قانون ده درصد دارن هاردی راز افرادی که دائم درحال پیشرفت‌اند را فاش کرد

کمتر کسی را  می شناسم که اهل مطالعه باشد و دارن هاردی را نشناسد. دارن هاردی یکی از بهترین نویسنده ها و مشاوران آمریکایی است که در زمینه موفقیت فعالیت می کند و راهکارهای بسیار خوبی برای موفق شدن ارائه می دهد.

طبق معمول همیشه به دنبال پیدا کردن یک کلیپ انگیزشی عالی بودم که ویدیو کوتاه دارن هاردی توجه ام را به خود جلب کرد‌. در این ویدیو،  او در یک مصاحبه تلوزیونی از تجربه شخصی اش در راه رسیدن به موفقیت گفته بود.

قانون ده درصد شاید برایتان آشنا باشد اما قانون ده درصدی که دارن هاردی بیان کرده کمی با بقیه متفاوت است.

تا به حال به این موضوع فکر کردید که آدم های موفقی شبیه دارن هاردی چه ویژگی هایی دارند؟
چه عاملی باعث شده تا این افراد به موفقیت، ثروت، موقعیت اجتماعی خوب و … برسند؟

خب برخی از شما شاید فکر کنید این افراد خوش شانس تر، پولدارتر و  باهوش تر بودند به همین دلیل موفق شدند. اما این موضوع حقیقت ندارد. بیش تر افراد موفق هوش متوسطی دارند و  کودکی و نوجوانی سختی را گذراندند.
دارن هاردی خودش عنوان کرده که فرزند طلاق بوده و کودکی سختی را تجربه کرده است.

پس علت واقعی موفقیت این افراد چیست؟ جواب ساده است! آن ها در زندگی اصولی را رعایت می کنند که بقیه نسبت به این اصول بی تفاوت هستند.

اگر بخواهم منظورم را ساده تر بیان کنم، آدم های موفق یاد گرفتند بعضی کارهای مفید  را به صورت روزانه تکرار کنند، و این کارها را با تکرار تبدیل به عادت کردند؛ همین عادت های خوب باعث می شود آن ها به موفقیت، ثروت و موقعیت اجتماعی خوب برسند.

موفقیت مجموع تلاش‌های کوچکی است که هر روز به‌طور مداوم تکرار می‌شوند.

خب این ها را گفتم تا به قانونی برسم که دارن هاردی از هجده سالگی آن را انجام داده و به نظر خود دارن انجام این قانون تاثیر زیادی در موفقیتش داشته و اگر امروز موفق شده تا حدی مدیون این کار است.

زندگی نامه دارن هاردی روزهای تلخ و عجیبی که برای دارن هاردی اتفاق افتاد تا به یک فرد موفق در جهان تبدیل شود.

قانون ده درصد دارن هادری
همه‌ی چیزی که برای پیشرفت مداوم نیاز دارید

قانون ده درصدی که دارن هاردی  انجام می دهد این است که هر سال ده درصد از درآمدش را به پیشرفت و توسعه شخصی اختصاص می دهد و روی پیشرفت خودش سرمایه گذاری می کند.

منظور از پیشرفت شخصی، خریدن کتاب ، شرکت در سمینارها و آموزش هایی برای موفقیت است.
دارن هاردی درهجده سالگی ده درصد از درآمد سالیانه اش را برداشت و با این پول کتاب های خوب و مفیدی خرید، به سمینارهای موفقیت رفت، از مشاور استفاده کرد.

سال بعد دارن متوجه شد که این ده درصد تاثیر گذار بوده و درآمد او بیش تر شده، به همین دلیل دوباره ده درصد از درآمد جدیدش را هم به این کار اختصاص داد و به این کار ادامه داد.

هر سال درآمد دارن بیش تر می شود و او باز هم به این کار ادامه می دهد و ده درصدهای بیش تری کنار می گذاشت.
دارن می گوید از هجده سالگی تا به حال این کار را متوقف نکرده و هر سال ده درصد از درآمدش را صرف پیشرفت شخصی و استفاده از بهترین مشاوران و مربیان می کند و هر روز بیش تر از قبل اثر این کار را در زندگی اش می بیند.

او اثر این کار را فوق العاده توصیف می کند. دارن کودکی سختی داشته، فرزند طلاق بوده و فقط یک ترم دانشگاه خوانده اما به خاطر مطالعات زیادی که داشته، الان خودش را تحصیل کرده ترین آدمی می داند که می شناسد.

[bs-quote quote=”یادگیری مداوم حداقل شرط لازم برای موفقیت در هر زمینه ای است که در آن فعالیت می کنید؛ هر روز چیز جدیدی بیاموزید. ” style=”style-2″ align=”center” color=”#3f3f3f” author_name=”برایان تریسی” author_job=”نویسنده و سخنران موفقیت مشهور آمریکایی” author_avatar=”https://sookhtejet.com/wp-content/uploads/2019/07/برایان-تریسی.jpg”][/bs-quote]

چند درصد از آدم هایی که از شرایط زندگی شان گلایه دارند، یا موفقیت را به سرنوشت و شانس ربط می دهند،

  • برای پیشرفت شخصی شان  هزینه می کنند؟
  • در سال چند کتاب می خوانند؟
  • به چند سمینار می روند؟
  • چند ساعت به فایل های صوتی درباره موفقیت گوش می دهند؟
  • چه قدر برای یادگیری مهارت های جدید هزینه می کنند؟
  • چند کتاب را به دقت می خوانند و تحلیل می کنند؟

دارن می گوید نه تنها صدها کتاب را به دقت خواندم بلکه آن ها را تحلیل کردم، نکات مهمی به دست آوردم و در زندگی اجرا کردم.

» چرا باید از همین امروز چند کتاب موفقیت در کیف و کتابخانه تان داشته باشید؟

زندگی دارن هاردی به ما نشان می دهد که موفقیت تصادفی نیست.
اگر می خواهی موفق شوی پس باید تلاش کنی و برای آن هزینه صرف کنی.

خب بعضی ها شاید گلایه کنند: درآمد من انقدر پایین است که نمی توانم ده درصد آن را برای این کارها صرف کردم! یا این که بگویند من این کارها را کردم و جواب نگرفتم. سمینار رفتم، کتاب خواندم اما نتیجه ای نداشت.

جواب این سوال ها واضح است. درآمد ما هر چه قدر هم پایین باشد اگر امسال یک قسمت از آن را برای پیشرفت شخصی مان هزینه کنیم، ذهن مان باز می شود و نکاتی یاد می گیریم که به ما کمک می کند تا درآمدمان بیش تر شود.  دقیقا اتفاقی که برای دارن هاردی افتاد هر سال درآمدش بیش تر شد و او دوباره به این کار ادامه داد.

در مورد خواندن کتاب و تاثیر سمینار هم اگر شما نتیجه نگرفتید، مطمئن باشید به صورت اصولی این کار را انجام ندادید. من خودم چند ماه طول کشید تا یاد بگیرم باید سراغ چه کتاب هایی بروم یا در چه سمینارهایی شرکت کنم تا تاثیر مثبتی روی من داشته باشد.

از طرف دیگر با یک بار و دوبار کتاب خواندن انتظار معجزه در زندگی تان را نداشته باشید. دارن و افراد موفق دیگر نه تنها صد ها کتاب خواندند بلکه به دقت آن ها را بررسی کرده و کاملا فهمیدند. این کار نیاز به مداومت دارد. و دیر یا زود تاثیر این کار را در زندگی تان خواهید دید.

» اگر هم واقعا حوصله‌ی کتاب خواندن ندارید ما خلاصه صوتی و تصویری بهترین کتاب‌های دنیا را در این صفحه برایتان گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید استفاده کنید

از قانون ده درصد استفاده کنید تا معجزه آن را در زندگی ببینید. از همین حالا می توانید شروع کنید و ده درصد از درآمدتان را بر روی پیشرفت شخصی تان و بالا بردن دانش کاری و مالی سرمایه گذاری کنید.

به سراغ خرید کتاب های باارزش و تاثیر گذار از نویسندگان و افراد موفق مثل دارن هاردی، برایان تریسی، جول اوستین و افراد موفق مطرح دیگر بروید و با دقت کتاب ها را بخوانید و در زندگی تان اجرا کنید.

یا این که درباره سمینارها تحقیق کنید و با توجه به نیازتان آن را انتخاب کرده و در آن ها شرکت کنید. مثلا اگر اعتماد به نفس کمی دارید از سمینارهای افزایش اعتماد به نفس کمک بگیرید.

پول این سرمایه گذاری شخصی نه تنها هدر نخواهد رفت بلکه خیلی بیش تر و چشم گیر تر به سمت شما بر می گردد.


از این مقاله خوش‌تان آمد؟ مطالب زیر را هم از دست ندهید:

12 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت 8507 می‌گوید

    عالی بود ممنون

  2. کاربر سوخت جت سی می‌گوید

    من در عجبم چرا نگفتین در همون ویدیو دارن هاردی میگه که 10% از درامدش رو به نیازمندان میداده.

  3. کاربر سوخت جت اح می‌گوید

    درود
    مطالب بسیار زیبا و دلنشین بود
    هر انچه از دل براید
    لاجرم بر دل نشیند
    با سپاس

  4. کاربر سوخت جت یی می‌گوید

    خیلی عالی و مفید بود از ۱۷ سالگی کتاب میخونم و با کتاب “حکایت دولت و فرزانگی” به پیشنهاد دوستم شروع کردم خیلی زود تاثیرات مثبت و سازنده یی رو تو زندگیم دیدم اگه تا حالا این کتاب رو نخوندین پیشنهاد میکنم حتما تهیه کنید و با دقت بخونید‌.

  5. کاربر سوخت جت می می‌گوید

    ممنون از مقاله ی خوبتون..کتاب اثر مرکب از بهترین کتابهای موفقیت است که بزرگان برروی اون صحه گذاشتن..به شخصه دارن هاردی رو در حوزه ی موفقیت خیلی قبول دارم

  6. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

    مطالب ذکر شده فوق العاده کاربردی و کلیدی بود ، همچنین کمک قابل توجهی به شروع روند موفقیت می کند با تشکر

  7. کاربر سوخت جت ین می‌گوید

    بسیار مقاله جالبی بود خانم نمینی ممنون از شما.

  8. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    سلام من یک کارگر فست فود هستم و ساعت کاریم از ده صبح تا ۱شب هستش ی ساعتم استراحت دارم صبح ک پا میشم خسته کوفته میرم سر کار شبم سرمو میزارم روی بالشت و میخوابم تا ده صبح فردا وقت انجام چنین کار ها رو دارم بنظرتون ده درصدو میتونم بزارم اما وقتو چی

    1. کاربر سوخت جت ین می‌گوید

      صد درصد میشه

  9. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    سلام.خانم نمینی چقدر شما نویسنده خوبی هستی .آفرین بر شما.

  10. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    واقعا تاثیر گذار هست.

  11. کاربر سوخت جت فه می‌گوید

    مقاله جالبی بود باعث شدید نگاه عمیقی به کارایی که میکنم بندازم، در واقع بنظرم ما همه روز فقط در حال فکر کردن به پیشرفت هستیم کار مهمی در باره اش نمیکنیم . من، میدونم باید برای موفقیت کاری انجام داد ولی استمرار داشتن و صرف کردن حداقل ده درصد درامد و وقت روزانه برای موفقیت میتونه کمک جدی تری به من بکنه . شما میگید این اصول داشتنه که مهمه و شما اینو تو مقاله هاتونم رعایت میکنید از این که خییلی دقیق کمک به باز شدن ذهن آدم میکنید ممنونم

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**