فقط به خاطر این 3 دلیل هنوز شروع نکرده اید

شروع کردن

فقط به خاطر این 3 دلیل هنوز شروع نکرده اید

 

بعضی اوقات سخت ترین قسمت یک ماجراجویی… فقط شروع آن است.
اگر الان در حال خواندن این مقاله هستید، به احتمال زیاد از دسته عموم مردم جدا هستید، شما جزو 5% افراد خاصی هستید که فــکـــر میکنند و میخواهند تغییراتی در زندگی شان ایجاد کنند؛ اما بعضی اوقات ایجاد تغییرات تبدیل به کاری غیرممکن میشود.

شاید این تغییرات شامل، ایجاد یک عادت خوب، راه اندازی یک کسب و کاری، فروش بیشتر، پیدا کردن دوست، خواندن کتاب و … باشد؛ تغییری که میدانید به نفع شماست انجام شود اما نمیدانید واقعا چرا هنوز دست به کار نشدید ! چنین وضعتی همانند عذاب کشیدن است؛ شما میدانید آنطرف خط تغییر، زندگی بهتری برای شما وجود دارد اما هنوز پایتان را آنطرف نگذاشته اید.

به هر حال؛ اگر کارآفرین هستید، بدنبال ایجاد تغیراتی هستید و یا علاقه مند هستید دلیل انجام کارهایی که میدانید به نفع تان است اما هیچوقت شروع به انجام آنها نکردید (این مطلب را حتما بخوانید) این مقاله برای شماست.

شما در این مقاله 3 دلیل اصلی و عمده ای را میخوانید که باعث شده اند شما دست به کار نشوید و تغییراتی را که میخواستید را در زندگی تان ایجاد نکنید. این 3 دلیل مهم ترین علل دست روی دست گذاشتن شماست. پس آنها را بخوانید، آگاه باشید و راه مقابله با آنرا اجرا کنید.

شروع کردن

فقط به خاطر این 3 دلیل هنوز شروع نکرده اید :

  1. از شکست خوردن میترسید |

    دقیقا دلیل شماره 1 شروع نکردن تان، ترس از شکست است. شما اگر میدانستید کسب و کارتان را اگر راه اندازی کنید 100% سودآور خواهد بود؛ هیچ بهونه و دلیل دیگری نمیتوانست جلودار شما از راه اندازی و شروع آن باشد.

هیچ راهی مطمئن تر و سریع تر برای شکست وجود ندارد، مگر ترسیدن از امتحان کردن، ترسیدن از شروع یک روند جدید.
اگر بترسید کارهایی را که در ذهن دارید، در عمل پیاده کنید، شما خیلی زودتر از واقعیت، شکست خوردید.

راهکاری برای مقابله : استراتژی پل های سوزان دقیقا روش مقابله با ترس از شکست خوردن است، شما میتوانید به صورت مفصل و دقیق از ایـنــجــا استراتژی پل های سوزان را بخوانید.

 

  1. منتظر الهام شدن و یا یک فرصت خوب برای شروع هستید |

    شروع کردن : دلیل شماره 2 که اکثرا در دام فرصت خوب گیر می افتند؛ اما، واقعیت این است که همیشه شما میتوانید خودتان را قانع کنید، فرصتی که هم اکنون دارید، فرصت خوبی برای شروع اســـت و یا فرصت خوبی برای شروع نـیـســت.

منتظر ماندن برای بهترین فرصت تنها تلف کردن وقت است.
از هر کارآفرین، فرد موفق و یا کسی که تغییری اساسی در زندگیش پدید آورده اگر بپرسید آیا در زمان خوبی شروع کردید، به احتما 99% پاسخ خواهید شنید که : ای کاش زودتر شروع کرده بودم

حتی بهترین فرصت هم برای شروع، دیر است. همین الــان هم دیر است چه برسد به بـعــدا !
راهکاری برای مقابله : کــــایــــزن همان چیزی است میخواهید. کایزن نام استراتژی موفقیت ژاپنی است که توانست ژاپن را پس از ویرانی بعد از جنگ جهانی دوم، در کمترین مدت، با کوچک ترین فعالیت ها و آهسته ترین روند، تبدیل به یکی از بزرگترین و ابرقدرت ترین کشورهای دنیا کند. شما میتوانید استراتژی موفقیت کایزن را از ایـــنــجــا به صورت مفصل با مثال و آموزش کامل بخوانید.

 

  1. به خاطر دلیل اشتباهی میخواهید تغییراتی ایجاد کنید |

    یکی از دلایلی که افراد بعد از شروع و ایجاد تغییرات اساسی خیلی زود عطش و لذت ادامه مسیر را از دست میدهند نداشتن دلیل واقعی و ریشه ای با فلسفه وجودی شان است.

اگر میخواهید کارآفرینی کنید تا فقط پول داشته باشید تا یک ماشین گران قیمت بخرید و نزد رفیقتان فردی باکلاس به نظر برسید، نه تنها موفق نخواهید شد بلکه وقت و زمانتان را هم هدر خواهید داد…

شروع یک روند و تغییر اساسی، نیازمند یک چــــــرا-ی ریشه ای است. چــــرا-ای که با شخصیت و روحیات و امیال و آرزوهای درونی شما سازگاری داشته باشد. برای مثال، روانشناسان کشف کرده اند اکثر افراد معتاد، به این دلیل انگیزه کافی برای ترک اعتیاد ندارند، چون  واقعا دلــیـــلــی برای ترک آن پیدا نکرده اند.

راهکاری برای مقابله : عمیقا فکر کنید چـــــرا میخواهید تغییر کنید؟ چون اگر دلیل قطعی و عمیقی گره خورده با آرزوها و علایق درونی تان نداشته باشید، هرگز نمیتوانید این مسیر سخت را ادامه دهید؛ فرمول جـــادویـــی مــــازلـــو را از اینجا بخوانید.

در همین زمینه شروع کردن ، مطالب زیر را حتما بخوانید :

5 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت mand می‌گوید

    واقعا مطالب جالبیه
    خیلی ممنون از مدیران سایت

  2. کاربر سوخت جت reza می‌گوید

    عالی بود دست شما درد نکنه مدیر…

  3. کاربر سوخت جت desz می‌گوید

    woW !!! mmnon

  4. کاربر سوخت جت gnal می‌گوید

    مقاله ها عالین
    واقعا ممنونم ازتون
    فقط کافی یکی از این مقاله ها رو واقعا پیاده بکنی
    کلا زندگیت متحول میشه
    بازم ممنون

    1. کاربر سوخت جت dmin می‌گوید

      از اینکه با ما هستید، ممنونیم
      پاینده باشید

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**