روش‌های کاربردی غلبه بر ترس و ساختن زندگی رویایی – قسمت چهارم

حواست را پرت چیز دیگری کن

غلبه بر واهمه و ترس

در مقاله اول روش امتحان کردن  بررسی شد.
مقاله دوم هم در مورد روبرو شدن با ترس ها بود.
مقاله سوم هم در مورد  فکر مثبت و تجسم مثبت بود
و الان می رسیم به مقاله چهارم

روش سوم برای از بین‌بردن ترس و اضطراب
حواس‌تان را پرت کنید!

اگر حواس مان را پرت کنیم چه اتفاقی می افتد؟
این طوری هم نشانه های ترس و اضطراب  مان از بین می روند و هم احساس مان بهتر می شود.

نشانه های ترس و اضطراب چیستند؟
در هر کسی فرق دارد. برای مثال من خودم در دبیرستان که بودم یک امتحان خیلی سخت داشتیم. موقع امتحان که شد من و همه همکلاسی هایم می ترسیدیم، من دست هایم می لرزید ولی دوستم تپش قلب می گرفت. دوست دیگرم از ترس زیاد عصبانی می شد و به بقیه می پرید.

هر نشانه ای که داشته باشید، وقتی حواس تان را پرت کنید تمام این نشانه ها از بین می روند و احساس مان هم بهتر می شود. وقتی با احساس بهتر در موقعیت ترسناک قرار بگیریم، در نتیجه رفتارهای بهتری هم خواهیم داشت و به نتیجه دلخواه مان خواهیم رسید.

غلبه بر واهمه و ترس
هلن کلر

بعضی از افراد به این نتیجه رسیده اند که اگر حواس خود را از افکار و صحنه های نگران کننده پرت کنند، نتیجه مطلوبی می گیرند. در واقع این افراد با پرت کردن حواس خود، اغلب نشانه های ناراحتی شان از بین می رود.

اگر جزو این دسته از افراد هستید، مثلا  فردا امتحان یا مصاحبه دارید، اصلا به فردا فکر نکنید و به چیزهای دیگری فکر کنید. اینطوری نشانه های ترس و اضطراب تان کم می شود و به مرور از بین می رود. یعنی دیگر دست و پایتان نمی لرزد، دیگر طپش قلب ندارید، سردردتان کمتر می شود و…….

حالا چطور حواس تان را پرت کنید؟

پرت کردن حواس سه نوع است:


1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت Aria می‌گوید

    سلام ب همه دوستان . به نظر خودم سخنان بزرگان و کلمات انگیزیشی برای مدت محدودی برای آدم ها مفید میباشند اما توضیع روان انسان ها و عادت ها انسانها روش های رفع نواقص ذهنی که شامل مقاله های زیبای شما میباشند آدم هارا تا محدود زمان طولانی به موفقیت راهنمایی میکنن.
    تشکر و سپاس فراوان از مقاله هاتون خیلی راضی ام

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**