ده تکنیک روانشناسی جذاب برای اینکه راحت زندگی کنیم

پس این روانشناس ها چه کار میکنند وقتی زندگی اینقدر سخت و غیرقابل تحمل میشود؟
شاید فکر کنید که روانشناس ها وقت شان را اصلا بر روی تحقیق چه چیزهایی میگذرانند درحالی که هیچ کمکی به ما نمیکنند… اما اینطور نیست !

برای اینکه بدانید روانشناس ها چه چیزهایی برای راحت تر زندگی کردن کشف کرده اند، این مقاله را باید تا انتها بخوانید.

ارتباط با دیگران و سروکله زدن با آنها می‌تواند برای همه دشوار باشد. چه به کار مربوط باشد و چه برای خوشی باشد، مهم این است که این ده تکنیک روانشناسی جذاب را یاد بگیریم تا همه‌چیز را خیلی روان‌تر پیش ببریم.

اشتباه نکنید! این ها حقه‌ هایی برای این نیستند که دیگران را مجبور کنید تا چیزی که می‌خواهید را به شما بدهند، بلکه به جهت بهبود ارتباطات شما با آنها مطرح می‌شود.

بهبود ارتباطات و لذت از زندگی… فقط با یادگیری اصول آن ممکن میشود :

ده تکنیک روانشناسی جذاب
برای راحت تر زندگی کردن

 

تکنیک روانشناسی اول | زمانی که از دیگران جواب ناپسندیده‌ای می‌شنوید، به چشم‌هایشان نگاه کنید
بعضی از مواقع دوست ندارید به سؤالی که از شما می‌شود پاسخ بدهید و بعضی از مواقع شما متوجه سؤال نمی‌شوید. بجای تکرار کردن سؤال و یا پرسیدن آن از شخص دیگری، به چشم‌های فرد مقابل نگاه کنید.

این کار باعث می‌شود که فرد مقابل احساس کند زیر فشار است و او را مجبور می‌کند که افکارش را بیشتر توضیح دهد.

 

تکنیک روانشناسی دوم | زمانی که بر سر شما داد می‌کشند، آرام بمانید
برای آرام ماندن و حفظ خونسردی خود تلاش کنید. داد کشیدن معمولاً از عصبانیت نشأت می‌گیرد و بعضی مواقع رفتار ما سهواً آن را تحریک می‌کند. احساسات ناشی از عصبانیت معمولاً زود فروکش می‌کنند و احساس گناه جای آن را می‌گیرد. و این معمولاً نفر اول است که معذرت‌خواهی می‌کند…

یادتان باشد : خشم، منطق طرفِ ضعیف تر است.

 

تکنیک روانشناسی سوم | برای جلوگیری از درگیری کنار فرد ستیزه‌جو بنشینید
اگر برای یک ملاقات برنامه‌ریزی می‌کنید و می‌دانید که قرار است با فردی ستیزه‌جو در یک اتاق باشید، آگاهید که ممکن است بحث داغ شود و یا مورد نقد منفی قرار بگیرید. در این شرایط در کنار آن شخص بنشینید.

شاید احساس ناراحتی و دست‌وپا بستگی کنید، ولی مطمئن باشید تنها کسی نیستید که چنین حسی دارد.
این یک حقیقت است که نزدیک شدن بیش‌ از حد به شخص باعث ناراحتی وی می‌شود. همین امر باعث کاهش شدت رفتار طرف مقابل تان نسبت به هدف برنامه‌ریزی‌ شده‌اش می‌شود.

کافیست یکبار امتحان کنید…

 

تکنیک روانشناسی چهارم | اگر می‌خواهید محبوب باشید، نام همه را به یاد داشته باشید
اگر  می‌خواهید در میان همکاران و هم سن‌های خود محبوب باشید، این را به عادت خود تبدیل کنید که هرگاه با فردی حرف می‌زنید، آنها را با اسم کوچک صدا بزنید. این کار به طرف مقابل احساس ویژه‌ای خواهد داد.

خوش آوا ترین، زیباترین و دلپذیرترین کلمه برای هرکس، نام وی است.

 

تکنیک روانشناسی کاربردی
تکنیک روانشناسی کاربردی

تکنیک روانشناسی پنجم | زمانی که مضطرب و دلواپس هستید، افکار خود را یادداشت کنید
همه ما اضطراب و دلواپسی را هم‌زمان باهم حس کرده‌ایم. افکارتان را در دفترچه‌ای بنویسید و آن را ببندید. باور کنید یا نه، شما قادر خواهید بود که راحت‌تر روی کار خود تمرکز کنید چرا که اکنون شما افکارتان را با کسی به اشتراک گذاشته‌اید.

با این کار، حس می‌کنید که باری از روی ذهن شما برداشته‌شده است.
اصلا این تکنیک چنان قدرتمند است که قبلا در مقاله «جادوی بعد سوم» مفصل فقط به آن پرداختیم…

 

تکنیک روانشناسی ششم | زمانی که نمی‌توانید تصمیم بگیرید، از انتخاب‌های خود بکاهید.
برخی افراد بر این باورند که بهتر است انتخاب‌ها و اطلاعات بیشتری داشته باشیم. درواقع، آنها چنین چیزی را ترجیح می‌دهند. درصورتی‌ که این کار در حقیقت باعث از کار افتادن  قوه تصمیم گیری مان می‌شود!

تحقیقاتی موجود است که نشان می‌دهد که داشتن چهار گزینه در یک زمان مشخص، نهایت تعداد انتخابی است که می‌توانیم در نظر بگیریم و بین آنها یکی را انتخاب کنیم. به‌ این‌ ترتیب برای انتخاب مؤثر، می‌بایست گزینه‌های محدودی در یک زمان به خود بدهید.

این امر به شما زمان می‌دهد تا همه را در نظر بگیرید و همچنین فضای کافی جهت نگاه کردن به مجموعه دیگر انتخاب‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد.

پس اگر فروشنده هستید، بیش از چهار گزینه برای انتخاب به مشتری ارائه ندهید؛ و اگر میخواهید خودتان تصمیم بگیرید، بهتر است چهار گزینه بیشتر برای انتخاب نداشته باشید.

 

تکنیک روانشناسی هفتم | طرز ایستادن درست می‌تواند اعتمادبه‌نفس شما را بالا ببرد
این حقه روانشناسی هم در محیط کاری و هم در زمان خوش‌گذرانی به کار می‌رود. همین امر می‌تواند به‌شدت زندگی عاطفی شما را ارتقا ببخشد و کمک کند که از نردبان کاری خود بالا بروید.

می‌پرسید که چگونه می‌توان اعتمادبه‌نفس را بالا برد؟ بهترین راه برای این کار، وضع ایستادن شماست.
اگر شما به خودتان اجازه بدهید تا جای بیشتری بگیرید، اعتمادبه‌نفس بیشتری خواهید داشت. این کار با عنوان «زبان بدن  قدرت» مطرح می‌شود.

 

تکنیک روانشناسی هشتم | راهی مطمئن برای برنده شدن در «سنگ، کاغذ، قیچی» داشته باشید
این مورد قطعاً جذاب است. وقتی‌که می‌خواهید این بازی معروف را  با شخصی انجام دهید، درست قبل از بازی، یک سؤال دلخواه از وی بپرسید. این باعث می‌شود که فرد مقابل گیج شود و معمولاً از “قیچی” استفاده می‌کند… هنوز معلوم نیست چرا ! اما میتوانید خودتان امتحان کنید.

 

 

تکنیک روانشناسی نهم | کاری کنید که وقتی کمک می‌خواهید، احساس نیاز شما را درک کنند
اگر از کسی کمک می‌خواهید با این عبارت شروع کنید: « من به کمک شما نیاز دارم …. » مردم دوست دارند کسی به آنها احساس نیاز کند و متنفرند که احساس گناه کنند.

با شروع کردن مکالمه با این عبارت، شما شانس بیشتری دارید که از آنها کمک بگیرید.

 

تکنیک روانشناسی هشتم | قبل دست دادن با دیگران دست خود را گرم کنید
آیا می‌دانید که دست‌های سرد با بی‌اعتمادی مرتبط است؟ وقتی‌که می‌خواهید کسی را لمس کنید و یا با او دست بدهید، مطمئن شوید که دست‌هایتان گرم هستند. دست‌های گرم، محیطی دوستانه برقرار می‌کند.

 

دیگر تکنیک های روانشناسی کاربردی :

  • اگر فکر می‌کنید کسی به شما اهمیت نمی‌دهد، از وی بخواهید که خودکار یا مدادش را به شما قرض بدهد (اینکار باعث میشود لطف کوچکی در حق شما انجام دهد و احساس خوبی داشته باشد که مسببش شما هستید)
  • اگر می‌بینید که نمی‌توانید آهنگی را از ذهن خودتان بیرون کنید، سعی کنید تا انتهای آن موسیقی را به یاد داشته باشید (ذهن انسان دوست دارد مسیری که به آن داده شده است را تا انتها بپیماید… تکنیک زیگارنیک)
  • اگر برای جابه‌جا کردن چیزی نیاز به کمک دارید، شروع به حرف زدن با طرف مقابل خود کنید و آن چیز را به دست او بدهید. به احتمال خیلی زیاد شخص موردنظر شما متوجه نمی‌شود که شیء را به دست او دادید و فقط آن را حمل می‌کند!
  • در طول یک معارفه، به رنگ چشم فرد مقابل توجه داشته باشید. از این اطلاعات استفاده چندانی نخواهید کرد! تنها توجه به این تکنیک برای ارتباط چشمی بهینه اهمیت دارد. افراد این کار را دوستانه و دلگرم‌کننده تلقی می‌کنند.

 

در همین زمینه، نوشته های زیر را حتما بخوانید :

5 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت را می‌گوید

    من میخوام روانشناس یا روانپزشک بشم
    بعد امروز برای خودم رفته بودیم پیش روانپزشک_من مطالب زیادی از تکنیک و ترفند های روانشناسی میخونم و بلدم
    بعد روانپزشکه همونطور که داشت سوال میپرسید و من جواب میدادم پاشد و استایل قدرت گرفت
    یکی از تکنیک های روانشناسی رو روم اجرا کرد
    اون تکنیک اینجوری بود که 5 تا 10ثانیه به پیشونی طرف زل میزنی بعد 2 ثانیه هم به کفشاش بعد استایل قدرت میگیری
    بعد اینکارو کرد منم بهش خندیدم و بدون توجه بهش به صحبتام ادامه دادم

  2. کاربر سوخت جت مد می‌گوید

    استفاده از قیچی به علت تصمیمگیری در لحظه هست وقتی سوال ازش میپرسیم و سریع شروع میکنیم انتخابش یادش میره و اخرین کلمه که سنگ کاغذ قیچی.قیچی هستش انتخاب میکنه

  3. کاربر سوخت جت یا می‌گوید

    جالب بود.

  4. کاربر سوخت جت ار می‌گوید

    عالی بود

  5. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

    ایولا دوست داشتمممم

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**