با تکنیک قصد جزء به جزء در هر شرایطی ذهنیت مثبت داشته باشید

هر با که قصدتان عوض می‌شود وارد یک جزء جدید می‌شوید: اگر در حال شست و شوی ظروف هستید و تلفن زنگ می‌زند…وارد یک جزء جدید می‌شوید، وقتی سوار اتومبیل می‌شوید…وارد یک جزء جدید می‌شوید، وقتی شخص دیگری داخل اتاق می‌آید، وارد جزء دیگری می‌شوید.

اگر قبل از وارد شدن به هر جزء، اندیشه‌ها و احساساتتان را بررسی کنید، بسیار مؤثرتر خواهد بود نسبت به وقتی که وارد جزء شوید و بعد شروع به هدایت اندیشه‌هایتان کنید. به عبارت دیگر، قصد کردن جزء به جزء بر موقعیت ایده‌آلتان تأکید دارد نه بر موقعیتی که در حال حاضر وجود دارد.

بدانیم که:

[bs-quote quote=”تنها چیز ارزشمند واقعی، احساس درونی است. ” style=”default” align=”center” color=”#515151″ author_name=”آلبرت انیشتین” author_avatar=”https://sookhtejet.com/wp-content/uploads/2019/08/آلبرت-انیشتین.jpg”][/bs-quote]

 

این تکنیک زمانی بهتر اثر می‌کند که احساسات بین این طیف احساسی قرار داشته باشند:

  1. باور/ توقع مثبت
  2. خوش بینی
  3. امیدواری
  4. رضایت
  5. بی‌حوصلگی
  6. بدبینی
  7. ناشکیبایی
  8. استیصال

در این تکنیک شما باید ویژگی‌های ارتعاشی هر جزء از آرزوهایتان را تعیین کنید. این تکنیک کمک می‌کند تا شما کمتر بر پدیده‌های فعلی زندگی‌تان متمرکز شوید و بیشتر به پدیده‌هایی که می‌خواهید وارد زندگیتان شوند توجه کنید.این تکنیک بیشتر بر احساسات تأکید دارد.

همچنین به شما کمک خواهد کرد تا مقتدرانه‌تر اندیشه‌هایتان را انتخاب کنید و بر آن‌ها متمرکز شوید. به مرور زمان قبل از ورود به هر جزء جدید می‌توانید مقتدرانه اندیشه‌هایتان و در نتیجه احساساتتان را انتخاب کنید.

دو موقعیت را برای شما بیان می‌کنیم.

موقعیت اول | مربوط به خستگی

من هیچ انرژی ندارم. همیشه احساس خستگی می‌کنم. من به سختی روز را به شب می‌رسانم و نمی‌توانم کارهایم را انجام دهم. من بسیار خسته هستم. من احساس بی‌حوصلگی می‌کنم.

قصد جزء به جزء:
من کارم را به پایان رسانده‌ام.وارد فروشگاه مواد غذایی شدم و مواد مورد نیازم را خریده‌ام.مقابل خانه‌ام توقف کردم و اتومبیلم را خاموش کردم. اما قبل از اینکه از اتومبیل خارج شوم، تصمیم گرفتم که تکنیک جزء به جزء را به کار ببرم. مواد غذایی را از اتومبیلم به خانه منتقل کنم و آن‌ها را در جای خودشان قرار دهم.

هدف من در این جزء جدید:
می‌خواهم احساس مؤثر بودن کنم. می‌خواهم احساس کافی بودن کنم. می‌خواهم احساس منظم بودن کنم. می‌خواهم احساس خوبی در بدنم داشته باشم. می‌خواهم احساس قدردانی نسبت به مواد غذایی و آشپزخانه‌ام داشته باشم.

بدانیم که:

موقعیت دوم | مربوط به شغل

من نسبت به بسیاری از همکارانم حقوق بیشتری می‌گیرم اما دیگر نمی‌خواهم به کارم ادامه دهم. من مدت طولانی این کار را انجام داده‌ام و دیگر این کار برایم جذاب نیست. به نظر می‌رسد هیچ کس به کارهایی که من انجام می‌دهم توجهی نمی‌کند و همه فقط اشتباهاتم را می‌بینند. روزها به کندی سپری می‌شود…و من باید همان کارهای تکراری روز گذشته را انجام دهم. من احساس بی‌حوصلگی می‌کنم.من به آینده بدبین هستم.

قصد جزء به جزء:
من دوش گرفته‌ام. لباس پوشیده‌ام و صبحانه‌ام را خورده‌ام. با اتومبیلم به محل کارم آمده‌ام و آن را در پارکینگ پارک کرده‌ام . قبل از ورود، تصمیم گرفته‌ام که دو سه دقیقه در اتومبیلم بنشینم و تکنیک قصد جزء به جزء را به کار ببرم. یک جلسه‌ی یک ساعته در اتاق مدیر خواهیم داشت. ما این جلسه را هر شنبه داریم.

هدف من در این جزء جدید:
من می‌خواهم به موقع برسم، من می‌خواهم دیگران متوجه شوند که تعطیلات مرا شاداب کرده است.من می‌خواهم احساس شادی کنم. من می‌خواهم از افراد حاضر در جلسه لذت ببرم. من می‌خواهم که این جلسه مؤثر باشد. من می‌خواهم از شرکت در این جلسه احساس شادی کنم و دیگران هم از بودن در کنار من خوشحال باشند.

بدانیم که:

[bs-quote quote=”بیشتر از چیزی که بر روی شغلت کار می کنی، بر روی خودت کار کن. ” style=”default” align=”left” color=”#333333″ author_name=”جیم ران” author_avatar=”https://sookhtejet.com/wp-content/uploads/2019/08/جیم-ران-2.jpg”][/bs-quote]

این تکنیک قصد جزء به جزء ممکن است بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما به کار بردن آگاهانه‌ی این تکنیک یک زندگی ناخواسته و پر از تجربیات نامطلوب را به یک تجربه‌ی شاد و هیجان‌انگیز تبدیل خواهد کرد.

این تکنیک رابطه‌ی بین ارتعاش باور فعلی‌تان و ارتعاش آرزوهایتان را بهبود می‌بخشد چون باعث می‌شود شما دست از تمرکز بر آنچه هست بردارید و بر چیزی که قرار است بیاید متمرکز شوید. با کمی تمرین، در بالا بردن سطح انتظارات مثبت‌تان از آینده، بسیار ماهر خواهید شد. در این باره در مقاله قانون بخشش دیپاک چوپرا بیشتر توضیح دادیم.

کار سختی نیست که در مورد آینده خوش‌بین‌تر باشید. اما اگر احساسات منفی قوی‌تری دارید، ممکن است نتوانید به آسانی یک جزء مثبت را پیش بینی کنید و فقط احساسات منفی لحظه‌ی حال را با خود به جزء بعدی حمل کنید. اگر متوجه شدید که این کار را می‌کنید، تکنیک را ادامه ندهید چون ارزشی ندارد و با این کار فقط بر آنچه نمی‌خواهید متمرکز می‌شوید و آن را به جزء بعدی وارد می‌کنید.

وقتی این تکنیک را شروع می‌کنید. خوشحال و خوش‌بین باشید (اگر نمی‌دانید چطور این مقاله را بخوانید) و به مرور زمان وقتی نیروهای کائنات را مقتدرانه وادار می‌کنید که دقیقاً آن طوری که شما می‌خواهید جاری شود، احساس قدرت خواهید کرد.

«اميرالمؤمنين عليه‌السلام» می‌فرمایند:

حُسنُ الظَّنِّ راحَةُ القَلبِ وَ سَلامَةُ البَدَنِ.

خوش‌بيني، ماية راحتي جان و سلامتي تن آدمي است.
(شرح‌ غرر، ج ٣، ص ٣٨٤)

چند دقیقه‌ای بنشینید و اندیشه‌هایتان را روی کاغذ بنویسید. به مرور زمان، وقتی این تکنیک را به کار ببرید، کم‌کم می‌توانید اندیشه‌های بهتری پیدا کنید. نوشتن اندیشه‌ها بر روی کاغذ باعث می‌شود تمرکزتان قوی‌تر شود و در آن صورت شما راحت‌تر می‌توانید احساسی را که اندیشه‌هایتان می‌دهند، متوجه شوید. (در مورد معجزه‌ی نوشتن روی کاغذ در این مقاله بیشتر توضیح دادیم)

[bs-quote quote=”برای انجام اقدامی مثبت، باید بینشی مثبت داشته باشیم. ” style=”default” align=”right” color=”#490b0b” author_name=”دالایی لاما” author_job=”رهبر مذهبی بوداییان” author_avatar=”https://sookhtejet.com/wp-content/uploads/2019/11/دالای-لاما.jpg”][/bs-quote]

وقتی به خودتان ثابت شود که می‌توانید کمی احساس بهتری داشته باشید،قدرتتان را دوباره به دست می‌آورید و وقتی آن آگاهی را به دست آوردید، ترستان از همه چیز، از بین خواهد رفت.

این تکنیک به شما احساس یک هنرمند بزرگ را می‌دهد که بر همه‌ی تجربیاتش کنترل دارد، همه‌ی جزئیات زندگی‌اش را تعریف می‌کند و مقتدرانه همه تجربیاتش را می‌سازد. قصد جزء به جزء کیفیت زندگی شما را بالا خواهد برد. بنابراین با بینشی مثبت سعی کنید تا آن را شروع کنید و در این کار به هیچ عنوان عجله‌ نکنید تا بتوانید نتایج دلخواه را کسب کنید.


در همین زمینه بخوانید:

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت مد می‌گوید

    من قبلا از این تکنیک استفاده می کردم ولی دلیل علمیشو نمیدونستم که چرا انقد حالم خوب بود nو چون نمیدونستم فکرهم می کردم که بی فایده س انجام این کار nاما الان به‌لطف شما آگاه شدم و مطمئنمم خیلی خیلی بیشتر از قبل نتیجه ی خوب خواهد داد ممنون ازشما

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**