افراد فوق موفق دنیا و عادات عجیب و غریب خوابیدنشان

خواب یکی از مهم ترین ارکان زندگی است اما برای افراد موفق؛ حیاتی است.
برای افراد  موفق با یک عالمه کار مهم برای انجام دادن در روز، خوابیدن یک نعمت لذت بخش اما دست نیافتنی است و دقیقا به همین دلیل است که در زمان خواب، شب، هنگامی که چشم هایشان را میخواهند بر هم بگذارند، دست به کارهایی میزنند تا بهترین استفاده را از این چند ساعت لذت بخش و فوق العاده مفیدشان ببرند.

در این مقاله میخواهیم شما را با عادت عجیب خوابیدن 13 فرد فوق العاده موفق دنیا آشنا کنیم.
افراد فوق موفق دنیا و عادات عجیب و غریب خوابیدنشان :

  1. تام کروز (Tom Cruise) بازیگر مشهور هالیوود : خوابیدن در یک اتاق آکوستیک برای خروپف کردن
    گویا همسر تام کروز از خر و پف او ناراضی است و تام کروز روزی به خدمتکاراش دستور میدهد اتاقی مخصوص برای خودش بازسازی کنند تا به صورت آکوستیک (صداگیر) باشد و هرچقدر میخواهد خروپف کند.
  2. وینستون چرچیل (Winston Churchill) نخست وزیر بریتانیا در جنگ های جهانی : هر روز 2 ساعت چرت زدن ضروری است
    وینستون چرچیل از معدود افراد موفق دنیاست که عاداتی عجیب و گاها ناسالم داشت، برای مثال روزانه 10 سیگار برگ میکشید، ورزش نمیکرد و حدود 12 ساعت در روز میخوابید. او معتقد بود چرت 2 ساعته اش در ساعت 5 بعدازظهر به او اجازه میدهد نیمه دوم روزش را بهتر مدیریت کند.
  3. ماریا کری (Mariah Carey) خواننده پاپ : 20 بخور اطراف رختخواب و 15 ساعت خواب شبانه
    دستگاه بخور باعث افزایش رطوبت هوا میشود و احتمالا رطوبت بالا باعث آرامش ایشون میشود.
  4. استفان کینگ (Stephan King) نویسنده کتاب داستان های تخیلی که بیش از 150 میلیون نسخه از کتاب هایش به فروش رفته : او هنگام خواب باید تمام بالش هایش به سمت مشخصی قرار گرفته باشند.
    او قبل از خواب عادت دارد دست و صورتش را بشوید و بالش هایش را به صورت منظم و در جهت خاصی تنظیم کند. استفان خودش میگوید “چرا باید کسی دست و صورتش را قبل از خواب بشوید؟ نمیدانم ! همینطور بالش هایش را چنین مرتب کند؟ خب نمیدانم اما عادت کرده ام
  5. لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci) یک نابغه، زیست شناس، ریاضیدان، مخترغ هلیکوپتر، قیچی، چتر نجات و … : هر 4 ساعت یکبار یک چرت 20 دقیقه ای
    لئوناردو داوینچی از معدود افرادی بود که دنیا به ندرت شاهد ظهور نبوغ شان است. او در طول زندگی اش، اولین بیش از یک انسان عادتی اختراع و کشفیات انجام داده، خالق اولین نگاره از ماهیچه های انسان، اولین منجنیق، اولین تانک و …
  6. مارتا استوئارت (Martha Stewart) کارآفرین بنام دنیای کسب و کار : خوابیدن فقط 4 ساعت در روز
    مارتا یک کارآفرین و چهره ای بنام در حوزه کسب و کار است، او صاحب یک شبکه تلوزیونی است و عادت دارد هر روز صبح قبل از رسیدن کارمندانش به شرکت، آنجا حضور داشته باشد و قبلش البته حتما به حیواناتش غذا دهد، یعنی اسب هایش، گاوها و گوسفندان و الاغ ها و غازها و حدود 200 تا مرغ ! (اگر میخواهید تبدیل به فردی سحرخیز شوید این مطلب را بخوایند)
  7. امینم (Eminem) خواننده رپ مشهور دنیا : چسباندن ورقه های فویل به پنجره های اتاقش تا حتی یک روزنه نوری هم باقی نماند و نوری به داخل اتاق خوابش نباشد.
    این شاید عادی باشد که ورقه های نازک فویلی را به پنجره اتاقتان بچسبانید تا نور کمتری وارد اتاقتان شود، اما این رپر معروف با چسباندن فویل حتی بر روی چارچوب پنجره ها این قضیه را در سطحی بالاتر حل میکند(!)
  8. امیلی برونته (Emily Bronte) رمان نویس مشهور : قدم زدن دور یک دایره تا زمانی که خوابش ببرد و بیفتد.
    امیلی برونته شاعر و رمان نویس بنام در قرن 19-م زندگی میکرده و از بیماری بیخوابی رنج میبرده، او درمانی برای این بیماری پیدا کرده بود و حول یک دایره فرضی آنقدر قدم میزد تا خوابش ببرد و بیافتد و بخوابد.
  9. چارلز دیکنز (Charles Dickens) تاثیرگذارترین نویسنده انگلیسی بعد از شکسپیر : عادت داشت رو به شمال بخوابد تا خلاقیتش افزایش یابد.
    چارلز دیکنز، رمان نویس و خالق شخصیت های جاودانه داستانی، بعد از شکسپیر تاثیرگذارترین نویسنده انگلیسی، گویا میدانست خلاقیت ذاتی نیست، برای همین منظور سعی در بهتر کردن آن داشت.
  10. ماریسا مایر (Marissa Mayer) مدیرعامل Yahoo! : عادت دارد هر 4 ماه یکبار، کل آخر هفته را بخوابد
    ماریسا مایر را یک معتادِکار میدانند ! او بی وقفه کار میکند گویا به کار کردن اعتیاد دارد، بعضی اوقات تا 130 ساعت در هفته کار میکند… یعنی عملا زمانی برای خوبیدنش باقی نمی ماند.
  11. مایکل فلپس (Michael Phelps) قهرمان المپیک : او در محفظه ای میخوابد که فشار هوا را در ارتفاع 8500 تا 9000 فوتی شبیه سازی کرده اند.
    او با انتقال اتاق خوابش به بالاترین نقطه فشار هوایی در خانه اش، سعی دارد مقدار اکسیژن خون اش را کاهش دهد، با کاهش اکسیژن بدن، بدن خود به خود مجبور میشود فشار بیشتری را تحمل کند و شرایط سخت ترین گلبول های قرمز تولید کند. اینکار باعث میشود در فشار عادی، بدنش راحت تر و بیشتر از حد معمول گلبول های قرمز تولید کنید که برای ساخت عضلات مفید است.
  12. نیکولا تسلا (Nikola Tesla) مخترع مغناطیس و امواج رادیویی : نیکولا تسلا به طرز عجیبی فقط 2 ساعت در روز میخوابید.
    تسلا از معدود کسانی بود که تغییرات زیادی در جهان فیزیک بوجود آورد، او کاشف امواج رادیویی بود و قصد داشت راهی پیدا کند تا برق را به کمک امواج در مسافت های بلند انتقال دهد.
  13. لیندان بی. جانسون (Lyndon B. Johnson) 36مین رئیس جمهور آمریکا : او روزهایش را به شیفت تفکیک شده تبدیل میکرد.
    او عادت داشت برای افزایش بهره وری، ساعت 6:30 صبح بیدار شود تا ساعت 2 کار کند. بعد از ورزش مختصر به رختخواب برود و تا 30 دقیقه بخوابد و ساعت 4 بیدار شود تا اوایل صبح روز بعد کار کند.

 

ژان پل سارتر

 

در همین زمینه، مطالب زیر را حتما بخوانید :

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت 1997 می‌گوید

    توصیه میکنم…هرجور دوست دارید بخوابید و به شب یا روز بودن اهمیت ندید…..
    من خودم قبلا ها روز رو کامل میخوابیدم و شب بیدار بودم……
    وقتی به هدفت اهمیت بدی.ساعت خوابت به حداقل میرسه.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**