روش‌های کاربردی غلبه بر ترس و ساختن زندگی رویایی – قسمت سوم

فکر مثبت و تجسم مثبت

غلبه بر ترس و اضطراب

در دو مقاله اول و دوم روش هایی را در مورد غلبه بر ترس و اضطراب آوردم.
مقاله اول در مورد روش امتحان کردن و در مقاله دوم روبرو شدن با ترس ها  بود.

روش سوم مقابله با ترس‌ها

افکار مثبت و تجسمات مثبت داشته باشید

تحقیقات نشان داده که افرادی می ترسند، اغلب در ذهن خودشان تصاویر منفی را تجسم می کنند.
خیلی از افراد ترسو، در بین جمعیت نمی روند یا کم می روند چون می تسند که حرفی را اشتباه بگویند یا دچار اشتباهی بشوند و جلوی دیگران  ضایع شوند.

در واقع این تصاویر منفی، تصاویر باطلی هستند. همه ما در طول روز بدون آنکه خودمان متوجه باشیم، تصور در ذهن هایمان می آید. باز هم تاکید می کنم که بدون اینکه متوجه باشیم، تصورات خود به خود به ذهن ما می ایند.

این مقاله را در این مورد حتما بخوانید: چگونه از شر افکار منفی خلاص شویم و در زمان حال باشیم؟

حالا این تصورات که می آیند اگر ما سعی کنیم که به مرور  تصورات مثبت را مثبت تر کنیم و تصورات منفی را به مثبت تبدیل کنیم، فکرهای ترسناک و نگران کننده هم به سراغ ما نمی آیند و ما نگران نمی شویم.

نکته مهم اینجاست که به مرور می توانید توصرات تان را مثبت کنید. هیچ چیزی یک شبه اتفاق نمی افتد. کسانی که ثروتمند شده اند، یک شبه ثروتمند نشده اند. کسانی که در ارتباطاتشان موفق هستند یکدفعه ارتباطاتشان خوب نشده است. در این دنیا، در این عالم کائنات همه چیز تدریجی پیش می رود.

تمام افراد موفق به مرور پیشرفت کرده اند و به مرور بر ترس هایشان غلبه کرده اند و تبدیل به شخصیت موفق شده اند.

[bs-quote quote=”شخصیت خوب نه یک هفته‌ای یا یک ماهه، بلکه کم کم و روز به روز شکل می‌گیرد. تلاش بردبارانه و صبورانه برای پرورش شخصیت خوب لازم است.” style=”style-2″ align=”center” color=”#545454″ author_name=”هراکلیتوس” author_job=”از تاثیرگذارترین فلاسفه‌ی یونان باستان” author_avatar=”https://sookhtejet.com/wp-content/uploads/2018/08/هراکلیتوس.jpg”][/bs-quote]

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**