10 ویژگی افراد موفق که اما افراد معمولی از آن خبر ندارند

ویژگی افراد موفق را در این مقاله به صورت کامل میخوانیم بایدبدانید که  شما خیلی خوب میتوانید بفهمید افراد موفق چه کسانی هستند…

آنهایی که در حوزه ای خاص موفق اند، آنهایی که در هر جمعی می درخشند، آنهایی که شخصیتی باقدرت دارند، آنهایی که در زندگیشان پر از موفقیت است. این افراد موفق هستند.

اما این افراد آنهایی هستند که موفقیت شان را میبینید؛
از طرفی جوان بیست و چند ساله ای که کسب و کاری نوپا راه اندازی کرده اما شکست خورده ولی تصمیم گرفته یک شکست خورده نباشد و دوباره تلاش میکند هم یک فرد موفق است.

مردی چهل و خورده ای ساله که پس از ورشکستگی بزرگی که داشته دوباره تصمیم گرفته از اول شروع کند هم موفق است. شما از این افراد چیزی نمی شنوید تا وقتی که موفقیت های آنها را ببینید…

افراد موفق، قیافته خاصی، استعداد منحصر به فرد یا تیپ و استایل قابل تشخیصی ندارند. تنها تفاوت افراد موفق با افراد ناموفق در طرزفکر و ویژگی شخصیتی آنهاست.

در این مقاله 10 ویژگی افراد موفق را میخوانید؛

اگر هرکدام از آنها را داشتید… بدانید شما هم موفق هستید اما ممکن است رونمایی موفقیت بزرگ تان کمی زمان بر باشد.

 

ویژگی اول | افراد موفق میدانند چطور بفروشند


در دنیای پررقابت امروزی، هیچ چیزی به خودی خود بفروش نمیرود. شما نمیتوانید کالایی را در سوپرمارکت مغازه بگذارید به امید اینکه خریدار آنرا ببیند و بخرد. شما باید تبلیغ کنید، باید روابط عمومی استفاده کنید و باید با صدای بلند راجع به آن کالا صحبت کنید ! (اینجا توضیح دادیم)

افراد موفق، یادگرفته اند چطور خودشان را در ازای یک رابطه درست بفروشند، چطور شخصیت شان را در جمعی ارائه کنند، چطور با افراد جدید ارتباط برقرار کنند… آنها فروشنده خوبی هستند.

 

ادموند هیلاری
ادموند هیلاری

 

ویژگی دوم | افراد موفق نترس هستند


نترس بودن به معنی این نیست که از هیچ چیزی نترسید. نترس بودن یعنی با وجود ترس، شهامت ادامه دادن را داشته باشید. اگر بتوانید در سخت ترین شرایط، از شکست نترسید و ادامه دهید شما ویژگی دوم را به خوبی دارید.

 

ویژگی سوم | آنها اولویت هایشان را دارند


شما نمیتوانید هر وقت که خواستید با آنها ارتباط برقرار کنید… آنها کارهای مهم تری دارند. شما هر پیشنهادی به آنها بدهید قبول نمیکنند چون از قبل پیشنهاد خودشان را آماده کرده اند. افراد موفق میدانند بهترین کار بعدی چیست… اولویت های شما مشخص است؟ پس ویژگی سوم را هم دارید. (اگر هنوز نمیدانید چطور اولویت هایتان را مشخص کنید، اینجا بروید)

 

ویژگی چهارم | آنها غرورشان را برای یادگیری بیشتر کنار میگذارند


افراد موفق اعتماد به نفس بالایی دارند و این اعتماد به نفس معمولا از نظر افراد بی اعتماد به نفس مغرور جلوه میکند. درحالی که افراد موفق، احترام زیادی به خودشان میگذارند و دوست دارند این احترام از طرف دیگران هم باشد فقط با یک تفاوت؛ آنها غرورشان را برای یادگیری چیزهایی که نمیدانند کنار میگذارند !

آنها اگر بدانند مطلب مهمی قرار است از طرف رئیس شان بشنوند که نیاز دارند، احتمالا با بد صحبت کردن رئیس شان مشکلی نخواهند داشت تا وقتی که به مطلب مورد نظرشان برسند.

 

ویژگی پنجم | افراد موفق رهبران خوبی هستند


آنها میدانند چطور مردم را به سمت کارهای بزرگ هدایت کنند. افراد موفق میدانند چطور اشتیاق انجام کاری را در دیگران ایجاد کنند، افراد موفق استعداد و مهارت خوبی در مدیریت یک جمع دارند. البته آنها رئیس نیستند، بلکه رهبر هستند. آنها رهبری میکنند تا به هدفی برسند که برای تمام اعضای تیم دارای فایده باشد.

 

ویژگی ششم | آنها میدانند چطور اعتبار خودشان را بالا ببرند


افراد موفق میدانند اعتبار، سرمایه با ارزشی است. آنها اجازه نمیدهند کارهای کوچک و افراد کوچک اعتبار آنها را خراب کنند. افراد موفق به اعتبارشان اهمیت زیادی میدهند زیرا همانطور که در ویژگی اول خواندید آنها فروشنده خوبی هستند و یک فروشنده میداند یکی از مهم ترین ملاک های مشتری، اعتبار است.

برای افزایش دادن اعتبار تان، باید یادبگیرید چطور به پیشنهاد های کم ارزش «نه» بگویید. دروغ نگویید، بدقولی نکنید و همیشه فایده ای برای افرادی که با شما در ارتباط هستند داشته باشید که میتواند جزو مهمترین ویژگی افراد موفق باشد.

 

ویژگی هفتم | احساسات شان را محدود میکنند


افراد موفق همانند افراد معمولی دارای احساس هستند، اما احساس شان را محدود و تحت کنترل شان قرار میدهند. افراد موفق طبق احساس  شان کاری نمیکنند. آنها میدانند در دنیای حرفه ای پیروی از احساس ممکن است خطرناک باشد.
شما نیز باید یادبگیرید احساسات تان را کنترل کنید. اگر احساس قوی به انجام کاری دارید، آیا میتوانید به صورت منطقی آن را توجیه کنید؟ اگر اینطور است آن کار را انجام دهید؛ در غیر این صورت ممکن است ضرر کنید.

 

ویژگی هشتم | آنها میتوانند ارتباط بسازند و حفظ کنند


اگر میخواهید افراد موفق را کشف کنید، ببینید از نزدیکان تان چه کسی خیلی راحت با دیگران ارتباط برقرار و ارتباطش را حفظ میکنند. افراد موفق استادِ پیدا کردنِ دوستانِ جدید هستند(یکی از مهمترین ویژگی افراد موفق ایجاد رابطه و شبکه سازی میباشد). آنها از برقراری ارتباط با غریبه ها و آنهایی که نمی شناسند هراسی ندارند، بلکه سعی دارند ارتباط بیشتری داشته باشند زیرا هر ارتباط یک فرصت برای رشد است.
اگر میخواهید یادبگیرید چطور با هرکسی هرکجا که خواستید ارتباط برقرار کنید، حتما این مقاله را بخوانید.

 

مایکل جردن
مایکل جردن

 

ویژگی نهم |‌ افراد موفق اهمیت نظم را میدانند


نظم خواب، خوراک، ورزش و افکار خوب چیزهایی هستند که افراد موفق به شدت آنها را دنبال میکنند و اجازه نمیدهند برنامه ریزی شان از نظم خارج شود. آنها به این مسئله پی برده اند که با داشتن نظم و عادات خوب رسیدن به موفقیت آسان تر میشود همانطور که قبلا ایــــنجا خواندید.

 

ویژگی دهم | آنها کمال گرا نیستند


همه فکر میکنند افراد موفق، افراد کمال گرایی هستند و همیشه همه چیز را در بهترین حالت آن میخواهند… اما اینطور نیست. همانطور که قبلا خواندید، کمالگرایی دشمن شماره یک موفقیت تان است. شما با کمال گرایی نه تنهای نمیتوانید با سرعت زیادی موفق شوید بلکه فرصت های موفقیت را هم نخواهید دید. پس انتظارات تان را کمی بیشتر از استانداردهایتان قرار دهید و نه خیلی زیاد تا هم انگیزه ای برای رسیدن به آنها داشته باشید و هم همیشه در حال رشد باشید.

در همین زمینه(ویژگی افراد موفق)، توصیه میکنیم مطالب زیر را هم بخوانید :

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت حل می‌گوید

    تمرکز بر احساسات غوغا میکنه

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**