4 تکنیک ساده برای تبدیل شکست به انگیزه قدرتمند

شکست آزمون سنجش اشتیاق است…
تنها افرادی میتوانند به موفقیت دست پیدا کنند که بتوانند در این آزمون نمره قبولی بیاورند. اما هرکسی نمیتواند شکست را بپذیرد و مجددا تلاش کند.

چیزی عجیب با هضم دشوار در دل شکست وجود دارد که هرکسی نمیتواند آنرا در زندگی اش بپذیرد و بتواند پس از شکست اقدام کند و مجددا به سوی موفقیت پیشروی کند میدانید چرا؟ چون انگیزه منهدم میشود !

انگیزه چیز جالبی است.
بدون در نظر گرفتن استعداد، توانایی، امکانات و … شما اگر انگیزه ای برای انجام کاری داشته باشید حتما در آن موفق خواهید شد. در این مقاله سعی کردیم راه هایی برای تبدیل شکست به انگیزه ای قوی تر برای موفقیت به شما معرفی کنیم.

4 تکنیک انگیزه برای تمام آنهایی است که
در مسیر موفقیت شان، نیاز به انگیزه قدرتمند دارند.

 

  1. بدانید و بپذیرید که شکست، قسمتی از پازل موفقیت است

هیچ موفقیتی بدون شکست بدست نمی آید، حتی اگر زندگی بزرگترین و موفقیت ترین افراد دنیا را بخوانید، حتی پیامبران الهی بدون شکست در زندگی شان موفق نشده اند.

اکثرمان به اشتباه، شکست را نقطه مقابل موفقیت میدانیم؛ نه اینطور نیست. شکست، قسمتی از  خود موفقیت است، نقطه مقابل موفقیت، تسلیم شدن و دیگر تلاش نکرن است.

شما اگر شکست را به عنوان یک درس، یک تجربه و یک بخش از موفقیت بپذیرید پس از هر شکست، رشد شخصیتی و آگاهی پیدا میکنید و میتوانید با فکری بازتر به سمت هدف تان پیشروی کنید. یادتان نرود :‌ هر شکست، شما را یک قدم به موفقیت نزدیک تر میکند.

 

جی کی رولینگ نویسنده موفق کتاب های هری پاتر
جی کی رولینگ نویسنده موفق کتاب های هری پاتر

 

  1. با خودتان صادق باشید

تا زمانی که پس از شکست خوردن، با خودمان صادق نباشیم، نمیتوانیم بر شکست غلبه کنیم و به سمت موفقیت پیشروی کنیم.

پس از شکست، جایی آرام پیدا کنید و با خودتان خلوت کنید.
مسیرتان را تحلیل کنید :‌ چرا شکست خوردید؟ چه اتفاقی باعث شکست شما شد؟ چه کارهایی میتوانستید از قبل انجام دهید تا باعث شکست خوردن تان نشود؟ آیا واقعا شکست خوردید؟ یا سطح توقع و انتظارات شما بیش از حد بود؟

صادقانه پاسخ سوالات خودتان را بدهید، ازینکه با خودتان روراست باشید نباید بترسید؛ افراد بالغ تخیل میکنند اما در دنیای تخیلی زندگی نمیکنند.

 

هنری فورد موسس شرکت اتومبیل رانی Ford
هنری فورد موسس شرکت اتومبیل رانی Ford

 

  1. غرورتان را کنار بگذارید

هیچکس کامل نیست. افرادی که احساس میکنند کامل ترین اند، در واقع ضعیف ترین هستند. (اینجا خواندید)

اگر واقعا میخواهید موفق شوید، غرورتان را باید کنار بگذارید، باید از بزرگتر و کوچکتر از خودتان یادبگیرید، باید قبول کنید برای پیشرفت، یادگیری لازم است و شما تمام چیزهایی که لازم است را نمیدانید.

یکی از بهترین منابع یادگیری، شکست هایتان هستند.
اگر غرور داشته باشید و مغرورانه با این دنیا تا کنید، نه از شکست هایتان درس می آموزید و نه پیشرفت میکنید و فقط مجبور میشوید شکست هایتان را تکرار کنید. اگر میخواهید به درستی این جمله پی ببرید به زندگی افراد مغرور اطراف تان نگاهی بیاندازید، خواهید دید اشتباهاتی را مکررا در حال تکرار اند و شکست را مکررا تجربه میکنند، آنها نمیخواهند از شکست شان درس بگیرند.

 

لنس آرمسترانگ برنده 6 دوره پیاپی مسابقات جهانی دوچرخه سواری Tour de France
لنس آرمسترانگ برنده 6 دوره پیاپی مسابقات جهانی دوچرخه سواری Tour de France

 

  1. یادتان نرود شکست باعث ایجاد چه احساس در شما میشود
    بیایید واقع بین باشیم : هیچکس از شکست خوردن دل خوشی ندارد…

شکست باعث میشود احساس حقارت کنید، احساس کنید نابود شدید، احساس کنید بیچاره و ضعیف هستید، شکست باعث میشود احساس کنید چقدر از اطرافیان تان کمتر هستید.

شکست واقعا احساس بدی ایجاد میکند؛
اما این خوب است. این احساس ها را نباید فراموش کنید، همیشه به خاطر داشته باشید زیرا انگیزه قدرتمندی میشوند. دفعه بعد که شکست خوردید، به خودتان باید بگویید «من دیگر نمیخوام احساس حقارت کنم…» «من دیگه نمیخوام احساس بدبختی کنم…» «من از اطرافیانم کمتر نیستم…» و هرچقدر مسیر شما سخت تر باشد، این ترس از تجربه مجدد احساس احساس بد در شما باعث میشود سخت تر تلاش کنید.

شما چطور با شکست هایتان مدارا کردید؟ برای ما زیر همین پست بنویسید…

راستی، در زمینه شکست و راه های استفاده از آن مطالب زیر را اگر هنوز نخواندید حتما بخوانید :

4 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت اس می‌گوید

    سلام. منم به تازگی شکست خوردم ولی نمیدونم واقعا باید چجوری دوباره بلند شم
    کسی میتونه کمکم کنه؟

  2. کاربر سوخت جت A.Sh می‌گوید

    تلاش بیشتر
    تلاش بیشتر
    تلاش بیشتر

  3. کاربر سوخت جت مه می‌گوید

    شکست من واقعا من رو تحقیر کرد. احساس میکررم واقعا از بقیه ک تونستند کمترم. ولی خودم رو آنالیز کردم. تا حدودی متوجه شدم مشکل از خودم بود نه کسی. غرورم رو کنار گذاشتم. مدام و روزانه هدفم رو مرور میکنم و کلیپ ها و مطالب انگیزشی میخونم. سعی میکنم بااحتیاط تر عمل کنم. دراخر از فعالیت موثر شما در کانال تلگرام تشکر میکنم. این یکی از بهترین مقاله هایی بود ک توسط شما خوندم

  4. کاربر سوخت جت 2012 می‌گوید

    سلام.ابزارهای من برای مقابله با شکستم:1.اول از همه کتاب های ناپلئون هیل مخصوصا کتاب موفقیت نامحدودش و بعد جمله ی مشهورش:((هرشکست و بدبیاری در خود به همان اندازه و یا بیشتر سومندی به همراه دارد.))2.تقریبا تمام باورها و طرز فکرامو خراب کردم و همرو از نو ساختم و به این نکته که اکثر روانشناسا و اساتید مربوطه در این زمینه ها میگفتن که باور و نگرش انسان تقریبا همه چیزه واقعا رسیدم.3.و تاحدودی طریقه ی مدیریت افکار و احساسات و ان ال پی رو یادگرفتم چون واقعا برای من که از نون شب واجب تره.4.خلاصه با مطالب و باور های انگیزیشی و مفید و ارامشبخش و منطقی ذهنمو پرکردم.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**