چطور مانند افراد حرفه ای پیامک بزنیم؟ 5 قانون پیامک زدن

چطور مانند افراد حرفه ای پیامک بزنیم؟
5 قانون پیامک زدن

 

امروزه پیامک تبدیل به اولویت دوم ارتباطات شده… حتی در ارتباطات کاری، اما چه اصول حرفه ای در پیامک زدن وجود دارد که باید رعایت کنیم؟ تا حالا برایتان پیش آمده کمی زودتر به قرار جلسه ای برسید و با این صحنه مواجه شوید : همه سرشان در موبایلشان است و فقط انگشتشان و مردمک چشمانشان در حال حرکت است؟ گویی مسخ تلفن همراه هوشمندشان شده اند.

پیامک ها (اس ام اس) دیگر وارد فرهنگ کسب و کارها شده. شما نمیتوانید آنرا ندیده بگیرید و فرض کنید پیامک فقط برای اشخاص دوست و آشناست… خیر، امروزه حتی مدیران شرکت ها برتر هم قرارشان را با پیامک چک میکنند، خبرهای کوتاه را با پیامک میخوانند و استفاده های دیگری که نسبت به تلفن زدن وقت کمتری ازشان گرفته میشود.

اما شما در این مقاله، 5 قانون پیامک زدن در دنیای تجارت را میخوانید. دنیای کسب و کاری که هر حرف شما میتواند یا برای شما یا بر علیه شما کار کند. پس باید طبق قوانین عمل کنید تا یک فرد حرفه ای به نظر بیایید.

این 5 قانون پیامک زدن در دنیای تجارت را بخوانید و برای همیشه به خاطر داشته باشید :

 

چطور مانند افراد حرفه ای پیامک بزنیم؟
5 قانون پیامک زدن

 

  1. پیامک ها مثبت باشند | همانند ایمیل زدن، لحن پیامک شما میتواند سوءتفاهم ایجاد کند. جملات کوتاه پتانسیل این را دارند تا شما را یک فرد با لحن خشن، دستوری و رئیس مانند به نظر برسانند. در پیامک هایتان از کلماتی مانند “تشکر” ، “لطفا” برای برطرف نمودن و جلوگیری از سوءتفاهم ها استفاده کنید.
    هر پیامی را چندبار بخوانید و بعد دکمه فرستادن را بزنید.

 

  1. پیامکتان نباید حاوی مسائل جدی و مهم باشد | شما نباید مشکلتان را با دوستتان با پیامک حل کنید (برای وضوح بیشتر موضوع بهتر است مسائلی مانند روابط را رودررو حل کنید) و یا هرگز بازخورد منفی، یا پیام اخراج کارمندتان را با پیامک به او منتقل نکنید.
    به عنوان یک فرد حرفه ای، هر پیام مهم و کاملا جدی را باید رودررو به شخص مورد نظر انتقال دهید. زیرا پیام شما فقط 3% اهمیت دارد! 97% باقی مانده باید با لحن، تن و شیوه گفتار شما و زبان بدن شما انتقال یابد.

برای اطلاعات بیشتر در اهمیت تن صدا و لحن گفتار این مطلب را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در مورد زبان بدن و نحوه استفاده از آن این مطلب را بخوانید

 

  1. پیام واضح باشد، از مخفف ها بپرهیزید | در متن هایی که در دنیای تجارت برای همکارانتان می فرستید، نباید جای فکر کردن زیاد برای آنها به جا بگذارید. سعی کنید متن هایتان را کامل، بدون کمتری مخفف و روان بنویسید. برای مثال استفاده از مخفف هایی مانند “مچکرم” به جای “متشکرم” شاید روان و خواندنی باشد اما هرگز شما را یک فرد جدی نشان نخواهد داد.
    به جای “شما” هرگز از حرف انگلیسی “U” استفاده نکنید و پیامتان را سعی کنید فارسی بنویسید.

 

  1. لغو قرارها را دقیقه 90 خبر ندهید | منظور از دقیقه 90، یعنی دقایق آخر و نزدیک به قرار ملاقات، شروع جلسه و … اگر از قبل با شخصی قرار ملاقات دارید، قرار است همکارتان را به جلسه ای که دعوتش کردید بیایید و یا مشتری قرار است از محصولات شما در ساعت مشخصی بازدید کند. هرگز 5 دقیقه مانده به زمان قرار لغو قرار را پیامک نکنید.

احتمال دارد در این لحظات فرد مورد نظر در راه باشد و متوجه تلفن همراهش نشود. یک حرکت حرفه ای انجام دهید و گوشی تلفن را بردارید و کاملا با اعتماد به نفس لغو شدن قرارتان را اطلاع دهید و از اطلاع یافتن طرف مقابلتان مطمئن شوید.
برای اینکه مانند افراد حرفه ای از تلفن استفاده کنید، این مطلب را بخوانید

 

  1. تصحیح خودکار خاموش | اگر پیام شما به فارسی است، معمولا تلفن های همراه داخل کشور این قابلیت را ندارند تا پیام شما را از فارسی به فارسی تصحیح کنند. اما اگر پیام شما انگلیسی و یا به 5 زبان اصلی دنیاست، بهتر است تصحیح خودکار تلفن همراه تان را خاموش و یا همیشه 3 بار چک کنید.

تصحیح خودکار یک نرم افزار است که متن نوشته شده شما را از نظر غلط املایی که پس و پیش بودن حروف تصحیح میکند، اما یادتان باشد این تنها یک نرم افزار است و انسان نیست تا از محتوای موجود آگاه باشد. پس برای اینکه مشکلی پیش نیایید ،همیشه 3 بار بعد از تصحیح خودکار، متن مورد نظر را بازخوانی کنید.

 

در همین زمینه، مطالب زیر را حتما بخوانید :

 

 

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت d123 می‌گوید

    با سلام و تشکر از مطالبی که میزارید فقط یه سوال پیش اومده برای من که چرا این همه ایراد املایی و تحریری دارن این مقاله ها به طور میانگین هر مقاله دو تا سه ایراد داره که به وضوح در مطالعه کردن متن مشخصه و به نظر میرسه این مقاله ها فقط کپی میشن لطفا قبل از قرار دادن مقاله ها با دقت بیشتری خوانده بشن همین مقاله بالا دارای اشکال تحریری است
    تشکر

  2. کاربر سوخت جت dast می‌گوید

    مطالب بسیار جالبی در اختیارم قرار گرفته است ممنونم .
    یه خواهش از شما .
    چطور میتوانم با آقای برایان تریسی ارتباط داشته باشم ؟
    ویژن من می باشند ایشون .
    ممنون میشم اگه کمکم کنید .
    مرسی .

    1. کاربر سوخت جت dmin می‌گوید

      سلام
      دوست عزیز شما میتونید از طریق وبسایت ایشون، از قسمت Contact Us میتونید از طریق ایمیل با ایشون مکاتبه کنید

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**