باهوش اما غمگین – چرا تصمیم‌های هوشمندانه و منطقی ما اکثر اوقات باعث خوشحالی ما نمیشن؟

آیا تا الان به این فکر کرده‌اید که احتمالا چقدر زبر و زرنگ هستید و همیشه تصمیمات منطقی می‌گیرید؟ اگه اینطور است پس احتمالا اگر هم بهترین و منطقی‌ترین تصمیمات را برای زندگی‌تان گرفته باشید احتمالا فرد واقعا شادی نیستید! بله همین‌طور است.

مهم نیست که چقدر سعی می‌کنید منطقی‌ترین و عاقلانه‌ترین و درست‌ترین تصمیم را در هر لحظه و روز بگیرید در بیشتر موارد این نمی‌تواند باعث خوشحالی شما شود. اما دلیلش چیست؟

چرا وقتی که انگار تصمیم‌مان کاملا با عقل و علم و منطق جور درمیاید وقتی که با درست‌ترین پارامتر‌ها دست به تصمیم‌گیری زده‌ایم چرا واقعا از تصمیمات‌مان نمی‌توانیم انقدر خوشحال و خرسند باشیم؟

این پادکست دید شما رو نسبت به زندگی برای همیشه تغییر خواهد داد!

دانلود این پادکست

 

 

5 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

    دمتگرم خیلی خوب بود

  2. کاربر سوخت جت تی می‌گوید

    چند وقت پیش ی برنامه دیدم که دو دوست عزیز که از نظر هوشی کمی با دیگران تفاوت داشتند حضور داشتند یکیشون هیوده سالش بود و می‌گفت دلش می خواد پلیس بشه خیلی شاد بود و کلی تو ورزش موفق بود و دانش آموز کلاس هفتم بود من وقتی همسنش بودم افسردگی داشتم قرص میخوردم مشکل خواب داشتم تو مدرسه تیز هوشان درس میخوندم نصف آرزوهام و خواسته هام رو بی خیال شدم چون فکر میکردم من نمیتونم قبل ضریب هوشی باید دلت بزرگ باشه تا زندگی کنی 🙂

    1. کاربر سوخت جت نش می‌گوید

      عالی بود واقعا عالی بود فقط همین رو میتونم بگم

  3. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    سلام زندگی ماشین حسابی خسته کنندست دل گنده ها شادتر
    وراحت تر زندگی میکنند

  4. کاربر سوخت جت ehdi می‌گوید

    اگر بگیم من 100 میلیون دارم میتونم ماشین مشکی رو بخرم ولی ماشین سفید 90 میلیونه من اگه ماشین سفید رو بخرم میتونم با 10 کسب و کارم رو گسترش بدم 5 سال دیگه اون ماشین مشکیه که 5 مدل بالاتره رو بخرم من اینجا منطقی فکر میکنم تا 5 سال دیگه احساس رضایت بیشتری داشته باشم ولی میتونم 100 میلیون رو بدم ماشین مشکی رو بخرم ولی اون ماشین 5 مدل بالاتر رو 5 سال دیگه نمیتونم داشته باشم!

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**