برگه‌ی تقلب ارتباطات – تکنیک‌های محرمانه‌ای که شما را محبوب‌ترین دایره‌تان می‌کند – قسمت ۱

آیا می‌خواهید در زندگی پیشرفت کنید؟
آیا می‌خواهید پله‌های موفقیت فردی را طی کنید؟
اگر چنین است باید بدانید که یک نکته‌ی بدیهی وجود دارد و آن اینکه، نمی‌توانید تمام مسیر را به تنهایی طی کنید و تنهایی کاری را از پیش ببرید. شما به ارتباطات نیاز جدی دارید.

راز دستیابی به اهداف فردی را می‌توان در تعامل با دیگران یافت.
آنچه که افراد بسیار موفق را از دیگران جدا می‌کند، روش آن‌ها در استفاده از قدرت روابط است.

» ذهنیت:

دستیابی به افراد، روشی برای ایجاد تفاوت در زندگی و نیز روشی برای یادگیری از آن‌ها و تقویت خود است. البته، ایجاد ارتباط تنها کاری نیست که شما باید برای موفقیت انجام دهید، بلکه ایجاد یک دوره‌ی شغلی موفق و ساختن یک زندگی هدفمند، نیازمند کمک و حمایت دوستان، خانواده و بسیاری از کسانی است که شما به نوعی با آن‌ها سر و کار دارید. شما باید همیشه در حال یادگیری پیرامون خود، دوستان، دیگران و به طور کلی دنیای اطراف خود باشید.

» خودتان را تافته‌ی جدا بافته ندانید:

یک شبکه می‌تواند کارآیی خوبی داشته باشد، زیرا افراد نیازهای متقابل یکدیگر را به خوبی می‌شناسند. در این فرآیند هرگز چیزی به نام بدهکاری وجود ندارد. حتی بهتر است قبل از اینکه اطلاعات بگیرید، اطلاعات بدهید.

اگر تعاملات شما بر پایه‌ی سخاوت باشند، مزایای بیشتری را به دست خواهید آورد. این شبکه‌ی ارتباطی را به مثابه‌ی یک کیک ندانید. می‌توان یک کیک را به چند قطعه برید و آن را مصرف کرد. وقتی این برش‌ها تمام شدند، دیگر چیزی برای آینده باقی نمانده است. ارتباطات را همانند یک عضله بدانید که هر چه بیشتر با آن کار کنید، بزرگتر و نیرومندتر می‌شود.

» هدف شما چیست؟

زمانی را به یافتن هدف خود و دانستن این موضوع اختصاص دهید که در کجا قرار گرفته‌اید و چه استعدادهایی دارید. دانستن اینکه چه می‌خواهید، به شما می‌نمایاند که چه ارتباطی را برای نیل به اهداف خود ایجاد کنید.

  • اهداف خود را بر روی کاغذ بنویسید. آنچه را که می‌خواهید در یک دوره‌ی 10، 3 یا 1 ساله یا حتی 60 روزه به دست آورید، مکتوب کرده تا بتوانید به آن مراجعه کنید. میزان تحقق اهداف خود را بسنجید، ببینید در چه حوزه‌هایی باید دست به اقداماتی سریع و آنی بزنید.
  • به این موضوع فکر کنید که چه کسی می‌تواند به شما در تحقق اهدافتان کمک کند. نام افراد و کسانی را که باید از موفقیت شما مطلع شوند، یادداشت کنید. اکنون دو پرسش مطرح می‌شود که باید به آن‌ها پاسخ دهید:1- چگونه می‌توانید به این افراد دست یابید؟
    2- چه چیزهایی می‌توانید در اختیار آن‌ها قرار دهید یا به عبارت دیگر، شما چه کارهایی می‌توانید برای موفقیت آن‌ها انجام دهید؟

هر چه مسیری را که می‌خواهید بپیمایید، شفاف‌تر سازید، راحت‌تر می‌توانید استراتژی ارتباطی خود را تدوین کنید. ارتباط برقرار کنید قبل از آنکه بدان نیازمند شوید.

مردم می‌گویند: بیکار شده‌ام، باید شروع به ایجاد و برقراری ارتباط با دیگران کنم.
نه. شما باید شروع به شکار شغل کنید
شما باید در طول سال‌ها اقدام به ایجاد ارتباطات کنید تا وقتی که به شغل نیاز پیدا کرده‌اید، بتوانید تنها در عرض یک هفته، با 20 نفر تماس بگیرید و حداقل 5 پیشنهاد شغلی را دریافت کنید.

اگر دیگران شما را از قبل شناخته و دوست داشته باشند، تمایل بیشتری دارند تا به شما کمک کنند. به ارتباطاتی فکر کنید که فردا به آن‌ها نیاز دارید و از همین امروز برای ایجاد آن‌ها اقدام کنید.

اکنون چه عواملی ممکن است شما را از دستیابی به افرادی محروم کند که نیاز دارید شما را بشناسند؟
ترس؟ شاید.  افرادی که شکیبایی اندکی در برابر ریسک دارند، شانس زیادی برای موفقیت ندارند. بدانید که دستیابی به هیچ امتیازی، عاری از ریسک نیست. (راهنمای رهایی بهتر از ترس را اینجا بخوانید)

افرادی که علاقه‌ی وافری به ایجاد ارتباطات دارند، مرتباً در تلاش هستند، از این سو به آن سو می‌روند و تلاش می‌کنند تا دیگران آن‌ها را بشناسند و بتوانند با آنان ارتباط برقرار کند. با این وجود، چند نکته را به خاطر داشته باشید.
  • دیگران را نادان تلقی نکنید، همیشه به شکلی دقیق و مفهوم با دیگران صحبت کنید حتی اگر نیازمند صرف زمان بیشتری باشید.
  • شایعه سازی نکنید.
  • با دست خالی وارد میدان نشوید.
  • فردی روشن و شفاف باشید، افراد، زمانی از روی اعتماد به شما پاسخ می‌دهند که بدانند شما با آن‌ها شفاف برخورد می‌کنید.

راستی می‌دانستید چطور خواسته‌های بزرگ‌تان را ابراز کنید که نود و پنج درصد با آن موافقت شود؟
استراتژی کالباسی یک ویدیوی ویژه در این زمینه برای شماست.

 

» وظایف خود را به خوبی انجام دهید:

قبل از اینکه با فردی جدید ملاقات کنید، اطلاعاتی را در مورد او از طریق اینترنت، کتابخانه، واحد پرسنلی یا منابع انسانی محل کار او یا گزارش‌ها سالانه کسب کنید. هر چه اطلاعات بیشتری در مورد اولویت‌ها، احساسات، نیازها یا علایق این فرد داشته باشند، راحت‌تر می‌توانید با او ارتباط برقرار کنید و او را تحت تأثیر قرار دهید.

» اسامی را سرچ کنید:

سوابق الکترونیکی و کتبی همه‌ی کسانی را که می‌شناسید، حفظ کنید و افراد جدیدی را که ملاقات می‌کنید و هر آنچه را که درباره‌ی آن‌ها آموخته‌اید، به محفوظات خود اضافه کنید. سعی کنید فهرستی از افرادی که در گذشته با آن‌ها ارتباط داشته‌اید تهیه کنید، مانند معلمان، کارفرمایان، همسایگان، هم‌کلاسی‌ها، مشتریان و مراجعان.آیا مقاله‌ای خوانده‌اید که به موضوع آن علاقه‌مند شده باشید، آن را نزد خود نگاه دارید. سعی کنید عرضه‌کنندگان، شرکا یا مشتریان بالقوه‌ برای کسب و کارتان را شناسایی کنید.

» گرما بخشیدن به ارتباطات سرد:

حتی افرادی که ارتباطات سردی با شما دارند، می‌توانند به مهم‌ترین منبع شما تبدیل شوند. لذا در زیر آورده‌ایم که چگونه می‌توانید ارتباطات خود را با آن‌ها مدیریت کنید:

  • پیشقدم شوید:
    حتی فکر کردن به ملاقات با یک فرد جدید هم می‌تواند چالش برانگیز باشد. با این وجود سعی کنید همیشه در برقراری ارتباطات پیشقدم باشید.
  • برای معرفی خود یک دوست مشترک را بیابید:
    این کار باعث می‌شود، شما شباهت‌هایی را در کارهایتان با دیگران پیدا کنید.
  • ارزش کارتان را تشریح کنید:
    خیلی سریع نشان دهید که وظایف خود را انجام داده‌اید و می‌دانید چه مشکلاتی وجود دارند. به راه‌حل‌های خود نیز اشاره کنید.
  • کم اما گزیده بگویید:
    و در نهایت سعی کنید جملات شما کوتاه اما پُر مغز باشند.

امروزه دستیابی به افراد مهم کار دشواری است بنابراین تلاش خوبی در شناسایی افراد داشته باشید. از کمک‌های آن‌ها قدردانی کنید. این کار را با ارسال یک یادداشت و حتی یک تلفن می‌توانید انجام دهید. با احترام و تواضع با این افراد برخورد کنید.

در بخش دوم راه‌های دیگر برقراری ارتباطات مؤثر را بیان خواهیم کرد.

ادامه دارد…


قبل از انتشار قسمت دوم می‌توانید یکی از بهترین مقاله‌های ارتباطی سایتمان را بخوانید:

»» کاریزمای فوری – تکنیک‌های جذب ده ثانیه‌ای

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    مثل همیشه عالی واقعا ممنون از شما

  2. کاربر سوخت جت یی می‌گوید

    بسیار مفد و کاربردی .ممنون و دستتون درد نکنه

  3. کاربر سوخت جت یر می‌گوید

    خیلی ممنون عالی

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**