راز بازنده های ثروتمند چیست؟ (چیز هایی که یک کارآفرین موفق را به یک ورشکسته تبدیل میکنند)

راز  بازنده های ثروتمند چیست؟
چیز هایی که یک کارآفرین موفق را به یک ورشکسته تبدیل میکنند

هیچکس از آن ها صحبت نمی کند هیچ کس آن ها را به یاد نمی آورد . حتی دوستان نزدیک آن ها مهمانی ها و ول خرجی هایشان را فراموش کرده اند. زمانی با تلاش بسیار صاحب ثروت و قدرت و احترام و ارزش بودند و پس از مدتی مانند هواپیمای عظیمی که بنزین تمام میکند سقوط کردند…

اما چرا؟ راز شوم این سقوط چه بود؟ کارآفرینان موفق بی شک افرادی دارای اراده و طرزفکری مثبت اندیش بوده اند و توانایی مدیریت داشته اند… اما متاسفانه ظاهرا این ها کافی نبوده است.

در این مقاله میخواهیم به چند نکته جزیی در مورد افراد موفق، که بسیار ویران گر هستند اشاره کنیم.

مطالعه این موارد را به کار آفرینان موفق ،بیشتر از هر کس دیگری پیشنهاد میکنیم. بنابراین اگر میخواهید کارآفرین باشید، کارآفرین هستید یا اصلا کارآفرینان را فقط دوست دارید این مقاله برای شما نیز مفید خواهد بود.

از تمام افرادی که به درآمد رویایی دست یافته اند، وارث املاک و ثروت شده اند و یا در مسابقات و قرعه کشی های بزرگ برنده شده اند، چرا تمامشان ثروتمند نشدند؟

آنها شاید به طریقی پولدار شدند، اما ثروتمند نشدند… پول های آنها در جا های اشتباهی خرج شد، رفتارهای آنها باعث شد پول دیگر وارد زندگی آنها نشود و در کل، زندگی شان از قبل هم بدتر شد…

در این مقاله میخواهیم، یکبار برای همیشه، به رفتارهایی که امروزه به شدت در بین جوانان شایع است بپردازیم، این رفتارها و عادت ها نه تنها شما را ثروتمند نخواهد کرد، بلکه ثروت شما را هم از شما خواهد گرفت. این کارهایی که در این مقاله میخوانید، با اینکه لذتبخش اند، اما به شدت مخرب و مانع موفقیت شما هستند.

پس اگر میخواهید ثروت و درآمدتان را حفظ کنید و آنرا افزایش دهید، از این موارد به شدت دور باشید :

 

راز  بازنده های ثروتمند چیست؟

  • انس با گوشی های هوشمند

هوشمند شدن گوشی ها بیشتر به این معناست که آن ها تصمیم می گیرند ما چطور وقتمان را همراهشان سپری کنیم. گوشی های مختلف با امکانات مختلف می آیند و می روند و فقر تکنولوژی زندگی جامع ایرانی با تهیه جدیدترین گوشی های هوشمند با دریایی از امکانات به صورت مقطعی پر می شود.

مساله بغرنج مقایسه مدل های مختلف گوشی ها خرابی و نقاط ضعف آن ها و از همه بدتر اقیانوس بی کران اپلیکیشن های غیر ضروری و مضر مانند سرطان روح کار آفرین های  در هر درجه از تجربه و آمادگی ذهنی را در معرض خطر قرار میدهد.

به قول استیو جابز :

زمان به هر حال می گذرد مهم این است که چگونه از آن استفاده می کنید

 

  • تماشای سه گانه بتمن (Batman)

کیفیت داستانی فوق العاده بازی های درخشان جذابیت اسطوره بتمن موسیقی گوش نواز هیجان و… صبر کنید!!!  اصلا یک کار آفرین وقتی برای تماشای آثار هیجان انگیز دارد؟

یک کارآفرین موفق هیجان خود را نه با دیدن سرگرمی های فراموش شدنی بلکه با قرار گرفتن  در قلبِ کار مورد علاقه خود، تخلیه می کند. کار آفرین بازنده ذهن خود را به انبار چیز های به درد نخور تبدیل کرده است و در گوشه و کنار آن میتوانید نسخه های  مختلف سرگرم کننده ترین فیلم های هالیوودی را با کیفیت بی نظیر پیدا کنید.

یک فیلسوف گمنام  می گوید :

فضا و زمان تنها در ذهن وجود دارند.
حتی قانون علت و معلول نیز یک مقوله ی ذهنی ست.
ذهن مسبب تقسیم و جدایی است.
در حقیقت همه چیز اینجا – اکنون است.
همه چیز کل و یگانه است.
گوناگونی و چندگانگی تنها در سطح ذهن است.

 

  • تماشای بریکینگ بد (Breaking Bad)

سریال پر طرفدار قانون شکنی (بریکینگ بد) را بهترین سریال همه دوران تلویزیون نامیده اند.

قسمت آخر این سریال را حدود سیصد و خورده ای میلیون نفر از تلویزیون تماشا کرده اند. کارآفرین های بازنده میتوانند ساعت ها برایتان از ساعت های طولانی که صرف تماشای این سریال درجه یک و بی نقص وقت تلف کرده اند بگویند.

مخصوصا بهترین سریال را مثال زدیم که مشتی نمونه خروار باشد حالا این سریال خوش ساخت تمام شده، آن چه باقی مانده زمان ِ مرده ایست که هیچوقت زنده نخواهد شد…

  • روزنامه خواندن

خطر این بلای خانمان سوز در دو صفحه خاص بیشتر است : صفحه سیاسی و صفحه حوادث.
روحیه شرقی و حساس ما ایرانی ها در کنار کنجکاوی ذاتی صفحه حوادث را به صفحه ای جذاب تبدیل میکند اما ذهنی در در ساعات اولیه روز در جریان جزییات فجیع ترین مرگ ها و جنایات قرار بگیرد و با روحیه صفر و یک و سیاه و سفید (منظور  از صفر و یک، یا خوب یا بد بودن است) دیدن همه ماجرا ها آن را هضم نماید چگونه می تواند در ادامه روز به جریانات کسب وکار متمرکز شود؟

صفحه سیاسی هم با شرح اتفاقات بعضا ناخوشایند سیاسی و چیز هایی که دانستن آن ها تنها روحیه یک فرد را به ویرانی می کشاند خوراک خوبی برای تبدیل شدن به کار آفرین های بازنده است.

یک نوشته کهن می گوید :

اگر خواهان دیدن حقیقت هستی،
به هیچ دیدگاهی چه موافق چه مخالف نچسب.
کشاکش مابین تمایل و بیزاری، بیماری ذهن است.

 

  • مطالعه اخرین رمان دن براون (نویسنده رمان معروفِ راز داوینچی)

پر کردن ذهن با اطلاعاتی که هیچ کاربردی ندارند، درگیر کردن ذهن در هزارتویی از داستان ها و ماجراهایی که صرفا برای سرگرم شدن خواننده پدید آمده اند. اگر میخواهید جزو 5 درصد بسیار موفق باشید رفتار های 95 درصد معمولی را انجام ندهید.

به قول یک سالک بودایی متعلق به هزار سال پیش :

تنها آنان که مایلند بر آنچه هستند بمیرند و دوباره زاده شوند؛
تنها این عده از مردم با شهامت و دلیر که معدودند آماده شنیدن پیام من هستند.
زیرا شنیدن این پیام نیز مخاطره آمیز است.
با شنیدن آن شما نخستین گام را برای زایش دوباره برداشته اید.
پیام من چیزی کمتر از مرگ و زایش دوباره نیست
!

[/restrict]

2 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت d123 می‌گوید

    عالی بود
    تلویزیون و برنامه های زیبای آن برای از بین بردن زمان انسان هاست

  2. کاربر سوخت جت .com می‌گوید

    سلام موبایل بانک ندارین چرا؟از اینایی که اس میاد انقضای کارت بانکم گذشته اینترنتی نمیشه

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**