کارشناسان می‌گویند بیشتر آدم‌ها هرگز به سن بلوغ نمی‌رسند! اما شما چطور به بلوغ فکری واقعی برسید؟

چقدر از مردم جامعه را واقعاً می‌توانیم بالغ بدانیم؟ واقعیت این است: خیلی کم.

در واقع بلوغ ترکیبی از عقل‌گرایی، داشتن فهم مناسب و فهمیدن معنی اصلی زندگی است.  و اگر نگاهی به اطرافتان بندازید آدمهای بسیار اندکی را خواهید یافت که این مفاهیم را به خوبی درک کرده باشند.

انسان بالغ ارزش‌های اصلی را درک می‌کند. به حقیقت جهان بجای ظاهر آن توجه می‌کند و سعی دارد تا به آرامش درونی در این زندگی کوتاه برسد.

بلوغ فکری واقعاً چیست؟

در واقع دلیلی که کارشناسان باور دارند که بسیاری از مردم به بلوغ فکری نمی‌رسند این است :  اگر از همه‌ی مردم بپرسید که چه چیز‌هایی در زندگی‌تان برایتان مهم‌تر است به مواردی مانند: سلامتی، خدا، خانواده، روابط، پول و … اشاره می‌کنند.

اما یک‌بار به طور خالصانه به جامعه  و به خودتان نگاه کنید:

  • بیشتر آدمها ادعا می‌کنند که سلامتی برایشان مهم است: اما تعداد کمی وزرش می‌کنند و بیشترشان هم هر روزه‌ از غذاهای بی‌ارزش و مضری تغذیه می‌کنند که خودشان می‌دانند برای سلامتی‌شان مهم است.
  • بیشتر آدما ادعا می‌کنند که خدا و زندگی جاودانه برایشان مهم است: اما بیشتر آدمها از مرگ می‌ترسند و وظایف‌شان را در قبال خداوند انجام نمی‌دهند.
  • بیشتر آدم‌ها می‌گویند که خانواده و روابط و … برایشان مهم است: اما بیشتر آدم‌ها هنوز یک کتاب در این زمینه‌ها نخوانده‌اند. بیشترشان نمی‌توانند و نمی‌خواهند خشم‌شان را کنترل کنند. بیشترشان زمان خانواده‌شان را صرف تلویزیون دیدن می‌کنند.
  • بیشتر آدما می‌گویند که رسیدن به هدف‌های زندگی‌شان برایشان در اولویت است: اما بیشترشان در طول روز بیشتر مشغول شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون دیدن و تفریح‌های زودگذر هستند تا رسیدن به هدفشان.

پس نتیجه‌ می‌گیریم که  بیشتر آدم‌های این دوره
هنوز به بلوغ واقعی نرسیده‌اند.

در واقع هر وقت دیدید انسانی برخلاف بقیه و عموم مردم عمل می‌کند
شک کنید که او فردی بالغ است و احتمالاً حقایقی را می‌داند که ما نمی‌دانیم.

متأسفانه همه جوامع از قدیم تا به حال در مقابل انسان‌های متفاوت و غیرمشابه اکثر جامعه ایستاده‌اند، آن‌ها را زندانی کردند، مسخره کردند و دیوانه خواندند. اما آن انسان‌های بزرگ به سبب حقیقتی که می‌دانستند هیچ‌گاه با چنین رفتاری از مسیر خود برنگشتند.

راه‌کارهای رسیدن به بلوغ فکری

حالا اگر شما هم به این نتیجه رسیدید که وقت آن است که بالغ شوید، در ادامه به توصیه‌های جالبی که توسط کارشناسان مطرح شده گوش کنید و سعی کنید با رعایت آن‌ها در زندگی‌تان به بلوغ فکری کاملی دست پیدا کنید.


در همین زمینه مطالب زیر را هم بخوانید:

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت في می‌گوید

    واقعاً زنده بودن هميشه به معناي زندگي كردن نيست…/مقاله ي جالبي بود

  2. کاربر سوخت جت idsh می‌گوید

    مواردی که در تعریف “بلوغ فکری” عنوان شد بسیار سطحی و خام بود و اتفاقا میتونن ارزش آدمهای بسیار بالغ و منطقی نباشن هیچکدومشون
    آیا میتونید بگید تسلا که نه به خدا اعتقاد داشت نه خانواده براش مهم بود و نه به سلامتیش اهمیت میداد ، آدم بالغی نبود ؟
    این موارد در مورد بسیار بسیار آدمهایی که تحولات عظیم توسط افکار عمیقشون در دنیای ما ایجاد کردن میتونه صدق کنه
    برقرار باشید .

    1. کاربر سوخت جت hamb می‌گوید

      توی این مقاله چیزی راجع به اینکه چطور دستاوردهای بزرگ داشته باشیم صحبت نشده، مقاله راجع به بلوغ فکری هستش و دقیقا مثالی که شما بهش اشاره کردین صادقه برای اهمیت موضوعات این مقاله. شاید یک فردی مثل تسلا اختراعات بزرگی داشته باشه اما این فرد بلد نباشه با اطرافیانش ارتباط برقرار کنه ! حالا این فرد به بلوغ فکری رسیده؟‌طبیعتا نه… شما وقتی به بلوغ فکری رسیدین که تقریبا در همه جنبه‌های مادی و معنوی زندگیتون تعادل برقرار کرده باشین !

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**