رابطه‌ی سپاسگزاری و خلق ثروت، مستقیم یا معکوس ؟ – قسمت اول

آیا فکر می‌کنید که انسان سپاسگزاری هستید؟

خیلی‌ها همین فکر را می‌کنند… اما همین خیلی‌ها یک نکته‌ی خیلی مهم را از قلم انداختند و آن نکته این است که اگر سپاسگزاری شما تاثیری روی زندگی روزمره‌ی شما نداشته باشد، پس سپاسگزاری شما واقعا سپاسگزاری محسوب نمی‌شود !

اگر دروازده‌ی ثروت و آرامش سپاس‌گذاری است، پس با این اوصاف چرا عده‌ی زیادی از انسان‌ها با اینکه ادعا می‌کنند انسان‌های سپاسگزاری در زندگی‌شان هستند، مدام دچار دردسرهای مالی، آشفتگی و فقر می‌شوند؟

چه چیزی این وسط دارد کار را خراب می‌کند؟
اگر مقاله‌ی «قدرت باورنکردنی تلقین» را مطالعه کرده باشید، در آنجا گفته شد که تلقین‌هایی که انسان به خودش می‌کند باید واضح، روشن و مشخص باشد.

مثلا نمی‌شود گفت «من در همه‌چیز توانا هستم»
چون همه‌چیز یک کلمه‌ی مبهم است و ضمیر ناخودآگاه ما فقط به دستورات واضح و روشن جواب می‌دهد. اگر کمی دقت کنیم ما این دستورات واضح و روشن را در مورد افعال و جمله‌های منفی خیلی عالی به کار می‌بریم… مثلا می‌گوییم من امروز اصلا حالم خوب نیست و فلان جا و فلان جای بدنم دچار فلان درد و عارضه شده و خلاصه با چنان دقت و ظرافتی از این دردها صحبت می‌کنیم که همه می‌توانند آن را تصور کنند !

همین مورد شامل روش‌های غلط ما در سپاسگزاری هم می‌شود؛
راندا برن  در کتاب «معجزه‌ی سپاسگزاری» یک روش عالی برای سپاسگزاری پیشنهاد می‌دهد، خود من تا قبل از خواندن این کتاب پرچم دار بلوف زدن در مورد سپاسگزاری بودم…

اسحق سعیدی؛ روانکاو و متخصص NLP

اما همیشه یک سوال ذهن من را به خودش درگیر می‌کرد و آن سوال این بود که چرا اکثر کسانی که ادعا می‌کنند همیشه سپاسگزار و ممنون خداوند هستند، دچار مشکلات به خصوص مالی و روحی می شوند؟ آیا انسان باید همیشه در تنگنا و فقر باشد تا سختی‌های زندگی را تحمل کند و بعد با رفتن به بهشت همه چیز جبران شود؟

سوال من در این مورد با خواندن چند کتاب و راهنمایی چند استاد به پاسخ درخوری رسید.
یکی از اساتیدی که در این مورد بسیار راه گشا بودند، استاد اسحاق سعیدی، متخصص NLP بودند (اگر میخواهید بدانید NLP چیست، این مقاله را بخوانید) و یکی از کتاب‌های فوق العاده کتاب معجزه‌ی سپاسگزاری از راندا برن.

استاد سعیدی در یکی از درس‌های مقدماتی NLP می‌گوید :

انسان برای این آفریده نشده که همیشه در رنج و سختی و بدبختی باشد؛
بلکه خداوند انسان را اشرف مخلوقات خلق کرده و برای همین
باید سرآمد و سرسبد سایر مخلوقات باشد
و برخورداری از ثروت یکی از این موهبت ها است.

قسمت بعدی سوال من با کتاب معجزه‌ی سپاسگزاری پاسخ داده شد…

خانم راندا برن روشی خاص را برای سپاسگزاری از خداوند در کتابش عنوان می‌کند که این روش چند مرحله‌ای است با نوشتن روزانه‌ی 10 مورد از چیزهایی که الآن در زندگی خودمان داریم و به خاطرش سپاسگزاریم شروع می‌شود.

اولین روزی که شروع به نوشتن  این ده مورد کردم را خیلی قشنگ به یاد دارم؛ من فقط 4 مورد از آن ده مورد را توانستم پر کنم! خیلی عجیب بود، برای منی که همیشه فکر می‌کردم آدم سپاسگزاری هستم شمردن ده مورد از چیزهایی که تا این سِن شامل من شده و من آن‌ها را در زندگیم داشتم این‌قدر سخت بود.

با مطالعه‌ی ادامه‌ی کتاب یاد گرفتم نگاه خودم را به چیزهایی که دارم عوض کنم. من قبل از شروع این کار گویی داشتم از درون یک رخنه به زندگیم نگاه می‌کردم و در حقیقت ادای آدم‌‌های سپاسگزار را درمی‌آوردم و در اعماق قلبم از خدا گله و شکایت داشتم.

مثلا می‌گفتم این چه وضعی است؟ من این همه درس خواندم چرا مستقیم من را جایی استخدام نکردند! یا چرا زندگی این‌قدر بیخود است و این همه مردم از زندگی‌شان ناراضی هستند؟

اما حقیقت در جایی 180 درجه برعکس این قضیه داشت به غرولندهای من پوزخند می‌زد !

مشکل، این دنیا، رشته‌ی تحصیلی من، زیرساخت‌های جامعه و… نبود ! البته من نمی‌گویم همه چیز عالی است اما به آن بدی که من می‌گفتم نبود. مشکل روزنه‌ای بود که سعی می‌کردم از تنگنای آن وسعت یک اقیانوس بیکران را درک کنم.

خوب مسلماٌ امکان پذیر نبود.

من یاد گرفتم به جای خم شدن به سمت آن روزنه، بایستم و با هر دو چشمم وسعت رحمت و نعمت خداوند را نگاه کنم و این واقعا شگفت‌انگیز بود.

روز‌به‌روز من نعمت‌های بیشتری را در زندگی خودم پیدا می‌کردم که به خاطرش بسیار سپاسگزار بودم و کم‌کم آن 10 مورد سپاسگزاری برای تمام چیزهایی که من آن روز به خاطرشان واقعا سپاسگزار بودم، دیگر کافی نبودند.

اما فقط این نبود؛ من تاثیر این سپاسگزاری را در شگفت انگیز شدن وضعیت مالی خودم و حتی خانواده‌ام دیدم. حال من خیلی خیلی خیلی بهتر شده بود. از اعماق وجودم احساس شادی و رضایت می‌کردم در عین‌حال رو به جلو قدم می‌گذاشتم.

شما هم مثل من این کار را شروع کنید.
اگر باور ندارید که این راه ساده، عملی است خوب، آن را به صورت امتحانی فقط یک هفته ادامه بدهید.

» تمرین روز اول

برگه ای کاغذ بردارید یا پشت سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ خود بنشینید و شروع کنید به نوشتن ده مورد از چیزهایی که به ‌خاطر آن‌ها از خداوند سپاسگزار هستید و در پایان جمله‌ی خود دلیل سپاسگزاری خود از این نعمت را بنویسید.

مثلا بنویسید:

  1. خدایا بسیار سپاسگزارم که می‌توانم ببینم چون داشتن حس بینایی به من این امکان را می‌دهد که علاوه بر دیدن زیبایی های دنیا، کارهای مورد علاقه‌ام را بدون کمک دیگران انجام دهم.

بعد از نوشتن این ده مورد، نوشته‌های خود را دوباره بخوانید و بعد از پایان هر جمله 3 بار بگویید، خدایا سپاسگزارم، خدایا سپاسگزارم، خدایا سپاسگزارم.

این تمرین را باید هر روز انجام دهید.

با این کار، شما نیروهای خفته‌ی وجودتان را بیدار می‌کنید. نیروهایی که به خاطر نارضایتی بیش از اندازه‌ی شما از وضع موجود، هر روز کمرنگ و کمرنگ‌تر شده بودند.

در عین حال با شروع روز به خودتان قول بدهید که در هیچ زمینه‌ای شکایت و غرولند نکنید. می‌دانم خیلی سخت به نظر می‌رسد اما وقتی من توانستم، شما هم می‌توانید!

من شما را نمی‌شناسم و حتی شما را نمی‌بینیم؛ اما می‌توانم بدون دیدن و شناخت شما ده مورد از نعمت‌هایی که در حال حاضر شامل حال شما می‌شود را نام ببرم.

  • شما زنده هستید.
  • شما می‌توانید ببینید و با حس بینایی خود این مقاله را مطالعه کنید.
  • مغز شما به درستی کار میکند برای همین درک می‌کنید که این مطالب نوشته هستند.
  • شما سواد خواندن و نوشتن دارید.
  • شما در جایی هستید که برق دارید!
  • شما یک سیستم دارید که به اینترنت متصل می‌شود.
  • شما این‌قدر پول داشتید که بتوانید این سیستم را خریداری کنید.
  • شما در جایی هستید که اینترنت دارید.
  • شما این‌قدر پول داشتید که این حجم از اینترنت را خریداری کنید.
  • شما این انگیزه دارید که زندگی خود را تغییر دهید برای همین وارد سایت سوخت جت شده‌اید یا به این سایت هدایت شده‌اید!

شاید عده‌ای از شما به شمردن این نعمت‌ها بخندید و بگویید این‌ها چیز‌های اساسی و حقی مسلم هستند. اما، چه کسی گفته که بقیه مجبورند این حق مسلم را به شما بدهند؟ اگر روزی این توانایی را خودتان دیدید که به خاطر تمام چیزهایی که در اطرافتان دارید سپاسگزار باشید، آنگاه جهان هستی هم موتور بخشش را به سمت شما که پر از قدردانی و سپاسگزاری شده‌اید روشن می‌کند.

خب، قسمت اول رابطه سپاسگزاری و خلق ثروت با معرفی یک تمرین و فواید سپاسگزاری تمام شد؛

آیا مایلید این سلسله مقالات را ادامه دهیم؟
نظرتان را زیر همین مقاله برای من بنویسید


211 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت . م می‌گوید

    خدایا هزاران بار سپاسگزارم که انگیزه ی تغییر را در من نهادم، می خواهم آنگونه که شایان بزرگی و بخشندگیت هست، سپاسگزارت باشم، بسیار عالی و آموزنده سپاسکزارم .

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز، بانو یا آقای ل.م
      سپاسگزارم که زمان گرانبهاتون رو گذاشتید و مقاله رو مطالعه کردید.
      از نظر گرم شما بسیار سپاسگزارم.
      سرسبز باشید^^

  2. کاربر سوخت جت فا می‌گوید

    سلام من از مقاله شما خیلی خوشم اومده انشاءالله. خدا حفضتون کنه .از خداوند بی همتا برای همه چیز سپاسگزار م.
    برای همه نعمتهایش که به من داده. از شما استاد محترم سپاسگزار م.از خداوند تمام خوبی ها را برای شما آرزو می کنم.از خداوند سپاسگزار م به خاطر شما بنده خوبش. خداوندا سپاسگزار م.سپاسگزار م.سپاسگزار م

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز آقای احمد صفا
      سپاسگزارم که زمان گرانبهاتون رو گذاشتید و این سری از مقاله ها رو مطالعه کردید.
      از آرزوی خوبی که برای من کردید بسیار سپاسگزارم. امیدورام همیشه سلامت، شاد و دلخوش باشید.
      سرسبز باشید^^

  3. کاربر سوخت جت لا می‌گوید

    سلام و عرض احترام دارم و از اینکه این معجزه هستی را به ما یادآوری کردید ممنونم
    فقط میتونم بگم که کتاب معجزه سپاسگزاری یکی از چهار ستون زندگی منه. و هروقت که مستمرا تمرین های این کتاب را که برای من بسیار مقدس هست انجام میدم زندگی من سرشار ازمعجزه میشه و هروقت که کوتاهی میکنم در انجام تعهدم به وضوح کاهش نعمت رو توی زندگیم می بینم و عملا چهارستون زندگیم رو می لرزونه
    من می ترسم که سپاسگزاری نکنم چون میبینم که نعمت های زندگیم کم میشن و عاشقانه سپاسگزاری می کنم چون وفور نعمت و اتفاقات عجیب و باورنکردنی رو توی زندگیم می بینم.
    سپاسگزارم دوست عزیز که این تعهد را یادآوری کردی

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیزم، لیلا خانم گل
      سپاسگزارم که مقاله رو مطالعه کردید. سعی کنید که سپاسگزاری رو با ترس همراه نکنید. به خاطر این سپاسگزاری نکنید که ممکنه در اثر سپاسگزاری نکردن داشته هامو از دست بدم یا کاهش پیدا کنن. سپاسگزاری یکی از بخش های مهم قانون جاذبه است. شما خودتون قانونهای زندگیتون رو می نویسید. اگر در کتاب قانون زندگی شما، چنین بندی وجود داشته باشه که اگر من بابت چیزی که دارم سپاسگزاری نکنم اون رو از دست میدم پس جهان هستی هم این رو به عنوان یک فرمان قبول میکنه و اونو اجرا میکنه. نترسید. در عوض، قانونتون رو عوض کنید. چطوره این کار رو بکنید: هر وقت که من سپاسگزاری کنم، نعمت های زندگیم چندین رو چند برابر میشن. هر وقت هم سپاسگزاری نکنم، باز هم در جریان رحمت خداوند که در زندگی همه انسانها جاریه قرار دارم.
      سپاسگزاری رو به عنوان یک انرژی زای فوق العاده در زندگیتون در نظر بگیرید که جانی دوباره به لحظه هاتون میده و اثری شگفت انگیز و بی مانند داره. ازش لذت ببرید.
      سوالی داشتید بپرسید
      سرسبز باشید^^

  4. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    سلام ودرود من ۲۸ روز سپاسگزاری را با احساس خوب انجام دادم ولی هیچ نتیجه ایی نگرفتم من هرچی به خدا نزدیکتر میشم احساس میکنم هیچ فایده ای نداره والله دیگه گیج شدم نمیدونم چیکار کنم خواهشا بمن پاسخ بدین

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز، آقای اشکان اردشیری
      سپاسگزارم که مقاله رو مطالعه کردید.
      سپاسگزاری، رمز و راز پیچیده‎ای نداره اما خیلی خیلی زود به نتیجه می‌رسه. اینکه شما میگید طی 28 روز متوالی سپاسگزاری رو با احساس خوب انجام دادید اما نتیجه‌ای نگرفتید یعنی یه جای کار، اساسی داره لنگ میزنه. نباید موقع سپاسگزاری، احساس خوب داشته باشید باید از سپاسگزاری کردنتون احساس خوب رو به دست بیارید. برای همین سپاسگزاری با کندوکاو پیرامون داشته‎هامون شروع میشه، نوشته میشه و در نهایت هم مرور میشه. وقتی با قلبمون به این نتیجه برسیم که واقعا به خاطر چیزهایی که داریم سپاسگزار هستیم احساس شگفت انگیزی به دست میاریم…در این صورته که کارتون نتیجه بخش میشه. اگر سوالی داشتید آدرس اینستای من موجوده. این هم ایمیلم: reyhane.bahari93@gmail.com
      یادتون باشه، احساس شوق و شادی و رضایت قلبی، نتیجه‎های سپاسگزاری هستن نه نیازهای سپاسگزاری…
      سرسبز باشید^^

  5. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

    سلام و عرض ادب.
    خانم بهاری از شما بابت مقاله ارزشمندتان و همچنین انرژی زیادی که برای پاسخگویی به نظرات کاربران اختصاص میدهید بسیار سپاسگزارم.بنده دوره 28 روزه ((معجزه شکرگزاری)) خانم راندا برن را به پایان رساندم و تاثیرات شگرفی را هر روز در زندگی ام مشاهده میکنم.در اینجا میل دارم به همه دوستان و عزیزانی که این مطالب را میخوانند توصیه کنم که “سپاسگزاری” را به تمام ابعاد زندگی شان گسترش دهند تا شاهد نتایج بینظیر آن در تمامی روزگارشان باشند.آرزوی موفقیت روزافزون برای شما و همکارانتان را دارم…

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز آقای حمیدرضا قربانی
      بسیار سپاسگزارم که زمان گرانبهاتون رو گذاشتید و مقاله‎ها رو مطالعه کردید.
      از اینکه سپاسگزاری رو اجرا کردید بسیار سپاسگزارم. شما درب تغییرات بزرگی رو به روی خودتون باز کردید.
      از آرزوی قشنگتون بسیار ممنونم.
      سرسبز باشید^^

  6. کاربر سوخت جت یه می‌گوید

    سلام
    چندسوال داشتم
    1. سپاسگزاری ر چند دوره 28 روز باید ادامه داد؟
    2. اگه نخواهییم بنویسیم و فقط بیان کنیم تاثیر دارد؟
    3. چه جوری می توانیم سپاسگزاری را جزو زندگی کنیم و فراموشمان نشود
    4. اگر فقط برای موارد خواص سپاسگزاری کنیم اشکالی دارد ؟ و یا باید از گذشته و حال و اینده هم حتما در سپاسگزاری داشته باشیم

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست خوبم، مهدیه خانم گل
      سپاسگزارم که مقاله رو مطالعه کردی.
      اینم پاسخ‌های شما:
      1- تجربه شخصی من اینه که سپاسگزاری رو محدود به دوره‌های زمانی خاصی نکنید. هر روز ادامه‌اش بدید.
      2-بله باز هم تاثیر داره. اما قدرت نوشتن به شما کمک می‌کنه خیلی سریع‌تر و کامل‌تر به خواسته‌تون برسید.
      3- با تمرین می‌تونید این کار رو انجام بدید. دید خودتون رو به دنیا مهربان‌تر کنید اون وقت چیزهای بسیار زیادی به کمک شما میان تا همیشه بهانه‌ای برای سپاسگزاری کردن داشته باشید.
      4- نه عزیزم، هیچ اشکالی نداره. سپاسگزاری روی یک موضوع خاص باعث میشه بسیار سریع خواسته شما برآورده بشه. خود من طی این دو روز گذشته با سپاسگزاری کردن روی دو چیزی که می‌خواستم در زندگیم خیلی زود تغییر کنند بهشون رسیدم. اولی ظرف 24 ساعت و دومی 5 دقیقه!
      نکته: یادت باشه، تمام قدرت سپاسگزاری به احساسی که تو پای اون میذاری وابسته است. اگر از صمیم قلبت سپاسگزار باشی خیلی خیلی زود و بیشتر از اونچه که می‌خواستی بهت داده میشه.
      سرسبز باشی مهدیه خانم گل گلاب

    2. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      نوشتن معجزه میکنه که من تجربه کردم مخصوصا زمانی که در نوشته هام کلمه مقدس مادر بود . یادتون باشه خدا به قلم و هر انچه مینویسد تاکید : هر انپه مینویسد قسم یاد کرده . پس بنویسید
      موفق باشی …. توحیدی

      1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

        بله البته
        سرسبز باشید^^

  7. کاربر سوخت جت ۴۶ می‌گوید

    درود بر شما و با سپاس به خاطر نوشتار گرانبهایتان
    اگر ممکن است یک نمونه جمله در پیوند با سپاسگزاری در باب چیزی که نداریم ولی مشتاق رسیدن به آنیم بنویسید.
    با آرزوی بهترین ها برای شما

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز آقای مهدی 46
      سپاسگزارم که مقاله رو مطالعه کردید. بابت تاخیر در پاسخ به پیام شما عذرخواهی می‌کنم.
      این هم نمونه جمله شما: خدایا بسیار سپاسگزارم که درآمد من به ماهی 100 میلیون تومان رسید. چون حالا می‌تونم همه کارهایی که مدت‌ها منتظرشون بودم رو انجام بدم و مهم‌تر از همه، به من ثابت شد که اگر واقعا بخوام، میتونم. خدایا سپاسگزارم، خدایا سپاسگزارم، خدایا سپاسگزارم.
      سرسبز باشید^^

  8. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    با سلام.من معجزه سپاسگذاری را قبول دارم چون خودم از اون نتیجه گرفتم وقتیکه کتاب خانم راندابرن را خوندم(ازبابت آشنایی با این کتاب خدارا شاکرم و بسیار سپاسگذارم از خدا که این کتاب مسیر زندگی من عوض کرد.)شروع کردم به انجام دادن تمرینها البته یکبار کامل کتاب رو خوندم بعداز اتمام کتاب شروع کردم به انجام دادن تمرینها.اینکار اونقدر سطح انرژی و احساس من رو بالا برد که الان خیلی راحت به هر چیزی که میخواهم با انجام تمرین آن مورد خاص به آن میرسم.

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      سپاسگزارم که مقاله رو مطالعه کردید.
      چقدر عالی…امیدوارم تو تمام مراحل زندگیتون پیروز باشید.

  9. کاربر سوخت جت ید می‌گوید

    سلام به همه آنان که خودشان را دوست دارند،به خودشان احترام می گذارند وبا خود مهربانند. نهال وجود مانند هر گوهر ارزشمندی محتاج توجه،پاسداشت و مراقبت است . انسانی که قدر خود را فراموش کند قدر هیچ کس را نمی داند . او حتی خدا را هم از یاد می برد .حق عقل و وحی را هم ضایع می کند و ارزش ها و کرامت را بی مهابا زیر پا می گذارد. ریشه تمامی پیشرفت ها مراقبه است . که تمام توصیه های بزرگان رو به سوی او دارد . آسمان تان ، زمینتان ، ضمیرتان به مدد نگاه زیبا نگران پر از ستاره ، شکوفه و شکوفایی باد.

  10. کاربر سوخت جت M می‌گوید

    سلام یه سوال داشتم
    مثلا من الان یه شرایطی دارم که میخوام با سپاسگزاری تغیرش بدم،
    بعد الان واقعیت های اون شرایطو ببینم و بخاطر اونا سپاسگزار باشم و حس خوبی داشته باشم
    یا بخاطر چیزی سپاسگزار باشم که اگه اون شرایط تغیر کنه بوجود میاد؟و به عبارتی به چیزی اعتنا و توجه کنم که میخوام؟
    نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یا نع،اما اگه کمکم کنید متشکر میشم

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      سپاسگزاری رو در سه مرحله انجام بدین. من خودم همین کار رو میکنم. در یک برگه یا صفحه ورد یا هر جای دیگه که خواستین، شروع کنین به نوشتن حدود 10 تا
      چیز که بابتشون سپاسگزار هستید. اما این 10 تا رو به 3 قسمت تقسیم کنین.
      قسمت اول: به خاطر چیزهایی که در گذشته داشتید سپاسگزاری کنید
      قسمت دوم: به خاطر چیزهایی که الان دارید (همون واقعیت‌ها که گفتید) سپاسگزاری کنید.
      قسمت سوم: به خاطر چیزهایی که در آینده نزدیک اونها رو به دست میارید سپاسگزاری کنید.
      باید در سه جهت عمل کنید. خیلی زود، همه چیز تغییر میکنه. این روش قرن ها است که امتحان خودش رو پس داده. فقط یک رمز داره و اون هم
      اینه که باید این کار (سپاسگزاری) رو با تمام قلبتون انجام بدین. الکی سپاسگزار نباشید. واقعا به خاطر اون چیزی که مینویسید احساس سپاسگزاری داشته باشید.
      باز هم اگر سوالی داشتید حتما بپرسید. آدرس اینستای من هم در سایت موجوده
      سرسبز باشید^^

      1. کاربر سوخت جت مد می‌گوید

        سپاسگزاری همان تشکر وشکر گزاری نعمتهای جهان هستی است که از طرف باری تعالی به واسطه فیض الاهی وتقدیر موجودات برای آنهاومخصوصا اشرف موجودات یعنی انسانها عطا (ساری وجاری )شده است. پاره ای از نعمتهای خداوند فارغ از نوع جهان بینی وایدوئولوژی برای تمامی انسانهای کره خاکی به صورت یک طرفه مهیا میشود از جمله حق حیاط حق استفاده از منابع طبیعی اهدا قدرت تفکر وتعقل وغیره آیا جای سپاسگزاری ویا همان( شکر گزاری )نیست ضرب المثل معروف که شکر نعمت نعمتت افزون کند وکفر نعمت از کفت بیرون کند نیز اشاره به همین موضوع دارد وانگهی همگی میدانیم که خداوند فراتر از آنچه تصور کنیم به مانعمت عطا نموده تفکر سپاسگزاری باید هدفمند وبه باور انسان وحتی به درجه یقین فرد ویاجامعه برسد بااین منظر وخصوصیات است که فرد ویا جامعه هیچگاه احساس پوچی ودرماندگی نخواهد کرد .

  11. کاربر سوخت جت بک می‌گوید

    خیلی کلیشه ای و روایی بود واقعیت با رویا فرق داره
    من از بچگی خیلی سپاسگزار و قانع بودم در عین حال خیلی هم سختکوش بودم اما جز غربت و تنهایی و جون کندن برای لقمه ای نون در شهرستان بی امکانات علیرغم تحصیلات بالا چیزی نصیبم نشد
    متاسفانه در مملکت ما پول وپارتی و پررویی حرف اول واخر رو میزنه مخصوصا پررویی!
    نعمت روی زمین قسمت پررویان است………….میخورد خون جگر انکه حیایی دارد

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز، آقای بابک
      سپاسگزارم که مقاله رو مطالعه کردید. ممنون که دیدگاهتون رو برام نوشتین، این کار
      برای من بسیار با ارزشه… اما نظرم در مورد دیدگاه شما 360 درجه فرق میکنه.
      قانع بودن ربطی به سپاسگزاری نداری، در واقع در مقابلش قرار داره، سختکوشی خصلت خیلی خوبیه به شرط اینکه
      فکر نکنین باید برای به دست آوردن هر چیزی باید تا حد مرگ تلاش کنین…این تفکر اشتباهه و درهای پیشرفت رو به روی شما میبنده.
      من هم در یک شهرستان بی امکانات بزرگ شدم، موفقیت فقط برای پایتخت نشین ها نیست دوست عزیزم…پول و پارتی وقتی سد راه شما میشه که اونو به سمت خودتون جذب کنین. وقتی باور داشته باشین که اگر برای هر کسی امکان نداشته باشه برای من حتما امکان داره، کسانی به کمک شما میان که حتی در فکرتون هم نمیتونستین تصورشون کنین… باور کنید که میشه..سخت کوشی تون رو در جهت درستی به کار بندازید…وقتی من تونستم شما هم میتونید…راه همیشه بازه…فقط باید درست نگاه کنیم.
      امیدوارم از در مهربانی نظر من رو مطالعه کنین…باز هم ممنونم که برام کامنت گذاشتین.
      سرسبز باشید^^

  12. کاربر سوخت جت sein می‌گوید

    عالیه. من که از این مقاله خوشم اومد و موافقم که ادامه بدین به نوشتن

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سپاسگزارم^^

    2. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست گرامی
      سپاسگزارم^^

  13. کاربر سوخت جت ضا می‌گوید

    سلام ینده 100 در صد به تاثیر شکرگزاری ایمان دارم…یادم نمیره که یه روز سوار موتور تو خیابون داشتم رانندگی میکردم یهو ذهنم رفت سمت دخترم که اونموقع یه سالش بود کار درستی هم نداشتم البته از نظر اجتماعی والا درآمد هر روزم برابر 2 روز یه کارگر ساختمونی بود داشتم میگفتم که دخترم اومد جلو چشمم یه لبخندی زدم و گفتم خدایا بابت زن و بچه ی سالم و خوبی که به من دادی شکرت (همین الان هم سپاسگذاری کردم ههه) شاید باورتون نشه 24 ساعت نگذشت که زندگیم زیر و رو شد…یه شغل دولتی واسم فراهم شد+شغل قبلیم..جرقه خرید ماشین زذه شد و …به نظرم بیشترین قدرت کاینات در سپاسگذاریه

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      سپاسگزارم که مقاله رو مطالعه کردید.
      واقعا سپاسگزاری کردن، زندگی آدم رو متحول می‌کنه و این تفاوت رو کسانی متوجه می‌شوند که سپاسگزاری رو انجام بدن.
      از صمیم قلبم برای شما و خانواده گرانقدرتون آرزوی شادی، سعادت و روزهای پر از برکت می‌کنم.
      سرسبز باشید^^

  14. کاربر سوخت جت از می‌گوید

    سلام.از مطالب بسیار تاثیرگذار و انرژی بخشتون ممنونم. امیدوارم انرژی حاصل از آموزش و ترویج نیکی، به زندگی خودتون بازگرده.
    به شخصه بهم ثابت شده که تلاش برای کنترل ذهن به سمت مثبت اندیشی و شکرگزاری ، انسان رو به تمام خواسته های خوبش میرسونه. ما هر لحظه با افکارمون و گفتارمون و اعمالمون در حال تاثیرگذاری بر جهانیم و این وظیفه هر کسی است که به این بیندیشه که آیا امروز به نیکی های جهان افزودم یا از آن کاستم؟
    شاد و پرانرژی باشید.

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز، مهناز خانم گل
      سپاسگزارم که مقاله رو مطالعه کردید.
      بله البته. با شما کاملا موافقم^^
      سرسبز باشید^^

  15. کاربر سوخت جت iyan می‌گوید

    عالي عالي عالييييي

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      سپاسگزارم که مقاله رو مطالعه کردید.
      سرسبز باشید^^

  16. کاربر سوخت جت وی می‌گوید

    سلام .امیدوارم خوشبخت و خوشحال باشید.
    این مقاله خیلی عالی هستش.امیدوارم افراد زیادی آن را مطالعه ککند و از قدرت شکرگزاری آگاه شوند.
    ترس و عصبانیت دو احساسی هستند که اکثر مردم از آن رنج میبرند،تمرین شکرگزاری باعث میشود این دو احساس به طور کامل از بین بروند!
    زیرا امکان ندارد شما سرشار از شکر گزاری باشید و درعین حال بترسید و عصبانی باشید.(آنتونی رابینز).
    حقیر درحال نوشتن کتابی درباره شکرگزاری هستم.

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز، آقای شهاب حزباوی
      سپاسگزارم که مقاله رو مطالعه کردید.
      از نظر پر از انرژی‌تون سپاسگزارم.
      چقدر عالی که در حال نوشتن کتابی در این زمینه هستید. حتما بعد از انتشار اطلاع بدید تا
      یک نسخه از اون رو تهیه کنم.
      پاینده، شاد و بزرگ باشید^^

      1. کاربر سوخت جت ین می‌گوید

        خان بهاری ممنون از مقاله واقعا عالی وانرژی بخشتون بنده با شکرگزاری واقعا وفور نعمت در زندگیم دیدم وشکرگزاری باعث زیاد شدن وباز شدن درهای رحمت ونعمت الهی میشود از همه هموطنان میخوام که هرروز درهرسطحی که هستند حتی به خاطر کوچکترین داشته های خود شکرگزاری کنند تا نعمتهای بیشتری را درزندگی خود دریافت کنند

  17. کاربر سوخت جت را می‌گوید

    سلام
    مقاله تون واقعا عالی بود البته قبلا هم همچین متنی راجع ب سپاسگزاری خونده بودم ولی مطالب شما کاملا واضح و پرانرژی بود
    من ی سوالی داشتم چن وقتی من این تمرینو انجام میدادم و واقعا حس و حالم خوب شده بود صبحا با انرژی تمام از جام بلند میشدم ولی تو ی سایتی دنبال یسری جملات تاکیدی بودم ک چشمم ب ی نظری خورد ک گفته بودن پول در اوردن و ثروت برا من بعیده و من نمیتونم پولدار بشم ازون موقع ک خوندم تا الان هی تو ذهنم این کلمه میاد و مرور میشه خعلی سعی میکنم پاکش کنم از ذهنم و سپاسگزاری کنم بابت داشتهام ولی نمیشه میش شما ی راه حلی بگین…ممنون

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز، زهرا جان
      سپاسگزارم که مقاله رو مطالعه کردین.
      بعضی وقت‎ها علت اینکه یک عبارت ما رو حسابی درگیر خودش می‌کنه و احساس ناخوشایندی رو برامون سوغاتی میاره، اینه که
      ما ناخواسته می‌خوایم از اون احساس فرار کنیم. جالب اینجا است که اون احساس هم میدونه که ما می‌خوایم از دستش
      فرار کنیم و برای همین بیشتر جا خشک می‌کنه. یکی از راه‌های علمی برای خلاص شدن از دست احساس‌های ناخوشایند اینه که
      به جای فرار کردن، با اون احساس رو به رو بشیم. برای شروع، می‌تونی اون احساس رو یک آدم تصور کنی. بعد توی چشماش
      خیره بشی و بهش بگی، من می‌تونم تو رو از ذهنم بیرون کنم. من می‌خوام تو بری. کی میری؟ همین الان برو!
      زهرا جان، باید این سوال‌ها اینقدر بپرسی تا اون احساس هر بار کمرنگ و کمرنگ‌تر بشه. این روشی اثبات شده و کاملا علمیه. بهش اعتماد کن و برو ببینم چیکار می‌کنی^^ اگر سوالی داشتی حتما بپرس.
      شاد و پیروز و سرسبز باشی^^

  18. کاربر سوخت جت لی می‌گوید

    سلام واقعا شکرگذاری از نعمت های که داریم بسیار کمک کننده وبرای شخص من لذت بخش هست چرا که بعد از موفقیتی شکرگذاری میکنم واین نشاط دوباره ای به من میدهد گرچههرموقع هم که به مشکلی بر میخورم بازهم برای آن چیزهای که داشته ودارم بازهم شکرگذاری میکنم وسعی میکنم باصبر وفکر بیشتر ادامه بدهم وراه حلم را پیداکنم . این مقاله من را با چند داشته که خیلی هم آشکارنبود آشنا کرد متشکرم .

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست گرامی
      سپاس که مقاله رو مطالعه کردید.
      واقعا سپاسگزاری، دروازه ورود به یک زندگی شاد و راحت و پر از فراوانیه. با
      شما کاملا موافقم. دنبال راه‎حل بودن، از نشانه‌های انسان‌های موفقه.
      خوشحالم که یک آدم موفق مقاله من رو خونده.
      سپاسگزارم^^

  19. کاربر سوخت جت oqia می‌گوید

    تشکراز مطالب زیبای شما…
    میخواستم بدونم سافت فارسی کتاب give and take را را دارید؟

    1. کاربر سوخت جت جت می‌گوید

      دوست عزیز از قسمت اعضای ویژه، بخش خلاصه کتاب‌ها، خلاصه این کتاب موجود هستش.

  20. کاربر سوخت جت بی می‌گوید

    با سلام و عرض ارادت واخلاص،راستش برایم بسیار شگفت انگیز وزیبا بود .خیلی سپاسگزارم ازمطالبی که باعث شور ونشاط وهیجان و توانمندیهای افرادی می شودکه خیلی ثروتهارا دارند ولی زبان بیان ونحوه ارائه آن را ندارند وشما با بیانی بسیار شیوا اینها رادر اختیار آنها میگذاریدو باعث رشد و پیشرفت نه تنها آنها بلکه جامعه می شوید.همواره بهترین را از خدای بی همتا برایتان آرزو می کنم.

    1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      بسیار سپاسگزارم
      شاد و پیروز و سرسبز باشید^^

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**