12 ابزار کاربردی و مفید مدیریت زمان و برنامه ریزی

مدیریت زمان و برنامه ریزی جزء جدایی ناپذیر زندگی افراد موفق (مخصوصا ثروتمندان) است… غیرممکن است شما فرد موفقی را ببینید که اهمیتی به زمانش ندهد. امکان ندارد در زندگی افراد ثروتمند، برنامه ریزی پیدا نکنید.

این یک اصل است که «مدیریت زمان و برنامه ریزی» باید در زندگی تان وجود داشته باشد، اگر میخواهید به اهداف بزرگی دست پیدا کنید؛ زیرا با وجود داشتن انگیزه و آمادگی لازم برای ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی، ما معمولا خودمان را درگیر ساده ترین مشغله­ ها میکنیم و از کار اصلی عقب می افتیم.

در برخی موارد علت مشکلات ما به تعویق انداختن کار و ترس از عملی کردن رویاهایمان نیست؛ بلکه مشکل ما ریشه در محدود بودن سطح افکارمان و… مشکل در مدیریت زمان است.

هر سال از زندگی ما تنها 365 روز (بله…ما از سال کبیسه آگاهیم) دارد و متاسفانه، هیچ کس در این جهان نمیتواند جهت مخالف زمان پیش برود، برگردد به گذشته و دوباره جوان شود.

در حالی که یک فرد مقدار زیادی از زمان در طول سال در اختیار دارد، اما بدون اطلاع از ماهیت واقعی زمان، استفاده از آن در اولویت نخواهد بود. افراد موفق، خیلی خوب و زودتر از عموم مردم به اهمیت مدیریت زمان و برنامه ریزی پی برده اند، برای همین آنها ارزش واقعی لحظات زمان حال را می­دانند.

همچنین آنها از این موضوع آگاهند که این که یک سال کامل می تواند در یک چشم بهم زدن به اتمام رسد؛ و در نتیجه، موفقیت و بهره وری خود را تا حد زیادی وابسته به مدیریت زمانِ کارامد می­دانند.

همانطور که در مقاله پیشین خواندید، یکی از ترفند ها، شیوه صحیح یادگیری است. شما با یادگیری صحیح، فرصت کمتری را صرف یادگیری و فرصت بیشتری را صرف استفاده از آنچه یادگرفتید خواهید کرد و این یعنی ذخیره کردن زمان برای کارهای مهم ترِ بعدی… خوشبختانه، مدیریت زمان چیزی است که هر یک از ما می توانیم در صورت تمایل براحتی به آن مشرف شویم. تنها راه بهره­ وری بیشتر دانستن نکات اساسی راجع­ به مدیریت زمان و توانایی عملی کردن این نکات است.

در این مقاله میخواهیم جعبه ابزاری از 12 ابزار کارآمد برای مدیریت زمان و برنامه ریزی به شما معرفی کنیم؛
هریک از این ابزارآلات را میتوانید در جای مخصوص خود در طول روز از آن استفاده کنید. اما آنچه که مهم است، داشتن این ابزار در جعبه ابزارِ ذهنی تان است.

برای مدیریت زمان و برنامه ریزی بهتر آماده اید؟

در همین زمینه، نوشته های زیر را توصیه میکنیم بخوانید :

4 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

    عالی و کاربردی

  2. کاربر سوخت جت madi می‌گوید

    Ali bud tnx

  3. کاربر سوخت جت eghi می‌گوید

    سلام راستش من خیلی ناراحتم.و شاکی.چرا؟چون من شارژ ماهانه خریدم وعضو سوخت جت شدم اما برام کامل نمیاد متن ها.مثلا مینویسه 12 ابزار تکنیکی مدیریت زمان اما ازار هاشو نمیگه

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      سلام دوست عزیز، این مشکل را از طریق بخش ‘تماس با ما’ پیگیری کنید، همکارانم در اسرع وقت پیگیری خواهند کرد. با تشکر

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**