اگر فکر میکنید برای شروع دیر است، بهتر است این مقاله را بخوانید

هیچ سن و سالی برای شروع یک زندگی جدید و ساختن افسانه شخصی تان دیر نیست…
مگر اینکه خودتان با باورهای مخرب خواسته باشید خودتان را محدود کنید که دیر است و یا اینکه، هنوز این مقاله را نخوانده باشید !

روزانه دوستان زیادی از بخش تماس به ما، برای مان ایمیل می فرستند و با شیوه ها و جملات مختلف به ما میگویند ‘چیزهایی که توی وبسایت تون قرار میدید برای جوون تر هاست… برای ما دیگه دیر شده.’

از طرفی، ازینکه با ما ارتباط نزدیکی دارید خوشحالیم؛ اما… وقتی میبینیم چقدر باورهای اشتباه و محدود کننده در جامعه ما وجود دارد افسوس میخوریم و میخواهیم بیشتر تلاش کنیم تا آنها را از بین ببریم.

باورهایی مثل ‘توی ایران نمیشه پیشرفت کرد’ و ‘برای شروع دیر شده’ اگر رک و صادقانه بخواهید بدانید باورهایی تلقین شده و منفی بیش نیستند. این باورها نه تنها به شما کمک نمیکنند، بلکه هرچقدر هم بگذرد شما بیشتر آنها را باور میکنید و نتایج آنرا نیز میبینید !

درحالی که فقط «باور» و توهمی از تلقینات ذهنی هستند.
اجازه بدهید با یک مثال ساده، موضوع باورها را شفاف سازی کنیم تا بدانید چقدر مهم و تاثیرگذار است… :

شما ممکن است از یک خرس در جنگل بترسید.
چون از شما قوی تر است، گوشتخوار است و اگر به سمت شما حمله کند جان شما در خطر است. تا اینجا هیچ مشکلی با این باور وجود ندارد که ‘خرس از نزدیک در جنگ ترسناک است’

شما هروقت یک خرس را از نزدیک ببینید، احتمالا می ترسید واین علائم را در خودتان میبینید که  ضربان قلب تان بالا میرود، دست هایتان عرق میکند، آدرنالین در خونتان ترشح میکند و تمام فکر و ذکرتان این میشود که چطور فرار کنید.

واقعیتی که بسیار متفاوت از باور و برداشت شماست
واقعیتی که بسیار متفاوت از باور و برداشت شماست

حالا، فرض کنید با دوستان تان به جنگل میروید تا چادر بزنید و یک شب بمانید.
دوست شما میخواهد شما را کمی اذیت کند و یک لباس خرس می پوشد و از دور به سمت شما میدود. با اینکه میدانید در جایی امن چادر زدید و امکان ندارد خرس در آنجا باشد، اما باور شما از اینکه ‘خرس از نزدیک در جنگل ترسناک است’ فعال میشود و تمام علائم ضربان قلب بالا، عرق دست ها، آدرنالین و ترس و وحشت در وجود شما پدیدار میشود.

اما واقعیت داستان چه بود؟ دوست شماست که لباس خرس پوشیده بود !
واقعیت، چیزی بسیار دورتر از باور شما بود… اما باور شما تمام علائمی که قرار بود از خودتان بروز دهید را فعال کرد.

حالا فرض کنید، باور داشته باشید ‘دیگه خیلی دیر است’ خب، طبیعتا دست به هرکاری بزنید، شکست خواهید خورد (باور شما علائم را فعال میکند) و خیلی سریع با خودتان نتیجه میگیرید ‘من که میدونستم دیره و نمیشه…’

پس، برای اولین بار هم که شده به جنگ با باورهایتان بروید.
آنها را بشناسید، واقعیت ها را از آنها جدا کنید و باورهایی که به درد رسیدن به اهداف تان نمیخورند را دور بیاندازید… و البته این مقاله را تا انتها بخوانید.

چون میخواهیم به شما 7 مورد مهمی که در هر سنی باشید میتوانید یادبگیرید را معرفی کنیم. مهارت ها و تجربیاتی که بــــــــایـــد در زنـــــدگی بدست آورده باشید چون در غیر این صورت همیشه افسوس خواهید خورد !

امروز اولین روز از بقیه روزهای زندگی تان است،
آماده اید شروع کنیم؟

در همین زمینه، نوشته های زیر را توصیه میکنیم بخوانید :

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت hadi می‌گوید

    احسنت به شما به خاطر این مقاله عالیتون

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**