میخواهید خلاق‌ ترین فرد دنیا شوید؟ فقط پیاده روی کنید

تحقیقات مارلی اوپتسو این ایده شگفت‌انگیز را ثابت کرده ...

همه ما دوست داریم خلاق باشیم و ایده های تازه ای به ذهن مان برسد.
خلاق بودن یکی از ویژگی های مثبتی است که بدون شک تاثیر خوبی بر روی موفقیت دارد. حتما برای شما هم پیش آمده که سعی کردید برای حل مشکل تان یا رسیدن به موفقیت بیش تر، یک راه خلاقانه و جدید پیدا کنید اما گاهی موفق نشدید.

اگر نگاهی به اطراف خود بیاندازیم، به سادگی متوجه می شویم که امروزه در شغل های مختلف دنبال آدم های خلاق می گردند. تبلیغات تلویزیونی نیاز به کسی دارند که ایده های ناب و خلاقانه داشته باشد؛ مجلات و روزنامه ها دنبال نویسنده های خلاق می گردند؛ نقاشی های خلاقانه تر بیش تر فروش می روند و حتی کارمندان خلاق ارتقا شغلی می گیرند.

پس داشتن ایده ناب و خلاقانه می تواند درهای جدیدی در زندگی به روی ما باز کند. به عبارت دیگر، در حال حاضر خلاقیت خریداران زیادی دارد. مهم نیست چه شغلی دارید، در هر زمینه که فعالیت کنید خلاقیت می تواند به بهبود کارتان کمک قابل توجهی کند. تعریف ساده خلاقیت این است:

خلاقیت  یعنی انجام دادن کاری یا حل کردن مشکلی با یک دید تازه و روش جدید.

خانم مارلی اوپتسو

مارلی اوپتسو دانشمند رفتار شناس و محقق آموزشی یک راهکار جالب برای ما پیدا کرده تا در شرایطی که نیاز به افکار خلاقانه داریم و دنبال ایده می گردیم، بتوانیم خلاق تر شوید.

البته این راهکار فقط برای قسمت نخست فرآیند خلاقیت یعنی، مرحله اول که شامل ایده دادن می شود، هستش.

همه ما خوب می دانیم فرآیند خلاقیت به همین سادگی نیست یعنی بعد از این که ایده خلاقانه به ذهن ما رسید باید به دنبال عملی کردن آن باشیم. اما خیلی ها در همان مرحله اول که مربوط به پیدا کردن ایده های جدید و خلاقانه است، دچار مشکل هستند.

مارلی و همکارانش برای این قسمت راهکاری ساده و جالب توجه پیدا کردند.

» اگر می خواهید خلاق تر شوید به پیاده روی بروید «

شاید شما هم مثل من از این راهکار ساده تعجب کرده باشید.
چطور می شود با یک پیاده روی ساده خلاق تر شد، اما خب این راهکار یک شبه به وجود نیامده و نتیجه سال ها تحقیق مارلی اوپتسو و همکارانش بر روی افراد زیادی است.

آن ها چهار مرحله مطالعه انجام دادند و در همه آن ها به نتیجه یکسانی رسیدند.

در یکی از تحقیقات شان، آن ها به افراد چهار دقیقه وقت دادند و از آن ها خواستند تا درباره این موضوع فکر کنند که با یک کلید علاوه بر باز کردن قفل چه کار دیگری می توان انجام داد؟ آن ها ایده ها را بررسی می کردند تا ببینند چه گروهی ایده های خلاقانه بیش تری ارائه داده است.

اگر دنبال ایده خلاقانه هستید، چه در خانه راه بروید چه در خیابان ایده های خلاقانه بیش تر از حالتی که نشستید یا خوابیدید به سراغ شما خواهند آمد.

در حقیقت یک ایده خلاقانه علاوه بر این که نو آوری دارد باید واقع گرایانه نیز باشد.

مثلا اگر کسی می گفت می توان از کلید به عنوان چشم سوم زرافه استفاده کرد؛ این ایده خلاقانه در نظر گرفته نمی شد چون واقع بینانه نبود.

آن ها افراد را در سه گروه قرار دادند و در حالت های نشسته  و در حال پیاده روی روی تردمیل مورد بررسی قرار دادند. نتایجی به دست آوردند جالب توجه بود افراد روی تردمیل، خلاق تر از افرادی که فقط نشسته بودند و دنبال ایده می گشتند، عمل کردند.

در این ازمایش به نتایج جالب توجه دیگری نیز دست یافتند : مثلا این که اگر شما جلسه مهمی دارید و قبل آن کمی پیاده روی کنید، ذهن تان در جلسه خلاق تر و بهتر عمل می کند.

اگر می خواهید از  راهکار پیاده روی کمک بگیرید، این پنج نکته را فراموش نکنید :

در همین زمینه مقالات زیر را هم بخوانید:

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت Name می‌گوید

    بیل گیتس: “ناراضی ترین مشتریان شما بزرگترین منبع یادگیری شما هستند.”
    من ناراضی ترین عضو این پروژه (پروژه سوخت جت) نیستم و اتفاقا این پروژه رو بسیار تحسین میکنم، اما مشکلی که مدتی هست برای من پیش اومده، افزایش هزینه عضویت ماهانست!
    هزینه عضویت افزایش زیادی نداشته، اما، برای من پرداخت این هزینه با همین افزایش ناچیز، کمی سخت تر از قبل (و گاهی غیرممکن) شده.
    البته این رو هم باید عرض کنم که میدونم کار ساده و یا بی اهمیتی انجام نمیدید؛ فقط میخواستم بازخوردی ثبت کنم تا به این موضوع توجه کنید و اگر دلیل منطقی‌ای وجود داشت، تغییری ایجاد کنید!

    1. کاربر سوخت جت جت می‌گوید

      با سلام و عرض ادب، دوست عزیز افزایش هزینه حق اشتراک دو دلیل اصلی داشت :
      یک) افزایش کیفیت و تعداد محتوای منتشر شده برای اعضای ویژه
      دو) پوشش بخشی از افزایش هزینه‌های جانبی نگهداری و پشتیبانی وبسایت میباشد…
      متاسفانه با عدم ثبات نرخ ارز و هزینه‌های کشور این فشار بر تمام کسب و کارها وارد شده است.

  2. کاربر سوخت جت مه می‌گوید

    سلام. مقاله خوبی بود. لطفا ادامه دار باشد. ممنونم

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**