری ،با تحقیق و مصاحبه با 1300 فرد بازنشته در 46 شهر بزرگ دنیا، نتایج فوق العاده جالبی بدست آورده از «نسبت پول و شادی» که چطور پول میتواند شما را شاد کند؟

او کتابی تحت عنوان «شما میتوانید زودتر از موعدی که فکر میکنید بازنشسته شوید» تحقیقاتش را به چاپ رساند که مورد توجه منتقدین و سرمایه گذاران دیگر قرار گرفت؛ Moss در این کتاب راز شاد بودن افرادی که پولدار هستند و یا بازنشسته شده اند را فاش کرده.

قضیه بسیار ساده است، برای اینکه بدانید چقدر پول شما، شما را امروز و در آینده خوشحال خواهد کرد، دو عدد لازم دارید :

مطالب مرتبط: ۱۰ تا از قوانین ثروت که ۹۸ درصد مردم از آن خبر ندارند

عدد اول: چقدر پول دارید (یا خواهید داشت)

این عدد میتواند درآمد ماهیانه شما باشد و یا هر درآمد و ورودی پولی به زندگیتان، حتی میزان پس اندازتان، میزان پول بازنشستگی، میزان پولی که با بهره بانکی در آینده خواهید داشت و …

 

عدد دومچقدر پول نیاز دارید (یا خواهید داشت)

این عدد دقیقا هزینه های شماست. هزینه های ماهیانه تان چقدر است؟ حدس نزنید. کامل با جزییات ریز باید آنرا بررسی کنید. میزان اجاره خانه، پول آب برق گاز تلفن …، مقدار پولی که ماهیانه بابت بنزین ماشین خرج میکنید، تفریح ،پوشاک ،خوراک و کلا هر چیزی که باعث میشه پول شما خرج بشه.

آقای wes moss

حال شما دو عدد دارید.
به گفته Moss در کتابش، این دو عدد مهم ترین اعداد در زندگی شادتان خواهند بود.
در مرحله بعد، کاری که باید بکنید، عدد اول (چقدر پول دارید) به عدد دوم (چقدر پول نیاز دارید) تقسیم کنید، این نسبت را نسبت ثروت می نامند.

برای مثال اگر عدد اول تان 2،400،000 تومان باشد و عدد دوم تان 2،000،000 تومان، نسبت ثروت شما = 1.2 خواهد بود.

Moss چنین تفسیر میکند :

اگر این نسبت شگفت انگیز را بدست آوردید و مقدار آن بیشتر از 1 بود، فوق العاده است، شما حتما با پولتان شاد و خوشبخت خواهید بود. اما اگر عدد بدست آمده کمتر از 1 بود، احتمالا پول هرگز نخواهد توانست شما را خوشحال کند.

شما چطور؟ آیا با پول تان شاد هستید؟


اگر میخواهید در زمینه پولی یک متخصص باشید، مطالب زیر را از دست ندهید :

7 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت رد می‌گوید

    من که از خنده مردم آخه با پول که نمیشه آینده رو پیشگویی کرد

  2. کاربر سوخت جت اد

    […] ممکن است از نظر روحی ضرر زیادی ببینیم… بهترین مقایسه و اندازه گیری خوشبختی این است : آیا کاری را انجام میدهیم که میخواهیم و در […]

  3. کاربر سوخت جت oren می‌گوید

    /:

  4. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

    سلام وقتتون بخیر باشه. خدا قوت
    بسیار عالی هست مطالب شما و استفاده میکنم. مخصوصا دوره ارتعاش ثروت
    لبخند خدا همیشه همراه تان…

  5. کاربر سوخت جت ی؟ می‌گوید

    خخخخخخخخخخخ

  6. کاربر سوخت جت bari می‌گوید

    همون دخل و خرج …

  7. کاربر سوخت جت rnam می‌گوید

    باعرض سلام وخسته نباشید خدمتتان امیدوارم همواره پایداروپیروزباشیدودرراه علم برای کشورهمیشه کوشاخداوندنگهدارتان باشد،من به مطالب دراین زمینه بسیارعلاقه مندهستم ودست وپاشکسته تاکنون نیزبه مطالب جالبی برخوردم خواهشمندم باتوجه ب درج ایمیل لطفادرصورت امکان مرانیزازمطالب بهره مندنمایید پیشاپیش ازلطف وزحمات خالصانه شمابزرگواران سپاسگذارم ،باتشکر

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**