حسش نیست؟ با این 10 استراتژی دوباره شروع کنید

شروع دوباره

همه مان در یک نقطه ای از زندگی خسته میشویم؛
دیگر هیچ میل و علاقه و انگیزه ای برای انجام کارهای مهمی که میدانیم باید انجام بگیرند نداریم، حس و اشتیاق ما نسبت به رویاهای مان کمتر و کمتر میشود تا جایی که احساس میکنیم باید تسلیم شویم… اما آیا میشود دوباره شروع کرد؟

اما درست در همین لحظه است که باید بدانیم؛ در صورت تسلیم شدن یکبار برای همیشه رویاهایمان را از دست میدهیم… بهترین گزینه در این حالت، فقط خود را مشغول انجام کارها کردن است تا انگیزه و اشتیاق مجددا به سراغ آدم بیایید (یا خودمون آنرا ایجاد کنیم)

امــــــا چطــــــور؟
جطور میتوانیم بدون داشتن اشتیاق و انگیزه خودمون رو مشغول نگه داریم به کارهای مهمی که باید انجام بگیرند؟ در این مقاله 10 تکنیک کاربردی خواهید خواند که به کمک آنها دوباره شروع میکنید به تلاش در راه رسیدن به رویاهایتان…

شروع دوباره

10 تکنیک کاربردی برای اینکه دوباره شروع کنید (در حالی که هیچ انگیزه ای ندارید…) :

 

تکنیک شماره ۱ شروع دوباره

مشکلات را سازماندهی کنید
اولین و اساسی ترین کاری که باید انجام بدید مشخص کردن مشکل و مانع اصلی شروع است. باید کشف کنید کدام عامل اساسی ترین نقش را در بی انگیزه کردن شما دارد؟ برای مثال در بسیاری از کارها، وظایف و مسئولیت های شخص ناخوشایند و بدون هیجان هستند و همین باعث دلسردی فرد در انجام آن کارها میشود.
و یا اصلا انگیزه درونی تهی شده و شما هیچ میل و اشتیاقی به ادامه ندارید؛ پس ابتدا مشکل و مانع اصلی را شناسایی کنید.

 

 

تکنیک شماره  ۲ شروع دوباره

غورباقه را قورت بده
حال که مشکل و مانع اساسی را شناسایی کردید، نوبت آن است که در اولین اقدام و در اولین کارهایی که میخواهید در طول هفته یا روز انجام دهید، انجام و اتمام آن کار خسته کننده یا دلسرد کننده است.
مهم نیست چقدر بد، به قول برایان تریسی : «ابتدا، غورباقه را قورت دهید.»

 

آندره گروو
آندره گروو

 

تکنیک شماره ۳ شروع دوباره

نتیجه نهایی را همیشه در تصورات تان داشته باشید
اگر قرار است تلفنی بزنید که نمیخواهید (اما باید بزنید) و یا باید به قرار ملاقاتی برسید که طرف مقابل خوش تان نمی آید (اما میدانید باید بروید) همیشه و همیشه نتیجه نهایی و حسی که پس از انجام آن کار در شما ایجاد خواهد شد را قبل از انجام تصور کنید.
مثلا تصور کنید پس از تلفن چقدر فشار روانی از شما کم میشود یا یک قرار ملاقات کوتاه خواهید داشت و دیگر راجع به ان فکر نمیکنید.

 

 

تکنیک شماره ۴ شروع دوباره

انگیزه پیدا کنید
خب… شاید الان از خودتون بپرسید «اگه من میتونستم انگیزه پیدا کنم که الان اینجا نبودم این مقاله رو بخونم !» بله حق با شماست. اما منظور ما از انگیزه، پیدا کردن انگیزه های کوچکی است که زندگی سیاه سفید را کمی رنگی میکند.
مثلا خوردن یک بستی سر ظهر پس از انجام کارها، یک انگیزه است؛ و یا برنامه مسافرت آخر هفته، یک انگیزه برای اتمام سریع کارهای هفتگی تان است.

 

 

تکنیک شماره ۵ شروع دوباره

تعهد نشان دهید
اگر دقت کنید، تکنیک شماره ۵ نمیگوید «تعهد داشته باشید.» بلکه «نشان دهید!» میدانید چرا؟‌ شما اگر هدفی دارید و برای رسیدن به آن هدف کارهایی خسته کننده قرار است انجام دهید، با نشان دادن تعهد تان به اهداف تان در برابر دیگران، باعث خواهید شد میل و انگیزه برای رسیدن به آن هدف در شما چند برابر شود.
مثلا میخواهید وزن کم کنید؛ وزن مورد علاقه تان را بر دیوار اتاق تان بچسبانید تا اعضای خانواده تان هم از هدف تان آگاه شوند. در این صورت میل و انگیزه شما برای زیر پا گذاشتن اهداف تان کمتر میشود.

 

 

تکنیک شماره ۶ شروع دوباره

نوت برداری کنید
شاید نخواهید دیگران از اهداف تان با خبر شوند؛ تکنیک شماره ۶ برای شماست !
یک دفترچه اهداف و رویاها باید درست کنید، اهداف تان را در آن بنویسید و آنرا در جایی نزدیک برای مرور روزانه قرار دهید. هر روز صبح، قبل از شروع کار، با خواندن اهداف تان و رویاهایتان شما یادتان می آید چرا این همه سختی را تحمل میکنید و برای چی تا این حد سخت تلاش میکنید.

 

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

 

تکنیک شماره ۷ شروع دوباره

کوچک… خیلی کوچک شروع کنید
از دلایل اصلی دلسرد شدن، داشتن توقع بالا از نتایج ابتدایی کارها است.
اگر دستآورد شما کمتر از توقع شما باشد، خب دلسرد میشوید… چاره کار این است، مدتی که انگیزه شما افت کرده است، سطح توقع تان را کاهش دهید… کمتر از میزان دستآوردهایتان و با گذشت زمان و کسب انگیزه مجددا توقع تان را بالا ببرید تا عملکردتان بهتر شود.

 

 

تکنیک شماره ۸ شروع دوباره

سوار ترن هوایی شوید
خب، شاید شما در یک بازه از زمان خیلی خوب عمل کنید، انگیزه فوق العاده ای داشته باشید و کارها را با قدرت و سرعت یکی پس از دیگری انجام دهید. اما در یک بازه زمانی دیگر شما اصلا هیچ میل و انگیزه ای به کارها نداشته باشید…
تمام راه ها را برای کسب انگیزه و ایجاد میل و رغبت در خودتان هم انجام دادید اما هیچ نتیجه ای نگرفتید ! دلیل آن چیست؟ خب شما (و همه انسان ها) سوار یک ترن هوایی هستند. از همان ترن هایی که در شهر بازی ها میبینید.
احساسات ما انسان ها در طول زندگی در یک سطح مشخص ثابت نمی ماند. بالا میرود، پایین می آید، اوج میگیرد، افت میکند… اما هیچوقت ثابت نیست.
اگر احساس کردید تمام کارهای لازم را انجام دادید اما هنوز به انگیزه مورد نظرتان نرسیدید، خب کمی اجازه بدید زمان بگذرد؛ خستگی در کنید، تفریح کنید، حتی اگر میتوانید از کار دور بمانید مدت کوتاهی تا انگیزه و میل شما از کف خط ترن هوایی مجددا اوج بگیرد و دوباره شروع کنید.

 

تکنیک شماره ۹ شروع دوباره

اگر لازم شد، کمک بگیرید
اکثر اوقات خودمون نمیتونیم واقعا به خودمون انگیزه بدیم. هرچقدر هم تلاش کنیم به بن بست میخوریم. در این حالت بهترین کار این است که از یک نفر کمک بگیریم؛ یک نفر نزدیک به ما که میتونه با صحبت کردن با ما به ما انگیزه بده. شاید صحبت های وی اصلا انگیزشی هم نباشد اما همین که احساس میکنیم یک نفر هست که با او صحبت کنیم آرامش خاطر پیدا میکنیم.

 

تکنیک شماره ۱۰ شروع دوباره

موفقیت های کوچک را جشن بگیرید
این کار انگیزه شما را مثل گلوله برفی افزایش میدهد. مانند یک گلوله برف کوچک که از بالای کوه سرازیر میشود و رفته رفته بزرگ و بزرگ تر میشود، انگیزه شما نیز رفته رفته با این کار افزایش پیدا میکند. برای مثال میخواهید یک عملیات ۱۰۰ روزه انجام بدید که خیلی خسته کننده اما مهم است… خب، روز اول را که انجام دادید، برای خودتان یک جشن یک نفره بگیرید و خودتان را یک بستنی خوشمزه مهمان کنید. روز دوم را هم اگر انجام دادید، موفقیت کوچک دوم تان را هم جشن بگیرید و با آهنگ مورد علاقه تان بقیه روز را استراحت کنید و همینطور ادامه میدهید تا به ۱۰۰ روز برسید و انگیزه کافی داشته باشید.

 

راستی، شما وقتی انگیزه ندارید، از چه تکنیکی استفاده میکنید؟ برای ما زیر همین پست بنویسید…

 

در همین زمیه، نوشته های زیر را هم حتما بخوانید :

17 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت حی می‌گوید

    من فکر خودکشی میوفتم

  2. کاربر سوخت جت mina می‌گوید

    سلام. انگیزه میگیرم با کتابخوندن

  3. کاربر سوخت جت niya می‌گوید

    سلام دوستان
    من خیلی درزندگی دچار سردرگمی بیقراری بلاتکلیفی میشم ولی خدا راشکر زیاد طول نمیکشه من راهکارم برای مقابله با بلاتکلیفی اینه
    1 یک دوش آب سرد
    2مطالعه مطالب انگیزشی برایان ترسی و آنتونی رابینز
    3میروم سراغ دوست مورد اعتمادم که همیشه تو مشکلات بهم انگیزه میداده
    4 سعی میکنم ریشه این بلاتکلیفی رو پیدا کنم تا بتونم راحت تر حلش کنم مثال اگر ریشه آن ترس بود یکم شهامت به خرج بدم اگر ریشه آن تنبلی بود بیشتر تلاش کنم اگر خستگی هست یکم استراحت کنم
    بلا تکلیفی یک احساس است که ما رو درزندگی به جلو حرکت میده این احساس درزندگی ما تعادل ایجاد میکنه

    زندگی مانند جاده یخی میمونه بایستی یخ میزنی تند بری لیز میخوری

  4. کاربر سوخت جت hori می‌گوید

    اهنگ دوست دارم زندگیو از سیروان خسروی گوش میدم

  5. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    یکی از مهم ترین کار هایی که به ادم ارامش و انگیزه ای جدید میده ارتباط با خدا و معنویات است همه ما نیازمند یک همراه و همدم هستیم که در زندگی و مشکلات با او درد دل کرده و به او تکیه کنیم اون همیشه کنارمونه همیشه در دست رسه و دوستمون داره من خودم هر موقع بی انگیزه میشم و بی حوصله سعی میکنم مکانی خلوت پیدا کنم و با اون صحبت میکنم

  6. کاربر سوخت جت aneh می‌گوید

    مطالب راجب به موفقیته رو میخونم و راجب اونچه ک هدفم بوده دوباره سرچ میزنم میخونم انگیزم برمیگرده . ویدیوهای انگیزشی هم خیلی تاثیر مثبت داره

  7. کاربر سوخت جت maki می‌گوید

    من ویدئو های انگیزشی شما رو دوباره نگاه میکنم و جملاتشون رو با خودم تکرار میکنم یا یه آهنگ شاد که خاطرات خوبی باهاش دارم رو گوش میدم

  8. کاربر سوخت جت hock می‌گوید

    من وقتی انگیزه ندارم سریعا کارهام تعطیل میکنم و دورم خلوت میکنم از موبایل و هر چیز دیگه کمی چشمام میبندم و ی چرت کوچیک میزنم تا ذهنم ار فکرای منفی ک انگیزمو گرفتن خالی کنم.بعد از این که چرتم تموم شد سریع بدون معطلی و فکر کردن به چیزی میرم سراغ کارم و اینجوری تمرکز زیادی دارم موقع شروع مجدد

  9. کاربر سوخت جت jafi می‌گوید

    به آهنگ های بی کلام انگیزشی گوش میدم

  10. کاربر سوخت جت joon می‌گوید

    سلام ممنون از مطالبتون اما اول اين مبحث نوشتيد ده تكنيك اما هشت تكنيك بيشتر نيست!

  11. کاربر سوخت جت vsar می‌گوید

    من خیلی خوشحالم از بابت عضویت در این گروه.خیلی مطالب کاربردی رو در اختیار ما میزارید و باعث تحول درونی هر کسی میشه

  12. کاربر سوخت جت kiNG می‌گوید

    یک الی دو ساعت میخوابم

  13. کاربر سوخت جت izer می‌گوید

    با تشکر از مطالب انگیزشی و عالیه شما،من برای ایجاد انگیزش خرید میکنم،حس خوبیه

  14. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    سلام وظیفه خودم دونستم از سایت عالیتون تشکر کنم.یک سایت با محتوا و از اون مهمتر قابلیت سازگاری بیش از حد تصور با گوشی های موبایل و تبلت.ازتون خواهش میکنم به قالب سایت دست نزنید و اگر هم خواستید اصلاحی انجام بدید حتما قالب اصلی رو نگهدارید.چون اکثر کاربرا از گوشی های هوشمند استفاده میکنند و این قالب عالی سایت یک امتیاز مهمه برای شما.موفق باشید

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      سلام دوست عزیز؛ از حسن توجه شما سپاسگزاریم. چشم حتما پیشنهاد شما را منتقل خواهم کرد. با تشکر

  15. کاربر سوخت جت hani می‌گوید

    غذایی رو که خیلی بهش علاقه دارم رو در حال تماشای فیلم کمدی میخورم و بعد استراحت میکنم

  16. کاربر سوخت جت heri می‌گوید

    من هم زیاد تو این حالات قرار میگیرم بهترین کارم تو این مواقع خودم رو با یه کاری مشغول میکنم و جواب میده . بالاخره باید یه جوری اون قسمت پایین ترن هوایی رو به امید رسیدن به اون قسمت بالای ترن رد کرد

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**