راهنمایی های کاربردی از بنجامین فرانکلین برای تغییر زندگی 

برای حصول موفقیت به صورت تضمینی در زندگی...

در قرنی که هر روز با حجم بالایی از اطلاعات در فضای مجازی روبه رو هستیم و در جهانی که سرعت جای همه چیز را گرفته است، واقعا شما

چه مسیری را برای زندگی کردن انتخاب کرده اید؟
چگونه در زندگی تان تصمیم میگیرید و به کدام اصول اخلاقی پایبند هستید؟

در طول عمرخود احتمالا باید چندین بار مسیر زندگی را تغییر دهید تا به خواسته‌هایی که در ذهنتان دارید برسید.

اگر شما هم مثل من رویایی بزرگی را در سر میپرورانید و قصد دارید که مسیر زندگی خود را بهینه سازی کنید و تغییرات لازم را برای کسب موفقیت انجام دهید… باید ابتدا خودتان را عوض کنید، سرمایه گذاری و کار را روی خودتان شروع کنیداگه نمیدونید، چطور این مقاله رو بخونید – تا در ابتدا به انسانی بهتر تبدیل شوید، یک انسان بهتر با مشکلات کمتر مسلما در راه رسیدن به اهداف شخصی نیز بسیار موفق‌تر است.

پس بهتر است مانند من برای تغییر خود به پند گرفتن از سخن بزرگان روی بیاورید، افرادی که نه تنها توانسته‌اند زندگی خودشان بلکه زندگی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را تغییر دهند و دنیا به آنها به چشم یک اسطوره نگاه می‌کند. در ادامه این مطلب میخواهیم درس‌هایی برای شیوه تغییر زندگی را از بنجامین فرانکلین به شما آموزش دهیم، شخصی که در زندگی توانست به جایگاهی برسد که امروز عکس او را روی دلار چاپ می‌کنند.

» بنجامین فرانکلین کیست؟

بنجامین فرانکلین، عمده شهرتش را از امضا کردن بیانیه استقلال آمریکا بدست آورده و یکی از پدران بنیانگذار آمریکا شناخته میشود؛ اما او یکی از نوابغ تاریخ است که کمتر به آن اشاره شده… برای مثال فرانکلین نویسنده، چاپخانه‌دار، نظریه‌پرداز سیاسی، سیاستمدار، رئیس پست، دانشمند، مخترع، فیزیکدان، فعال مدنی و یک دیپلمات بود.

نخستین کتابخانه عمومی آمریکا و دانشگاه پنسیلوانیا توسط بنجامین فرانکلین تاسیس شده‌اند.
جمله مشهوری را در وصف بنجامین فرانکلین گفته‌اند :

«او برق را از آسمان و شمشیر را از دست ستمگران گرفت.»

با اینکه قبلا در مقاله اختصاصی راجع‌به بنجامین فرانکلین خواندید (و اگر نخواندید، حتما بخوانید) :

اما در کنار تمام اختراعات و نوشته‌های فرانکلین، او 10 توصیه طلایی را به ما معرفی کرده و معتقد است که رعایت آنها می‌توانید 100% زندگی درست و موفقی داشته باشید :

1 ) خویشتن‌داری

امروزه ما در دنیایی زندگی میکنیم که همه مردم آن عادت به مصرف گرایی دارند.
روند توقف ناپذیر خرید های پی در پی و بی حدف از غذا و نوشیدنی ها گرفته تا لوازم های خانه و سرگمی مختلف. در این میان ایجاد یک اعتدال در زندگی میتواند وضعیت زندگی مارا بهتر کند.

خویشتن‌داری در خرید و اعتدال در مصرف ملزومات زندگی چیزی است که هم نیازهامان را برطرف میکند و هم از هد رفتن سرمایه ما جلوگیری میکند. همه بخشهای زندگیتان را معتدال کنید، خوردن ، خوابیدن، تفریح، کار، خرید، دوستی و ….

 

2 ) سکوت

سکوت کردن یکی از کارهایی است که زندگی مارا بهتر میکند، در واقع تا زمانی که مطمئن نشدید، حرفی که میزنید برای خودتان یا دیگران سودمند است. بهتر است سکوت کنید.

کارهایتان را نیز در سکوت و بدون اطلاع پیش ببرید.
این نکته ارزشمند را بدانید تا وقتی که چیزی نگفته اید مسئولیتی نیز ندارید، اما به محض صحبت کردن باید دائما منتظر عواقب حرفی که زده اید باشید. بیشتر بزرگان جهان نیز انسان را به سکوت کردن توصیه کرده اند.

توصیه میکنم حتما مقاله بی‌نظیر «قدرت سکوت» را بخوانید.

 

3 ) عزم و اراده

آنچه را که باید، انجام دهید. آنچه را که تصمیم گرفته‌اید بدون قصور انجام دهید.
افراد اکثراً تلاش می‌کنند تا از تصمیم‌های خود پیروی کنند. این نکته را خوب بخاطر داشته باشید؛ یا تصمیم نگیرید یا اگر تصمیم بر هر کاری گرفتید حتما آن را انجام دهید. بدترین چیزی که ممکن است شما به آن عادت کنید این است که به تصمیماتتان عمل نکنید

 

4 ) صرفه‌جویی

مخارج خود را کنترل کنید. پول‌هایتان را در راه درست خرج کنید.
چیزی را اسراف نکنید. صرفه‌جویی شهوت‌انگیز نیست اما اعتیادآور است. این در حالی است که بسیاری از افراد زندگی لاکچری را ترجیح می‌دهند.

علاوه بر این، صرفه‌جویی می‌تواند مفرح باشد. اعتدال در زندگی در بهترین اوقات روشی برای رهایی از سختی‌هاست. منابع آنلاین بی‌شماری وجود دارد که توصیه‌هایی در خصوص صرفه‌جویی پول را به شما ارائه می‌دهند.

5 ) صناعت

وقت را بیهوده تلف نکنید. همیشه در کارهای مفید پیش‌قدم باشید و همه‌ کارهای غیرضروری را قطع کنید. پرمشغله بودن در کسب‌وکار خوب نیست. تنها در انجام کارهایی که برای شما یا دیگران کلید موفقیت است، فعال باشید.

همیشه به دنبال راه‌حل‌هایی برای قطع کارهای غیرضروری باشید تا بتوانید از زمانتان به درستی استفاده کنید.

 

6 ) بی‌ریایی

حیله‌گر نباشید. عادلانه و بی‌طرفانه فکر کنید و هنگام سخن گفتن نیز بر همین روال پیش بروید. در استدلال‌ها و کلمات خود صادق و بی‌ریا باشید. کردار یکی از بهترین روش‌های دستیابی به شادی و توسعه روابط قوی با اطرافیان شماست.

همیشه صادقانه با همه رفتار کنید تا محبوب دیگران شوید.

 

7 ) انصاف

با انجام ندادن کارهایی که وظیفه شماست، غیرمنصفانه رفتار نکنید. کارهایی را که برای خودتان نمی‌پسندید برای دیگران نیز نپسندید. گستاخ نباشید و در هرچیز انصاف را رعایت کنید.

در هر شغلی که هستید، از یک غصاب گرفته تا قاضی دادگاه، اگر انصاف را رعایت کنید خواهید دید که قدم بزرگی برای پرورش خود و جامعه که در آن زندگی می‌کنید برداشته‌اید.

 

8 ) پاکیزگی

ناپاکی‌ها و آلودگی‌های بدن، لباس‌ها یا منزل را تحمل نکنید. آراسته پیش بروید. نامرتب و ژولیده نباشید. این کار در روحیه و نشان دادن شخصیت اجتماعی شما بسیار مهم است. مهم نیست که چه لباسهایی گرانی پوشیده اید یا وسایل منزل شما چقدر لوکس است. مهم این است هرچیزی که دارید یا می پوشید آراسته، تمیز و مرتب باشد.

 

9 ) آسایش خاطر

در مورد کارهای بی‌اهمیت یا وقایع اتفاقی یا کارهای اجتناب ‌ناپذیر آشفته نباشید. تلاش خود را بکنید، پس ‌ازآن نگران نباشید، شاد باشید. اگر به هدف موردنظر خود نرسیده اما تلاش خود را کرده‌اید، دیگر جایی برای آشفتگی و نگرانی باقی نمی‌ماند.

این را بدانید که همه چیز دست شما نسیت. درواقع تنها چیزی که شما می‌توانید کنترل کنید تلاش در مسیر است و نتیجه در دستان سرنوشت است. پس بعد از تلاش دیگر نگران نتیجه نباشید.

 

10 ) پاک ‌دامنی

تنها به ‌قصد سلامتی و زادوولد مقاربت جنسی داشته باشید. اگرچه چنین روشی ممکن است یک متد قدیمی باشد، اما هنوز قدرت پاک ‌دامنی بی‌ارزش نشده است. جمعیت رو به رشدی وجود دارد که به روابط جنسی معتاد شده‌اند که بیشتر آن تاثیر رسانه‌های مخرب است.

اعتیاد بر مسائل جنسی می‌تواند بر اهداف بلندمدت افراد تأثیر سویی بگذارد و شما را از هدف‌هایی که میتوانستید به آنها برسید باز دارد.

شما خواننده محترم به ما بگویید که کدام یکی از این اصول یادشده را در زندگی خود کم دارید؟
یا با رعایت کدام یک از این اصول توانسته‌اید به موفقیتی و شادابی در زندگی دست پیدا کنید…
لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید زیرا زندگی شما میتواند یک مدل منحصر به فرد از زندگی انسانی باشد و درس‌های فراوانی را به دیگران بدهد.


در این زمینه مقالات زیر را هم حتما بخوانید:

11 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت یر می‌گوید

    این کامل نیست،سه تای دیگه هم داره.
    لااقل کاملشو بزارید بتونیم به صحت مطالب اطمینان کنیم.

  2. کاربر سوخت جت یر می‌گوید

    دوستان یک سوال دارم و معنی این جمله فرانکلینو متوجه نمیشم. توصیه فرانکلین برای گرفتن تصمیم درست ✅ کتاب زندگی آقای پریستلی کاشف اکسیژن را می خواندم. وسط های کتاب نوشته بود پریستلی از انگلستان به فرانکلین نامه نوشت که می خواهم تصمیمی بگیرم و سخت است و نمی دانم چه کنم. ✅ فرانکلین جواب داد دو ستون درست کن، در یک ستون بدیها را بنویس و در یک ستون خوبیها را. بعد به ازای هر یک بدی دو خوبی را خط بزن و به ازای هر دو بدی سه خوبی را. اگر آخرالامر هنوز خوبی مانده بود، تصمیمت درست است.
    با این اوصاف با تعداد کمی بدی تعداد خوبیهای زیادی از بین میره که؟!!

  3. کاربر سوخت جت sane می‌گوید

    به نظر من عالیترینش اون جمله است که میگه
    کسی که در بهانه اوردن خوبه برای هیچ کار دیگه ای خوب نیست

  4. کاربر سوخت جت مد می‌گوید

    محتوای متن ها خوبه ولی حیف که پر از اشتباهات لغوی و املاییه . خیلی زیاده
    لطفا اصلاح کنید

  5. کاربر سوخت جت ده می‌گوید

    این مقاله هم خیلی خوب بود و اصولا اینجور مقالات که در چارچوب خاصی مواردی روتوصیه میکنه واقعا عالی هستند

  6. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    سلام
    مطالب به نظر خوب هستند ولی بهتر است کمی هم به غلطهای نوشتاری خود دقت کنید.
    اشتباه نوشتاری یا همان املایی به اعتبار نوشته ها و سایت شما لطمه میزند.

  7. کاربر سوخت جت ضل می‌گوید

    باسلام خواستم بدونم من که الان ورشکست شدم و80میلیون بدهی بالاآوردم هیچ کسی روهم ندارم کمکم کنه وچیزی برای فروختن ندارم هرلحضه هم حکم جلبم رومیارن برام چیکارکنم این حرفهافایده ای داره وقتی افتادم زندان چیکاربایدبکنم حتی کلیه ام روگذاشتم بفروشم ولی کسی پیدانشددیگه هیچ راهی برام نمونده اگه شمااساتیدچیزی به ذهنتون میرسه کمکم کنیدممنون

    1. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

      مذاکره کن و وقت بگیر لز طلبکارا و بهشون بفهون تو زندان بودنت برای اونا پول نمیشه. و اگه راضی شدن تلاش کن بدهیت رو پرداخت کنی.
      البته اگه خدایی نکرده زندان افتادی میتونی تقاضای اعسار کنی و قسط بندی بشه.
      نگران نباش

    2. کاربر سوخت جت enom می‌گوید

      شما دقیقا رو چیزی تمرکز کردی که نمیخوای و طبق قانون بسط اکن براتون بیشتر اتفاق میفته
      فرکانست رو بنداز رو چیزی که میخوای ن اون که نمیخوای
      جواب مئله درون توئه بیرون دنبالش نباش

  8. کاربر سوخت جت ضا می‌گوید

    هر کدام ازاین ده مورد بسته به نوع کار شما ممکن است تغییر اولویت بدهد ولی به نظر من از همه مهمتر صداقت است که به نوعی موارد دیگه زیر مجموعه اون هستند بطور مثال انسان صادق هرگز نمیتونه پاک دامن نباشه و من در اکثر موارد با صداقت به اهداف کاریم رسیدم

  9. کاربر سوخت جت ید می‌گوید

    سلام وخسته نباشید خدمت دست اندرکاران پروژه سوخت جت و عزیزانی که این متن را میخوانند من از روش پاک دامنی و کنترل شهوت کمک گرفتم و واقعا بی نظیر هستش و اراده انجام هر کاری را به انسان می دهد لطفا امتحان کنید موفق باشید

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**