چگونه با شناخت خودمان، ثروتمند شویم؟ – راهنمای عملی و گام‌به‌گام (قسمت اول)

با خودتان چطور رفتار می‌کنید؟
چقدر خوب؟ فکر می‌کنید رابطه‌ای بین شناخت خودتان و ثروتمند شدن – یا ثروتمندتر شدن – وجود دارد؟

یکی از شگفتی‌های بودن در این دنیا، زندگی با غریبه‌ای است که اصلا او را نمی‌شناسیم؛ هر کاری که انجام می‌دهیم روی او اثر مستقیم می‌گذارد. علاقه‌های او هم روی ما تاثیر بی مانندی دارند. این غریبه، گاهی ما را خوشحال و گاهی عصبانی می‌کند. گاهی چیز جالبی از او می‌بینیم و با دهان باز، مبهوت کارش می‌شویم.

بیشتر وقت‌ها به او کم محلی می‌کنیم، سرزنشش کرده و همه تقصیرها را به گردنش می‌اندازیم. این غریبه همچون ابر بهار، گریه می‌کند و ما همچون نامادری داستان‌های جن و پری، او را در قعر تنهایی‌اش به حال خود رها می‌کنیم. غریبه‌ای که درون ما زندگی می‌کند؛ خود واقعی ما.

 

 

» کلید خوشبختی، در دستان خودتان است در درونتان

حتما بارها شنیده‌اید که می‌گویند، کلید خوشبختی، دست خودتان است. در واقع کلید خیلی چیزها دست خودمان است. اما گاهی برایمان راحت‌تر است که بگوییم، من قربانی این زندگی شده‌ام. نقشی در آن نداشتم یا کسی به من حق انتخابی نداد. اگر تمایل دارید این وضعیت را تغییر دهید باید با غریبه درونتان، چیزی بیشتر از یک دوست شوید.

آیا برایتان پیش آمده که کاری را با عذاب انجام دهید؟ یا در حال انجام کاری، اصلا متوجه گذر زمان نشده و ندانسته در حین انجامش لبخند بزنید؟ تا به حال برایتان پیش آمده که برای رفتن به جایی یا خواندن کتابی، خرید چیزی، یا تماشای ماجرایی، آن‌چنان شور و هیجان، تمام سلول‌های بدنتان را پر کند که احساس کنید جسمتان به سرچشمه شادی تبدیل شده است؟ علت تمام این رفتارها، شادی یا ناراحتی عمق وجودتان است.

حیف نیست که تمام عمرمان را در کنار افراد دیگری بگذرانیم، برای شناخت آنها زمان، تلاش و گاهی هزینه زیادی صرف کنیم اما از کسی که درونمان است خبری نداشته باشیم و بدون شناخت او، این دنیا را ترک کنیم؟

» آشنایی با خود محترممان چندین و چند مزیت دارد:

  • مجانی است!
  • لذت بخش و هیجان انگیز است. (لذت آشنایی با بعد دیگر وجودتان به حدی شما را هیجان زده می‌کند که اشک در چشمانتان حلقه می‌زند.)
  • ما را ثروتمند می‌کند! ( 99 درصد ثروتمندان جهان را کسانی تشکیل داده‌اند که روی شناخت خودشان تلاش کردند. کسانی مانند استیو جابز، دارن هاردی، ایلان ماسک، والت دیزنی و… .)
  • اعتماد به نفسمان را تا سقف آسمان بالا می‎برد! (100 درصد کسانی که اعتماد به نفس ندارند خودشان را نمی‌شناسند. البته حق دارند، چطور می‌توان به یک غریبه اعتماد کرد؟!)
  • رابطه ما را با آدم‌های اطرافمان شگفت انگیز می‌کند!
  • از شر مشکل‌های روحی و روانی که گریبان گیرمان شده‌اند خلاص می‌شویم.
  • به آرامش می‌رسیم.
  • زندگی می‌کنیم!

در این سری از گفتگوها، قدم‌هایی را برای فوق‌العاده کردن رابطه خودمان با من درونمان برمی‌داریم. گام‌هایی که در مسیر قله شناخت او هستند و برای شادی، موفقیت و ثروتمند شدن ما همانند سوخت جت عمل می‌کنند.

» گام‌های شناخت خود محترم من «

۱ ) ابراز علاقه

عاشقتم، کلام عجیب و غریبی است. این چند حرف الفبا، که آرام و با وقار در کنار هم نشسته‌اند با چنان سرعت، دقت و کیفیتی در قلب انسان نفوذ می‌کنند که مثل و مانندی ندارند. شاید به همین دلیل است که نشان عشق و علاقه را همچون تیری که مستقیم در قلب عاشق، فرو رفته نقاشی می‌کنند.

شگفت انگیزترین کاری که در طول زندگی‌ام انجام دادم این بود که به خودم گفتم عاشقتم!
خیلی ساده، بسیار سریع و رک!

شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید. مواد لازمش را هم در اختیار دارید.

  1. یک آینه
  2. اتاقی بسیار خلوت
  3. خودتان

اتاقی بسیار خلوت را برای این کار انتخاب کنید تا بدون نگاه کنجکاوانه و گاهی عجیب دیگران، بتوانید چند لحظه تمرکز کنید. آینه را جلوی صورتتان بگیرید. یک دقیقه به چشمان خود خیره شوید. سپس، 5 بار با فاصله‌های چند ثانیه‌ای، در حالی که به چشمان خود خیره شده‌اید به خودتان بگویید، عاشقتم. چقدر عالی می‌شود اگر نام زیبای خود را در ابتدای این جمله بیاورید. مثلا این‌گونه خود را خطاب کنید: ریحانه بهاری! به خاطر هر آنچه که هستی عاشقت هستم.

حس شگفت انگیز این روش را تنها باید تجربه کنید. اولین باری که این کار را انجام دادم، خیلی گریه کردم. چون یادم آمد که چقدر دلم برای خودم تنگ شده است. او را مدت زیادی تنها و بینوا رها کرده بودم و حالا این‌طور ناگهانی به او اعتراف می‌کردم که عاشقش هستم. هم جا خورده بودم، هم ذوق می‌کردم.

اعتراف به دوست داشتن خود واقعیتان را با خود بزرگ بینی، خود شیفتگی مزمن یا مثال‌های این چنینی اشتباه نگیرید. این کار، اولین قدم برای شناخت خود و پذیرفتن تمام آن چیزی است که سال‌ها سرکوبش کردید، مقصرش دانستید و حتی گاهی از او متنفر بودید. در حقیقت، کوچک‌ترین کاری است که می‌توانید در حق خودتان انجام دهید.

پیشنهاد می‌کنم حتما یک بار این روش را امتحان کنید. فقط 5 دقیقه طول می‌کشد اما زندگی‌تان را متحول می‌کند. اگر انجامش دادید، تجربه خود را برایم بنویسید. بی‌صبرانه منتظر شنیدن داستان عاشقانه شما هستم.

ادامه این ماجرا را در قسمت بعد، دنبال کنید.


47 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت یی می‌گوید

    سلام چرا اینکار رو مسخره میدونم ؟؟؟
    واز درونم خجالت میکشم که همچین کاری رو انحتم بدم؟؟؟؟

  2. کاربر سوخت جت را می‌گوید

    سلام و درود در ابتدا از شما ممنونم که منو با خودم آشنا کردید بعد از خوندن مقاله شما ده دقیقه میشه هنوز تو آیینه تو چشمام نگاه میکنم اول کلی گریه کردم بعدش از ذوق کلی دوتایی خندیدیم خدایا سپاسگزارم از این خلقت زیبا

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**