هفت دلیل جیم ران برای اینکه چرا همه ثروتمند و موفق نمی‌شوند

آیا این سوال برای شما پیش آمده است که چرا ثروتمند نمی شویم برای فهمیدن علت اینکه چرا شما ثروتمند نیستید حتما تا اخر این مقاله را بخوانید که قطعا زندگی شما بعد خواندن این مقاله تغییرات زیادی می کند.

بدون شک با جیم ران کارآفرین، نویسنده و سخنران مشهور آمریکایی آشنایی دارید. مردم زیادی در سرتاسر جهان با آموزه‌های او توانستند به موفقیت برسند و حتی چهره سرشناس شوند. از جمله این افراد می‌توان به جک کنفلید ،آنتونی رابینز، دارن هاردی و برایان تریسی اشاره کرد.

این چهره‌های مشهور و موفق در گروه افرادی قرار دارند که توسط درس‌های جیم ران خود را رشد دادند و به دنیا معرفی شدند. در این مقاله قصد دارم چند دلیل  موفق و ثروتمند نشدن را از زبان جیم ران برای شما بنویسم.

7 دلیل اینکه چرا ثروتمند نمی شویم

دلیل اول چرا ثروتمند نمی شویم : منتظر می‌مانند تا زندگی آسان شود

یکی از مهم‌ترین دلایلی که برخی نمی‌توانند به موفقیت برسند این است که منتظر فرصت مناسب هستند تا مشکلات حل شوند تا آن‌ها اقدام کنند. در حالی که افراد موفق هیچ‌وقت این اشتباه را مرتکب نمی‌شوند.

آن‌ها به خوبی می‌دانند زندگی آسان‌تر نمی‌شود
بلکه آن‌ها باید قوی‌تر شوند
و از دل مشکلات فرصت‌ها را پیدا کنند.

زمانی که افراد معمولی در انتظار آسان‌تر شدن شرایط هستند، موفق‌ها دست رو دست نگذاشتند و خودشان فرصت‌ها را ایجاد می‌کنند. مهم نیست شرایط شما تا چه حد بد به نظر برسد، اگر در دل مشکلات خود به دنبال فرصت باشید، حتما پیدا خواهید کرد.

 

دلیل دوم چرا ثروتمند نمی شویم : رابطه خوبی با ریسک ندارند

آیا شما حاضرید برای رسیدن به موفقیت مالی، ریسک کنید و به سراغ عملی کردن ایده‌های ثروت سازی که در ذهن دارید بروید؟ یا شغل فعلی‌تان را رها کنید و کسب و کاری که مدت‌هاست در ذهن‌تان وجود دارد، راه بیاندازید؟ یا از حاشیه امن خارج شوید و به دنبال تجربه کارهایی که دوست دارید بروید؟  اگر پاسخ‌تان منفی است و اهل ریسک نیستید، شانس موفقیت شما کاهش پیدا می‌کند.

افراد موفق همان کسانی هستند که از ناحیه امن خود خارج شدند و برای رسیدن به موفقت بها پرداخت کردند. به نظر من ریسک پذیری را باید از کودکان آموخت.

یک کودک زمانی که می‌خواهد شروع به راه رفتن کند، شاید بارها زمین بخورد اما باز هم این ریسک را به جان می‌خرد و دوباره بلند می‌شود و تلاش می‌کند. زیرا او طبق فطرت خود می‌داند برای رسیدن به خواسته‌اش باید تلاش کند و تسلیم نشود.

بزرگترین ریسک این است که هیچ ریسکی نکنی. مارک زاکربرگ

 

 دلیل سوم چرا ثروتمند نمی شویم : نظم در زندگی آن‌ها وجود ندارد

من تا به حال فرد موفقی را ندیدم که بدون نظم و برنامه باشد. همه کسانی که من می‌شناسم و توانستند موفق شوند اهداف و چشم اندازهای مشخص داشتند و با برنامه منظم سمت این هدف‌ها حرکت کردند.

جیم ران معتقد است
یا باید منطم باشید
یا یک عمر با حسرت زندگی کنید. انتخاب با شماست.

 

دلیل چهارم چرا ثروتمند نمی شویم : وقت خودشان را درست خرج نمی‌کنند

اگر شما یاد نگیرید که زمان خودتان را به بهترین شکل مدیریت کنید و در جاهای درست خرج کنید، موفقیت از شما دور خواهد شد. هر روز شما مثل طلا باارزش است. کسی که از لحظه به لحظه زندگی خود درست استفاده می‌کند، موفقیت خود را تضمین می‌کند.

ما اگر پول زیادی در اختیار داشته باشیم سعی می کنیم
آن را مدیریت کنیم و از دست ندهیم
اما چرا هر روز مراقب بیست و چهار ساعت زمان خود نیستیم!۱۰ تا از قوانین ثروت که ۹۸ درصد مردم از آن خبر ندارند

افراد موفق و ثروتمند ارزش زمان را به خوبی درک کردند و به درستی از آن استفاده می‌کنند.

[bs-quote quote=”انسانی که جرات این را دارد که حتی یک ساعت از زندگی اش را هدر دهد هرگز ارزش زندگی را درک نکرده است. ” style=”style-7″ align=”left” color=”#dd9933″ author_name=”چارلز داروین”][/bs-quote]

 

 

دلیل پنجم چرا ثروتمند نمی شویم : با افراد معمولی رفت و آمد می‌کنند

16 Jim Rohn ideas | jim rohn, jim, personal developmentحتما از اهمیت همنشین خوب خبر دارید. ما شبیه شخصی می‌شویم که بیشتر وقت خودمان را با او می‌گذرانیم. جیم ران می‌گوید اگر با افراد معمولی رفت و آمد کنی، تو هم معمولی باقی خواهی ماند. بنابراین اگر می‌خواهی به ثروت و موفقیت برسی سعی کن با افرادی معاشرت کنی که قبلا این مسیر را طی کردند ( دوست یابی علمی ) یا این که در حال طی مسیر موفقیت هستند.

بدون شک کیفیت صحبت‌ و سبک زندگی شخصی که هدف دارد و برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کند، با کسی که بی‌هدف و افسرده است، زمین تا آسمان تفاوت دارد.

بنابراین نگاهی به دایره افراد اطرافتان بیاندازید
و اگر نیاز بود حتما تغییری ایجاد کنید! 

 

دلیل ششم چرا ثروتمند نمی شویم : به داشته‌های خود راضی نیستند

افراد ناموفق عادت دارند همیشه از شرایط موجود شکایت کنند. آن‌ها داشته‌های خود را نمی‌بینند و به فکر نداشته‌هایشان هستند. اما در نقطه مقابل ویژگی بارز موفق‌ها این است که شکرگزار لحظه به لحظه زندگی هستند، از شرایط موجود شکایت نمی‌کنند، نعمت‌ها می بینند و از خدا تشکر می‌کنند اما قانع نیستند.

این افراد در عین رضایت تلاش می‌کنند تا سطح زندگی خود را بالاتر ببرند و به دستاوردهایی بیشتری دست پیدا کنند. آن‌ها می دانند مشکلات وجود دارد اما نعمت‌هایی که خدا به ما عطا کرده به حدی زیاد است که نمی‌توان آن ها را شمرد. بنابراین به جای شکایت از شرایط، عادت به شکرگزاری دارند و در عین حال برای بالا بردن کیفیت زندگی‌شان تلاش می‌کنند. قبلا در این مورد صحبت کردیم که سپاسگزاری و خلق ثروت رابطه کاملا مستقیمی دارند.

 

 

دلیل هفتم چرا ثروتمند نمی شویم : انگیزه بالا و عادت‌های خوب ندارند

به اعتقاد جیم ران انگیزه بالا باعث می‌شود شما کاری را شروع کنید و عادت‌های خوب هم کمک می‌کنند تا ادامه دهید. افراد ناموفق یا انگیزه شروع ندارند یا نتوانستند عادت‌های خوب را در خود ایجاد کنند. شاید هم هردو مورد را با هم ندارند.

اگر می‌خواهید موفق شوید انگیزه لازم را در خود پیدا کنید و با کمک عادت‌های خوب مثل تلاش کردن، نظم، ریسک پذیری، کمک به دیگران، استفاده درست از زمان و … برای خود سوخت تهیه کنید و ادامه دهید. این کار بدون شک تضمین کننده موفقیت شما است.

در پایان باید این نکته را اضافه کنم به کار بردن توصیه و راهکارهای افراد موفقی مثل جیم ران می‌تواند مسیر موفقیت ما را هموارتر کند. زیرا این سخنران و نویسنده موفق توانسته از یک زندگی معمولی و حتی بد به ثروت، موفقیت و شهرت دست پیدا کند. بنابراین هر حرف او مانند یک کتاب درس است. بنابراین از کنار این نکات به سادگی عبور نکنید.


در نهایت پیشنهاد می‌کنم سخنرانی ترجمه‌شده‌ی بی‌نظیر جیم ران را همین الان از سوخت جت دانلود کنید:
 چهار چیزی که در یک روز مسیر کل زندگی‌تان را عوض می‌کند ; سخنرانی جیم ران

کتاب

2 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت یا می‌گوید

    بله درست است نظم، برنامه ریزی،اقتدار،دنیای انسان را دگرگون میکند

  2. کاربر سوخت جت بت می‌گوید

    واقعاا مدیریت زمان و مراقبت از لحظه ب لحظه هر ۲۴ ساعت زندگی خودمان رمز موفقیت در راه ثروتمند شدن است

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**