24 استراتژی ساده اما فوق حرفه ای تصمیم گیری – برای اینکه همیشه در هر موقعیتی بهترین تصمیم را بگیرید – قسمت دوم

«انسان محکوم به آزادی است…»
آلبرت کامو نویسنده معروفی که این جلمه را گفت و معتقد بود به همین دلیل انسان مجبور است تمام تصمیمات زندگی اش را خودش بگیرد.

شما هر روز مجورید تصمیم بگیرید…
هیچ گزینه دیگری ندارید مگر اینکه یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. تصمیم گیری در هر زمینه ای ! از اینکه هنگام خوردن صبحانه چند لقمه بخورید تا اینکه شریک زندگی تان را انتخاب کنید.

و جالب اینجاست؛
شما هیچ راه گریزی از نتایج تصمیم هایی که گرفتید را ندارید !

به نظر ناعادلانه و سخت میرسد… اینطور نیست؟ شاید قبل از خواندن این مقاله اینطور به نظر برسد !
اما تصور کنید شما بتوانید 90% تصمیم هایی که میگیرد گزینه های موفقیت آمیز و صحیح را انتخاب کنید. این یعنی 90% اوقات از نتایج کارهایتان راضی خواهید بود و 90% اوقات احساسِ خوبی نسبت به خودتان و زندگی تان خواهید داشت.

مسئله تـصمیـم گیــری، مسئله مـهـمــی است.

هر تصمیمِ شما، نتیجه ای برایتان به همراه خواهد داشت.
اگر بتوانید تصمیماتی بگیرید که نتایج صحیح و در راستای اهداف زندگی تان باشند، شما پیشرفت عظیمی در زندگی تان خواهید داشت.

میدانید تصمیم گیری چرا معمولا سخت میشود؟
خب اجازه بدید با یک سوال ساده توضیح دهیم؛ شما در یک بازارچه قدم میزنید و ناگهان با دو غرفه خوراکی فروشِ مربــا میبینید و میخواهید یکی را انتخاب کنید تا خرید کنید.

  • غرفه اول : مربای هویج، مربای بهار نارج، مربای پرتقال، مربای آلبالو (4 نوع)
  • غرفه دوم : مربای هویچ، آلبالو، بهارنارنج، پرتقال، آلبالو، پرتقال، گردو، آلبالو-هویج، پرتقال-لیمو، گردو-هویج، سیب-نارنج و …. (24 نوع)

احتمال دارد از کدام غرفه خرید کنید؟
این تحقیقات توسط دانشگاه های مختلف انجام شد و سرانجام در کتابِ مشهورِ تضادِ انتخاب (Paradox of Choice)  به دست بَری شوارتز به رشته تحریر درآمد و در آن توضیح داده شد : «افرادی که از غرفه اول خرید کردند به مراتب بیشتر از افرادی بودند که از غرفه دوم با تنوع محصولات بیشتر خرید کردند…»

مایکل دل

ما دوست داریم تصمیمهایی بگیریم که بعدا پشیمان نشویم و به همین دلیل سعی میکنیم به دنبال گزینه های محدودتر برویم… اما در دنیای واقعی خبری از گزینه های محدودتر نیست !

مجبوریم بین تعداد نامحدودی گزینه انتخاب کنیم؛
و این یعنی اگر به استراتژی های قدرتمندِ تصمیم گیری مجهز نباشیم ممکن است تصمیم هایمان به شکست منتهی شوند و نتایجی که میخواستیم را بدست نیاوریم.

خب، چاره کار چیه؟
اگر دنبال یک خلاصه کامل، جمع و جور و فوق العاده کاربردی میگردید تا یک جمعبندی خوب از تمام کتاب های مهم تصمیم گیری و روش های موثر انتخاب بهترین تصمیم ها باشد؛ این مقاله دقیقا همان چیزی است که دنبالش بودید.

ما در این مقاله میخواهیم به شما 24 استراتژی تضمینی برای اینکه همیشه بهترین تصمیم ها را بگیرید معرفی کنیم و به شما آموزش دهیم چطور از آنها استفاده کنید احساسِ خوبِ گرفتنِ تصمیمِ خوب همیشه همراه شما باشد.

شما پس از خواندن این مقالات شاید مسیر زندگی تان عوض شود چون ممکن است یادبگیرید تصمیماتی که تا به امروز میگرفتید، اشتباه بودند و از این به بعد گزینه دیگری را انتخاب کنید.

همچنین یادمیگیرید در سخت ترین شرایط، بهترین تصمیم ها چه ویژگی هایی دارند و سریع به دنبال کدام گزینه ها بگردید.
میتوانید یک سری هم به این مقاله بزنید.

به نظر ما شما جهت موفقیت در زندگی، باید به این ابزارهای قدرتمند تصمیم گیری مجهز شوید؛
بنابراین به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندید…

برای شروع آماده اید؟ قسمت اول را از اینجا بخوانید

 

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**