دستورالعمل گام‌به‌گام برای تبدیل رویا به واقعیت – قسمت اول

کافیست اصول موفقیت را یادبگیرید تا هرکجا که هستید موفق شوید...

فرقی نمی‌کند هدفتان چه باشد، دستورالعمل یکیست

می‌خواهید بهترین فروشندۀ شرکتتان بشوید و یا یک آرشیتکت برجسته، تمام نمره‌هایتان بیست شود و یا وزن کم کنید، خانۀ رویایی‌تان را بخرید یا یک ورزشکار درجه‌یک جهانی شوید، یک خواننده یا بازیگر محبوب شوید، میلیاردر شوید یا از خودتان یک کارآفرین موفق بسازید.

در هر صورت دستورالعمل موفقیت یکی است و شما لازم دارید یک سری اصول خاص را به کار ببندید تا ببینید چگونه رویای همیشگی‌تان به واقعیت تبدیل خواهد شد.

سری مقالۀ «دستورالعمل گام‌به‌گام برای تبدیل رویا به واقعیت» در مجموعه‌ای قدم‌به‌قدم و درست مانند یک راهنمای شخصی شما را از صفر تا صدِ رسیدن به هدفتان همراهی خواهد کرد.

در این مجموعه تمرینات ساده اما تاثیرگذاری ارائه می‌شوند که عمل کردن به آن‌ها به راستی می‌تواند زندگی‌تان را متحول کند. اصول ارائه شده در این سری‌مقاله به قدری جامع و دقیق است که می‌توانیم از آن به عنوان شاه‌کلید رسیدن به رویاها یاد کنیم و این تضمین را بدهیم که در صورت عمل کردن مداوم و منظم به توصیه‌ها به مرور شاهد پیوستن بزرگ‌ترین رویاهایتان به واقعیت خواهید بود.

برای شروع قسمت اول، آماده‌اید؟

» گام اول
باید مسئولیت کامل زندگی‌تان را بپذیرید

روزی یک رهگذر، مردی را می‌بیند که زیر نور آفتاب به دنبال چیزی می‌گردد. از او می‌پرسد دنبال چیست، او پاسخ می‌دهد دنبال کلید مهمی است که آن‌ را گم کرده. رهگذر به او کمک می‌کند و حالا دوتایی به دنیال کلید می‌گردند.

بعد از مدت زیادی جستجوی بیهوده رهگذر می‌گوید: «همه جا را گشتیم و چیزی پیدا نشد، مطمئنی که پول را اینجا گم کرده‌ای؟»مرد پاسخ می‌دهد: «نه، پول را در خانه گم کرده‌ام؛ اما اینجا زیر نور آفتاب کلید انعکاس بیشتری خواهد داشت و می‌توانم آن را راحت‌تر پیدا کنم !»

شاید عملکرد آن مرد بالا خنده‌دار به نظر بیاید ولی واقعیت این است که خیلی وقت‌ها ما دقیقا با همین روش زندگی می‌کنیم و دلیل نرسیدن به موفقیت‌ها را در جایی بیرون از خودمان جستجو می‌کنیم.

ماکس دی پری
ماکس دی پری

درواقع اکثر ما یاد گرفته‌ایم که برای آنچه در زندگی خوشمان نمی‌آید، دیگران را سرزنش کنیم؛ والدین، رئیس، دوستان، رسانه‌ها، همکاران، ارباب رجوع، همسر، اقتصاد، آب‌و‌هواصور فلکی، بی‌پولی و خلاصه هر کس و هرچیزی را ملامت می‌کنیم و هیچ‌وقت مشکل واقعی، یعنی خودمان را نمی‌بینیم.

ما در زندگی تنها اختیار دو چیز را داریم:

  • افکارمان
  • رفتارمان

نحوۀ به کارگیری این دوچیز است که تجربه‌های ما را تعیین می‌کند.
اگر آنچه‌را که تولید یا تجربه می‌کنیم دوست نداریم، باید واکنش‌هایمان را تغییر دهیم. افکار منفی‌مان را کنار بگذاریم و مثبت فکر کنیم. عادت‌هایمان را تغییر دهیم و یا مطالبی که می‌خوانیم را عوض کنیم.

و یا حتی شاید لازم باشد دوستانمان را عوض کنییم یا شیوۀ صحبت‌کردنمان را تغییر دهیم. به احتمال زیاد می‌دانید که اگر کاری که همیشه می‌کرده‌اید را ادامه دهید، همان نتایج همیشگی را به دست خواهید آورد.

پس بهتر است این مسئله را هم بدانید که برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ اولین و مهم‌ترین قدم این است که

  • دست از سرزنش کردن دیگران بردارید

و در مقابل شرایطی که دلخواه شما نیست همیشه فرمول سه کلمه‌ای زیر را به خاطر داشته باشبد:

«تغییر، ترک، تقبّل»

وین‌ دایر در جایی می‌نویسد: «سرزنش کردن دیگران یعنی اتلاف وقت. هرچقدر هم که تقصیر را گردن دیگران بیندازید و یا از آن‌ها ایراد بگیرید، این باعث تغییر شما نخواهد شد.»

استفاده از این فرمول ساده است: شرایطی که دلخواهتان نیست را تغییر دهید، اگر نشد از آن موقعیت خارج شوید و باز هم اگر نشد آن را بپذیرید.

  • سرزنش کردن را کنار بگذارید

باید همواره مد نظر داشته باشید تا وقتی که کسی یا چیزی را به خاطر عدم موفقیت خودتان سرزنش کنید موفق نخواهید شد. اگر می‌خواهید پیروز شوید باید قبول کنید این شمایید که عمل کردید، فکر کردید، احساس کردید و انتخاب کردید تا به این مرحله که الان هستید گام بگذارید، همه‌اش کار خودتان بوده است.

خودتان را گول نزنید، بی‌رحمانه با خودتان صادق باشید و حساب و کتاب کنید.


» گام دوم
بدانید که چرا اینجایید

واقعیت این است که همۀ ما برای هدف خاصی به دنیا آمده‌ایم.

شناسایی، پذیرش و احترام به این هدف شاید مهم‌ترین کاری باشد که افراد موفق انجام می‌دهند. آن‌ها برای درک این‌که چرا به این دنیا آمده‌اند وقت می‌گذارتد و بعد این هدف را با شور و اشتیاق دنبال می‌کنند. مانند برادران رایت که در مقاله «قدرتمندترین سلاح در جنگ با سختی های زندگی برای یک هدف» راجع بهشون خواندید.

با هدف، همه‌چیز در زندگی در جای صحیح خودش قرار می‌گیرد.
هدفمند بودن یعنی این‌که هرچه را دوست دارید انجام بدهید، آنچه را در آن مهارت دارید پیدا کنید و آنچه را که برایتان مهم است به دست بیاورید.

زمانی که شما واقعا هدفمند باشید، مردم، منابع وفرصت‌های مورد نیاز خودشان به صورت طبیعی به سراغتان می‌آیند؛ اگر نمیدانید این هدف بزرگ شما چیست این مقاله شاید کمک‌تان کند.

دلیل هرآنچه که می‌کنید چیست؟

بدون وجود یک هدف غایی به عنوان قطب‌نمای راهنما، باقی اهداف و برنامه‌هایتان باعث رضایت شما نخواهند شد. مطمئنا نمی‌خواهید بالای نردبانی برسید که بعدا متوجه شوید آن را روی دیوار اشتباهی تکیه داده‌اید !

چگونه قطب‌نما را پیدا کنیم؟

از پت ویلیامز، یکی از بزرگترین نویسندگان و سخنرانان جهان درمورد راز موفقیتش پرسیدند، او گفت: «تا وقتی جوانید، ببینید که دوست دارید چه کاره شوید. بعد، زندگی‌تان را حول این محور تنظیم کنید که چطور می‌شود از این راه پول درآورد

بر خلاف تصور خیلی‌ها، لازم نیست چندین سال صرف آزمون و خطا و جستجو برای یافتن هدف غایی و دلیل وجودی‌تان باشید.

خوشبختانه شما می‌توانید با استفاده از یک روش بی‌نهایت ساده مهم‌ترین هدف زندگی خود را پیدا کنید.

بزرگترین راهنمای شما، شادمانی شماست. بله، شادمانی!
همه از بدو تولد در زندگی خود دارای راهنمای بزرگی هستند که با توجه به میزان شادی، نشان می‌دهد که آیا فرد در مسیر هدف قرار دارد یا خیر. هرآنچه که شما را بیشتر از هرچیز دیگری شاد می‌کند، هم‌سو با هدف شماست.

برای پیدا کردن این هدف فهرستی از مواقعی را تهیه کنید که بیش از همه احساس شادی و سرزندگی کرده‌اید. عناصر مشترک این تجارب چه بوده است؟ آیا می‌توانید با انجام این کارها خرج زندگی‌تان را هم دربیاورید؟

از هدف خود دور نشوید

وقتی هدف زندگی‌تان را مشخص کردید و آن را نوشتید، هر روز آن را با خود مرور کنید.
حتی پیشنهاد می‌کنیم تصاویری که شما را به یاد هدفتان می‌اندازند را  چاپ کنید و در جایی بچسبانید یا در پس زمینۀ گوشی‌تان قرار دهید تا هر لحظه جلوی چشمتان باشد.

وقت گذاشتن همیشه مهم است؛

رویکرد دیگری که به شفاف‌سازی هدف‌تان کمک می‌کند، وقت گذاشتن و در آرامش فکر کردن است، همان تفکر عمیق. وقتی به مرحلۀ عشق و آرامش درونی رسیدید، از خودتان بپرسید: «هدف زندگی من چیست؟ نقش منحصر به فرد من در این جهان کدام است؟» آن وقت اجازه بدهید که پاسخ این سوال به شما الهام شود

بگذارید این پاسخ تا جایی که تخیل‌تان اجازه می‌دهد باز و فراگیر باشد.
نیازی نیست که واژه‌های شاعرانه یا آنچنانی استفاده کنید. با انجام این‌کار به مرور خواهید دید که هربار چگونه هدف اصلی و نهایی زندگی‌تان برایتان شفاف تر و قابل درک‌تر خواهد شد.

اصول را دنبال کنید

تا اینجا دو مورد از اصول حیاتی موفقیت را مرور کردیم و دو قدم به آگاهی تمام و کمال درمورد این اصول نزدیک‌تر شدیم.
در قسمت بعدی که به زودی تقدیم‌ حضورتان خواهد شد دو اصل اساسی و بسیار کلیدی در راه رسیدن به موفقیت را ارائه خواهیم داد که تمام افراد موفق آن‌ها را در طول زندگی‌شان به کار گرفته‌اند.

مشتاقانه چشم‌انتظار خواندن نظرهای ارزشمند شما
درمورد این سری‌مقاله‌ها هستیم؛ ادامه بدیم؟


در همین زمینه، نوشته های زیر را حتما بخوانید :

57 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ید می‌گوید

    خیلی عالی و با انرژی مثبت
    ممنون از زحمات و تلاش شما

  2. کاربر سوخت جت نا می‌گوید

    واقعا ممنون این مقاله عالیه مثل کل سایتتون من با شما هدفمو پیدا کردم و تونستم به بهترین نحو ممکن درس هام رو بخونم و توی خانواده و دوستام محبوب تر و زبانزد خاص و عام باشم
    مرسی

  3. کاربر سوخت جت رى می‌گوید

    سلام، بابت مقالتون هزاران بار سپاس
    سوال يا بهتر بگم مشكل من اينكه جند وقتيه انگيزه ام رو از دست دادم و نميتونم براى جاو رفتن اقدامي بكنم
    من اينكه چه كار و فعاليتى كه بتونم ازش درآمد همكسب كنم و خوشحالم ميكنه رو پيدا كردم ولي كلا انگيزه و سوخت اوليه حركت رو ندارم
    نميدونم بايد چيكار كنم
    لطفا كمممممك

  4. کاربر سوخت جت اد می‌گوید

    سلام
    مدتیه که روو همین مساله تمرکز کردم ، جوابشم دیدن مقاله شما دوست بزرگواره که عالی نوشتی ، چون توو این سالها انرژی فوق العاده زیادی که دارم رو توو زمینه هایی گذاشتم که توو جهت من نبوده ایستادم ، ایستادم تا ببینم ایراد از کجاست. هرچی فکر میکنم به وقتایی که شاد بودم میبینم بین 18 تا 24 سالگی شادترین دورانم بوده و من از خوشحال کردن دیگران ، خندوندن ، حرف زدن براشون ، همدلی کردن و اثر مثبت توو حال و هواشون گذاشتن بیشتر از همه انرژی میگرفتم ، ولی الان که 30 سالمه خیلی وقته اون کارارو نمیکنم ، دلیلشم اینه که نتیجه خاصی نداشته برام و دیگه خوشحالم نمیکنه این کار ، الان اولویتم مسایل مالی زندگیمه.
    به نظرت ارتباطی داره با ماموریت من؟ اگه آره چطوری کالا یا خدمتی باهاش ارایه کنم که بشه کسب و کارم ؟

    1. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

      خب مساله ای که هست اینه که همیشه باید خلاق بود و مسائل مالی چیزیه که مختص من و شما نیست و دغدغه‌ش رو همه دارن. اما فرد باهوش کسیه که اون لذت درونیش رو طوری به کار بگیره که نیاز مالیش هم در کنارش مرتفع بشه. خب من شرایط و روحیات شما رو به طور کامل نمیدونم اما می‌تونم درمورد کسایی براتون بگم که به سادگی توی فضای مجازی به خصوص اینستاگرام به صورت مداوم کلیپ‌های طنز می‌سازن (بدون تخصص و فقط با یک گوشی) و طرفداران خیلی زیادی پیدا کردن و در کنارش برای حضور در برنامه های مختلف دستمزدهای خیلی خیلی خوبی می‌گیرن. نمونه هاشiz.mohsen یا mohamadaminkarimpor یا erfanalirezai هستن که توی سبک خودشون بسیار موفقن و دارن کسب درآمد میکنن.

      1. کاربر سوخت جت ید می‌گوید

        اقا مصطفی سلام
        خوشحال میشم مطالب و مقالات ارزشمند شما را بخوانم و استفاده کنم سپاس.
        نوید

  5. کاربر سوخت جت گس می‌گوید

    خیلیی عالی و مفید

    1. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

      ممنونم نرگس عزیز 🙂

  6. کاربر سوخت جت ام می‌گوید

    عالی بود متشکرم از مطالب ارزشمندی که می گذارید .

    1. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

      خواهش میکنم…منتظر نظراتتون برای قسمت های بعد هستیم

  7. کاربر سوخت جت hadi می‌گوید

    درود رفیق . خداقوت کلی نُت برداری کردم و درواقع هرروز که به سوخت جت سر میزنم مُزد روزمو میگیریم ازش… شما ها بهترینید. ادامه بدین با قدرت که ما هوادارتونیم <3

    1. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

      ممنونم زهرای عزیز خیلی خوشحالم که همراهمون هستی 🙂

  8. کاربر سوخت جت مت می‌گوید

    سلام
    چرا نمیتونیم مقاله رو کپی کنیم تا ازش پرینت بگیریم
    لطفا امکان کپی شو بزارین
    ممنون

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      با سلام، دوست عزیز بدلیل رعایت حق تالیف نویسنده‌ها امکان کپی مطالب وجود ندارد؛ شما با فشردن دکمه Cntrl + P میتوانید پرینت بگیرید؛ با تشکر

  9. کاربر سوخت جت می می‌گوید

    خیلی عالی و مفید بود . مشتاقانه منتظر قسمتای بعدی هستم.

  10. کاربر سوخت جت في می‌گوید

    درود
    مقاله اي بسيار ارزنده و قابل تامل بود
    با تفكر و منابعي كه در اختيار داشتم به نمايي كلي از مقاله شما به شخصه دست پيدا كردم اما،هميشه بدترين چيزي كه راه و رسم رو در ديدگاه من كمرنگ ميكرد فراموش كردن علت جنگيدن و تلاش كردنم بوده وهست
    گاهي وقت ها به قدري درگير ميشوم كه حتي از هدف نهايي غافل ميشوم
    مدت بسيار طولاني به دنبال راهي هستم تا هميشه چشم انداز هدف رو ببينم
    و پاسخ تمام مشاوران و افراد اين است! شايد به اندازه كافي دوستش نداري!

    1. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

      مچکرم دوست عزیزم…اول از همه خیلی خیلی ممنونم که همراهمون هستید و بعد اینکه خیلی خوشحالیم که نظراتتون رو باهامون در میون می‌ذارید.
      واقعیتِ تمام کسانی که به موفقیت‌های بزرگ در زندگیشون دست پیدا کردن همین بوده که همیشه هدفشون مثل روز جلوی چشماشون بوده و هر زمانی در طول مسیر اگر کمی دلسردی سراغشون می‌اومده (دلسردی‌های کوچیک همیشه طبیعی هستن) با مکث کردن و تصور هدف و بازسازی کامل لحظۀ رسیدن به هدف توی ذهنشون، دوباره قدرت می‌گرفتن و مسیر رو با توان یبشتری ادامه می‌دادن. (توی قسمت سوم به طور کامل درمورد این تکنیک صحبت خواهیم کرد)
      ممکنه که گفته‌های مشاوران و افرادی که باهاشون صحبت کردید درست باشه اما در حال حاضر تنها خودتون میتونید تشخیص واقعی رو بدید که آیا اینطور هست یا نه. راه فهمیدنش هم رجوع به همون قطب‌نمای درونی هست که در مقاله توضیح دادم. یک پیشنهاد هم دارم براتون:
      سعی کنید توی روز میون همۀ مشغله ها و روزمرگی ها یک زمانی (حدود یک ربع ) رو کاملا خالی کنید و توی محلی قرار بگیرید که هیچ چیز نتونه مزاحمتون بشه. این یک ربع رو به دو بخش تقسیم کنید و بخش اول رو سعی کنید به هیچ دغدغه ای فکر نکنید و فقط تمرکزتون رو ببرید روی تنفستون….آرام و عمیق تنفس کنید. طبیعیه که اوایل افکار یا صداهایی بیان توی ذهنتون مثلا یادتون بیفته برای آخر ماه چک دارید و … این افکار رو فقط نظاره کنید و خودتون رو جدا از اونها بدونید، درگیرش نشید. (توی اون لحظه این رو بدونید که قرار هست ذهنتون درگیر هیچ فکری نشه و وظیفه‌ای که به مغزتون دادید تمرکز روی تنفس هست.)
      بعد از تموم شدن نیمۀ اول حالا شروع کنید به درون خودتون برید…از خودتون بپرسید رسیدن به چه چیزی شما رو عمیقا شاد میکنه. جدای از انتظارات همسر، پدرومادر، فرزند، دوستان، همکاران و در کل جامعه. ممکنه اوایل نتونید به نتیجۀ شفاف و کاملی دست پیدا کنید اما کمی که این تمرین رو تکرار کنید متوجه می‌شید که پاسخ کم کم در حال روشن شدن هست. اگر بعد از تکرار مداوم این تمرین دیدید که علت جنگیدن و تلاش کردنتون هنوز همون هست که خب تبریک میگم. شما در حال طی مسیر مشخص شده توسط قطب نماتون هستید و مشکل فراموشی هم با تکنیک هایی که در گامهای بعدیِ این سری مقاله خدمتتون ارائه میشه میتونید تا حد زیادی مسئله رو حل کنید. اگر هم جواب عوض شد که باز تکلیف روشن هست و اونجا دیگه خودتونید که تصمیم میگیرید پازل زندگیتون رو طبق جواب قطب نما بچینید یا خیر.

      1. کاربر سوخت جت hrad می‌گوید

        خیلی خوب گفتیندر اصطلاح میگن 18دقیقه رو چیزی که میخوایین تمرکز کنین کائنات به سمتتون جذب میشه

  11. کاربر سوخت جت مه می‌گوید

    ا خیلی قشنگ نوشتین اقای مصطفی مقاله های شما خیلی خوبه من خیلی زیاد لذت بردم و چندین بار خوندم،مرسی

    1. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

      مچکرم دوست عزیزم خیلی لطف دارید خوشحالیم که استفاده کردید…. همراهمون باشید. قسمت های بعدی با قدرت توی راه هستن 🙂

  12. کاربر سوخت جت amad می‌گوید

    سلام،خوب بود ولی کم بود،منتظر دیگر مقاله های شما هستیم.باتشکر

    1. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

      سلام دوست عزیز اگر کمی کوتاه هست به خاطر اینه که قسمت اول بود و دوست داشتیم که اول فیدبک های شما رو بگیریم تا بعد بر اساس نظراتی که میدید براتون بنویسیم. قسمت های بعدی حتما کامل تر خواهد شد. همراه باشید 🙂

  13. کاربر سوخت جت i Ab می‌گوید

    سلام
    خوب بود ولی کوتاه بود . منتظر کارهای بعدی هستم…

    1. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

      سلام به زودی روی سایت قرار می‌گیره…ممنون از همراهیتون

  14. کاربر سوخت جت ید می‌گوید

    بی نهایت عالی…مشتاقانه منتظر گامهای بعدی هستم

    1. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

      ممنونم…به زودی تقدیم حضورتون میشه 🙂

  15. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

    سلام
    پیدا کردن هدف زندگی مهمترین کاریه که ادم باید در زندگی انجام بده، بعدش تازه زندگی واقعی شروع میشه!
    ممنون از این مقاله ی عالی

    1. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

      کاملاً درست می‌گید…درواقع بدون مشخص کردن دقیق هدف زندگی ما مثل یک کشتی بادبانی می‌شه که ممکنه به هر سمتی بره و هیچوقت به یه مقصد نرسه. خواهش می‌کنم …خوشحالیم که همراهید

    2. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      هدف را اگر جز جز کنیم مینید که که شامل ه .د ف میشود هیعنی همت و تلاش.د دلیل برای این تلاش و همت.ف فدا کردن.در قبال اون هدفی که درید چه گیزی های رو لا تمام وجود میت.ید فدا کنید تا به هدفتو برسید.گاهی انسانها تشخیص هدف با رویا براشون مشکل هست و رویا رو هدف میدونن و چو رویا دیر بدست میاد وسط راه کم میارند و جا میزنند.پس در انتخاب هدف باید خیلی منطقی تفکر کرد و احساس رو کنار گذاشت.

  16. کاربر سوخت جت اس می‌گوید

    بسیار عالی هستید شما

    1. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

      ممنونم لطف دارید 🙂

  17. کاربر سوخت جت hdam می‌گوید

    Awli

    1. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

      چاکر (;

  18. کاربر سوخت جت لی می‌گوید

    سلام. این مقاله عالی بود. خوشحال میشم ادامه بدید.

    1. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

      سلام خیلی خوشحالم که پسندیدید. حتما… پرقدرت ادامه میدیم 🙂

  19. کاربر سوخت جت ید می‌گوید

    چیزهایی که میگین یه زمانی جالب بود …. امااااااااااااااااااااا این همان گویی است … یعنی فقط تیتر متن عوض میشه وگرنه محتوا همونه .. دیگه این چیزا خیلی تکراری شده … هدف داشته باش ،، مسولیت پذیر باش ،، تلاش کن ..چه می دونم ، وین دایر اینو گفت فلانی اونو گفت
    تکرار مکررات

    1. کاربر سوخت جت لی می‌گوید

      دوست عزیزم سلام. خواستم بدونی که قوانین موفقیت قرار نیست عوض بشه. اگه دقت کنی تمام افراد موفق از یک راه موفق شدند و راه برای همشون یکی بوده. امیدوارم که هرچیز رو که میخوای خدا بهت بده. موفق باشی.

    2. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

      دوست عزیزم خیلی خیلی ممنونم که نظر و انتقاد با ارزشتون رو باهامون سهیم شدین. خوشحالیم که همراه هستید.
      درمورد چیزی که گفتید واقعیت اینه که راه موفقیت همیشه یکیه و ما قراره با زبان های مختلف این راه رو به افراد مختلف نشون بدیم…ما اصلاً دوست نداریم فقط برای جلب مخاطب و دادن انگیزه های آنی و پوچ از مطالب بی پایه و اساس و اثبات نشده حرف بزنیم.
      توی اینترنت و کتاب‌های مختلف پر هست از مقالاتی که بدون ریشه از آرمان هایی حرف می‌زنن که راه رسیدن بهشون رو فقط غول چراغ جادو بلده. پروژۀ سوخت جت قراره راهی رو پیش روی دوستان هدفمند و با انگیزه قرار بده که هزاران نفر از موفق ترین افراد دنیا اونو طی کردن.
      اما با این حال باز هم اگه پیشنهاد بهتری دارین با کمال میل مشتاق شنیدنش هستیم.
      چاکریم.
      مصطفی ولی پور.

  20. کاربر سوخت جت isin می‌گوید

    سلام . بیسار عالی بود

    1. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

      ممنونم از محبتتون 🙂

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**