چگونه با شناخت خودمان، ثروتمند شویم؟ – راهنمای عملی و گام‌به‌گام (قسمت اول)

با خودتان چطور رفتار می‌کنید؟
چقدر خوب؟ فکر می‌کنید رابطه‌ای بین شناخت خودتان و ثروتمند شدن – یا ثروتمندتر شدن – وجود دارد؟

یکی از شگفتی‌های بودن در این دنیا، زندگی با غریبه‌ای است که اصلا او را نمی‌شناسیم؛ هر کاری که انجام می‌دهیم روی او اثر مستقیم می‌گذارد. علاقه‌های او هم روی ما تاثیر بی مانندی دارند. این غریبه، گاهی ما را خوشحال و گاهی عصبانی می‌کند. گاهی چیز جالبی از او می‌بینیم و با دهان باز، مبهوت کارش می‌شویم.

بیشتر وقت‌ها به او کم محلی می‌کنیم، سرزنشش کرده و همه تقصیرها را به گردنش می‌اندازیم. این غریبه همچون ابر بهار، گریه می‌کند و ما همچون نامادری داستان‌های جن و پری، او را در قعر تنهایی‌اش به حال خود رها می‌کنیم. غریبه‌ای که درون ما زندگی می‌کند؛ خود واقعی ما.

 

 

» کلید خوشبختی، در دستان خودتان است در درونتان

حتما بارها شنیده‌اید که می‌گویند، کلید خوشبختی، دست خودتان است. در واقع کلید خیلی چیزها دست خودمان است. اما گاهی برایمان راحت‌تر است که بگوییم، من قربانی این زندگی شده‌ام. نقشی در آن نداشتم یا کسی به من حق انتخابی نداد. اگر تمایل دارید این وضعیت را تغییر دهید باید با غریبه درونتان، چیزی بیشتر از یک دوست شوید.

آیا برایتان پیش آمده که کاری را با عذاب انجام دهید؟ یا در حال انجام کاری، اصلا متوجه گذر زمان نشده و ندانسته در حین انجامش لبخند بزنید؟ تا به حال برایتان پیش آمده که برای رفتن به جایی یا خواندن کتابی، خرید چیزی، یا تماشای ماجرایی، آن‌چنان شور و هیجان، تمام سلول‌های بدنتان را پر کند که احساس کنید جسمتان به سرچشمه شادی تبدیل شده است؟ علت تمام این رفتارها، شادی یا ناراحتی عمق وجودتان است.

حیف نیست که تمام عمرمان را در کنار افراد دیگری بگذرانیم، برای شناخت آنها زمان، تلاش و گاهی هزینه زیادی صرف کنیم اما از کسی که درونمان است خبری نداشته باشیم و بدون شناخت او، این دنیا را ترک کنیم؟

» آشنایی با خود محترممان چندین و چند مزیت دارد:

  • مجانی است!
  • لذت بخش و هیجان انگیز است. (لذت آشنایی با بعد دیگر وجودتان به حدی شما را هیجان زده می‌کند که اشک در چشمانتان حلقه می‌زند.)
  • ما را ثروتمند می‌کند! ( 99 درصد ثروتمندان جهان را کسانی تشکیل داده‌اند که روی شناخت خودشان تلاش کردند. کسانی مانند استیو جابز، دارن هاردی، ایلان ماسک، والت دیزنی و… .)
  • اعتماد به نفسمان را تا سقف آسمان بالا می‎برد! (100 درصد کسانی که اعتماد به نفس ندارند خودشان را نمی‌شناسند. البته حق دارند، چطور می‌توان به یک غریبه اعتماد کرد؟!)
  • رابطه ما را با آدم‌های اطرافمان شگفت انگیز می‌کند!
  • از شر مشکل‌های روحی و روانی که گریبان گیرمان شده‌اند خلاص می‌شویم.
  • به آرامش می‌رسیم.
  • زندگی می‌کنیم!

در این سری از گفتگوها، قدم‌هایی را برای فوق‌العاده کردن رابطه خودمان با من درونمان برمی‌داریم. گام‌هایی که در مسیر قله شناخت او هستند و برای شادی، موفقیت و ثروتمند شدن ما همانند سوخت جت عمل می‌کنند.

» گام‌های شناخت خود محترم من «

۱ ) ابراز علاقه

عاشقتم، کلام عجیب و غریبی است. این چند حرف الفبا، که آرام و با وقار در کنار هم نشسته‌اند با چنان سرعت، دقت و کیفیتی در قلب انسان نفوذ می‌کنند که مثل و مانندی ندارند. شاید به همین دلیل است که نشان عشق و علاقه را همچون تیری که مستقیم در قلب عاشق، فرو رفته نقاشی می‌کنند.

شگفت انگیزترین کاری که در طول زندگی‌ام انجام دادم این بود که به خودم گفتم عاشقتم!
خیلی ساده، بسیار سریع و رک!

شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید. مواد لازمش را هم در اختیار دارید.

  1. یک آینه
  2. اتاقی بسیار خلوت
  3. خودتان

اتاقی بسیار خلوت را برای این کار انتخاب کنید تا بدون نگاه کنجکاوانه و گاهی عجیب دیگران، بتوانید چند لحظه تمرکز کنید. آینه را جلوی صورتتان بگیرید. یک دقیقه به چشمان خود خیره شوید. سپس، 5 بار با فاصله‌های چند ثانیه‌ای، در حالی که به چشمان خود خیره شده‌اید به خودتان بگویید، عاشقتم. چقدر عالی می‌شود اگر نام زیبای خود را در ابتدای این جمله بیاورید. مثلا این‌گونه خود را خطاب کنید: ریحانه بهاری! به خاطر هر آنچه که هستی عاشقت هستم.

حس شگفت انگیز این روش را تنها باید تجربه کنید. اولین باری که این کار را انجام دادم، خیلی گریه کردم. چون یادم آمد که چقدر دلم برای خودم تنگ شده است. او را مدت زیادی تنها و بینوا رها کرده بودم و حالا این‌طور ناگهانی به او اعتراف می‌کردم که عاشقش هستم. هم جا خورده بودم، هم ذوق می‌کردم.

اعتراف به دوست داشتن خود واقعیتان را با خود بزرگ بینی، خود شیفتگی مزمن یا مثال‌های این چنینی اشتباه نگیرید. این کار، اولین قدم برای شناخت خود و پذیرفتن تمام آن چیزی است که سال‌ها سرکوبش کردید، مقصرش دانستید و حتی گاهی از او متنفر بودید. در حقیقت، کوچک‌ترین کاری است که می‌توانید در حق خودتان انجام دهید.

پیشنهاد می‌کنم حتما یک بار این روش را امتحان کنید. فقط 5 دقیقه طول می‌کشد اما زندگی‌تان را متحول می‌کند. اگر انجامش دادید، تجربه خود را برایم بنویسید. بی‌صبرانه منتظر شنیدن داستان عاشقانه شما هستم.

ادامه این ماجرا را در قسمت بعد، دنبال کنید.


47 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت f230 می‌گوید

    من وقتی خود تلقینی میکنم یه حس خاص توی دلم و … ایجاد میشه ممنون از مقاله بسیارخوبتون

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز بانو،Sadaf230
      سپاسگزارم که زمان گرانبهاتون رو گذاشتید و مقاله رو مطالعه کردید.
      راستش رو بخواید با وجود این که سال های درازیه دارم در آینه با خودم حرف میزنم و خود تلقینی های زیادی رو هر روز انجام میدم اما هنوز هم از انجام اونها شگفت زده و خوشحال میشم. مخصوصا وقتی که آخر شب، با وجود خستگی جسمی زیاد، به سمت آینه میرم و به خودم میگم: ریحانه خانم گل، خسته باشی. امروز خیلی زحمت کشیدی. واقعا ممنونم. تو شگفت انگیزی. واقعا قند توی دلم آب میشه. کاملا درک میکنم که چه احساسی دارید و خوشحالم که این کار رو امتحان کردید.
      به شما افتخار میکنم، به خودتون افتخار کنید
      سرسبز باشید بانو^^

      1. کاربر سوخت جت ره می‌گوید

        سلام عزیزم من هم همیشه به خودم میگم طاهره من تو رو با همه خوبی ها و اشتباهاتت دوست دارم ..من تو رو همینجوری که هستی دوست دارم و پذیرفتمت…یکی از کارهایی که کل زندگی من رو تغییر داد تکرار جملات زیبا و مثبت نسبت به خودم بود..خب وقتی هیچ کس این کار رو براتون نمیکنه ..چه خوبه که خودمون حال خودمون رو خوب کنیم تاثیرش هم بی نهایت زیاده ..ممنونم از مقاله خوبتون.

  2. کاربر سوخت جت ri75 می‌گوید

    سلام خانم بهاری
    اول از همه خیلی خیلی ممنون بابت مقالاتتون،تقریبا همشون رو خوندم
    دوم اینکه شما چرا کتاب نمینویسید پس؟آخه حیف نیست؟اینهمه قشنگ و زیبا مقاله مینویسید
    مطمئنم یکی از بهترین نویسنده های ایران میشید در آینده ای نزدیک انشالله.

    پ.ن:البته شاید کتابی هم نوشته باشید و من پیداش نکردم تو اینترنت

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز، بانو یا آقای M.Teimori75
      بسیار سپاسگزارم که زمان گرانبهاتون رو گذاشتید و مقاله ها رو مطالعه کردید.
      واقعا خوشحال و غافلگیر شدم.
      در مورد کتاب نوشتن، خیلی ممنونم. مطالب نوشته شده دارم ولی هنوز کتاب نشدن. شاید بهتر باشه به نصیحت شما گوش بدم و سروسامانی به این نوشته ها بدم^^
      از خواندن کامنت زیبا و پر از انرژی شما بسیار سپاسگزارم
      سرسبز باشید^^

  3. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

    سلام من چهار روزه عضو پروژه هستم اول اینکه در طول ۳۵ سال عمرم اولین باری هست که عضو سایتی شدم و با تمام وجود از انتخابم راضی هستم از همه گرداننده های سایت ممنونم . رفتم واستادم جلوی آینه و جمله ی جادویی رو گفتم باورم نمیشد قیافم عوض شد جلوی چشمام و دیدم ناخوداگاه دارم میخندم واقعا اثر داشت هر تصمیم مثبتی که گرفته بودم در انجامش مصممتر شدم از کائنات انرژی مثبت و از الاهه عشق براتون عشق جاویدان و سلامتی رو طلب دارم.

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز آقای توحید نجفیان
      از اینکه تصمیم گرفتید رنگی تازه به زندگیتون بدید بسیار خوشحال شدم. به خودتون افتخار کنید.
      از آرزوی قشنگتون بسیار ممنونم.
      شاد، سلامت و سرسبز باشید^^

  4. کاربر سوخت جت ري می‌گوید

    باسلام اميدوارم حالتون عالي باشه
    تشكرفراوان ازاعضاي سوخت جت هميشه عالي هستين دمتون گرم❤️❤️❤️❤️

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز آقای مهدی قنبری
      سپاسگزارم که مقاله رو مطالعه کردید.
      امیدوارم شما هم حالتون خوب و شادی و خوشبختی در زندگی‎تون جاری باشه.
      سرسبز باشید^^

  5. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    با سلام وسپاس از مطالب ارزشمندتان

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست گرامی
      سپاسگزارم که مقاله رو مطالعه کردید.
      سرسبز باشید^^

  6. کاربر سوخت جت اد می‌گوید

    سلام فرهادم دوستان عزیز از مقاله بالا ممنون وسپاسگذارم واقعا وقتی خوندمش خیلی گریه کردم یادم افتاد درسن ۲۰ تا ۲۵ سالگی چقدر فعال بودم چقدر تلاش میکردم به درجات بالا ارتقا پیداکنم که براثر نه نگفتن وعدم مدیریت صحیح ونداشتن مشاور خوب ودوستان بد به کجا رسیدم واقعا دلم برای خودم تنگ شده بود به یهد موقع هایی که اسمم شهره همه جابود همه آرزو داشتن من باشم ولی الان باتجربه بالا کمی پل ها راخراب کردم که یاد اونا اذیتم میکنه میخوام با همان انرژی وتجربیات کسب شده بهتر وبهتر شوم تاجاییکه خودم ازخودم راضی باشم . نه یک روز بالا یکروز پایین. ممنون بابت مقاله اگر دوستان نظر وکمکی دارند بفرمایند احتیاج به مشورت وکمک دارم من فقط خودم وهمین پروژه سوخت وشما دوستان ومطالعه . منتظرتون هستم برام پیام بزارید یاشماره بدید زنگ بزنم . تشکر عزیزان

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      سپاسگزارم که مقاله رو مطالعه کردید.
      امیدوارم دوباره مسیرتون رو پیدا کنید. البته با توجه به چیزی که نوشتید باید بگم که تقریبا به مسیرتون برگشتید.
      الان باید با تمرکز و تفکر مثبت، دوباره خودتون رو بسازید و پیش برید. کسی که می‌دونه الان کجاست، نیمی از
      مسیر رو طی کرده.
      آدرس اینستای من در صفحه موجوده، در حدی که بتونم حتما کمکتون میکنم.
      سرسبز باشید^^

  7. کاربر سوخت جت ysal می‌گوید

    من امتحان کردم اما دلم گفت من عاشق کسی دیگه استم
    من هم گفتم باشه

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      کلید اول عاشقی، دوست داشتن خودتونه. عاشق یکی غیر از خودتون شدن در واقع در پله دوم قرار داره.
      بهتون تبریک می‌گم که عاشق کسی هستین^^
      یه کوچولو هم عاشق خودتون باشین.
      شاد و پیروز و سرسبز باشید^^

      1. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

        سلام من دوست دارم اینجوری رفتار کنم ولی متاسفانه خیلی زود یادم میاره .چندسال درگیر تغییر خودم هستم ولی احساس میکنم مقطعی بوده..

      2. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

        سلام دوست گرامی
        شما باید با قدم‌های کوچیک این تغییر رو در خودتون ایجاد کنید. همون طور که کم‌کم و ندانسته باعث ایجاد رفتارها و احساس الانتون شدید، برای تغییر اون هم باید از همین روش استفاده کنید. مثلا می‌تونید هربار که به آینه نگاه می‌کنید به خودتون لبخند بزنید و بگید که خودتون رو دوست دارید. این کار کوچیکه که اثرات بسیار بزرگی روی شما می‌گذاره. باز هم اگر سوالی داشتید حتما بپرسید.
        سپاس که نظرتون رو برام نوشتین.
        شاد و پیروز و سرسبز باشید^^

  8. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    سلام
    به نظر این حقیر هر کسی در زندگیش به زعم خودش خیلی سختی کشیده و شایدم از نظر خودش سختی های دیگران پیش مشکلاتش هیچن!!
    من کسی هستم ک سی سال در بدتربن شرایط زندگی کردم به من دیکته شده بود که اگه قابل ترحم باشم و دیگران به حالم بسوزن اونموقع از خودم راضی خواهم بود تفکرات اشتباهی که سال ها در عین تحصیل کردگی هم باز نتونس زندگی منو تغییر بده من رویاهای بسیار بزرگ و البته خلاقیتی بینظیر دارم موضوعی که بدلیل عدم شناخت خود واقعیم به قهقرا کشیده شد اما الان اوضاع فرق کرده
    کسی که مدام تفکرات منفی داشت روزی بعد از ماه ها مطالعه در مورد موجود ناشناخته خودش، یک تجدید حیات را کلید زد الان من با خودم تمرین کردم و یک تابلوی ورود ممنوع بسیار قدرتمند در ورودی ذهنم قرار دادم به گونه ای ک اگه یک شهر هم سرزنشم کنن حرفاشون نمی تونن از فیلتر ذهنم عبور کنن چون من دقیقا دارم مطابق خود واقعیم عمل می کنم و این موضوع بیشتر از اینکه ملامت های صدها انسان منو بهم بریزن، بهم قوت قلب و رضایتی بی وصف میده، واضح تر بگم:
    “انگار که به دلم حک شده من راه درست برای موفقیتم را پیدا کردم و البته حتما هم که همینطور است” و الان من فوق العاده احساس شادی و رضایت دارم و میدونم ک اگه این روال ادامه پیدا کنه حتما در اینده انسانی موفق خواهم بود. ممنون از مطالب مفید سایتتون

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز آقای مهدی
      صمیمانه آرزو می‌کنم شادی شما، به جریان پر قدرتی در زندگی‌تون تبدیل بشه.
      سپاسگزارم که نظرتون رو برام نوشتین، برای من بسیار با ارزشه.
      شاد و پیروز و سرسبز باشید^^

  9. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    اولش به نظرم مسخره بود ولی وقتی انجامش دادم حس خوبی داشتم. من عضو ویژه نیستم اگر ممکنه راهنمای کامل را به ایمیلم ارسال کنید لطفا

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      خیلی از شما سپاسگزارم که با وجود اینکه فکر می‌کردین کار مسخره‌ایه اما انجامش دادین.
      واقعا ازتون ممنونم.
      اگر منظورتون قسمت ابراز علاقه است، که باید خدمت شما بگم در این قسمت تمام میشه. در قسمت‌های بعدی، ابعاد دیگری بررسی شده.
      باز هم از شما سپاسگزارم
      شاد و پیروز و سرسبز باشید^^

  10. کاربر سوخت جت madi می‌گوید

    من به خودم گفتم دوستت دارم خودم خجالت کشیدم . ولی خوب بود

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام
      واقعا خوشحال شدم که شنیدم انجامش دادین.
      امیدوارم هر روز این کار رو بکنین.
      سپاسگزارم که امتحانش کردین و سپاسگزارم که تجربه‌تون رو برام نوشتین.
      شاد و پیروز و سرسبز باشید^^

  11. کاربر سوخت جت ید می‌گوید

    سلام فوق العاده بود ممنون

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      سپاسگزارم که زمان گرانبهاتون رو گذاشتید و مقاله رو مطالعه کردید.
      شاد و پیروز و سرسبز باشید^^

      1. کاربر سوخت جت madi می‌گوید

        لطفا بمن ایمیل بزنید ممنون میشم .
        http://www.gheddiss@gmail.com

      2. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

        دوست گرامی
        من بهتون ایمیل زدم.
        این هم آدرس ایمیل خودمه
        جهت محکم کاری^^
        reyhane.bahari93@gmail.com

  12. کاربر سوخت جت ید می‌گوید

    سلام،من دنیا دنیا امید دارم اصلا هم از چیزی نمی ترسم،هر چی رو هم بخوام میتونم به دست بیارم،اعتماد بنفس فوق العاده بالایی دارم،همه چیز رو از صمیم قلب میخوام و قبل از داشتنش براش برنامه ریزی میکنم تا در حین داشتنش بیشترین لذت رو ازش ببرم.
    یادتون نره!همه امون منحصر به فردیم.
    فقط کافیه خود واقعی مون رو پیدا کنیم.
    یاحق…

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست گرامی
      بسیار سپاسگزارم که مقاله رو مطالعه کردید.
      صد البته با شما موافقم. خیلی عالیه که در این تکه از جهان،
      در کنار انسانهایی مثل شما زندگی می‌کنیم.
      سپاسگزارم که نظر گرانبهاتون رو برای من نوشتید.
      شاد و پیروز و سرسبز باشید^^

  13. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

    هه
    سلام
    کدوم شادی؟پچطوری پیداش کنم؟مگه نمیبینی همه چی به بن بست خوووووووووووووووووورده؟دم از شادی میزنین؟کدوم خوشحاااااااااااااااالی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    بریدم
    هوووووووووووووووووف
    حوصله خوندن مطلبی هم درمورد شادی ندارم…
    هعی

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      از صمیم قلبم امیدوارم هر چه زودتر، به دنبال شادی زندگیتون بگردید و پیداش کنید.
      شاد و پیروز و سرسبز باشید^^

  14. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

    سلام وقت بخیر،تشکر میکنم سلامت باشن.

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز و گرامی یاسمین خانم
      وقت شما هم بخیر و شادی
      سپاسگزارم که زمان گرانبهاتون رو گذاشتید و مقاله رو مطالعه کردید.
      شاد و پیروز و سرسبز باشید^^

  15. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    سلام وقت بخیر واقعا عالیه دست گلتون درد نکنه قسمت دوم این فایل کی روی سایت قرار می گیره؟؟؟؟؟؟؟

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      بسیار سپاسگزارم که زمان گرانبهاتون رو گذاشتید و مقاله رو مطالعه کردید.
      قرار گرفته دوست عزیز.
      شاد و پیروز و سرسبز و پر از زندگی باشید^^

  16. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

    سلام و عرض ادب و احترام خدمت سرکار بهاری.
    از مطالب ارزشمند شما سپاسگذارم.
    عزیز و سعادتمند باشید.

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست گرامی، آقای بهروز غلامحسینی
      بسیار سپاسگزارم که زمان گرانبهاتون رو گذاشتید و مقاله رو مطالعه کردید.
      شاد و پیروز و سرسبز باشید^^

  17. کاربر سوخت جت mand می‌گوید

    سلام و خسته نباشید.این روش در مواقع ناامیدی و شکست و بی حوصلگی به آدم حس فوق العاده بودن میدهد. من فکر کنم باید در انتهای جمله هم این متن زیبا هم اضافه کنیم.خداوندا به خاطر خاص بودن و شگفت انگیز بودن و متفاوت بودنم سپاگزارم.سپاسگزارم.سپاسگزارم. خانم بهاری هنوز هم مقاله زیبای قبلی شما در مورد رابطه خلق ثروت و سپاسگزاری از یادم نرفته و خودم شاهد چند معجزه با استفاده از این روش بودم.شاید برای دیگران معجزه نباشد اما واسه من معجزه بود.

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز و گرامی
      بسیار سپاسگزارم که زمان گذاشتید و مقاله رو مطالعه کردید.
      بابت تاخیر در پاسخ به کامنت شما، عذرحواهی می‌کنم.
      صد البته، سپاسگزاری کردن به هر کاری رنگ و بویی وصف نشدنی میده.
      بسیار سپاسگزارم که جزو انسان‌های اهل عمل هستید و سپاسگزاری رو وارد متن زندگی خودتون کردید.
      اگر خوب نگاه کنیم، هر لحظه در زندگی ما، معجزه‌ای شگفت انگیز در حال رخ دادنه و با سپاسگزاری کردن، قادر خواهیم بود تا این جریان معجزه رو ببینیم و از آن استفاده کنیم.
      شاد و پیروز و سرسبز و پر از زندگی باشید دوست عزیز من^^

  18. کاربر سوخت جت یر می‌گوید

    سلام.درود بر شما .

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      سپاسگزارم
      شاد و پیروز و سرسبز باشید^^

  19. کاربر سوخت جت osof می‌گوید

    سلام خانم بهاری خواهش میکنم ایمیل یا کانال ارتباطی خودتون رو برام ایمیل کنید چند سوال مهم دارم از شما
    Sadaf230@yahoo.com
    Yosof

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      آدرس اینستاگرام: reyhane_bahari
      ایمیل: reyhane.bahari93@gmail.com

  20. کاربر سوخت جت بز می‌گوید

    واقعاً عالی و تاثیرگزار! حتماً امتحان کنید تا از نتایجی که به دست میارید شگفت زده بشید. محمدرضا غضنفری، مدیر وبسایت هدف سبز

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام
      سپاسگزارم که مقاله را مطالعه کردید.
      امیدوارم همه این احساس شگفت انگیز رو تجربه کنند.
      شاد و پیروز و سرسبز باشید^^

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**