ابزار فوق سری روانشناسی که فقط افراد فوق حرفه ای از آن خبر دارند (و استفاده میکنند) | قسمت سوم

ابزار فوق سری روانشناسی
که فقط افراد فوق حرفه ای از آن خبر دارند (و استفاده میکنند) | قسمت سوم

 

اگر بتوانیم نحوه کارکرد مغزمان را درک کنیم (علم روانشناسی) پس حتما میتوانیم از آن به نفع خودمان استفاده کنیم…

تحقیقات و پژوهش های فراوانی در مورد اینکه انسان چطور زندگی میکند، چرا بعضی از فعالیت های روزانه اش را انتخاب میکند، چرا میخوابد و … انجام شده است. اگر میخواهید تغییرات اساسی در زندگی (یا هر سیستمی) ایجاد کنید ابتدا نیاز دارید نحوه کارکرد آنرا درک کنید. دلیل انجام بعضی از فعالیت ها و وانکش های ما چیست؟ این کلید حل مسئله است.

البته ،البته و البته ،درک ساز و کار فقط 50% ماجراست. زمانی که روش های متنوع ای را که مغز انسان سعی در استفاده از میکند تا ،ذهنیت هایی را ایجاد کند، تصمیمی را سبک سنگین کند و ناخودآگاه داده ها را پردازش کند ، شما شانس بزرگی خواهید داشت تا از این امتیاز (درک کارکرد) استفاده کنید و آنرا به سمت دست یابی به خواسته هایتان تغییر مسیر دهید.
برای مثال فرض کنید شما از عوامل پشت صحنه یک فیلم باشید، به راحتی میتوانید بازیگران ،دکوراسیون و حتی داستان فیلم را تغییر دهید تا اینکه فقط یک تماشاگر باشید که تنها ابزاری که در دست دارد ،امید است.

شما در این مقاله 6 ابزار قدرتمند (و فوق سری) روانشناسی را خواهید خواند، ابزاری که شرکت های بزرگ به راحتی با استخدام چند روانشناس زبده سعی میکنند با ایجاد تغییراتی در آگهی هایشان و یا نحوه ارائه محصولاتشان در تصمیم گیری مشتریان در جهت خرید محصولاتشان، انتخاب برند شان و از همه مهم تر اعتماد به برندشان از این علم استفاده میکنند.

کارآفرینان بزرگ نیز یکی از دلایل اشتیاق فراوانشان به خواندن کتاب های روانشناسی یادگیری و استفاده از این ابزارهای روانشناسی برای بالا بردن کارایی شان، استفاده مفید از زمانشان و اتخاذ بهترین تصمیم ها در زندگیشان است.

شما نیز در این مقاله با آشنا شدن با این 6 ابزار روانشناسی تغییراتی شگرف در زندگیتان پدید خواهید آورد. طوری که نگرش تان نسبت به جهان تغییر خواهد کرد و بسیاری از علائم و نشانه هایی که شرکت ها و برند های بزرگ تجاری و شخصی دنیا از آن استفاده میکنند را نیز کشف خواهید کرد.

هشدار ! اگر مایل نیستید زندگی بهتر و مرفه تری داشته باشید به خواندن این مطلب ادامه ندهید.

 

6 ابزار فوق سری روانشناسی :

قسمت اول | قسمت دوم | قسمت سوم :

 

ابزار شماره 5 : اثر چراغ نورافکن
اشتباهات شما به اندازه ای که فکر میکنید برای دیگران مهم نیستند

تصورات ما از خودمان هنگام شکست یا انجام کاری اشتباه معمولا تصاویری از خودمان همراه با پارانویا (توهم)، شک و ترس از کارمان است، در صورتی که در دنیای واقعی چنین نیست، هر آنچه را میبینیم در ذهنمان است. اثر چراغ نورافکن ثابت میکندمردم به اندازه ای که فکر میکنیم به لحظاتی که خطایی از ما سر میزند توجهی نمیکنند.

برای اثبات این اثر در گروهی از روانشناسان در دانشگاه کارنل از گروهی از دانشجویان خواستند یک تی شرت با طرحی مضحک بر روی آن بپوشند و در بین دوستان و دانشجویان دیگر قدم بزنند و حدس بزنند چند درصد افرادی که آنها را میبینند متوجه تی شرت مضحک آنها میشوند؟
دانشجویانی که در این آزمایش شرکت کرده بودند حدس زدند حدود 67% مردم متوجه پوشش مضحک آنها شدند، در صورتی که با پوشش معمولی این آمار حدود 25% بود.

 

 

10 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

    مطلبتون واقعا کاربردی بود

  2. کاربر سوخت جت 0341 می‌گوید

    سلام و عرض ادب
    این مقاله فوق العاده بود
    ممنون از زحماتتون

  3. کاربر سوخت جت .fam می‌گوید

    خیلی مطالب جابی بودن ممنون 12 سئو

  4. کاربر سوخت جت d123 می‌گوید

    سه روز پشت سر هم مقاله تکراری گذاشتین البته قبلشم گذاشته بودید

  5. کاربر سوخت جت d123 می‌گوید

    موارد قبلی جالب تر بودن

  6. کاربر سوخت جت iyan می‌گوید

    قسمت سوم فوق‌العادست.
    مرسی ☺

  7. کاربر سوخت جت ra87 می‌گوید

    اصلا این اثر تمرکز و متوجه نشدم

  8. کاربر سوخت جت 1367 می‌گوید

    bishtar bezarid az in mored

  9. کاربر سوخت جت یه می‌گوید

    خیلی خوب بود ادامه بدین لطفا این سری عالیه

    1. کاربر سوخت جت shad می‌گوید

      با سلام . واقعا زیرکانه است. متشکر

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**