تکنیک‌های نفوذ صددرصدی در قلب دیگران – قسمت اول

همه انسان‌هایی که امروزه داستان موفقیت آنها را می‌خوانیم در یک نکته مشترک بودند. آنها افراد خود را داشتند، یک تیم که با همکاری یکدیگر توانستند به موفقیت‌های بزرگی برسند. اولین گام برای داشتن یک تیم فوق‌العاده، تقویت توانایی‌مان در ایجاد و گسترش ارتباط با دیگران است.

شاید با پول بتوانیم افراد متخصص را به دور خودمان جمع کنیم اما اگر توانایی ایجاد و نگهداری رابطه‌های درست را نداشته باشیم آنها فقط در حد یک کارمند باقی می‌مانند؛ کار شما برایشان فقط در حد یک شغل ساده است و رسیدن به موفقیت جمعی برایشان اهمیت ندارد. حالا پرسش ما این است که چطور می‌توانیم کاری کنیم که دیگران با قلبشان با ما همکاری کنند. کار ما را کار خودشان بدانند و در یک کلام، چگونه یک تیم موفقیت برای خودمان بسازیم؟

 

[bs-quote quote=”مردم نمی‌توانند با هم توافق داشته باشند چون که از یکدیگر می‌ترسند؛ آن‌ها از یکدیگر می‌ترسند چون که همدیگر را نمی‌شناسند؛ آن‌ها همدیگر را نمی‌شناسند چون که با هم ارتباط برقرار نکرده‌اند.” style=”style-7″ align=”left” color=”#1e73be” author_name=”مارتین لوتر کینگ جونیور” author_job=”رهبر جنبش آزادی سیاهان”][/bs-quote]

توپ در زمین خودمان است

قدم اول را باید خودمان برداریم. برای ساخت یک تیم فوق‎العاده باید به یک معمار رابطه‌ها تبدیل شویم و پل‌های فولادی بین خودمان و دیگران بسازیم. پل‌هایی بر مبنای اعتماد و محبت قلبی نسبت به یکدیگر که در هر شرایطی از هم گسیخته نشوند. دانستن چند نکته طلایی در این زمینه می‌تواند به ما کمک کند تا به معمار زبردستی تبدیل شویم.

 

نکته اول: در مورد دیگران درست فکر کنیم

شیوه تفکر ما در مورد دیگران، باعث جهت یافتن رفتار آنها نسبت به ما می‌شود. اجازه بدهید مثالی برایتان بزنم. تصور کنید ما فردی را می‌شناسیم که به بد اخلاقی مشهور است.

تفکر ما در مورد این آدم این طور است: «نباید با او بحث کنم. اصلا بهتر است کاری کنم که هرگز کارم به کارش نیوفتد. دوری و دوستی!» ما در فکرمان، او را محکوم کردیم. وقتی در فکرمان کسی را محکوم می‌کنیم، به خودمان فرصت دیدن او از زاویه‌ای دیگر یا درک وی را نمی‌دهیم.

یک گیاه را در نظر بگیرید. زندگی واقعی این گیاه، درون خاک و در میان ریشه‌هایش جریان دارد. بعضی از گیاهان گل‌های خوشبویی دارند و بعضی گل‌هایی بدبو. این گل، نتیجه ماجرایی است که در ریشه اتفاق افتاده است. اگر کسی اخلاق خوبی ندارد حتما دلیلی برای این کارش دارد.

» حتما بخوانید: کاریزمای فوری ; تکنیک‌های 10 ثانیه‌ای تا هر کسی را شیفته‌ی خودتان کنید

همه انسان‌ها دوست دارند دیده شوند، محبت ببینند، ارتباط برقرار کنند و در جمع دوستان و همکارانشان، فردی مهم و سودمند باشند. اگر ما با خودمان تمرین کنیم که هر رفتاری، مانند مثال گل،  یک ریشه و علت مهمی دارد، آن گاه دریچه جدیدی برای درک دیگران به روی خودمان باز کرده‌ایم که از آن دریچه می‌توان مسیری به سمت قلب آن انسان پیدا کرد. آن گاه است که با خودمان می‌گوییم: «حتما دلیلی برای این کارش دارد.»

چنین نگاهی، ما را قضاوت کردن دور می‌کند و به سوی مسیر پر از آگاهی «درک» هدایت می‌کند. اگر توانستید با تغییر نگاهتان دریچه‌ای به سمت قلب دیگران باز کنید مراقب یک نکته مهم باشید. هرگز سعی نکنید او را نصیحت کنید. گوش چنین انسان‌هایی از نصیحت‌های رنگارنگ پر است. آنها در عوض، گوشی برای شنیده شدن می‌خواهند. گوشی که آنها را قضاوت نکند، کمی از نگاه آنها دنیا را ببیند و به دلیلشان توجه کند. شاید با آنها موافق نباشیم اما می‌توانیم آنها را درک کنیم و به باورشان احترام بگذاریم.

صلح، آرامش، اتحاد و مهربانی، نتیجه درک و احترام متقابل بین انسان‌هایی است که در عین تفاوت‌های بی‌شمارشان، از یک هوا نفس می‌کشند و یکدیگر را دوست دارند. در مورد دیگران درست فکر کنیم، این بزرگ‌ترین قدم، نه تنها برای داشتن بهترین افراد بلکه برای داشتن یک زندگی پر از سعادت است.

نکته دوم: نام‌ها را به خاطر بسپارید

نام هر فرد، یکی از ویژگی‌های مهم در مورد او است. تصور کنید که با فردی آشنا می‌شوید و در ملاقات دومتان، او را با نامش مورد خطاب قرار می‌دهید. آن فرد ناخودآگاه از اینکه شما او را به خاطر آوردید خوشحال می‌شود و لبخند می‌زند. چرا؟ چون انسان‌ها دوست دارند به یاد آورده شوند.

 

این برای ما یعنی آن قدر در نظر فرد مقابل مهم بوده‌ایم که نام ما را فراموش نکرده است. نکته‌ای که در این میان باید آن را به خاطر بسپارید این است که حتما تلفظ درست نام افراد را یاد بگیرید. یک تلفظ نادرست می‌تواند پروژه یادآوری نام را به کل نابود کند. چون انسان‌ها نسبت به تلفظ و حتی املای درست نامشان حساس هستند. اگر در به یاد آوردن نام افراد مشکل دارید، می‌توانید یک دفترچه کوچک جیبی برای خودتان تهیه کنید و نام افراد را در آنها یادداشت کنید.

به چشم خود دیدم که یک یادآوری نام، چطور توانست به امضای یک قرارداد بزرگ ختم شود. نام‌ها کوچک، اما بسیار پر قدرت هستند. آنها مسیر را برای برداشتن قدم بعدی هموارتر می‌کنند. یاد آوری نام‌ها را جدی بگیرید.

پل‌هایی طلایی به قلب دیگران

ایجاد ارتباط درست و پایدار با انسان‌ها می‌تواند مسیر موفقیت را نه تنها برای ما بلکه برای همه آسان‌تر کند. هر یک از ما توانایی‌هایی داریم که در بسیاری از جنبه‌ها مکمل یکدیگر هستند. وقتی از روش درست، رابطه‌هایی بر پایه احترام و محبت با دیگران برقرار می‌کنیم نه تنها دایره ارتباط خودمان را گسترش می‌دهیم بلکه به سهم خود، قدمی بزرگ برای ساخت جامعه‌ای شاد، محترم و پر امید ‌برمی‌داریم. در قسمت بعد به ادامه این نکته‌های طلایی می‌پردازیم.


دسترسی به قسمت‌های این مقاله:

7 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت sein می‌گوید

    مطلب کوتاه اما پربازده و عالی

  2. کاربر سوخت جت sani می‌گوید

    عالی خیلی تاثیر گذار بود ممنون.

  3. کاربر سوخت جت AREI می‌گوید

    با سلام و درود .. در جواب سرکار خانم ریخانه بهاری باید بگویم شادی من در تمامی رنگهای این جهان هستی است چرا که خالق زیبایی ها تمامی رنگها رو با عشق آفرید . شاد باشید ..

  4. کاربر سوخت جت کی می‌گوید

    بهترین مقاله ای که تاکنون به مطالعه آن پرداخته امnپر از مطالب ارزشمند و راهگشا

  5. کاربر سوخت جت یم می‌گوید

    عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی بود خعلی خفن و کاربردی

  6. کاربر سوخت جت یر می‌گوید

    خیلی ممنون، لذت بردم

  7. کاربر سوخت جت بی می‌گوید

    عالیه

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**