تعیین هدف ها در شش مرحله‌ – روش تضمینی دارن هاردی برای زندگی موفق

تعیین هدف گذاری یکی از مهم ترین کارهایی است که ما باید حتما آن را انجام دهیم. اما این کار اصولی دارد و گاهی به دلیل عدم آگاهی هدف ها ی خود را درست انتخاب نمی‌کنیم. به همین دلیل، یا به هدف ها ی خود نمی‌رسیم و یا رسیدن به این هدف‌ ها احساس خوبی به ما منتقل نمی‌کند. برای اینکه دچار اشتباه نشویم بهترین کار الگو گرفتن از افراد موفق است. در این مقاله به سراغ روش های دارن برای تعیین هدف می‌رویم و از دارن هاردی این مشاور و سخنران موفق آمریکایی کمک می‌گیریم.

زندگی نامه دارن هاردی از رویا تا واقعیت هر آنچیزی که باید در مورد رشد و موفقیت دارن هاردی بدانید.

[bs-quote quote=”کل راز یک زندگی موفق، نخست یافتن آن چیزی است که شخص باید انجام بدهد و سپس عمل به آن است” style=”default” align=”left” author_name=”هنری فورد” author_job=”بنیان گذار فورد” author_avatar=”https://sookhtejet.com/wp-content/uploads/2019/06/هنری-فورد.jpg”][/bs-quote]

6 مرحله تضمینی تعیین هدف و داشتن زندگی موفق

» به حافظه‌ات اعتماد نکن بنویس

همه ما بارها و باره شنیدیم که بهترین روش این است که هدف ها ی خود را مکتوب کنیم. به عبارت دیگر، به هیچ وجه نباید به حافظه خود اعتماد نکنیم. نوشتن تاثیر فوق العاده‌ای دارد. هر چه قدر خواسته‌های ما مبهم و کلی باشد، به همان اندازه رسیدن به آن‎ها سخت و گاهی غیر ممکن خواهد بود.

به عنوان مثال شما در ذهن خود تصمیم می‌گیرید که من می‌خواهم وزن کم کنم. اما تعیین نمی‌کنید چه قدر؟ چگونه؟ و تنها یک خواسته کلی در ذهن دارید. این هدف غیرواضح هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.

بنابراین قدم اول و مهم این است که شما باید یک دفترچه اهداف داشته باشید و خواسته‌های خود را با جزئیات و برنامه ‌ریزی درست برای رسیدن به آن‌ها بنویسید.
البته اگر هدف بزرگی دارید و راهی برای رسیدن به آن ذهنتان نمی‌رسد، نترسید و باز هم آن را بنویسید. مطمئن باشید که اگر کاملا ایمان داشته باشید به زودی مسیر برای شما هموار می‌شود.

اگر از حافظه‌ی خودتان گلایه می‌کنید مقاله‌ی زیر را از دست ندهید:
3 روش شگفت انگیز برای داشتن یک حافظه ی قدرتمند

 

»‌ واقعیت رو کنار بگذار

تجربه ثابت کرده افرادی که بیش از حد منطقی هستند، همیشه در یک سطح متوسط باقی می‌مانند و اتفاقات بد بیش‌تر سراغ این افراد می‌روند.

اگر شما بنشینید و با توجه به شرایط خانواده، جامعه و اطرافیان خود خواسته‌هایتان را به صورت منطقی تعیین کنید، بدون شک نمی‌توانید زندگی ایده آل داشته باشید.

واقعیت‌های زندگی هر شخصی یا توجه به ارتعاش‌های قبلی که به کائنات فرستاده متفاوت است. بنابراین تجربیات قبلی زندگی شما حقیقت دنیا نیست. پس دست از کم خواستن بردارید و آرزوهای بزرگ داشته باشید.

اجازه بدهید با یک مثال واضح‌تر توضیح دهم: افراد زیادی را می‌شناسم که معتقدند در شرایط کنونی جامعه نمی‌توان موفق شد. یا اگر در یک خانواده فقیر به دنیا آمدی پس نمی‌توانی اهداف بزرگ داشته باشی. اما اگر سراغ بررسی زندگی افراد موفق در سر تا سر  دنیا برویم متوجه می‌شویم آن‌ها در سخت ترین شرایط نیز اهداف بزرگ داشتند و واقعیتی را که در اطراف آن‌ها بود، نپذیرفتند، به همین دلیل به موفقیت رسیدند.

» کم نخواه اما قدم به قدم  جلو برو

هدف را در ذهنتان تعیین کنید تا پیشرفت را زندگیتان ببینیدهمانطور که در بالا اشاره کردیم هدف های انتخابی شما نباید کم و کوچک باشند اما در تعیین هدف خود حتما گام به گام پیش بروید. شما نمی‌توانید از پله اول به پله صدم رسید. برای رسیدن به هدف‌ های بزرگ آن را به چند هدف کوچکتر تقسیم کنید. مثلا اگر هدف شما رسیدن به تناسب اندام و کم کردن سی کیلوگرم است این سی کیلو را به شش قسمت تقسیم کنید و در بازه زمانی مشخص شده پنج کیلو کم کنید و سپس سراغ قدم بعدی بروید.

وقتی شما به ذهن خود از ابتدا بگویید که من قصد دارم سی کیلو کم کنم. بدون شک این هدف را بزرگ و دست نیافتنی خواهد داد و احتمالا مقاومت خواهد کرد. اما زمانی که شما خواسته خود را به قدم‌های کوچکتر تقسیم کنید باور ذهنی‌تان با دیدن نتایجی که به دست می‌اورید، هدف‌تان را بهتر باور می‌کند و دست از مقاومت بر می‌دارد.

» این موارد هدف ها ی تو هستند نه دیگران

نکته مهم دیگر که حتما باید به آن توجه کنید این است که در نوشتن هدف‌ های خود باید خواسته‌های خودتان را مد نظر بگیرید نه خواسته قلبی دیگران را…

به عنوان مثال، مهم نیست پدر و مادر شما دوست دارند شما پزشک شوید، چیزی که اهمیت دارد علاقه قلبی شما است. پس در زمان نوشتن و تعیین مسیر به خواسته قلبی خود توجه کنید.

آیا باید به دنبال پول و ثروت بروید یا علایق تان - تونی هسیهاگر شما دوست دارید به جای پزشکی، رشته هنر بخوانید حتما این کار را انجام دهید زیرا اگر به کاری که قصد انجام آن را دارید علاقه نداشته باشید، دچار مشکلات روحی زیادی خواهید شد  و انگیزه کافی نخواهید داشت.
بدون شک وقتی اطرافیان شما ببینند که شما در مسیر انتخابی خود با قدرت حرکت می‌کنید و موفق هستید، دست از مخالفت با شما و خواسته‌تان بر می‌دارند. بنابراین فراموش نکنید اولویت اصلی علاقه شما است نه دیگران.

 

از یکی بودن ارزش‌ها و تعیین هدف های خود مطمئن شوید

از جمله مهم ترین مراحی که باید در زمان تعیین هدف در نظر بگیرید، همخوانی هدف ها با ارزش‌های شما است. همه‌ی ما ارزش‌هایی در ذهن خود داریم و در زندگی خود تلاش می‌کنیم طبق این ارزش‌‌ها در حرکت باشیم.

اگر هدف‌ ها یی که شما در نظر گرفتید با ارزش‌های‌تان متفاوت باشد بدون شک دچار مشکل خواهید شد.

بهترین کار این است که زمانی که قصد دارید خواسته‌های خود را بنویسید مطمئن شوید که این دو مورد با یک دیگر هماهنگ هستند. توجه به این مساله به شما کمک خواهد کرد که در مسیر درست در حرکت باشید و روح شما دچار آشفتگی نشود.

» از رقبا نترس، قدرت بگیر

شاید زمان تعیین هدف ها متوجه شوید که رقبای سر سختی دارید و این موضوع شما را بترساند. اما مساله مهم این است که این رقبا نه تنها نباید شما را بترسانند بلکه منبع قدرت شما نیز محسوب می‌شوند. اگر ما رقیب سرسختی نداشته باشیم شاید انگیزه لازم برای تلاش را به دست نیاوریم.

همیشه لازم نیست رقابت کنید می‌گویید چطور؟ با اقیانوس آبی آشنا شوید:
استراتژی اقیانوس آبی ; مهارتی برای پیروزی بدون رقابت سخت

 

مهم نیست در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید، در همه حوزه‌ها افرادی سخت تلاش کردند و به جایگاهی رسیدند. اگر شما هم می‌خواهید در آن زمینه حرفی برای گفتن داشته باشید از رقبای خود نترسید و برای رقابت با آن‌ها کاملا خودتان را آماده کنید.

 

با عملی کردن این توصیه‌های دارن هاردی ‌بدون شک مسیر برای شما هموارتر خواهد شد. پس همین حالا یک قلم و کاغذ بردارید وشروع به نوشتن کنید.


خب ممنون که وقت گذاشتید و تا اینجا را خواندید اگر خواندن این مقاله برایتان جذاب بود مطالب زیر را از دست ندهید:

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**