داستان اسنپ چت و خالقش که پیشنهاد میلیارد دلاری را رد کرد

در سال ۲۰۱۳، مدیرعامل برنامه‌ی اجتماعی اسنپ چپ به نام اوان اشپیگل و همکارش بابی مورفی، با خبر رد کردن پیشنهاد سه میلیارد دلاری فیس‌بوک، تمام مطبوعات را شوکه کردند…

چطور این کار ممکن بود؟ زیرا سه میلیارد دلار آنقدر مبلغ هنگفتی بود که در در عرض یک روز آن‌ها را در لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار می‌داد…

چطور ممکن بود این جوان تازه به‌سن‌رسیده همچین چیزی را رد کند؟
آیا شجاعت بود یا غرور؟ کسی آن موقع نمی‌دانست تا اینکه…

داستان اسنپ چت و خالقانش

استارت آپ اسنپ چت تنها به دلیل حسرتی به وجود آمد که سازندگانش از فرستادن عکس‌هایی داشتند که دیگر نمی‌توانستد آن‌ها را بازگردانند و این شد که خودشان اپی را اختراع کردند که پیام‌ها در آن تنها به مدت کوتاهی قابل دیدن است. این ایده تبدیل به اپلیکشنی شد که در مدت محدودی محبوبیت زیادی را بین جوانان و نوجوانان آمریکایی پیدا کرد و پس از آن به سایر نقاط دنیا گسترش یافت به طوری که اکنون میلیون‌ها کاربر  فعال در سراسر دنیا دارد.

اوان اشپیگل پیشنهاد چند میلیارد دلاری فیس‌بوک را رد کرد، حتی وقتی در استنفورد مشغول به تحصیل بود انصراف داد  شرکت اسنپ چت ارزشی ۲۲ میلیارد دلاری دارد و درآمد حاصل آن باعث شد که اشپیگل در سال ۲۰۱۵ به عنوان جوان‌ترین میلیاردر دنیا شناخته شود. (پس انگار تصمیم درستی بوده است!)

 

در کتاب “چطور پیشنهاد یک میلیارد دلاری را رد کنیم؟” نویسنده‌ی محبوب سیلیکون ولی، بیلی گالاگر، شما را به عمق داستان به وجود آمدن داغ‌ترین استارت‌آپ سیلیکون ولی می‌برد. از زمانی که ایده‌های اولیه‌ی اپلکیشن به عنوان یک پروژه‌ی دانشجویی شکل گرفت و تا بعدها که سریع‌ترین رشد را در بین اپ‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۷ داشت.

این کتاب نتیجه‌ی حدود ۲۰۰ مصاحبه و بررسی هزاران تحقیقات است و درس‌های طلایی و بسیار مهمی برای هر کسی دارد که می‌خواهد ایده‌اش را کارآفرینی کند و یا دنبال رویاهایش برود.

اگر عضو ویژه‌ی پروژه‌ی سوخت باشید می‌توانید این کتاب صوتی را همین‌جا دانلود کنید و هر جایی که خواستید گوش دهید:

دانلود کتاب صوتی « چطور پیشنهاد یک میلیارد دلاری را در کنیم؟»:

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت er77 می‌گوید

    بسيار عالي و جالب است
    ممنون و تشكر از سوخت جت

  2. کاربر سوخت جت radi می‌گوید

    خواستن شدن است

  3. کاربر سوخت جت ول می‌گوید

    هر کاری که انجام میدهیم اول ایده آنرا در ذهن خود داریم حتی کار های روز مره مثلا اول ما در ذهن خود نیاز و ایده برای غذا خوردن را داریم و با اراده خود غذا می خوریم هر موفقیت بزرگی هم از ایده هایی شاید به نظر غیر ممکن شکل میگیرد.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**